Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamation

Af Megabruger ReneWagner | 12-11-2020 11:19 | 1028 visninger | 13 svar, hop til seneste
Et spørgsmål. Jeg har købt en telefon i cbb som tabte simkortet inde i telefonen Jeg sendte den til rep hos care1 efter anvisning fra cbb De sendte den retur uden at lave den, sagde at de havde opdateret software og nu virker den, jeg kontakter dem og fortæller at de ikke har lavet den og at simkortet stadig ikke er på plads De får den igen og der går igen 14 dage før jeg for den igen Denne gang har de fjernet kortet men ikke sendt det med telefonen så jeg skal have cbb til at sende et ny kort, hvilket de gør. Da jeg så har telefonen (min søns) tilbage får han tabt den og den får en revne i det panserglas vi har monteret, MEN care1 har så fjernet glasset uden at fortælle os det så det er skærmen der er revnet. Jeg skriver forløbet men de vil ikke lave den uden at vi betaler Jeg har skrevet til cbb at jeg returnere telefonen til dem og så må de tage kampen med care1 Da jeg ikke vil have noget med dem at gøre mere. Men er der en sag her eller er det bare mig der træt af amatører ??
--
Have you tried turning it off and on again?
#1
~DoN~
Mega Supporter
12-11-2020 11:26

Rapporter til Admin
Du kan ikke forvente at de ikke tager beskyttelsesglas af hvis de har telefonen skilt af. Ville du have haft dem til at tage det af, skille telefonen af, betale for ny beskyttelsesglas og sætte det på? Den første del er ikke specielt god af care1, men angående beskyttelsesglas, så kan I ikke forvente det ikke bliver tager af ved reparation.
--
#2
ReneWagner
Megabruger
12-11-2020 11:29

Rapporter til Admin
Nej, men jeg kan vel godt forvente at de gør opmærksom på at de fjerner det?
--
Have you tried turning it off and on again?
#3
Die_Happy
Supporter Aspirant
12-11-2020 12:18

Rapporter til Admin
#1 Det kan ikke forventes at forbrugeren ved hvordan produktet skal repareres, eller hvad det indebærer at afmontere. Det må til enhver tid påligge værkstedet at informere kunden om hvilke ting de har tilføjet eller fjernet. Kan du forestille dig et bilværksted der fjerner airbaggen, men ikke fortæller kunden om det?
--
#4
Gustavss14
Nørd
12-11-2020 12:34

Rapporter til Admin
#0 Betal for rep. af skærm og kom videre. #3 Der er jo en væsentlig forskel mellem en airbag, som originalt er en del af bilen, og et panserglas af et helt tredje firma som #0 har monteret. Care1 eller CBB intet med det panserglas at gøre.
--
#5
~DoN~
Mega Supporter
12-11-2020 14:35

Rapporter til Admin
#3 så hvis du får skiftet en bagrude hvor du selv har sat solfilm i, så synes du også det er naturligt at de lige smider noget solfilm på den nye? Hvad hvis de havde lavet en ombytning til en ny telefon? Skulle de så også have smidt beskyttelsesglas på den?
--
#6
Shtennek
Ultra Nørd
12-11-2020 14:44

Rapporter til Admin
Hvis du læser vilkårene, så står der faktisk at eventuelt tilbehør bliver fjernet og ikke kommer med retur. Det har der i hvert fald gjort de gange, jeg har sendt en telefon til rep ved Care1. Så jeg vil ikke mene, at der er noget at komme efter - og DE har deres på det rene.
--
Skrammel!!!!
#7
ReneWagner
Megabruger
12-11-2020 14:45

Rapporter til Admin
pointen er at de BURDE gøre opmærksom på at de har fjernet beskyttelsen på telefonen. (det mente den første cbb gut jeg talte med også) jeg er fuldstændig ligeglad med filmen, men havde jeg vist at de havde fjernet den , hvilket ikke er nødvendig for den reparation de har lavet, så kunne jeg have undgået en dyr skade. 4# kom videre er ikke et konstruktivt bidrag til samtalen , ved godt niveauet herinde ikke altid er til mere end det, meen.... :)
--
Have you tried turning it off and on again?
#8
Shtennek
Ultra Nørd
12-11-2020 14:46

Rapporter til Admin
Taget direkte fra Care1's hjemmeside: "Købers vilkår og forpligtelser I forbindelse med undersøgelse/reparation kan data, billeder, apps. monteret tilbehør m.m. gå tabt eller for enheder med fysisk skade ved indlevering, kan skaden udvikle sig. Care1 / number1service A/S er på ingen måde ansvarlig i reetablering eller generhvervelse. Det påhviler til enhver tid køber, at sikre sine data på produkter indleveret til reparation og/eller undersøgelse. Du bedes inspicere produktet ved udlevering, og rette henvendelse til Care1 indenfor 2 hverdage, hvis du ønsker at gøre indsigelser omkring det udleverede produkt."
--
Skrammel!!!!
#9
ReneWagner
Megabruger
12-11-2020 14:52

Rapporter til Admin
#8 ja, det ser jeg. Jeg har været i kontakt med dem og opfordret til at de nævner når de fjerner glas den er vist ikke længere. Det er næppe en service der bliver standard desværre... Tak for svarene :)
--
Have you tried turning it off and on again?
#10
Wut
Junior Nørd
12-11-2020 15:03

Rapporter til Admin
#0 Jeg kan godt forstå, du synes, det er røvdårlig service fra Care1. Det ville jeg også være skuffet over. Men, jeg synes omvendt ikke, at du kan gøre dem ansvarlig for, at skærmen er revnet. De har fjernet glasset for at kunne udføre reparation, og har ikke begået nogen fejl, der gjorde skade på skærmen. Den gik i stykker, fordi telefonen er blevet tabt. Hvis de havde glemt at skrue telefonen ordentligt sammen, så der var kommet væske eller andet ind i den ved helt almindelig brug, som telefonen kunne forventes at blive brugt, så kan man sige, at en følge af deres fejlreparation var, at der var kommet vand ind i den og havde forårsaget skade. Garanti/reklamationsret dækker ikke for panserglas, som kunden selv har eftermonteret. Man må forvente, at få en fungerende telefon tilbage fra reparation i den stand, man originalt fik den i (så godt som muligt). Det giver ikke butikken nogen eksplicit oplysningspligt overfor f.eks. klistermærker, panserglas eller andet, som de har måttet fjerne for at bringe telefonen tilbage til originalstand. Det er præcist det samme, som at de forbeholder sig retten til at slette data mv som er nødvendigt for at bringe telefonen tilbage til originalstand. #9 Fair nok. ;)
--
FYI: https://www.youtube.com[...]
--
Sidst redigeret 12-11-2020 15:05
#11
Dragonheart
Guru
12-11-2020 16:21

Rapporter til Admin
Hvad er det for en tlf der kan tabe simkortet indvendigt ? For det lyder da ikke særligt godt :-(
--
#12
ReneWagner
Megabruger
12-11-2020 16:27

Rapporter til Admin
11# En sony l4 og ja, jeg har godt nok aldrig oplevet en telefon hvor simkort kan falde ud af slæden. #10 jeg ved godt at skaden ikke er deres skyld, jeg er bare meget ærgelig over at de ikke har gjort opmærksom på at de har fjernet beskyttelsen, det er den praksis jeg håber de vil ændre fremover.
--
Have you tried turning it off and on again?
#13
Jacob [5260 Od.S]
Junior Nørd
12-11-2020 18:13

Rapporter til Admin
Hvilket panserglas bruger du? Jeg har endnu til gode at se en telefon med "usynligt" panserglas. Man er altid 100% på om der er panserglas på. Selvom der er panserglas på, så er det jo langt fra sikkert at det ville have reddet telefonen.
--
Google først, spørg bagefter. Man skal ikke græde over spist bacon.

Opret svar til indlægget: Reklamation

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE