Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Medion i Aldi

Af Gæst Christian | 22-11-2006 00:00 | 10899 visninger | 24 svar, hop til seneste
Godaften.. Lige et hurtigt spørgsmål inden sengetid.. Aldi har i morgen en Medion bærbar, men er der nogen der ved hvad de 3 års garanti, som de skilter med, indeholder? på forhånd tak
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Mentor
Junior Supporter
22-11-2006 00:12

Rapporter til Admin
Hmm. Det er sgu et godt spørgsmål. Jeg har nu kæmpet mig igennem aldis side og læst side op og side ned om hardware specifikationerne på den bærbar, men ingen steder beskriver de garantien. Jeg kan ikke hjælpe desværre. Måske findes svaret på medions side?
--
Mentor http://www.pokerexperience.org[...]
#2
Xteldk
Elitebruger
22-11-2006 00:13

Rapporter til Admin
Det er Medions egen garanti der gælder, som der er på ca. alle deres produkter..
--
Det tog [2,0000000000] sekunder at generere denne side http://www.servage.net[...] 25 gb extra til dig! http://www.usenetserver.com[...] billig og effiktiv usenet server!
#3
firebird1
Junior Supporter
22-11-2006 00:21

Rapporter til Admin
hey Arbejder selv i aldi 3års granti det er hos Medion vis din bærbar gå i stykker så aflever du bare til det nærmeste aldi eller du kan selv vælge at aflever det til Medion værksted i skovlunde der gå mindst 1mån så er den færdig
--
Msn : [email protected] Mail : [email protected]
#4
Berggreen19
Ny på siden
22-11-2006 00:25

Rapporter til Admin
#3 jamen betyder det at hvis harddisken står af efter 1½ år så får jeg den repereret omkostningsfrit?
--
#5
Intel
Supporter Aspirant
22-11-2006 00:42

Rapporter til Admin
Ja hvis der er 3 års garanti og det er skiltet eller de reklamere med det så får du den ordnet om der så går 2 år 11 mdr 0g 31 dage. Det er straks noget helt andet hvis der er 3 års reklamations ret, så skal du nemlig selv kunne bevise at produktet har en en skjult fejl og at den har haft den fejl mere eller mindre fra ny af.... det er ikke helt sådan købeloven lyder men, det var hvad jeg kunne huske... Med garanti SKAL de lave den uden omkostninger.
--
HVAD FANDEN KAN DEN BRUGES TIL? (Robert Lloyd, ingeniør hos IBM, i et svar til kolleger, der insisterede på, at mikroprocessoren var fremtiden, 1968)
#6
Mr_Mo
Ultra Nørd
22-11-2006 00:44

Rapporter til Admin
#4 Præcis. Minimumskrav til garantivilkårenes indhold At garantien omfatter alle udgifter, herunder reservedele og arbejdsløn http://www.forbrug.dk[...]
--
Athlon Barton 3000+ FSB400, Ati Radeon 9500@9700, 512MB RAM, 80GB HD, SB Live!
#7
Jørgen Toftdahl
Gæst
04-11-2007 12:07

Rapporter til Admin
Til dem der mener at det tager en måned at få udført rep. hos Medion, er det en meget stor fejludtalelse. Jeg varetager support på mere end 30 maskiner af mærket Medion. Når der en sjælden gang er behov for rep. / service, tager det fra 2 til 10 dage Jeg har kun oplevet super hurtig og god service, her i slutningen af 2007 er der ændret, det er nu et andet firma der varetager supporten og alle rep. sendes til Tyskland. når det vender Tyskland tog det 10 dage, så det er stadig meget hurtigere end det man oplever hos Fona og alle de andre lignende langsomme steder. Og angående kvalitet og pris, så er det ikke lykkedes at finde en maskine der bare kommer i nærheden af ydelse, medfølgende software, for slet ikke at glemme den fri support i 365 dage om året og i 3 år - ingen kommer bare i nærheden. Holdbarhed og kvalitet er præcist det samme som alle andre mærker, idet der sidder anerkendte dele i dem, hele vejen rundt. Jeg har været ude for at fragtmanden smadrede min 1 1/2 år gamle PC, i forbindelse med fragt frem og tilbage fra Medion. Der var ingen diskussion, Medion leverede omgående en splinterny PC, endda en nyere og bedre model - fra 8800 til 8822. Så hvis nogen mener det ikke fungerer, så tro om igen. MVH Jørgen Toftdahl
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
FrederikN
Semi Supporter
04-11-2007 12:13

Rapporter til Admin
#7 Den her tråd er et år gammel kig før du skriver
--
ASUS P5KSE Intel P35 C2D E6750 2GB DDR2 250GB 8800GTS 640MB 550W Xilence ColorsIT 8029 Sort Dell E193FP Toshiba P100-208
#9
Mino
Gæst
04-11-2007 12:15

Rapporter til Admin
#6, sorry to say it. Tråden er lige under et år gammel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
JSJ
Semi Supporter
04-11-2007 13:31

Rapporter til Admin
haha :D
--
Der tages forbehold for stavefejl og dumme bemærkninger!
#11
ipodovic
Gæst
22-11-2007 14:34

Rapporter til Admin
#7 Den har du gået og tænkt lidt over den der ;) Ej det var ikke helt forgæves, anede ikke at Medion servicen var så god, men vidste godt at deres produkter er af lige så god kvali som så mange andre mærker, specielt når det kommer til computere. Mht. dårlig service, så køb aldrig noget i Elgiganten, har arbejdet der, servicen er helt ad helvedes til.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Poul
Gæst
09-12-2007 20:30

Rapporter til Admin
hey, kan se det er en gammel tråd, men jeg vil gerne lige fortælle folk hvor ringe servicen er hos medion, jeg arbejder som souschef i aldi, og vi har konstant problemer med ting fra medion, og dem som sidder på support er seriøst nogle knoldesparkere, jeg selv har haft såmange problmer med et simpelt problem! så hold jer langt væk fra det!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
MC_Disko
Maxi Supporter
09-12-2007 20:34

Rapporter til Admin
#12 det er en gammel nyhed. og sådan har det altid været med medion. derfor man holder sig fra det.
--
#14
Andersen
Gæst
28-07-2009 18:54

Rapporter til Admin
#12 Jeg er så også sous-chef i aldi, og vi har endnu ikke haft en medion pc/bærbar som har været til rep i mere end 21 dage. Den sidste rep vi havde ringede jeg selv ind til Medion for at snakke med dem ang en defekt modtager til mus/tastatur, tror jeg snakkede med hende fra medion i ca 5 min, hvorefter hun sagde, Jeg sender bare en ny modtager, og sørger for at den bliver sendt herfra i dag. Kunden havde den så dagen efter, og den gamle modtager ville de ikke engang have ind og kigge på. Det ville aldrig ske hos eks. fona hvor min søster engang havde samme problem med deres pc som er købt der. De henvendte sig i butikken hvor de havde købt den, og fik så at vide at de skulle pakke hele pc'en ned og aflevere den så den kunne sendes ind til deres service værksted... Det er efter min mening rigtig dårlig service, da de så stod uden pc i 6 uger som det tog service værkstedet at kigge på deres pc, hvorefter de fik en ny modtager. Ja ved godt tråden er halv-gammel ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Kristina
Mega Supporter
28-07-2009 19:01

Rapporter til Admin
Ved godt tråden er 47 år gammel. Vil også tilslutte mig de begejstrede Aldi-fans. Aldrig har jeg haft så god service som ved Aldi, deres service er uden problemer, og de er blevet langt hurtigere end Fona og hvad fanden de båtnakker ellers hedder. Thumbs up!
--
#16
Mykland
Gæst
28-07-2009 20:34

Rapporter til Admin
Jeg er også sous-chef i aldi, og de kører sku lækkert. ingen problem med reklamation, det har vi bodil fra frugt&grønt til at fixe
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
joz
Gæst
09-01-2010 23:53

Rapporter til Admin
Hej alle sammen. Det lyder fint, at der engang har været service og garanti hos ALDI, men det er fortid nu, her i slutning af 2009. Min datter købte en notebook 10" hos Aldi i 3 md. 2009. og i begyndelsen af dec. 2009 virkede det interne trådløse netværk ikke mere. Henvendte os hos Aldi - her var der en flink service medarbejder som kikke notebooken igennem, og konstaterede samme fejl - samtidig fandt han, at tasterne var noget slasket og bad reparatøren kikke på det og fandt ingen synlige defekter eller mangler og det blev påført reparations sedlen til Aldis værksted. Pceren blev sendt af sted i den originale kasse til ALDI rep. værksted, og datteren fik, at vide at den skulle være klar til jul 2009. Hun fik ingen pc til jul, og vi rykkede for den i 2010. Den 6/1 2010 skriver ALDI til os, at garantien ikke dækkede reparationen, fordi notebooken var riset, og derfor skulle hun betale ca. 1000,- kr. for, at få den repareret, hvis hun ikke betalte, ville de smide varen væk, hun kunne vælge, at betale ca. 400,- kr. så ville ALDI sende pceren retur uden, at den var lavet. Jeg ved ikke rigtig, hvad det er for noget rod ALDI er i gang med, jeg ved krisen kradse hos mange, men at man ligefrem snyder med garanti, finder jeg uhørt, og fordi ALDI påstår, at en pc er riste (var ikke riset), skulle være grund nok til at afvise en garantisag. Hvis den nu var ridset - har det intet, at gøre med indmaden i pc’en. Så jeg kan kun anbefale IKKE, at handle hos ALDI, og hvis du har noget som er købt hos ALDI og det går i stykker --- SÅ TAG MANGE BILLEDE AF VAREN, FOR AT DU KAN BEVISE, AT VAREN VAR INDTAKT INDEN DU SENDTE DEN TIL REP. HOS ALDI. Er der andre som har prøvet samme behandling hos ALDI så skriv lige her på siden. Ssagen er oplagt til forbrugerstyrelsen, som skal forklare reglerne omkring garanti overfor ALDI.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
rehan09
Ny på siden
19-01-2010 00:50

Rapporter til Admin
Den vildeste tråd... 4 years in the making:)
--
Abit Ab9-pro, C2D e6300, 8800GT, 4GB Corsair, 2*250GB - Raid 0, 1TB Samsung, Windows Vista x64.
#19
Soeren0
Semi Supporter
19-01-2010 00:59

Rapporter til Admin
#19 Og hvorfor vælger du at bumbe den yderligere?
--
#20
Sick-Pup
Gigabruger
19-01-2010 01:01

Rapporter til Admin
#0 garantien er hermed udgået og godnat
--
#21
Jørgen
Gæst
16-02-2010 15:13

Rapporter til Admin
Jeg afleverede et 42" for 9 dage siden i ALDI: 1.teksttv kunne skrive tegn de gamle heroglyfeksperter ville have misundt. 2. en knap på remoten "hang"(desværre den mest brugte p+). 3. til sidst kunne det stå helt sort med en blinkende mediontrekent. i dag var jeg nede i butikken og spørge til det. "Det står stadig ude i butikkens baglokale, der går nok nogle måneder før du ser det igen".
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Soeren0
Supporter
16-02-2010 15:16

Rapporter til Admin
#21 Nu er det ikke fordi jeg ikke har sympati med din situation. Men der står altså: "Denne tråd er over 6 måneder gammel! Er du sikker på at du har noget relevant at tilføje?" Kunne være du skulle have lavet en ny tråd.
--
#23
hjerrild
Megabruger
16-02-2010 16:06

Rapporter til Admin
har et lcd tv ved medion højtalerne i det gik i stykker sendte det ind og fik bare et helt nyt:)
--
hey
#24
Jørn Hansen
Gæst
22-02-2010 09:33

Rapporter til Admin
Fremragende garanti For 1½ år siden købte jeg en Medion Akoya i en Aldi forretning. Jeg fik rigtig meget computer for pengene og oven i købet 3 års GARANTI, hvilket jeg ikke kunne opnå hos de andre firmaer, jeg havde undersøgt. De fleste giver kun 2 års reklamationsret, hvilket indebærer at jeg allerede efter ½ år skal bevise, at en eventuel fejl skyldes producenten og ikke kan henføres til mit brug – hos mange firmaer er det derfor umuligt at opnå erstatning efter ½ år. Jeg var meget glad for min Medion Akoya; men pludselig efter 1½ år var der ikke mere billede på skærmen, så derfor kontaktede jeg Medion hotline, som til stadighed har svaret mig hurtigt og venligt på mine spørgsmål, og de sørgede for jeg fik et fragtbrev tilsendt, så pc’en kunne sendes til reparation uden udgift for mig. Herefter fulgte mere end en måned uden information fra Medion, hvilket jeg fandt frustrerende; men fik dog hurtigt svar på mails selv om hotline ikke kunne fortælle mig noget nyt i denne periode. Endelig, efter mere end en måneds venten, blev jeg ringet op og informeret om at min pc ikke kunne repareres, da der manglede en reservedel, så derfor ville man sende mig alle pengene, jeg havde betalt for 1½ år siden. Jeg skulle blot indsende den originale købskvittering samt oplyse om min bank og kontonummer. Efter yderligere en uge blev pengene sat ind på min konto. Den service tror jeg ikke kunne opnås andre steder, så derfor har jeg atter købt en Medion Akoya. Den er endnu hurtigere og bedre end den gamle, har et flot design og er næsten helt lydløs og jeg har på ny 3 års GARANTI!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Medion i Aldi

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE