Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Zepto reperation

Af Gæst ZeptoBruger | 06-03-2007 20:03 | 9884 visninger | 81 svar, hop til seneste
Hejsa, Jeg har pt. en Zepto til reparation og der er nu gået knapt 3 uger uden at de overhovedet har åbnet pakken. Hvor lang tid har sådanne forhandlere normalt til at udbedre en fejl? Og hvor mange gange skal jeg sende den til reparation før jeg kan lade et køb gå tilbage? Jeg sidder bare og tænker på at jeg har undværet den i 3 uger allerede, hvilket er utrolig lang tid som studerende.. Der var først noget andre problemer med laderen som de hurtigt fik skiftet, men det tog alligevel +1 uge samlet set og dette er sket to gange.. Men hvad har man "ret" til?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
SUPERBOY
Monster Supporter
06-03-2007 20:10

Rapporter til Admin
Hej ZeptoBruger, Du er bestemt ikke den eneste... Jeg købte en Zepto (6314W - dyr maskine) i Januar.. og havde den for ca. en uge før den måtte til reperation første gang. Jeg tog til USA 1. februar (hvor mine forældre blev nødt til at eftersende den, da Zepto ikke nåede at blive færdig med den før jeg tog afsted) Efter 3 dage gik den i stykker igen, og jeg måtte for egen regning (ligesom da den blev sendt hertil) sende den tilbage til Zepto... Det tog dem da over 1 uge før de opdagede der var sket en fejl og de kunne gå igang med min maskine (der havde jeg rykket dem 2 gange)... Efter en uge rykkede jeg dem igen og da gik ekstra 2 dage før de kunne sende den, hvilke de selvfølgelig først nåede mandagen efter. Ja jeg er også en bitter ejer af en maskine jeg har "ejet" i 2 måneder.. men kun kunnet bruge i 2-3 uger.. Den skulle gerne være på vej til New York nu, hvor jeg sidder og venter på at kunne komme igang med mit arbejde igen. Det har kostet meget tid og mange penge at fise rundt herovre en måned uden en bærbar man købte til det selv samme formål at tage til New York og arbejde. Well - - ville bare lige dele mine oplevelser med dig... Der kommer helt sikkert en dybere beskrivelse af dette, når jeg får min bærbar. Den form for mangel på service går ikke uset hen.. (bruger netop nu min vens bærbar til at surfe på...) De bedste hilsner Emil --
--
Google is your friend Tag altid BACKUP!!
#2
NDK
Gæst
06-03-2007 20:16

Rapporter til Admin
Havde for ca en måned sendt mind kærestes Znote2425 inde til rep. Der gik en uge uden at der skete noget, så ringede jeg næsten hverdag til dem for at rykke for det uden at der skete noget. Endelig, ringede jeg den dag hvor pc'en skulle havde været hjemme allerede (dvs. efter 3 uger), så "tvungede" jeg næsten dem til at komme igang med den. Det var selvfølgelig kun på betingelsen af at jeg skulle selv afhente den samme dag. Reparationen tog næsten en 6 timer, fordi idioterne vidste ikke hvad der var galt med den. Så jeg skulle simpelthen guide dem til fejlfinding af pc'en. Endelig er hendes pc tilbage igen efter 2. reparation, hvor alt fungerer som det skal. Nu er det min eget Znote6615WD som er sendt ind til rep. for 2. gang med samme fejl og jeg tror det bliver noget i samme stil, hvor jeg skal tale med teknikeren over telefonen og guide ham igennem for at finde det forskellige fejl. Det synes jeg er ret træls og uproffessionelt! MEN ok.... vi må se. Der er gået 1 uge og de er ikke gået igang med reparationen endnu. Med hensyn til købeloven: Hvis dit elektroniske udstyr har været inde til reparation 2 gange med samme fejl (dvs værkstedet har konstateret det samme fejl to gange), så er du berettiget til at få pengene tilbage eller få dit udstyr ombyttet, når du sender den inde for 3. gang med samme fejl. (dvs. hvis værkstedet konstaterer at der er tale om den samme fejl for tredje gang). Så.... håber jeg du fik svar på dit spørgsmål, samtidig med at du fik at vide "you're not alone" med det zepto crap!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
SUPERBOY
Monster Supporter
06-03-2007 20:18

Rapporter til Admin
Så er det "SUPERBOY" (to the rescue) der sidder ved maskinen igen. Det skulle vidst være 2-3 gang den går i stykker (med samme fejl) man har krav på at købet går tilbage.. Men mit råd til dig ville helt klart være at brokke dig til Zepto, og få dem til at fremskynde sagen, det kan ikke være rigtigt at man skal vente så længe. Hvis min ven Emil ikke havde rykket Zepto en masse gange så ville de stadig ikke have lavet hans, og selv det har jo så taget mindst 14 dage for lang tid i forhold til hvad jeg vil sige er rimeligt. Men brok dig, det hjælper helt sikkert, jeg er da glad for at jeg ikke selv ejer en Zepto computer og efter at have set hvor dårlig service de yder så kommer jeg heller aldrig til det! --
--
Google is your friend Tag altid BACKUP!!
#4
ZeptoBruger
Gæst
06-03-2007 20:20

Rapporter til Admin
Jamen hvor mange gange kan de tillade sig at bruge 3 uger på reparation? De har jo end ikke åbnet pakken og påbegyndt reparation endnu - Det kan det ikke være rigtigt at den skal ligge der i +3 uger før de åbner den og overhovedet kigger på den? Når de nu får den åbnet og set hvad fejlen skal jeg måske vente på reservedele? Det vil jo næppe tage så lang tid at få åbnet den og hurtigt set hvad der kunne være galt?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
SUPERBOY
Monster Supporter
06-03-2007 20:28

Rapporter til Admin
#4 Jeg helt enig, mit gæt ville være at de ikke har ansat nok teknikkere i forhold til deres arbejdsbyrde og at de så er bagud, eller det kan også være en simpel ting som at flere lige har holdt ferie, det er lidt svært at sige hvad der er skyld i de store forsinkelser. Når du nu snakker om reservedele så tror jeg næsten at zepto ligger inde med de ting så det nok ikke er det der kommer til at forsinke processen. Men ligemeget hvad så fatter jeg ikke at der kan gå 3 uger før de overhovedet kikker på computeren, det er alt for længe, hvis man kunne undvære computeren så længe så havde man jo nok ikke købt den fra starten af.... Hmm jeg mindes noget om at der er en fra Zepto der har en bruger herinde, så mon ikke han popper ind i tråden på et tidspunkt, forhåbenligt med en god forklaring... --
--
Google is your friend Tag altid BACKUP!!
#6
NDK
Gæst
06-03-2007 20:29

Rapporter til Admin
det problem med reservedele havde jeg. PC'en lå der i 2 uger før de opdagede at der manglede reservedele. Så gik der en uge til før den blev repareret.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
ZeptoBruger
Gæst
06-03-2007 20:35

Rapporter til Admin
Jeg føler med jer alle :o) #5 - Tja måske har du ret, men igen, det kan da ikke være rigtigt at en reparation skal tage +3 uger og det endda kun fordi de først åbner den efter 3 uger :s Jeg mener nu at have hørt noget om at computeren skal være forbrugeren i hænde SENEST 3 uger efter den er sendt til reparation, nogen der kan bekræfte dette? Hvis man ikke har det i hænde er det vel ikke "indenfor rimelig tid"?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
*THILE*
Giga Nørd
06-03-2007 20:45

Rapporter til Admin
Min egen nye zepto6615wd er også sendt til rep. Den virkede i ca 2 uger. Skulle da vist aldrig have valgt Zepto. lol. --
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual. *Gigabyte GA-K8NXP-SLI ** AMD Athlon 64 x2 4800+ ** Geforce 6800 Ultra ** 2GB DUAL DDR PC3200 ** Audigy 4 Pro*
#9
ZeptoBruger
Gæst
06-03-2007 21:06

Rapporter til Admin
#8 - Hvor lang tid har den været inde?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
*THILE*
Giga Nørd
06-03-2007 21:12

Rapporter til Admin
Ikke så lang tid. 3 dage eller sådan noget. Det er her for nylig skidtet er brudt sammen. --
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual. *Gigabyte GA-K8NXP-SLI ** AMD Athlon 64 x2 4800+ ** Geforce 6800 Ultra ** 2GB DUAL DDR PC3200 ** Audigy 4 Pro*
#11
ZeptoBruger
Gæst
06-03-2007 21:14

Rapporter til Admin
Men igen, er der nogen der kender til denne slags sager og selv har siddet i lignende og kan give nogle gode råd? Af det jeg læser virker det som at det man skal gøre er: Brokke sig, brokke sig og brokke sig lidt mere ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
DG
Gæst
08-03-2007 11:16

Rapporter til Admin
Har haft min inde siden d 24 januar. Den blev så færdig i fredags, men de sendte den først igår til mig. mærkeligt at den ligger færdig i så lang tid. ringede hver dag og rykkede for den. Synes satme det er lang tid. Jeg læst lige en der skrev at hvis den har været inde 3 gange med sammen fejl, så kan man kræve en ny. Gælder det også ved bilka? nogen link til lovgivningen? Takker
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
JaX
Gæst
10-03-2007 21:50

Rapporter til Admin
Har også lige sendt min zepto 6214W afsted til rep. der var noget galt fra starten hvor jeg modtog den, DVD drevet virkede ikke som det skulle, drevet kunne kun loade zepto's driver cd en gang, derefter kunne lortet ikke finde cd'en.. og det gælder også for spil, dem kan jeg ikke installere færdig. Men brændte dvd'er kan drevet altid finde.. Derefter nogle gange når jeg startede pc'en så kom der en blå skærm også genstartede pc'en, men sendte den først ind, da min skærm lige pludselig så mere mørk ud, ikke crystal clear mere mat i det. Men anyways sendte lortet ind i går.. har kun haft den lidt under en måned, og i starten ventede jeg 2 uger på at jeg skulle modtage den. Kan ikke være rigtigt, at bærbaren ikke kan holde en måned, uden problemer. Håber de kan fikse det hurtigt, eller at jeg kan få min penge tilbage og købe en HP i stedet.. det skulle vist være kram!!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
dkjoe
Bruger Aspirant
10-03-2007 22:52

Rapporter til Admin
Ja Man høre tit kun brok på nettet, og dumme foreslag ring til kontant basta osv "kan selvfølgelig i nogle tilfælde være en god ide" Men man høre da mere til Zepto end man gør med hp acer og dell . måske de bare bruger for billige dele?? Måske de har for meget succes lige i tiden. --
--
#15
JaX
Gæst
10-03-2007 22:56

Rapporter til Admin
hvis Zepto, har så stor mangel på mandskab pga. deres succes.. så må de vel bare hyre nogle flere til at ordne RMA sagerne, så nemt er det vel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
kvikkid
Giga Supporter
10-03-2007 23:25

Rapporter til Admin
den fjerde gang du sender den ind skal du have en helt ny igen, eller få pengene tilbage. --
--
Drik jolly hvis du vil være stor og stærk!! Men desværre får jeg blister af sodavand..
#17
Freehelp
Super Supporter
11-03-2007 07:49

Rapporter til Admin
Lad mig gentage mig selv igen igen Har I overvejet hvor mange maskiner de får ind og at de fra tid til anden kan være underbemanding ? Hvis I tror det er bedre hos andre producenter, så tro om igen. Det er også yderst sjældent man ser en tråd hvor der står "Jubiiii - Zepto er bare et super godt firma" Gu er det trist når tingene trækker ud, men måske skulle vi blive bedre til at trække vejret lidt. Brug tiden uden en computer til at nyde livet og naturen. Det er ufatteligt så mange Zepto brok tråde der er på HOL. HOL er rent faktisk det eneste sted jeg ser disse tråde, dog med få undtagelser. Mit råd er som mange andres - RING og glem mailsystemet. De får jo ufattelig mange mails HVER eneste dag, og der vil jo tage dem en krig at svare på alle samme dag!! Det er ikke uden grund at Zepto er det mest solgte produkt i Danmark. Det opnår de nok ikke ved at sælge skod produkter til brugerne på HOL. --
--
#18
Trist Zeptobruger
Gæst
12-03-2007 17:52

Rapporter til Admin
#17 ..saa lad mig gentage mig selv.. Det er jo ikke nogen undskyldning at de faar mange mails, opkald og maskiner retur..? Enten saa lader man sin service vaere paa hoejde med sit varesalg - eller ogsaa maa man droppe sit erhverv? Jeg kan godt forstaa at jeg har problemer med mine kunder - naar jeg fortaeller dem at jeg for 3. gang i traek ikke kan lave det jeg er blevet betalt for, naar jeg ikke har min maskine. Det kan jeg jo ikke takke saerlig mange andre for end Zepto? Men nu har jeg selvfoelgelig valgt den loesning som jeg maaske skulle vaere gaaet med fra starten.. et andet mearke? Well, du har da ret i.. at det kan ske for alle firmaer. Men saa kan man da ogsaa vaere sikre paa at kunderne ikke kommer igen.. Jeg vil helst koebe og stoette Danske firmaer der levere varen.. det her har bare ikke vaeret tilfaeldet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
Freehelp
Super Supporter
12-03-2007 18:07

Rapporter til Admin
Så vælg et andet firma --
--
#20
JaX
Gæst
13-03-2007 12:14

Rapporter til Admin
Freehelp det er baloney, man skulle tro at du enten arbejder for dem, eller også har du ikke eget et produkt fra dem.. og naturen kan rende !!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Freehelp
Maxi Supporter
13-03-2007 14:26

Rapporter til Admin
Jeg har en 6314 og er ganske tilfreds, og nej jeg arbejder ikke for dem. Kan man ikke magte de indlæg der måtte kommer, eller ikke alle er enige, så kan jeg ikke se hvorfor man opretter. --
--
#22
Mion
Nørd Aspirant
13-03-2007 14:37

Rapporter til Admin
Zepto har jo ikke solgt en skid pga de har solgt Kvalitets pc´ere. Det er firmaet jo alt for nyt til. de har solgt på 3 ting.. billig pris, gode spec og dansk firma. og alt dette er meget fint, men man får hvad man betaler for, og der ligger den nu. har set utallige brok tråde om Zepto, men kender også utallige brugere der sidder med elendige zeptoer, omend de virker, så er der mange småting med dem, dårlige batterier, larmende blæsere, dårlig kabinet kvalitet, men de folk klager ikke fordi de har bare indset, jeg købte sgu min laptop for billigt. det koster kassen at lave en laptop der holder, det kan man se på de dyre sony / IBM pc´er. de laver også billige pc´ere for at kunne konkurrere, der smitter lidt af den dyre kvalitet af men ikke nok, men man får tilgengæld ordnet sine garanti sager uden problemer, med hurtig ekspedition. så det er PISSE irriterende at sidde med en Zepto bærbar med alle de problemer der nu engang er, men man har købt billigt, derved må man også have indset at der nok vil være visse mangler ved service / holdbarhed, og garanti behandlingstider, support and so on. men jeg ville da heller ikke finde mig i det, selv hvis jeg havde købt en billige notebook, men det kommer zepto også til at mærke nu hvor fejlene begynder at vise sig. kunderne vil langsomt lære hvad kvalitet er, og hvis de ikke opper sig, så vil deres så hurtigt stigende salg stagnere, og dårlig omtale, ja det forsviner aldrig. --
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#23
TheMoller
Junior Supporter
13-03-2007 14:46

Rapporter til Admin
Nu har jeg ikke en Zepto, men det er det samme ved ACER. Sendte min Acer ind for 5 uger siden og der er ikke sket en skid og jeg er ved at være godt pisssed når jeg ikke kan tage notater og lave opgaver i skolen. Synes virkelig at det er for dårligt sådan et kæmpe firma ikke har den service som de burde ha'. En ting skal de roses for og det er at de betalte portoen til Tyskland;) --
--
#24
Freehelp
Maxi Supporter
13-03-2007 15:53

Rapporter til Admin
Alle producenter har fejl og mangler. Grunden til man ser så mange brok tråde om Zepto, er fordi de sidder på en kæmpe andel af det danske markede. Gu er problemer irriterende, me det undre mig HOL står for langt hovedparten af broktråde om firmaet. --
--
#25
JaX
Gæst
13-03-2007 15:56

Rapporter til Admin
Jeg vil nu ikke sige at 7000, som jeg gav for skidtet er billige penge. Kunne have købt en hp for de penge, den ville ikke have været så god som Zepto'en - men den ser federe ud og mere holdbar.. de har jo kun 5-6 fejl procent.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Freehelp
Maxi Supporter
13-03-2007 16:58

Rapporter til Admin
Hvor har du læst en fejlrate på 5-6% henne ? --
--
#27
JaX
Gæst
14-03-2007 08:09

Rapporter til Admin
Et sted på forumet, ved ikke lige hvor.. Kan heller ikke garantere at det er sandt, men ved da at HP klare sig bedre end zepto, når man snakker om RMA sager osv. Deres ting, virker sku også når man modtager dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Freehelp
Maxi Supporter
14-03-2007 10:58

Rapporter til Admin
Ja, jeg kan så fortælle dig, at vores nyeste indkomne testmaskine Sat A100 830 havde fejl på kabinettet. Det sluttede IKKE tæt mellem tastatur og pladen over. Så den med alle andre er fejlfrie og Zepto er noget bras - det holder altså ikke. --
--
#29
JaX
Gæst
14-03-2007 11:18

Rapporter til Admin
mine forældre har en HP bærbar, den har vist virket i 1½ år. Der har ikke været et eneste problem med den, og en fra min skole har også en HP laptop, den har heller ikke nogen probs.. Og de bruger kvalitets dele, som f.eks Altec lansing højtalere og gode skærme osv. Zepto's højtalere og skærme er slet ikke i samme kvalitet som HP. Men jeg er jo ikke den eneste som har problemer med Zepto maskiner, der er flere zepto klager end HP klager på dette forum.. Så det må vel betyde, at HP er bedre, men det er self. også et ældre firma.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
slapy
Gigabruger
14-03-2007 14:51

Rapporter til Admin
Vil da lige give Zepto en god bemærkning.. Min 2425w holdt ca. 2 måneder før den skulle til rep. den var stået HELT af, og ville ikke tænde med videre.. Jeg sendte pc'en ind (zepto betalte self. fragt) og havde min maskine igen med posten 4 dage efter den var blevet sendt ind. det kalder jeg service! og fik envidere power DVD samt nero licens med GRATIS! Igen! Det kalder jeg service, og de undskyldte pænt fejlen. 1 + point til Zepto ;) Hilsen Peter --
--
//Slapy 2425w - 80 gb - 1gb ram - 1.83 duo core
#31
Crapto
Gæst
14-03-2007 15:08

Rapporter til Admin
Snak med Morten Kjærsgaard, han er den over den "tekniske chef" Simon. Men være opmærksom på at de begge kan fylde dig med løgn og latin fordi ingen af dem aner hvad kundesupport betyder,, Du kan evt ref. med min sag 51395. Som var en zepto 6515wd som der ikke andet end var fejl med. Jeg havde haft maskinen i 9 mdr kun med fejl.. Jeg fik alle pengene tilbage fra dem.. fordi jeg fik en mail fra Morten Kjærsgaard som lød " Jeg orker ikke at ringe til FB, så vi giver dig alle pengene tilbage.." Ud fra deres sammenarbejds vilje dernede har jeg fraråddet alle at købe zepto = ikke andet en fejl fejl fejl fejl og uforskammede supportere!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
Frederik H
Junior Supporter
14-03-2007 16:31

Rapporter til Admin
#31 Heldigvis er der andre med positive oplevelser, som f.eks. mig selv. Yderst hjælpsomme supportere. --
--
z6214W
#33
Izaq
Elite Supporter
26-03-2007 09:13

Rapporter til Admin
#2 Er du sikker på, at værkstedet skal konstatere samme fejl 2 gange? Jeg slås pt med Merlin, som ikke kan reparere min kærestes bærbare. Den går bare totalt sort efter 20 sekunders drift. HVER gang. Men 'værkstedet' har konstateret, at der ikke er noget problem med den 1. og 3. gang til reparation, og FuSi's eget værksted skiftede harddisken (??) ved 2. reparation. Den har altså været inde 3 gange og er nu til rep 4. gang. Men Merlin siger "at når der kun er konstateret fejl 1 gang, så tæller det kun som reparation 1 gang"... også selvom 2 af deres ansatte inkl souschefen ikke kunne få liv i maskinen i forretningen i Århus på 3 forskellige datoer. Dagens tip: Køb ALDRIG noget hos Merlin... --
--
"The universal aptitude for ineptitude makes any human accomplishment an incredible miracle." Stapp's Ironical Paradox, Col. John P. Stapp.
#34
ElkjAr
Gæst
26-03-2007 20:29

Rapporter til Admin
Før der kan udleveres en ny maskine, skal samme fejl konstateres 3 gange, sådan er det ihvertfald med telefoner. Så vel nok også med bærbare:-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
Torben Hansen
Gæst
22-05-2007 02:37

Rapporter til Admin
Jeg har været ude for at Zepto direkte har løget for mig, og nærmets begået tyveri. Alt startet med at de satte forkerte drev i og det ville jeg have rettet. Lang kistorie kort: De rettede aldrig fejlen, jeg benyttede købeloven til at hæve købet. Købeloven § 57 siger at jeg ikke skal levere varen tilbage FØR jeg har fået mine penge igen. Nu har de haft computeren i ugevis og jeg har IKKE fået mine penge. De tager dine penge og du får intet. De SKAL reparere en defekt PC indenfor 14 dage eller levere en ny vare. Man har KRAV på at få en ny vare hvis samme problem opstår for 3. gang (ikke 4. som nogen skriver). Disse står ikke direkte i loven, men er stadfæstet ved retspraksis gennem mange sager baseret på loven som kun siger "indenfor rimelig tid". JEG VIL GERNE SAMLE KLAGER OVER ZEPTO OG DANNE EN SAG SOM SÅ KAN PRÆSENTERES FOR KONTANT PÅ DR, BASTA PÅ TV2, KUP I EKSTRA BLADET MV. SYNTES ALLE SKAL FORTJENER AT VIDE HVOR RINGE ZEPTO ER. HVIS DU VIL VÆRE MED TIL AT SKABE EN FÆLLES KLAGE SÅ EMAIL MIG PÅ [email protected] ELLER RING 5047 0365 HELST MED KONTAKT DETALJER OG DIN HISTORIE.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#36
Freehelp
Maxi Supporter
22-05-2007 08:07

Rapporter til Admin
LOL --
--
#37
Razz
Junior Supporter
22-05-2007 11:52

Rapporter til Admin
Jeg vil gerne sige: Slå lige koldt vand i blodet! Hvis i tror at det er anderledes hos alle andre computerproducenter, så må i tro om igen. Jeg er træt af at folk ikke får forståelse for hvordan sådanne ting fungere inden de starter med mudderkastningen. Jeg vil personligt mene at 3-4 uger er en ganske udemærket reparationstid. Der er selvfølgelig gode og dårlige sager hos alle firmaer, men 3-4 ugers reparationstid er altså ikke noget til at starte en sag hos Basta eller Kontant. Det er nok ikke deres hurtigste reparation, men jeg kan forsikrer dig for at det ikke er den længste. Jeg har selv arbejdet i en stilling på den modsatte side af forbrugeren (og for et andet firma end Zepto), og kender derfor til hvad der sker. Mht. ikke at gå igang med reparationer før flere uger efter modtagelse, er det altså meget almindeligt. Bestilling af reservedele tager sjældent lang tid, og det er ofte ikke det man venter længst på. Det kan ikke fysisk lade sig gøre at gå i gang med reparationer i det øjeblik de får computeren ind ad døren. Den skal naturligvis ligge i kø bag de computere der er indsendt før. Zepto (og alle andre virksomheder for den sags skyld) har kun det antal medarbejdere ansat som sikrer, at de ikke kommer bagud. De lader ikke folk sidde og lave ingenting imens de venter på at der kommer computere ind til reparation. Sådan er det, lær at leve med det, eller betal for at få den hurtigere igennem. Zepto har jo f.eks. 2 services der kan hjælpe dig: 1.) KvikREP som sikrer at du kommer foran køen, koster 696,- kr. for 2 år, men forvent stadig at du skal vente på reservedele. 2.) Onsite service 2 år Next Business Day koster 996,- kr. for 2 år, og så kommer de endda ud til dig. Man får kun den service man betaler for, intet mere. Det var så lige dagens varme luft. --
--
Hvis man kan kravle op i et træ kan man også kravle ned igen... med mindre man har tømt papirkurven.
#38
Okker
Gæst
22-05-2007 12:24

Rapporter til Admin
Og så oprendt dagen hvor Zepto blev for store... Så der "FUCK KUNDERNE TID"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Brian.Romer
Superbruger
22-05-2007 12:35

Rapporter til Admin
En meget stor procentdel af de, der klager er Gæster. Som nu den sidste. Hvad er det for et indlæg. Ingen forklaring, ingen begrundelse, intet! Alle firmaer har lang ekseditionstid på reps - ligegyldigt hvor man køber. Og alle notebooks har problemer. Faktisk er de fleste notebooks noget **** fordi man har en (vrangs)forestilling om at man kan klemme en stationær ydelse ned et område som er lidt større end et stykke brevpapir! Det kan man ikke og jeg tvivler på om det bliver foreløbigt at man får en bærbar som er ligeså stabil og ydende som en stationær. De er tæt på, men stadig et stykke fra. Før man klager over noget skal man lige danne sig et billede af den generelle situaton: - Hvor lang er rep.tid hos andre? - Hvori ligger problemet og er det det samme som hos andre producenter? Så tror jeg at man vil få et nyt billede - nemlig at der er problemer med 90% af alle notebooks og det tager tid at få repareret sin maskine, med mindre man "køber" sig til bedre service (en ting, som er udbredt i erhvervslivet med mange brugsvarer). --
--
#40
crapto
Gæst
22-05-2007 13:11

Rapporter til Admin
#39 Jamen Brian Romer... siden du siger en stor procentdel brokker sig over Zepto, syntes jeg da bare du skal købe en Zepto computer. Finde ud af når DU kommer hjem at skidtet er defekt og så skal du da være velkommen til at stille dig i kø hos Zepto's såkaldte support. Så kan vi jo se hvor langtid din tålmodighed den holder. Zepto er og bliver et lorte firma, Simon Olsen og Morten Kjærsgaard er slet ikke kompetente nok til at bestride deres poster i det firma. De direkte lyver over for deres kunder og sender halv defekte computere tilbage til forbrugeren. Der er ikke nogen medarbejdere nede hos Zepto som "tør" tage ansvar og erkende at de ikke producere produkter som er gode nok. jeg har endda læst i en artikkel i politikken at de kunne bygge en computer på under 10min hvis vel og mærke alle stumper lå klar. Hvorfor skal de så bruge over 3 uger på at skifte et bundkort og en skærm. Se selv http://www.pc-group.dk[...] (Pc-direct) Der købte jeg min computer igennem. De er nu gået konkurs og ZEPTO burde gøre det samme. De har uforskammet support over for deres kunder og prøver at snyde sig ud af alt. Men køb dig en Zepto computer så kan du være med i klubben.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Juste(92)
Maxibruger
22-05-2007 13:22

Rapporter til Admin
Hey folkens... Tag det dog roligt... Dybe vejrtrækninger.. pust ud, træk ind, pust ud, træk ind.. Gå en tur og slå på nogle træer eller nogle sten istedet for at sidde og være pissed... reperationer tager tid.. bærbare kan altså ikke være fejlfri... Jeg synes næsten ikke vi hører andet end klager over Zepto... Lyt til Freehelp han ved hvad han snakker om.. Hvis i er så skide utilfredse med Zepto så forlang pengene tilbage og køb noget andet for guds skyld... jeg synes nogengange at vi danskere er bare lidt for pivede mht. reperationstider... --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#42
Brian.Romer
Superbruger
22-05-2007 15:13

Rapporter til Admin
#40: Slap af. Der er ingen grund til at hidse sig op. Jeg sagde ikke at mange klagede. Jeg sagde at mange af dem der klager er Gæster! Jeg er stadig ret sikke på at Zepto ikke er værre/bedre end de andre producenter. Jeg er ikke PRO nogen producenter, selvom jeg hælder mest til Dell da jeg kan købe billigere gennem min arbejdsplads. Men jeg forsøger i det mindste med noget konstruktivt istedet for det andet. Juste(92): Jeg kunne ikke finde et træ, så jeg sparkede til en due i stedet for - det er vel lige så godt? *LOL* *Kidding* --
--
#43
Juste(92)
Maxibruger
22-05-2007 16:22

Rapporter til Admin
#42 Det er bare i orden;) Men jeg kender ikke noget til det hvis dyrenes beskyttelse kommer og flipper ud på dig.... På den anden side hvis du gjorde det mod et træ ville Greenpeace nok flippe ud på dig ^^ --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#44
Freehelp
Maxi Supporter
22-05-2007 18:54

Rapporter til Admin
http://www.tweak.dk[...] Så går det heller ikke dårligere for firmaet. GU´ er det irriterende når ens produkt vælger at stå af, men indse dog, at det ikke KUN er Zepto der har disse "sager" Som jeg har sagt utallige gange, så er HOL blevet et talerør mod Zepto, men har det hjulpet før...naaah. Men held og lotto med kontakt til diverse forbruger programmer ;) Sidste gang de var i TV hjalp det ikke en meter! Og ligemeget hvor mange bavl tråde der er på HOL om Zepto, så ændre det ikke på Deres salgtal (my 2 cents) Sjovt skriger folk efter anmeldelser af Deres produkter --
--
#45
Freehelp
Maxi Supporter
22-05-2007 19:03

Rapporter til Admin
# 41 Tak for de pæne ord, men at jeg ejer et laptop site gør mig ikke til Ph.d i laptops ;) Jeg får ofte at vide jeg er i lommen på Zepto og andre producenter, men den gang tynd luft har jeg lært at ignorer! Fact er alle producenter har mindre heldige episoder, men fact er også, at disse brok tråde intet hjælper. At være producent er øretævernes holdeplads nummer 1, men selvfølgelig burde de lytte til alle Deres kunder, og især dem med dårlige oplevelser. Men det er 100% umuligt, og nogle bliver sorteper undervejs! Der bliver i denne tråd snakket om Pc.diret gik konkurs, men jeg fatter ikke lige hvilken relevans det har for Zepto ? Folk er generelt nogle utilfredse brokrøve i dag og mig selv inkluderet ;) --
--
#46
JaX
Bruger
22-05-2007 19:06

Rapporter til Admin
Jeg skriger i hvertfald ikke efter anmeldelser af deres CRAP produkter og support. Jeg støtter alle der har modtaget halv defekte produkter fra zepto !! - lortet har så mange problemer, og det sker sku lige nøjagtig når man modtager dem, at man finder ud af at ens DVD drev er CRAP!! - og BSODS and SHIT - og alle de grafik fejl, lortet har elendig køling !! ja det er sandt at de lyver for en, deres SUCKY kundesupport er ikke noget at råbe hurra for!! JA jer der elsker zepto, go ahead køb LORT. - min bror købte en acer til 5k, sandt nok det er plastik lort, men den holder da i det mindste ! --
--
Zepto 6214W Intel C2 DUO T5200 1,60 GHz Geforce Go 7600 512 MB 1 GB DDR2 PC5300 40 Gb Hitachi HD Sony Combo drev
#47
Ulrik
Gæst
22-05-2007 19:11

Rapporter til Admin
Jeg havde min zepto inde forsi tastaturet var blevet løst. Der gik 2 dage fra jeg havde sendt den til de ringede og sagde den var klar og ville blive sendt samme dag. Super service siger jeg bare. Og der var ikke noget med sure og inkompetente medarbejdere. Jeg har været meget tilfreds med Zepto. Der er selvfølge ingen tvivl om at hvis man betaler det dobbelte for en bærbar, så er den formentlig også bedre rent kvalitetsmæssigt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#48
Bent540
Monsterbruger
22-05-2007 19:21

Rapporter til Admin
jaja min hovedsagen er jo netop også at dit tastatur blev løst! det prøver du vist at ignorere. det har jeg da ellers aldrig hørt om før :) køb HP, lenovo eller dell zepto er skrammel. --
--
Forbeholder mig retten til at glemme hvilke tråde jeg har gang i. Og til at have en signatur(PS. NYT DESIGN=RØV)
#49
Freehelp
Maxi Supporter
22-05-2007 19:26

Rapporter til Admin
køb Zepto, køb ikke zepto, køb Dell, køb ikke Dell, køb HP, køb ikke HP Glem nu det bavl. Der er gode og dårlige oplevelser med alle producenter --
--
#50
Bent540
Monsterbruger
22-05-2007 20:29

Rapporter til Admin
næ. dell har dfa altid god sevice hvis man ser bort fra de der telefonmennesker man skal snakke med engang imellem jeg gider ikke give mig til at lave den store salgstale foe dell for jeg er sådan set ligeglad med hvad i andre bruger jeres penge på. men her kommer den anyways :) jeg har fornylig fået et nyt bundkort og så ods lige en ny psu oven i hatten fordi jeg skulle pille i i maskinen i en skævert. pc'en er snart 2 år gammel og kostede ik en skid. jeg ringede bare og sagde at de bare ku sende et nyt mobo men nejnej vubti så stod der en tekniker og var helt rødglødende for at komme ind og fix min pc og han var total stil han synes psu larmede lidt og jeg gav ham da ret :) så han ringede lige på mobilos hjem til HQ og bestilte sådan en os'. den kom han og satte i på 5 min dagen efter. han nåede lige at fortælle en herre griner vits. sååå...jeg behøver ikke tænke så meget som et sekund næste gang jeg skal ha en ny pc og sjovt nok så plejer jeg at skifte pc mindst een gang om året men ik mer for der går mindst 1 år før før jeg gider at tænke på en ny pc. dell er faktisk så cool af en mega-koncern at være. at jeg gider at sidde her og bruge 5 min af mit liv på at rose dem. hilsen skater --
--
Forbeholder mig retten til at glemme hvilke tråde jeg har gang i. Og til at have en signatur(PS. NYT DESIGN=RØV)
#51
Juste(92)
Maxibruger
22-05-2007 20:33

Rapporter til Admin
Køb hvad i gider for guds skyld! Jesus christ... Alt det lort om zepto for jo de andre til at ligne englebørn... er det bare fordi alle dem der har købt Zepto bruger hold eller hvad h sker der?? Ingen kan være perfekt.. Heller ik Zepto... De er jo heller ingen der tvinger jer til at købe zepto vel? Det er jo ikke fordi der kommer en tibetansk skov-munk, som hypnotisere jer til at sige:" Køb kun zepto, alle skal køre Citroën osv... --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#52
Okker
Gæst
22-05-2007 20:34

Rapporter til Admin
#39 Faktisk er de fleste notebooks noget **** fordi man har en (vrangs)forestilling om at man kan klemme en stationær ydelse ned et område som er lidt større end et stykke brevpapir! Nå ja, men hvorfor viser deres lortereklamer så en stationær fra 70'erne som bliver vaffet væk til fordel for en laptop? Hvor de direkte fortæller "de dummer forbrugere" at den har en stationærs ydelse!?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Brian.Romer
Superbruger
23-05-2007 08:10

Rapporter til Admin
#52: Fordi du rent faktisk får en stationær ydelse. Men eftersom det stationære marked også rykker sig - og ovenikøbet meget hurtigere, vil en laptop altid halte bagefter. Så den bærbare ydelse er noget mindre end en stationær ydelse - hvis altså man vil have et minimum af problemer, selvfølgelig. Jeg kan, idag, få en bærbar til omkring 8.000,- som er hurtigere, bedre, med større grafikkort og større harddisk end den Dell Dimension, jeg købte i 2003 for 10.000,-!!! Det er da stationær ydelse. Og endelig, hvis man ikke er tilfreds med de laptops, der kan erhverves idag, så må man jo "nøjes" med en stationær. Og til dem der siger at de ikke kan undvære én til studiet: Det gjorde jeg, da jeg fik min uddannelse og det er der mange andre, der også har gjort - både før og efter mig. --
--
#54
ronny
Mega Supporter
23-05-2007 08:39

Rapporter til Admin
Det er iorden at ens laptop er fyldt med fejl, det er iorden at hardware fejler, det er iorden at producenten har driver problemer. Det er ikke iorden at en rep tid tager mere en 21 dage, det er ikke iorden at suporten snakker godt for sin bedste mor når man spørger til sin maskine, det er ikke iorden at man efter 14 dage for oplyst at man snart tager fat på rep., det er ikke iorden at man ikke kan få oplyst status på rep. af sin masine, det er slet ikke iorden at man har så travl med at producere computer at man tilside sætter kundernes rep. da der er penge i salg og ikke rep. Man skal forventer at 20% af alt hardware bliver belastet med fejl af den ene eller anden slags, der for at der store chancer for at du for bøvl. Min mening om zepto er at de har nogle billige maskiner iforhold til hardware hos andre producenter, de prøver at være fremme i skoen hvad angår graffikkort og cpuer i deres maskiner. Men hvad du har sparet er ikke nødvendigvis hvad du bliver glad for. Zepto tilbyder ½ års garanti/1½ års reklamations ret mod fx. hp og fujistusimens 2 års garanti. Flere af de store producenter har omsite service(acer, hp, fujitsusimens), de sørger for at din maskine bliver afhentet og du ikke selv skal bøvle med at rende på posthuset. Jeg har tidligere bl.a. haft fejl på bærbar fra acer og må sige at deres rep. service var i top. Flere producenter har også hign end graffikkort i deres maskiner her iblandt fujitsusimens, så der er ingen undskyldning for kun at købe zepto maskiner. Det sjoveste af alle ting er at folk gerne smider 10-12.000 kr. efter en maskine de aldrig har set....så ha man sku for mange penge :-) Min anbefaling til folk er at køb et sted hvor rma sager køre efter bogen, fx. acer, hp, ibm, fujitsusimens da der er store chancer for at du skal have hjælp ! Zepto tilbyder kvik rep. mod betaling, øø hvad med at give den service gratis til jeres kunder, betaler du for kvik service kan du få ellers må du vente et par måneder da vi har for travl med at lave din maskine.... Nå men jeg er en af dem som både bland venner og mig selv næste gang køber min bærbar et sted, man skulle ellers tror at firmaet ville ønske at man kom igen, da mange skifter hver 2-3 år og køber en ny bærbar igen. Fujitsu simens er mit næste valg!! --
--
#55
Juste(92)
Megabruger
25-05-2007 20:09

Rapporter til Admin
#54 Lige en bemærkning... Zepto tilbyder også Onsite service.. No offence men jeg har indtil ikke videre set nogle bærbare udover zepto og mybook med så kraftige grafikkort til de priser de kommer med såå den ligger måske også der.... --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#56
Brian.Romer
Superbruger
25-05-2007 20:41

Rapporter til Admin
Tja, som sagt er jeg ikke PRO nogen producenter. Men jeg mener at man, uretmæssigt, er lidt for meget efter Zepto. Jeg vil ikke argumentere igen, da jeg har gjort dette flere gange. Dog skal det siges at jeg selv, efter al sandsynlighed vælger en Dell Latitude D820 til mig selv og en Dell Inspiron 6400 til min datter. Både fordi jeg er ovenud tilfreds med min nuværende Dell stationær, kender mange der har Dell og ingen har klaget, og fordi jeg oplevere deres generelle service som god. Der er altid et par men'er, men i denne sammenhæng betyder det mindre. Jeg vælger nok også 3 års NBD service. Det skyldes også at jeg kan købe dem gennem mit firma og dermed få en rigtig fornuftig pris. Og Latitude er ren arbejde, så den betaler firmaet! Og HVIS jeg oplever problemer, ventetider eller andet vil jeg tage det med oprejst pande, fordi jeg ved at: "sådan er det bare og sure miner kan kun forlænge min ventetid. Et smil kommer man længst med. De gør helt sikkert hvad de kan og jeg er IKKE den eneste i dette univers, der har brug for deres hjælp!" Derfor!! --
--
#57
Juste(92)
Megabruger
25-05-2007 21:01

Rapporter til Admin
#56 Fornuftigt "Visdomsord" som også sagde Spar 2 :) --
--
Pain is an illusion... Yeah fine, it's an illusion but it still hurts like crap.. Firefox you are the future!!
#58
pizzadude
Supporter
25-05-2007 21:49

Rapporter til Admin
#53 nu må du lige stoppe, når man skriver/sigr stationær ydelse må man gå ud fra at det er ydelse som en ny stationær, ikke en der er 4 år gammel, den er jo for længst forældet :P --
--
Sælges: Bluetooth headset, Creative HD7500 gamermus + diverse cd'er :)
#59
Freehelp
Maxi Supporter
27-05-2007 16:35

Rapporter til Admin
*LOL* Faldt over denne på Tweak.dk http://www.tweak.dk[...] Sjovt nok mener Jax ikke det er relevant at fortælle om hans RMA sag på hans forhadte Zepto inden den sælges Fyyyyy Jax ;) --
--
#60
AnOnYm
Gæst
05-06-2007 21:31

Rapporter til Admin
jeg syntes generelt det er en jungle når man snakker køb af laptops... jeg har en ven som har købt en hp og her har der heller ikke været andet end problemer... det startede med en defekt lanport som den blev sendt til rep for... her kom denne så tilbage 4 uger efter med en regning på 4500 kr hvis dette skulle fikses, da bundkortet skulle udskiftes (det skal lige bemærkes at det er en bærbar til 7000 kr)... denne regning mente de min ven skulle betale da de mente det var nogte min ven selv havde foresaget ... herefter holder den to måneder hvorefter harddisken brænder sammen og denne bliver dog fikset... min ven har lige fået den tilbage med en masse småskræmmer lavet af rep firmaet så jeg har for at i verden ville undgå hp... jeg har dog kun hørt godt om zepto før og har derfor besluttet at smide 14000 på at forudbestille deres 6625WD... men med de omtaler zepto får her må jeg sige jeg mildest talt er meget spændt på at få den ind af døren :S
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#61
AnOnYm
Gæst
05-06-2007 21:31

Rapporter til Admin
jeg syntes generelt det er en jungle når man snakker køb af laptops... jeg har en ven som har købt en hp og her har der heller ikke været andet end problemer... det startede med en defekt lanport som den blev sendt til rep for... her kom denne så tilbage 4 uger efter med en regning på 4500 kr hvis dette skulle fikses, da bundkortet skulle udskiftes (det skal lige bemærkes at det er en bærbar til 7000 kr)... denne regning mente de min ven skulle betale da de mente det var nogte min ven selv havde foresaget ... herefter holder den to måneder hvorefter harddisken brænder sammen og denne bliver dog fikset... min ven har lige fået den tilbage med en masse småskræmmer lavet af rep firmaet så jeg har for at i verden ville undgå hp... jeg har dog kun hørt godt om zepto før og har derfor besluttet at smide 14000 på at forudbestille deres 6625WD... men med de omtaler zepto får her må jeg sige jeg mildest talt er meget spændt på at få den ind af døren :S
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#62
JaX
Gæst
05-06-2007 21:42

Rapporter til Admin
Freehelp hvad har det med denne tråd at gøre, og hvis jeg kan recall så prøver du også på at sælge din "power zepto" som du købte for 17k for 6 måneder siden, og nu vil du lige pludselig tabe over 7-8k for at sælge den inde på tweak, men du nævnte da ikke til køberne at man kan købe en hel ny model af zepto laps med det samme udstyr som din til samme pris som du tager for den. lyder som om der er noget galt med den, for du prøvede på at sælge den under navnet "bubelgum" inde på Tweak. - så hvordan kan vi vide at den ikke har været til RMA ? - det er jo lidt mærkeligt. Så det du siger i denne tråd er ikke meget værd. (fake nicker) Troede ellers også at du elskede zepto ? - men i hvertfald ikke nok til at du vil beholde den, nej du vil tværtimod tabe en masse penge for at sælge den ASAP. JaX OUT!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#63
Scratch
Giga Supporter
05-06-2007 23:13

Rapporter til Admin
#23 har det lige omvendt, sendte min acer ind fik den tilbage en uge efter, de betalte for UPS begge veje... det kalder jeg sgu service! --
--
"Silence is golden when you can't think of a good answer" |Amd 64 3000+@1800@2650| alt andet er unødvendigt :D
#64
Thomas
Gæst
29-11-2007 16:43

Rapporter til Admin
Er der slet ikke nogen som har noget godt at sige om Zepto.. hvordan kan et firma overleve hvis deres produkter er noget bras? Der må da være nogen som har haft gode oplevelser med zepto, ellers må det være en stakket frist vi ser zepto i handlen.. Har selv overvejet at købe en zepto, men bliver lidt nervøs over de dårlige meninger der er om den.. mvh. Den fortvivlede.....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#65
ZEPTO = CRAP
Gæst
14-03-2008 19:36

Rapporter til Admin
Jeg købte i dec. 07, en 6225wd til 13000kr... Den er så ustabil i spil, laver framedrop efter 5 min.. Toltalt ubrugeligt, skuffende osv.. Den er købt som en gamerlaptop, men er i virkeligheden noget værre lort, men ellers virker den til at være en lækker laptop, især hvis man OVERHOVEDET ikke gamer. Kan ikke anbefale Zepto til nogen eller noget! Har for 3 dage siden sendt en mail til david lærke, han er adm. direktør for Zepto. I mailen forklar jeg mit overbevisende problem der er generalt for deres koncept, derved kræver jeg pengene tilbage. Hvis de ikke snart for fingeren ud kontakter jeg sq TV2 BASTA... se om zepto sælger flere af deres ubrugelige laptops, det sq ikke fair at de skal slippe afsted med at ødelægge så mange forbrugers computeroplevelse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#66
CV
HOL Administrator
14-03-2008 20:15

Rapporter til Admin
#65 Der er noget du har misforstået. David Lerche er ikke adm. direktør. Han er chef for RMA afdelingen. Og har du overhovedet været i kontakt med Zepto Support? Det lyder umiddelbart ikke sådan. Der er en BIOS på vej, som løser disse frame drop problemer, men der er ikke nogen dato på hvornår den er klar endnu desværre.
--
ASUS P5N32-E SLI • C2D E6600 • GF 8800 GTS-640 • 4 x 1GB Kingston Value • 4 x 250GB Samsung P120 • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW 3Dmark06 = 11.167
#67
Anders KN
Gæst
26-03-2008 11:21

Rapporter til Admin
I wish I had read this and the other many forums that complain about ZEPTO's poor quality and lack of customer service before I bought a ZEPTO. This is my 4th laptop that I have ever owned and I have NEVER had a product so bad or been treated with such distain before I bought a ZEPTO. As with all electronic items I was not entirely suprised when the RAM failed and I was met with a blue screen everytime I turned the laptop on. So I followed the procedure (they have them at least) registered the problem, got an RMA number and downloaded some software to test the RAM and help their technical support. Everyone on the phone was nice and helpful even if it did take 4 attempts at calling and an hour in a telephone queue. To save time the laptop was hand delivered and then the problems started. It took forever to get the thing repaired and when finally it was repaired I had to travel the 3 hour round trip to collect it so I could have a computer for work while I was away in Kazakhstan. 2 days into my trip and I am met with the same blue screen and the same fault message and so for the next month I cannot use the machine and cannot get it to repair. Instead I use an old battered but damn reliable Dell. Now so far I am not too upset, just bad luck I think. But what are the chances of the same fault happening twice? I begin to wonder. So on my return to Denmark I again make the trek to ZEPTO to deliver my computer and as it claims on there website hope for a 7 day repair or quicker. I explain to the employee that I have to have the laptop back by a certain date and that if they cannot get it to me by this date they should call and I will pick it up. This is noted and I get a copy of the note (thank goodness). The day before I need to have the laptop I call and ask if it has been sent and for a tracking number. The employee says it has been sent and everything looks good for it arriving on time that day. That day nothing arrives, the next day nothing, The day after that I am in Kazakhstan again without a laptop and my mail is checked for 2 more days and nothing has arrived. Zepto tells me that it is impossible to repair in under 10 days and wasn't sent. This is the part that people should worry about. When companies look you in the eye and lie to you then you know that they are not and never will be a company to do any form of business with. Now I am out of pocket for a laptop that is in another country and have had to buy a local replacement so i can work. What did I learn from all of this. When an offer is too good to be true (a Danish "quality" machine, good specs, cheap price) then it usually is. Previously I have been offered replacement computers, shipping paid for, money back. Zepto gave me a poor quality machine, silence, lack of support, a loss of time, lies and a hole in my bank balance. And before anyone begins with the fact that these things happen and that other companies are just as bad I can only say this. NO. If you sell a product and offer a service you cannot blame lack of man power or people being sick. I work in customer service and process management and it is obvious that these concepts are at the infant stages in Zepto. And experience wise (all the information I have to go on) I will never buy a Zepto product again and will discourage anyone else from thinking about it. Our company has dropped Zepto from being invited to tender and they have themselves to blame. Obviously they can rectify the whole situation and give me my money back. Admit their mistake and start again, this I have some respect for. We all make mistakes but we should not be as arrogant as to not admit to them. Look at what is happening to Maersk Line. In conclusion. Do not buy a ZEPTO machine. An Aldi Medion has better customer service and that is really saying something.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#68
Anders KN
Gæst
26-03-2008 11:26

Rapporter til Admin
Apologies for the length of the previous post but when you have purchased a laptop 4 months ago and only had use of it for 3 weeks (20% utilisation) then you get carried away when you are on a machine that actually works. :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#69
Alexander
Gæst
26-03-2008 11:47

Rapporter til Admin
jeg har haft ét varme problem med min zepto.. den gik bare ud uden varsel.. ( Fedt til projekt ugen hvor man har skrevet 3 sider ud i et rap og den så slukker ned ) jeg sendte den til reparetion for 5 uger siden og har jeg stadigvæk ikke fået den tilbage. Før jeg aflevered den gik jeg hen til mit arbejde hvor vi har et IT hold. de måldte den og den blev 92 grader varm på 10 min. vi støvsugede den, men intet skete.... Du er ikke den eneste der har problemmer med de amatøere -.-
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#70
Solfar
Gigabruger
26-03-2008 11:53

Rapporter til Admin
#64 Hej thomas :) Jo da, ved der er mange glade zepto ejere herude - jeg er ihvertfald en af dem. Zepto leverer højtydelde computer til billige penge, og der hvor der spares er nok på supporten (ved det ikke, har ikke selv haft brug for support) - Jeg har kun haft meget gode oplevelser med mine zepto produkter og især min 6625WD der kører overaskende godt! Tror problemet mange gange ligger i at behandle sin computer med omhu, både software mæssigt og hardware mæssigt - siger selvfølgelig ikke, at der ikke findes uforskyldte fejl, men har bre svært ved at se hvordan så mange mennesker kan have fejl på deres zepto computere. Efter min mening, er der nok bare blevet pisket en stemning op omkring zepto, som så er blevet syndebuk - hvilket har resulteret i en masse flaming og piven. - eller også behandler folk ikke deres bærbar med omhu.
--
Zepto Znote 6625WD
#71
Thomas W
Gæst
26-03-2008 11:53

Rapporter til Admin
Mit personlige råd ville være enten at købe en HP eller en Lenovo/IBM (trods færre spec ved sidstnævnte). Min IBM R40 arbjeder fuldstændig upåklageligt på sit 4. år, og den har været brugt utrolig meget hver dag til studier osv. Ville HELT klart vælge IBM/Lenovo igen selvom prisen er høj, men de er så også super holdbare (fx man kan spilde 60ml vand i den :p (og det passer for jeg væltede en øl i den engang hehe)). Man skal bestemt ikke købe Fujitsu/Siemens (deres design er grimt selvom det er underordnet) men de går i stykker relativt hurtigt. Min brors blev købt fra ny men én pixel var "død" allerede der, og den kunne ikke repereres "fordi en reperation ville kræve mindst 3 døde pixels". Min kæreste og hendes brors kæreste har nøjagtig samme model af en Fujitsu/Siemens. Der er de samme problemer med begge: Skruer falder ud bagpå, konstant systemfejl (viser sig enten ved blå skærm og derved spontan genstart eller muse-ikonet fryser, men man kan stadig se musen køre henover de åbne vinduer i proceslinjen), det trådløse netværk kan ofte ikke få forbindelse (netværket i sig selv virker upåklageligt på alle andre bærbare), kræver minimum 6-7 genstart på én dag. Det hjælper ikke med geninstallerering af Windows. Så alt i alt en møgspand så køb HP eller IBM/Lenovo :-D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#72
onkel-sam
Gæst
02-04-2008 19:15

Rapporter til Admin
Jeg fatter slet ikke at jeg fandt en tråd med vræde indlæg mod zepto. Jeg har haft en 2314, 6515 og nu har jeg en 6625. Det er de bedste bærbar computere jeg nogensinde har prøvet. Jo, jeg oplever da problemer med dem, men det er vist kun meget få computere ejere der kan sige at de aldrig har oplevedet problemer med deres computer. Jeg har endda også haft min 6625 til reparation. Den tændte slet ikke da jeg modtog den. Lidt kedeligt når man har gået og glædet sig, så hvordan kan jeg så stadig være på zeptos side? Jo, der gik kun 2 dage efter at jeg havde sendt den ind, da zepto kontaktede mig og fortalte at den var repararet. På den 3. dag, havde jeg den igen. Super service. Intet mindre.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#73
Acer-hader
Gæst
28-04-2008 17:42

Rapporter til Admin
Acer er ikke bedre. Hvis du hørte, hvor mange gange min har været til reperation, ville du... Tja... Dit hoved ville eksplodere. Boom.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#74
karsten
Gæst
14-11-2008 17:52

Rapporter til Admin
advarsel jeg købte en zepto nox15 havde den ca 5 min så gik den sig en tur, sendte den retur dagen efter og har nu ventet på mine penge siden den 7-11-08 har politianmeldt zepto for tyveri og tilbageholdelse af mine penge har ringet og mailet til zepto adskillige gange , uden resultat, deres svar var de skulle ha maskinen skilt ad for at se om jeg havde stjålet nogle ram eller hardisken karsten
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#75
Nosa
Junior Supporter
14-11-2008 18:01

Rapporter til Admin
#74 Fuck du er til grin.. Du ved godt at de beholde dine penge op til 30 dage..
--
#76
nikolajs12
Monsterbruger
14-11-2008 18:03

Rapporter til Admin
#75 Fuck du er til grin.. Du kan ikke stave.
--
WOW er ikke et spil, det er en livstil... Nikolajs12 Aka Mentio^^
#77
CV
HOL Administrator
14-11-2008 18:10

Rapporter til Admin
#74 I følge købeloven har Zepto op til 30 dage til at give dig pengene retur. Så den politi anmeldelse er da direkte latterlig. Jeg var selv ude hos Zepto ved et tilfælde for et par dage siden, og der stod en eller anden klovn og himlede op overfor den stakkels medarbejder. Kunden krævede at få pengene udleveret med det samme, og det ene og det andet. Tror endda at han prøvede at ringe til politiet mens han stod der. Kunne godt lyde som dig. Pinligt.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 2 x 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#78
Brita
Gæst
03-12-2008 23:04

Rapporter til Admin
Desværre må jeg melde mig i koret af utilfredse Zepto-brugere. Ikke fordi jeg er utilfrds med min Znote. Tværtimod. Den har kørt upåklageligt, når den altså ikke har været i stykker, hvilket den har været to gange i løbet af det sidste 1½ år. Men fred være med det. Alle computerproducenter kommer ud for, at der er fejl på nogle af deres produkter. Det er OK, sålænge man som kunde bliver mødt med forståelse, når man indleverer sin måske mest dyrebare ejendel. Jeg har oplevet fejl på to tidligere maskiner - begge HP, og fået om ikke glimrende support, så ihvertfald beklagelser for, at jeg havde dårlige oplevelser. Og på den ene også opfølgende opkald på om den fungerede tilfredsstillende efter reparationen. Men hos Zeptos kundeservice. Jamen Herre Jemini! For deres supportere er der meget langt til forståelse for at fraværet af ens på alle måder vigtigste arbejdsredskab er ensbetydende med manglende løn og brudte aftaler med samarbejdspartnere. Hellere gøre om 5 uger, hvad vi kunne gøre i dag. Det haster vel ikke sådan... Og nå, spyr din computer gnister? Det må være din egen fejl. Du har nok behandlet den forkert. Det kan vi virkelig ikke erstatte. Ja, du må da gerne sende den ind, men hvis vi mener, det er din fejl, skal du betale os. Da jeg så påpegede overfor dem, at de i virkeligheden skulle være glade for, at jeg havde siddet ved computeren, så de ikke var havnet i avisoverskrifter som skyld i en brandulykke, reagerede de med at lukke af. Jeg får simpelthen ikke noget svar, heller ikke selvom jeg har forsøgt forskellige afdelinger.. Så selvom jeg i princippet syntes min Znote var god, så: "Aldrig mere Zepto!"
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#79
martin bay pedersen
Gæst
24-02-2009 13:06

Rapporter til Admin
Hej Alle sammen jeg har oplevet alle de samme problemer som jer.... Jeg har for 5 min siden skrevet til Basta for at se om de ville kigge på sagen.... Jeg vil opfordre jeg alle til også at skrive til dem inde på deres hjemmeside så vi måske kan få noget hjælp til at få løst vores sager ved zepto......... DETTE ER NEMLIG BARE IKKE FAIR......
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#80
palle22
Junior Supporter
24-02-2009 13:08

Rapporter til Admin
Kære Martin Bay Pedersen Tak for din mail. Du er en hat. -BASTA!
--
Dell 630M
#81
slamman
Gæst
23-07-2009 12:17

Rapporter til Admin
til dem som har /vil købe en 6224W/6324W er det en dum ide, jeg har haft en som gik ud hele tiden fordi den blev for varm 1 gang kom den til rep hvor de sagde da jeg hentede den "den ligende en bagerforatning indeni du skal passe mere på den" jeg passede meget på den jeg bruger min computer ca 8-10 timer om dagen hjemme ikke ude i køkkenet, jeg vil sige det er meget normal brug. efter noget tid fik jeg samme problemer igen efter noget tid gik den ud pga varme, jeg valgte at tage tastaturet af for selv at rense den og der kunne jeg se at det ikke er min fejl men en fejl i konstruktionen som gør at de bliver varme køleren til cpu´en er for lille og sidder først i blæse retningen dvs al støv kommer til at sidde på den og den store til gafikkort er der ingen støv på. jeg blev nød til ca med 2-3 ugers mellemrum at tage tastaturet af og rense den, lidt nederen når man har købt en computer til 12.000. jeg har dog været heldig at der aldrig er sket større skade når den er blevet varm. køb ikke zepto de er simpelhen konstrueret for dårligt..!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Zepto reperation

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE