Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hp - MINE erfaringer.

Af Supporter Aspirant xMe | 18-05-2010 22:41 | 9449 visninger | 62 svar, hop til seneste
Hejsa Hol. -Synes lige jeg skulle fortælle jeg lidt om hvad jeg har oplevet med Hp siden 24/12 2009. Det hele starter med at jeg skulle have en ny pc. Så fandt jeg en osv... Så fik jeg (Betalte selv også) den i julegave. Den tændt, fin som den var jo. MEN!, så skulle der installeres css på den, og der genstartede den så. Min fætter og mig troede bare det var fordi den var ny. Så vi tændte den og downloadede færdigt. Så kom min computer over til min onkel 2 dage senere fordi den genstartede! Han kunne så konstatere at det var en fejl i maskinen. Så jeg kontaktede PAVILION support (Det skal man IKKE hvis man har en dv6, der skal man kontakte business support.) hvor de så tog den til reperation ved InfoCare. Der gik så en lille månede før den så kom tilbage. (MEGET skuffende.) -Der virkede den så heller ikke. Så jeg fik fat i buisness support, hvor de så sendte en teknikker ud til mig så jeg kunne få den ordnet. Han havde så det forkerte bundkort med så han kom med den dagen efter... Så tændte jeg den så glad som jeg var, fordi nu troede jeg at det var løst det hele. MEN nej, den brød stadig sammen. Så sur som jeg var ringede jeg ind til Hp og råbte af dem at nu ville jeg fandme ikke finde mig i det mere! (Der havde man sparet op i 6 måneder for at få en pc, og så den i stykker! Der var jeg fandme sur! ) Så aftalte jeg med Hp at jeg kunne få en ny en. Det fik jeg så, og der var jeg jo RIGTIG glad, for nu var det jo løst. Og den kørte jo bare fint derud af... MEN nu her 2 måneder efter er den ny også begyndt og bryde ned! Så fik jeg aftalt med Hå support i går ( 17 Maj) at den ny også skulle til reperation med det samme problem som første gang - heatsink. Så nu kommer der en i morgen ( 19 Maj) og henter den, hvor han så skal køre den til Hps værksted. .. Så nu må vi jo se. Har allerede kigget på en ny Sony :-) - Synes det er nogle MEGET dårlige produkter de laver, Hp. Jeg ville være pinlin over at eje Hp, da det er et lorte firma. - Det var så min oplevelse, håber I kunne bruge det til noget :-) xMe
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#1
Sylar
Elite Supporter
18-05-2010 22:48

Rapporter til Admin
HP er kendt for "skod" produkter. Da jeg gik på grundforløb til IT-supporter, var jeg ude i en butik og sidde og fix computere omme bagved.. Der kom omkring 10 HP bærbare ind, med den SAMME fejl (skærmen) - Jeg vil aldrig købe HP..
--
Never take life seriously. No one gets out alive anyways.
#2
xMe
Supporter Aspirant
18-05-2010 22:49

Rapporter til Admin
Helt ening! Men ved du hvordan det er med Sonys produkter? :D
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#3
Monkk
Elitebruger
18-05-2010 22:52

Rapporter til Admin
#0 Var det køling af bærbar der var problemet, og grunden til at den genstartede?
--
#4
McVroom
Junior Nørd
18-05-2010 22:54

Rapporter til Admin
HP = Helvedes pis... :D
--
Mvh. McVroom Vil du have en invite til Lockerz.com? - Så skriv en PM c",)
#5
Sylar
Elite Supporter
18-05-2010 22:55

Rapporter til Admin
#2 Nej, ærligt talt. Har kun hørt godt. - MSI,Dell, Packard Bell (Bilka shit, men aldrig haft problemer) er dem jeg har efaring med, af bærbare. Og de er perfekte:=)
--
Never take life seriously. No one gets out alive anyways.
#6
x_ecouter
Junior Nørd
18-05-2010 23:00

Rapporter til Admin
Har kun haft 5 HP laptops. Den ene døde pga bundkort og er til rep, de 4 andre kører upåklageligt idag. Både nye modeller og gamle. Lige nu kører jeg med et casual Q9550 baseret stationær setup. Som faktisk stammer fra en HP stationær. Blev træt af HP kassen så kasserede den (måtte så gå glip af indbygget wlan, diverse porte - faktisk den bedste wlan adaptor jeg har haft grundet antennen var en del af kabinettet. Har prøvede 4 andre og ingen har lige så god forbindelse som den gamle) og fik mig et andet kabinet. Ved skift fandt jeg ud af alle var asus dele inkl lownoise asus custom kølere, lownoise papst blæsere. Så jeg er positiv overrasket over dem og det ikke er alt muligt stock shit. Dog også en gammel høj erhvervsmodel/workstation, så tror det er meget forskelligt. Alle andre har sgu også mandagsmodeller :(
--
Se min profil for gode folk at handle med...
#7
xMe
Supporter Aspirant
18-05-2010 23:01

Rapporter til Admin
#3 - Nej, det troede de også var problemet, men den blev ikke varm s; :-) - De vidste ikke hvad der var galt så jeg fik bare en ny en :-) #5 - Perfekt, så tror jeg sku jeg skal have sådan en når jeg får pengene fra min Hp tilbage. :D
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#8
xMe
Supporter Aspirant
18-05-2010 23:03

Rapporter til Admin
#6 - Jeg spurgte også dem overe fra Hp, hvorfor de kunne få computere helt op til 50.000,- uden der var noget specielt i dem... s; Men det var fordi de var VIRKELIG driftssikre. De kørte bare derud af, og de gik ikke i stykker. Spørg mig ikke hvorfor, men det gjorde de bare :-)
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#9
Anders Lyhne
Monsterbruger
18-05-2010 23:08

Rapporter til Admin
#6 1/5 bærbare der er døde. det er alligevel et ret høj fejl % :)
--
#10
sNIPP
Supporter Aspirant
18-05-2010 23:15

Rapporter til Admin
HP lort :D sig til dem at du vil have pengene tilbage, også skal vi nok finde en bedre bærbar til dig :)
--
Setup Laptop - Lenovo T500 Dj 1 pro (headset - Razer Deathadder Mus - Qpad... I was one time in a story...guess what.. I was AWESOME!
#11
x_ecouter
Junior Nørd
19-05-2010 00:00

Rapporter til Admin
#8 Lige præcis, har ALDRIG haft problemer med de to workstations jeg har haft fra dem. Den gamle Q6600 kørte også bare derud ad. #9 Tjoh, har haft dårligere erfaringer :) Men ellers jo i see the point. Snakker jo heller ikke positivt andet end "mine" erfaringer. :D Dog ret tilfreds med deres service generelt. Men måske pga det har været medfulgte onsite/erhvervs service. Den der er røget til rep har heller ikke helt været uden grund tror jeg. Den måtte lide hverdag som tablet pc, blev tabt, glemt, ligget og kogt i tasken inkl støvbefyldtkøleribber (spottede lige det inden den røg afsteD). Hang lige ved siden af køkkenkomfur i periode og blev ret klisteret :D Jeg kiggede selv lidt på den og tænkte ahh den kassere vi. Men nu røg den afsted. Nu må vi se hvad deres værksted/partner siger. Men det skal da heller ikke være en hemmelighed jeg kun har en favorit som laptop jeg bruger for tiden. Og det er ikke HP. Kun som stationær. Sidelinje. Der er helt sikker også forskel på deres highend lineup og elgigante/bilka lineup.
--
Se min profil for gode folk at handle med...
#12
gripen90
Gæst
19-05-2010 00:11

Rapporter til Admin
Mine forældre har en HP der var købt ved Computer City, ca 2mdr inden reklamationen udløb stod bundkortet af. Vi afleverede den ved Computer City som sendte den til HP. 1 Uge efter var bundkortet skiftet og den kører fint endnu. Ingen problemer der ! Nu er den dog blevet for langsom til deres brug, så jeg er ved at samle en ny til dem.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
minoo
Elitebruger
19-05-2010 01:32

Rapporter til Admin
jeg har også et par hp bærebare de køre helt fint dem er der ingen problemer med den ælste er 3 et halv år og den trækker stadig cs og css fint den nyste er 3mdr en dm3 jeg er glad for deres produkter
--
|i7 CPU 920 @ 2.67GHz|Radeon HD 5870|Asus P6T| Kingston 12 GB DDR3 | 2XBarracuda 1.5-TB Harddisk| Scythe 750W | Laptop HP Pavilion dm3-1125eo
#14
KBBajer
Monster Supporter
19-05-2010 01:50

Rapporter til Admin
jeg har aldrig været så meget fan af det med at stemple ét mærke som værende kvalitetsvarer og omvendt. det forskellige producenter sender alle varer ud i svingene kvalitet, og kun ibm var i sin tid en sikkerhed for robuste maskiner. men det har også ændret sig nu, efter lenovo ar taget over.
--
Kristian bajerblog.com - Man skal ikke pille ved noget der virker
#15
ToFFo
Elite Nørd
19-05-2010 02:07

Rapporter til Admin
1stk hp død ved overophedning 1stk ny hp købt som har varmeproblemer. Det er min kæreste der har dem... Den hun har nu har kun en intel dual core processor (ikke core2) og sidder man med bærbaren ved et bord, så den har rigeligt med luft omkring sig og spiller lidt småspil på kom og vind så kører blæseren på fuld drøn. Det luft der kommer ud er pissevarmt. Og det er ikke pga støv. Den har gjort det siden dag 1. Så snakkede vi om at købe en (god) bærbar køler men blev enige om at der skal købes en anden bærbar. Den er jo ikke særlig bærbar hvis man skal slæbe en køler med rundt. Ikke mere HP til os, tak. Så hellere en Dell! Det kan godt være deres kundeservice er elendig men hvis deres maskiner er mega gode så kan jeg leve med det. Har købt Dell maskiner til mig selv, og de gamle. Begge 2. Ingen af maskinerne har haft problemer. Det drejer sig om 1stk XPS, 1stk whatever gennemsnits bærbar og 1stk billig stationær. Stationæren kører vist på 3 eller 4 år uden så meget som en formatering.
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @4,4GHz XFX HD5850 Intel X25-M 80gb 34nm 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#16
Mihol
Monsterbruger
19-05-2010 08:20

Rapporter til Admin
Nogen personer er bare uheldige, hp,dell,acer har jo sindsyg mange kunder der kan godt opstå nogle problemer for nogen. har selv en acer har haft den i 3år uden problemer, har også en hp stationær som også har kørt i 1 år nu helt uden nogen som helst problemer
--
#17
ledderlappan
Nørd Aspirant
19-05-2010 09:30

Rapporter til Admin
Jeg vil nødigt lyde for negativ, men alle disse "erfaringer" (XXX producent er god, XXX er mega dårlig) kan man ikke bruge til det store. Alle fabrikanter har gode og dårlige modeller på markedet og selv med en god kan man være uheldig. For hver person som har en god oplevelse med kundeservicen hos en given producent kan man finde en med en dårlig oplevelse. #15 ToFFo skriver at Dell er gode. Men på andre forums kan man finde tråde omhandlende problemer med visse modeller (Også XPS) og folk vil hellere brænde op i helvede and at købe en Dell igen. Og sådan kan vi fortsætte. Når jeg køber en bærbar så kigger jeg ikke rigtigt på producenten, men prøver at finde nogle gode reviews af den pågældende model og derefter gennemsøge div forums for generelle problemer (CPU throttle osv).
--
[Dell M1530][T7250][3GB ram][8600M GT][15.4" WXGA+]
#18
Saqa
Semi Nørd
19-05-2010 10:35

Rapporter til Admin
Dell's kundeservice er måske ikke verdensklasse, men det er deres maskiner sgu. Har KUN haft gode oplevelser med dem, og sidder og arbejder med dem til hverdag. Har selv en Dell XPS 16 og den flyver bare derud af. Dog vil jeg joine #0 og give dig 110% ret i at HP er noget bullshit. Hellere en Acer end en HP...
--
AMD Phenom II 955 [email protected] C3D HD4890 Superclocked Asus M4A785D-M PRO 4GB PC8500 500GB HDD Antec P180 Mini Windows 7 Home Premium x64
#19
cube2
Supporter
19-05-2010 10:43

Rapporter til Admin
#18 der vil jeg så sige at jeg kun har gode erfaringer med HP, har dog ikke prøvet deres kundeservice. Med hensyn til Dell er det noget VÆRRE LORT, selve plastikken på computeren smelter fordi den bliver så varm, kundeservicen er også dårlig osv.
--
"Once you let go of your morals, everything becomes funny" - David Hayden Thinkpad X61, T7500 2,2GHz, 2GB DDR2 667MHz, 12.1"
#20
Saqa
Semi Nørd
19-05-2010 10:51

Rapporter til Admin
#19 Da jeg arbejder på en fagforening med en helvedes masse medarbejdere modtager vi et par gange om året mere end 50 dell notebooks på en gang. Jeg sidder pt. med E5400 og E6400 serien. Ikke EN af de maskiner vi har modtaget har haft det problem du nævner. Jeg har som sagt selv en XPS 16, hvilket er en pænt kraftig satan = varme. Den har aldrig overheatet og der skal sgu meget til før fanen overhovedet kan høres.
--
AMD Phenom II 955 [email protected] C3D HD4890 Superclocked Asus M4A785D-M PRO 4GB PC8500 500GB HDD Antec P180 Mini Windows 7 Home Premium x64
#21
Saqa
Semi Nørd
19-05-2010 11:00

Rapporter til Admin
#19 Forresten. Nu du snakker om overheat har du så nogensinde ejet en HP DV6000 eller en DV2000? De er konger i at futte deres eget gfx af. Har selv haft 4 stk HP DV6000, alle er gfx stået af på. Min kammerat har haft samme problem med sin DV6000. Min genbo har fået skiftet bundkort 3 gange på sin DV2000.
--
AMD Phenom II 955 [email protected] C3D HD4890 Superclocked Asus M4A785D-M PRO 4GB PC8500 500GB HDD Antec P180 Mini Windows 7 Home Premium x64
#22
TCR
Gæst
19-05-2010 11:04

Rapporter til Admin
Kan kun slutte mig til koret af utilfredse HP ejere. Min HP dv2515eo (købt i fona til ca. 7500) har indtil videre: - Fået skiftet Motherboard to gange (på garanti) - Brændt 1 stk HDD af (ikke på garanti) - Tygget sig igennem 2 stk originale batterier (ikke på garanti) - Fejl i strømforsyning - løse knapper efter reperationer og det på små 3 år... Har også bestilt en ny langt om længe, men sjovt nok ikke fra HP...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Saqa
Semi Nørd
19-05-2010 11:07

Rapporter til Admin
#22 Haha, velkommen i klubben (;
--
AMD Phenom II 955 [email protected] C3D HD4890 Superclocked Asus M4A785D-M PRO 4GB PC8500 500GB HDD Antec P180 Mini Windows 7 Home Premium x64
#24
ToFFo
Elite Nørd
19-05-2010 11:52

Rapporter til Admin
Nåja det glemte jeg at nævne i #15. Den nye HP der blev købt ristede også harddisken. Det var fandme et held jeg nåede at redde min kærestes fagprøve med data recovery programmer. Lidt for tæt på!! Det var SMART der gik helt amok. Harddisken er totalt færdig nu. Så smed en ny 2.5tommer harddisk i maskinen og sagde hun skulle tage backup HVER gang hun havde skrevet noget og lægge det på en usb-stick... Der har ikke været problemer med den nye harddisk endnu. Men for satan den bliver varm derinde. Der skal også en SSD i på et tidspunkt.
--
P6T DV2 6GB Corsair XMS3 1600MHz Core i7 920 @4,4GHz XFX HD5850 Intel X25-M 80gb 34nm 4xWD 250gb, 2xWD 1TB, 2xWD 500gb Obsidian 800D
#25
cube2
Supporter
19-05-2010 12:27

Rapporter til Admin
#21 Sjovt du nævner det, sidder nemlig lige nu på en dv6000, nærmere specificeret dv6570eo, da jeg fik den blev den lidt varm, men efter en enkel BIOS update så er den ikke længere så varm og jeg har ikke mærket nogen forskel i ydeevne. Blæseren larmer lidt men det er kun fordi at den ikke er blevet renset i meget lang tid. Jo den kan godt blive varm hvis man kører prime95 og holder hånden for blæseren og lukke låget, men den bliver alligevel ikke over 85 grader i det tilfælde, og 85 grader er et stykke fra det punkt hvor plastik smelter som på en dell. PS. Har ALDRIG skiftet hardware på den, eneste problem har været virusser og dem kan en formatering nemt klare.
--
"Once you let go of your morals, everything becomes funny" - David Hayden Thinkpad X61, T7500 2,2GHz, 2GB DDR2 667MHz, 12.1"
#26
Jan V.
Gæst
19-05-2010 13:00

Rapporter til Admin
Hmmm Har været IT ansvarlig i 10-11 år og har KUN brugt HP business modeller - og de er klippestabile. Der er dog et par gange vi har været uheldige: 1. HP med AMD CPU'er - DET er godt nok noget skidt - vi prøvede en 4-5 forskellige modeller og så gik vi væk fra det 2. En bruger købte en af de der private HP maskiner i Bilka, men den skulle bruges til arbejdsbrug (jaja - jeg ved det - men ejere kan nu tillade sig LIDT mere :-) ) - DET var noget skidt der blev for varmt og gik ned hele tiden - så den fik jeg listet ud af døren og så købte vi en klippestabil business model til ham. Og ja - jeg VED godt at de der business modeller ikke er så "sexede", har vilde grafikort og alt muligt andet sjov + at de er pænt meget dyrere end dem til private - men de fungerer sgu
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
Saqa
Semi Nørd
19-05-2010 13:03

Rapporter til Admin
#25 Alle mine DV6000 maskiner har været bios opdateret lige netop af den årsag du nævner. Det hjalp dog intet i mit tilfælde.
--
AMD Phenom II 955 [email protected] C3D HD4890 Superclocked Asus M4A785D-M PRO 4GB PC8500 500GB HDD Antec P180 Mini Windows 7 Home Premium x64
#28
PreeBo
Semi Supporter
19-05-2010 13:07

Rapporter til Admin
#26 Saml selv... Det fungerer alligevel pænt meget bedre end alt det færdig lavede lort, så kan man også selv bestemme ned til mindste detalje.
--
X - 5870 - x3 425 @ 3.9 GHz - Antec 300 - Corsair TX650W - X
#29
Jan V.
Gæst
19-05-2010 13:10

Rapporter til Admin
#28 Nu snakkede vi kun bærbare - alle stationære VAR saml selv - af undertegnede :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Villanyi
Maxi Supporter
19-05-2010 13:13

Rapporter til Admin
Har haft 4 HP stationære der aldrig nogensinde har været det mindste problem med, der har aldrig været en fejl. Har stadig en DV7 HP bærbar som kører upåklageligt og har det gjort det i 2 år.
--
Intel i7 920 Quad 2.66 GHz Corsair Dominator GT 6 GB XFX GTX295
#31
xMe
Supporter Aspirant
19-05-2010 19:12

Rapporter til Admin
Ja, kan høre der er mange som også har problemer med Hp! Regner fandme også med at jeg bare vil have mine penge tilbage, fordi jeg gider fandme ikke Hp mere! Nu vil jeg prøve Sonys E serie, og se om den er noget for mig :-)
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#32
Satter
Maxi Supporter
19-05-2010 19:44

Rapporter til Admin
Jeg kan godt sætte mig ind i, at man som 13-årig bliver pænt negativ, når man har brugt 6 måneder på at spare op til en bærbar, og så er den bare i stykker fra day 1. Jeg kan også godt forstå, at det er svært at være særlig nuanceret som 13-årig, men fordi at din model lige giver problemer, betyder det ikke at HP bare laver CRAP generelt. Det gør sig i øvrigt gældende for alle producenter. Det er et velkendt faktum, at producenterne altid afprøver "ny" teknologi i deres consumer produkter. Da der er så stor konkurrence på det marked, slipper der ofte nogle gevaldigt uheldige modeller igennem kvalitetskontrollen. - Det gør sig OGSÅ gældende for ALLE producenter. Jeg synes istedet man i dette tilfælde skal fokusere på, at man - på trods af dette produkts åbenlyse ringe kvalitet - faktisk har fået en ret god kundeservice. At der så åbenlyst ikke er sammenhæng mellem kvalitets-afdelingen og service-afdelingen har jeg aldrig forstået. Når man har sendt en mand ud for at reparere bare én gang, på en maskine til 8.000kr, må man formode at den i forvejen forholdsvis lille indtjening man havde på den vare, nu er helt forsvundet (and then some). Generelt er min anbefaling for køb af bærbare, at man ALDRIG skal hoppe på den sidste nye model. Ikke dermed sagt, at man skal købe sidste års model, men det er altid en god idé at vente 3-4 måneder på at produktet er "modnet". Dette gælder OGSÅ for business serierne. - Her er der dog ofte en bedre chance for, ikke at få en mandagsmodel (ikke dermed sagt, at det ikke også sker her!). Der er en grund til, at business modellerne er dyrere :) - Deres hardware er testet af i consumer serien :P
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
#33
tommy17
Ny på siden
19-05-2010 20:24

Rapporter til Admin
#0 Hvad processer? jeg har selv en HP Dv6 med Intel processer (da jeg ikke er den store fan af AMD) som jeg er meget glad for. Har haft den siden jul og der har INTET været med den. Mange fra min klasser mener dog bare at HP er det værste lort og det hører jeg rigeligt til (Jeg kan også sige at en af dem har skrevet i den her tråd :P ) Det er også rigtigt at den gamle DV6000 havde en del problemer men det her er den første gang jeg har hårt om et problem med DV6'eren :)
--
#34
xMe
Supporter Aspirant
19-05-2010 23:08

Rapporter til Admin
#32 Ja, men jeg synes det et lidt for dårligt når begge mine computere gør det. Men ja, du har fuldkommenret! Det kan ske for alle sammen, men jeg er bare så sur fordi jeg har sparet op i så lang tid og bøvlet med dem i flere måneder! ;-) Men min ven har også 3 hp computere der hjemme, og det er lun den ene som skulle til reperation 3 gang, så det er ikke helt dårligt. Mht til service er det nogle flinke mennesker jeg har snakket med!, men pavilionsupport bbrugrr inforcare, som jeg ikke er begejstret for da!! Men buisness et jo perfekt, det er hos eget værksted !! :-) #33 - begge to har været Intel :D
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#35
villiamlp
Bruger Aspirant
20-05-2010 00:08

Rapporter til Admin
jeg har en hp compaq presario CQ71 og den har fået så mang tæsk at man tror det er løgn og den kører stadig fuldstændigt upåklageligt og har gjort det fra dag 1
--
#36
GadexD
Elitebruger
20-05-2010 02:02

Rapporter til Admin
Jeg er blandt de personer som ALDRIG skal eje en hp computer igen! Har ikke haft andet end problemer med den computer jeg har ejet derfra, selvfølgelig varme problemer(Det er jo hp) Nu ejer jeg en Asus(UX30), som nok har været til rep halvdelen af den tid jeg har ejet den xD Ikke vildt imponeret over Asus i forhold til hp lige nu. Men håber da det bliver fixet. ^^
--
#37
xMe
Supporter Aspirant
20-05-2010 08:53

Rapporter til Admin
#34 - compaq skulle vidst også være bedre en normale ho computere :-) #35 - skal heller aldrig tilbage til hp, det gider jeg bare ikke!!!
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#38
gQrgh
Nørd
20-05-2010 09:00

Rapporter til Admin
Endnu en god grund at holde sig LANGT væk fra HP, syntes det er godt folk laver sådan her en tråd, det fandme træls at løbe i samme problem som man kunne undgå blot ved at læse denne tråd. Alle dem som har en HP i min klasse har også ofte problemer med dem, ofte skal de til rep.
--
#39
ledderlappan
Junior Nørd
20-05-2010 09:12

Rapporter til Admin
#38: Og hvad præcis kan man konkludere ud fra denne tråd?
--
[Dell M1530][T7250][3GB ram][8600M GT][15.4" WXGA+]
#40
cube2
Supporter
20-05-2010 10:18

Rapporter til Admin
#39 Konklusion Vi kan se at folk har delte erfaringer når det gælder HP, nogle har gode andre har dårlige. Der er dog en tendens til at der er et flertal der har dårlige erfaringer. Vi kan derfor ikke decideret konkludere at HP er lort, men vi kan konkludere at mange mener det.
--
"Once you let go of your morals, everything becomes funny" - David Hayden Thinkpad X61, T7500 2,2GHz, 2GB DDR2 667MHz, 12.1"
#41
Helmer
Junior Supporter
20-05-2010 10:26

Rapporter til Admin
Det er jo utroligt interessant, at folk så køber hps Pavilion modeller. Det skyldes måske, at de ofte i løbet af de sidste 3-4 år har været UHYRE billige i forhold til andre produkter med samme specifikationer. I Forventer at i får en 100% klippestabil computer til de sølle 5-6 tusinde... jeg siger OMG.. HVORFOR KØBER VIRKSOMHEDER IBM T-MODELLER ELLER HP ELITEBOOKS? DET ER FORDI DE ALTID VIRKER! jeg har nu haft .... lad mig se...... 6 Businessmodeller fra hp, og har aldrig nogensinde rørt en pavilion, og jeg har aldrig haft fejl, som ikke kunne løses på under 48 timer. Det er fandme service. istedet for at brokke jer, så gå nu ud og køb noget ordentligt. Hvis du sad med en 8530W, som jeg selv lige i øjeblikket, så tror jeg heller ikke du græd over hp.
--
#42
xMe
Supporter Aspirant
20-05-2010 14:38

Rapporter til Admin
#41 - synes nj bare det er for dårligt alligevel!! De burde da teste dem inde De sendte dem ud på markedet...
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#43
Villanyi
Mega Supporter
20-05-2010 14:45

Rapporter til Admin
#42 Selvfølgelig bliver de testet, nok bare i mindre omhyggelig omfang hvilket selvfølgelig heller ikke er ok.
--
Intel i7 920 Quad 2.66 GHz Corsair Dominator GT 6 GB XFX GTX295
#44
L
Gæst
20-05-2010 14:54

Rapporter til Admin
Jeg hader HP, smed 7000kr. efter en HP Bærbar, and guess what.. kan ikke engang skrive i word uden at skulle have den stående på 2 bøger + et bord med huller i. HVAD FANDEN!?!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
ledderlappan
Junior Nørd
20-05-2010 15:27

Rapporter til Admin
#40: Hvilken fantastisk brugbar konklusion ;) Hvilket fortæller lidt om guldkornene i denne tråd. Enjoy.
--
[Dell M1530][T7250][3GB ram][8600M GT][15.4" WXGA+]
#46
x_ecouter
Junior Nørd
20-05-2010 19:32

Rapporter til Admin
#43 Det er jo en del af leddet i billige ting. Mindre test/stikprøver kvalitets test gør komponenter og enheder endnu billigere. I sidste ende kan man da kun se at det afspejler "at man får hvad man betaler for". Selvfølgelig er der ting der er bang for the buck. Men typisk ser det sådan ud. I en typisk Acer tråd vil det se sådan ud. I en Dell tråd som har kørt MEGET ser også sådan ud. Alle har mandagsmodeller og 13årige frustrationer hvilket da også er forståeligt når man spendere hårdt optjente avispenge :D So true #32 Samt, ja negative udtalelser er der jo altid mere af. Der er jo krudt der skal ud. #45 Hehe - End of thread.
--
Se min profil for gode folk at handle med...
#47
xMe
Supporter Aspirant
20-05-2010 21:42

Rapporter til Admin
Jeg synes bare de skulle testes en del bedre! Lige meget om de koster 2.000,- eller 10.000,- så skulle de testes på samme måde, eller på den måde som passer til computerens brug !! :-) - nu skal jeg side på min iPod og holde mig opdateret på Facebook! Men hvis der er en ting som man kan sige godt om hp, så er det deres kundesupport da. Det vil jeg gerne sige er godt da d:
--
Dreng - 13 - gamer bærbar! NOTEBOOK FOR LIFE! :D
#48
René Meng
Gæst
09-09-2010 12:04

Rapporter til Admin
Det lyder til at nogen er uheldige. Jeg sidder her med min helt nye HP dm3-2010 Pavilion og arbejder og ifølge SpeedFan er min computer kun 32 grader det er da ok. Jeg har selv haft en del HP modeller og har aldrig haft problemer, men vi har jo alle forskellige oplevelser.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
Gæst
Gæst
01-10-2010 09:34

Rapporter til Admin
Lige for at opdatere denne tråd lidt. Jeg syntes det er meget vigtigt at fortælle et eller andet sted har xME været ret uheldig. Men hvis man ser på HP´s Support (ehvervsdelen) så er det sgu service de levere!! Alså jeg mener havde dette været en Acer osv. havde man ikke fået ombyttet sin computer / eller fået pengene så hurtigt. Mener bare man kan også vælge HP Ud fra deres service "hvis" det går galt og den skal til rep. Min Pavillion DV6 har været til rep 3 gange (forskellige problemer) der kom UPS samlet min computer op dagen efter jeg havde snakket med supporten og 8 dage!! sener leveret tilbage. det skal sige der er ikke købt noget xtra forsikring eller noget til den men det er deres service. Jeg køber kun hp fordi jeg ved jeg er dækket ind hvis det går galt såå .. men det er bare mit input
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
perjr
Super Supporter
01-10-2010 10:14

Rapporter til Admin
Du har jo bare været uheldig - altså...shit happens med elektronik - det er pisse ligegyldigt om det er en HP, Acer, IBM eller DELL. Synes du har fået go behandling. Din maskine failer og ryger til service første gang - det går så galt...men okay, istedetfor at du skal undvære den længe får du en tekniker ud til dig (som du et eller andet sted ikke har ret til - det er udelukkende go service og goodwill fra HP's side) Da det også kikser (ja, det er sgu uheldigt) så brokker du dig selvfølgelig og får en ny maskine (en præcis magen til?) Det er da så go behandling som det kan være (taget sagen i betragtning) Min kæreste købte en Acer som var til rep 2 gange på et ½ år - Da den failede 3. gang ville hun klage men det var ikke muligt..."Man kan ikke klage over vores maskiner" sagde Acer support "Den skal til service og så skal vores teknikere vurdere om den skal byttes eller ej" go'dag mand økseskaft! - Hva fanden er det for en "service" Hun nægtede og kontaktede Komplett istedet (hvor var den købt) og de sagde "send den til os - så får du pengene tilbage" - se DET er service..tak Komplett! Så måske du har været uheldig, men synes da egentlig du er blevet behandlet godt hvis man tænker på alt det medie-omtale der har været hos f.eks DELL Jeg har en DELL Inspiron 8600 som døde 1 måned efter garantien gik ud. Så købte jeg en IBM T42 - den kører stadig perfekt..ikke verdens hurtigste - men den virker bare Nu har jeg en HP Probook 4710s og den kører også lækkert. Næste køb bliver dog en MacBook PRO (når jeg engang får råd..host) Hvad er status på historien? - Kom den til service eller?
--
Programming is like sex: one mistake and you have to support it for the rest of your life. http://www.perjr.dk[...]
#51
kolkjaer
Monsterbruger
01-10-2010 10:18

Rapporter til Admin
få nu gjort noget ved de gæster......
--
#52
Gæst
Gæst
01-10-2010 10:20

Rapporter til Admin
#51 Øhh hvorfor må gæster ikke skrive et indlæg? (det var mig der skrev indlæg 49
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#53
Rasmusnl
Juniorbruger
01-10-2010 11:49

Rapporter til Admin
Jeg har købt mig en HP envy 17, det er ikke just en business model, men det er luksus modellen. Den er varm som faen, men den er designet til det. Jeg har ikke haft problemer med den overhoved. så ja som så mange siger der findes fejl og uheldige hændelser indenfor alle producenter. Men ja har dog også hørt meget skidt om bilka pcerne. :)
--
#54
Gamer--Ralle
Ny på siden
01-11-2010 19:57

Rapporter til Admin
en af mine venners hp bærbar pc er også lige fucket op. han geninstallere windows og installere alle opdateringer. når han har gjordt det lukker han computeren, og så starter den op med recovery igen, og så kan han begynde forfra..... hans bærbar er en hp pavillion et eller andet, og de der hp pavillion modeller med godt grafikkort bliver mega varme, min vens kan man næsten koge spejlæg på nogengange. 2 af mine venner har hp pavillion modeller og de bliver begge super varme. forresten hva er der galt med bilka pc'er:P??? har selv en acer pc som har kørt upåklageligt siden jeg købte den. har self geninstalleret windows et par gange, men var en vanesag, ikke et krav/tvang. downloader så meget lort, og så kan den godt blive en smule langsom. acer er godt mærke, og de er godt bygget og det hele :D, når jeg skal have ny bærbar køber jeg klart en acer igen. min bærbar ,sammenlignet med min vens, har større skærm, og 2 harddiske (på 1 tb) indbygget. dejlig computer som jeg har været meget glad for :D. p.s. har en stationær computer, (som jeg selv har sammensat :D) og du får mest for pengene, og de er mere driftssikre hvis du selv laver dem. alene den fact, at pc'en ikke bliver masseproduceret sammen, men at delene bliver produceret hver for sig giver bedre kvalitet, og billigere pris.
--
#55
Christian
Gæst
26-08-2013 15:00

Rapporter til Admin
Til skræk og advarsel mod HPs lort! Jeg har nu haft flere HP produkter, og de bærbare til privat brug er noget LORT! Første gang tror man at man er uheldig, men efterhånden finder man ud af at de er ikke i stand til at designe deres bærbare, så de ikke overopheder. Jeg købte som det seneste skud på stammen for et par år siden en HP Envy 17", den dyreste bærbare de lavede på det tidspunkt med blu-ray 8 Gb Ram etc. via en pc-ordning på arbejdet med forsikring mod alt. I starten kørte den fint, men den larmede en del, og efter nogle måneder begyndte den at gå ned. Da min datter begyndte at spille Sims og Minecraft på den kunnne den holde ca. 5 minutter uden ekstra køling og ca. 20 minutter med ekstra køling. Til sidst tog jeg mig sammen til at få den sendt til rep. Der blev Heatsink udskiftet. De fortalte mig at det var et kendt problem med HP og de kunne ikke garantere at det hjalp. Det hjalp i et par måneder og nu går den ned konstant uden varsel. Nogle gange får man sort skærm, så kun ekstern skærm fungerer. Næste gang man tænder fungerer skærmen i den bærbare måske igen, og sådan kører det. Jeg har en kollega som for godt 6 måneder siden købte en anden HP pavillion, hvor han efter 2 måneder måtte få skiftet heatsink med samme problem. Så jeg hører til den voksende skare der holder sig langt væk fra HP. En anden fantastisk ting med HP er deres support. Jeg har prøvet at kontakte HP support via mail, men de er åbenbart ikke i stand til at svare. (PS. Min kone har en HP kontorbærbar fra sit arbejde, som fungerer fint, til gengæld er den langsom og ikke meget bevendt til privat brug) Mvh. Christian
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#56
nuxx
Semi Nørd
26-08-2013 15:11

Rapporter til Admin
Hurra for en gammel tråd :P ...men jo skal vi ikke blive enige om at lade være med at købe HP og Acer maskiner - ja nogle har held med dem og får en der virker i flere år... men vil aldrig anbefale lotteri med hardware der skal bruges til noget seriøst (studier/job/etc.)
--
Fun: 3770K, Z77Sbrth, EVGA Titan, 8GB Veng., 2xVertex3 Raid0, 750W XFX Black, 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#57
Helmer
Giga Supporter
26-08-2013 23:33

Rapporter til Admin
#56 :) Nej det skal vi ikke konkludere :) Kan sagtens huske tråden er pointen er at du ikke skal købe consumer-maskiner, hvis du vil have noget stabilt :)
--
Macbook Pro 15"
#58
Sandie Rivers
Elitebruger
27-08-2013 00:48

Rapporter til Admin
Det er mig en gåde hver gang jeg ser de her tråde. Hvorfor er det folk aldrig tager højde for hvor mange produkter en producenter sælger? Næsten alle jeg har mødt på studier har enten haft en Acer eller en HP. Jeg tror fx aldrig jeg har stødt på nogen med en Samsung eller en Sony bærbar.
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Gainward GeForce GTX Titan 6GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise|NZXT Phantom Special Edition|
#59
nuxx
Semi Nørd
27-08-2013 09:58

Rapporter til Admin
#57 sense... you make not.
--
Fun: 3770K, Z77Sbrth, EVGA Titan, 8GB Veng., 2xVertex3 Raid0, 750W XFX Black, 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#60
JunkStar DeLuxe
Nørd
27-08-2013 10:49

Rapporter til Admin
#59 Det han siger gir da pisse god mening. HP Pavillion er noget bras, men prøv du en Elitebook og du vil ændre din mening om HP markant.
--
http://www.l0rn.nu[...]
#61
nuxx
Semi Nørd
27-08-2013 11:15

Rapporter til Admin
#60 Jeg har gentagende gange i tråde som denne nævnt netop Elitebook, samt dells Precision serie som noget helt andet end deres consumer serier... men Elitebook føres ikke i varehuse - det er ikke dem folk køber når de "køber HP". Når folk "køber HP" eller "køber Acer" ...så køber de netop det discount-bras tråden omhandler. Modsat kan du få *relativt* hæderlige consumer maskiner fra ASUS og Lenovo - ja de er stadig lidt fesne... og deres specs er typisk noget lavere end Acer's/HPs til prisen... men måske netop derfor der har været råd til at bygge dem så de ikke nødvendigvis falder fra hinanden med det første. Så jo - konklusionen står såmænd... du kan godt købe consumer - men helst ikke Acer/HP.
--
Fun: 3770K, Z77Sbrth, EVGA Titan, 8GB Veng., 2xVertex3 Raid0, 750W XFX Black, 30" Dell U3011 Work: MacBook Pro Retina + ASUS N55SF
#62
QWERTY Andreas
Supporter
27-08-2013 11:30

Rapporter til Admin
Det hjælper nok alt sammen på det, med den nye CEO.
--
Thinkpad W500, Thinkpad T61F, HTC shift, OQO 01+, Fujitsu F-07C

Opret svar til indlægget: Hp - MINE erfaringer.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE