Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reperation af MBPr - Hvor?

Af Supporter Aspirant Morten HS | 20-01-2014 01:38 | 1389 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej allesammen Jeg startede på universitet for halvandet år siden og købte i den anledning en Macbook Pro Retina. Jeg er helt vild med den og har ikke et sekund fortrudt købet, men der er et par ting der ikke er helt i orden.. Mousepad: En gang imellem 'løfter' det sig lidt hvilket gør det meget svært at bruge ordentligt. Den virker stadig, men knappen kan ikke trykkes ned på samme måde. Casing: Når jeg lukker computeren sammen er alle kanterne rundt om ikke helt lige, den rager en millimeter eller to ud over siden i højre side og tilsvarende ind i venstre. Casing 2: Løfter jeg den, knirker den ret tydeligt. Ud fra hvad jeg kunne finde på nettet er jeg ikke den eneste der har det problem. Skærm: Nu er det ikke for at være sart, men når man køber en bærbar med Retina display så er det for at det skal se godt ud.. Der er bare det problem at der er 5-10 døde pixels på skærmen som irriterer mig ualmindeligt meget når jeg ser film/serier. De er ikke til at se på lyse sider, men så snart det er lidt mørkt lyser de tydeligt op (hvidt). Skærm 2: Display ghosting.. Dette er nok det værste ved den. Sidder jeg og browser nettet, eller bare sidder på Facebook (der som regelt består af forholdsvis lyse sider og derefter åbner Photoshop (som er sort) kan jeg TYDELIGT se spor fra hjemmesiden jeg lige har været på. Nogen gange er det ikke engang den side jeg lige har været på og selvom jeg har lukket Safari ned, kan jeg stadig se det.. Jeg købte den over Apple's egen hjemmeside da de tilbød 12% rabat for studerende, men problemet er nu at jeg er usikker på hvem jeg skal kontakte vedr. reperation (som jeg går ud fra bliver dækket af reklamationsretten) og hvor den skal indleveres. Den er ydermere opgraderet til 16GB Ram og jeg har fået fortalt at nogle forhandlere ikke kan tage sig af dem da 16GB ikke er standard og de ikke har nogen lignende liggende til en eventuel erstatning af computeren. Er der nogen der har noget som helst erfaring med dette? :) Tak på forhånd, Morten HS :)
--
#1
And.-
Mega Supporter
20-01-2014 02:25

Rapporter til Admin
Ta til Eplehuset eller Humac, jeg fortrækker Eplehuset =P
--
#2
klausgejl
Ultrabruger
20-01-2014 02:28

Rapporter til Admin
Når den nu er 1,5 år gammel er du nu under reklamantionsretten, dvs at det er dig der skal kunne sandsynliggøre at den har fejlet disse ting du beskriver fra starten. Havde du afleveret den under garantiperioden (første år) havde du ikke haft denne udfordring. Nu beskriver du at den er skæv, med 1-2 mm i hver side. Har du tabt den eller har den fået et tryk? Det tyder på den har haft et hårdt liv. Det kan også være derfor at trackpaden ikke sidder som den skal. Hvis det er selvforskyldt er der ikke noget der dækker! Jeg har tidligere arbejde som Assistant Manager hos Eplehuset og ved at det ikke er alt som Apple godtager under reklamationen. Men du kan aflevere den ved alle Premium resellers, såsom humac og eplehuset. Held og lykke :)
--
Build: Intel Core i5-3570K [email protected] | 2x8GB Corsair | 256 GB Samsung 830 SSD | GeForce GTX670 OC | 24" Dell
#3
Morten HS
Supporter Aspirant
20-01-2014 02:34

Rapporter til Admin
Den har absolut ikke haft noget hårdt liv. Den har ALDRIG været tabt eller noget som helst og jeg passer virkelig godt på den. Den har været skæv siden jeg fik den, men da den ellers virkede fint og skolen startede ugen efter jeg modtog den så jeg bort fra det. Trackpad er kun for nyligt begyndt at drille lidt, og det er ikke efter slag el. lign. Den første døde pixel kom efter 6 måneder, og siden er der så kommet lidt flere. Det har bare aldrig være helt nok til at jeg har kunnet undvære min studiebærbar i længere tid. Hvor hurtig er servicen så i Eplehuset hvis jeg skal prøve dem? :)
--
Kontakt: [email protected]
#4
And.-
Mega Supporter
20-01-2014 02:41

Rapporter til Admin
En del hurtigere end Humac ihvertfald.. Alle mine sager hos Humac har taget 10+ dage.. Hos Eplehuset 3-4 dage
--
#5
klausgejl
Ultrabruger
20-01-2014 02:42

Rapporter til Admin
I nogle tilfælde havde vi låne computere når folk havde deres computer til service. Jeg vil tro at det tager 10-12 dage. Der er mange ting der skal ses på og så skal det fragtes til eplehusets reperations shop og retur. Det tager hurtigt et par ekstra dage!
--
Build: Intel Core i5-3570K [email protected] | 2x8GB Corsair | 256 GB Samsung 830 SSD | GeForce GTX670 OC | 24" Dell
#6
RawnieBrownie
Maxi Supporter
20-01-2014 08:07

Rapporter til Admin
2# jeg bestilte en Macbook pro 15" retina juleaften, og modtog den den d. 2 Januar, min skærm var også skæv fuldstændig som #0 beskriver 1 millimeter ud over kanten i højre side og 1 mm ind i venstre. så jeg ringede ind i sidste uge, og snakkede med Applecare, og han sagde at dette ikke var normalt og at han derfor fik tilsendt en ny mandag så der skulle gerne komme en ny i løbet af idag, og den gamle bliver samlet op på min adresse på Onsdag. Så skærmen kan godt være lidt skæv fra fabrikken side, så det er bare med at få ringet og spørge til det. :)
--
#7
Perfektus
Mega Supporter
20-01-2014 08:52

Rapporter til Admin
Hvis muligt, så tag et smut ind forbi Humac på Vesterbrogade, de er super flinke og de gange jeg har haft brug for RMA har de klaret det på 2-3 dage, meget imponerende.
--
#8
Pallemand01
Semi Nørd
20-01-2014 11:20

Rapporter til Admin
Det er et kendt problem med MBPr 15" 2.3gHz (altså, første model), med ghosting og generelle skærmproblemer. Det er derfor at de har nærmest skiftet alt ud på 2.4gHz modellen (altså opdateringen).
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#9
ToFFo
Guru
20-01-2014 11:30

Rapporter til Admin
ADmire.dk reparerer Apple produkter under garanti. Dog har jeg erfaret at de som oftest bare ombytter produkterne, såfremt de fejler og er dækket af garanti/reklamationsret. Så det er jo bare endnu bedre! Og så går det hurtigt tilmed. Jeg har intet til overs for Humac, og Eplehuset kender jeg ikke.
--
Nah.
#10
Martin_DJ
Guru
20-01-2014 11:38

Rapporter til Admin
Det kan vel beskrives kort. Humac og Eplehuset lever af, udelukkende at sælge Apple produkter hvor der ingen avance er på. De skal jo leve af noget, det gør de bla. af reparationer. Ville vælge alt andet end de to.
--
Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem.
#11
andmm
Super Supporter
20-01-2014 11:41

Rapporter til Admin
Ring til apple
--
#12
Morten HS
Supporter Aspirant
21-01-2014 00:45

Rapporter til Admin
#6 Jeg var også inde på apple's hjemmeside for at finde et nummer at ringe til, men efter at have indtastet mit serienummer sagde den at jeg skulle købe support tid i telefonen? Kan de virkelig passe? #8 Det er ret ekstremt nogen gange så tydeligt det er. Kan kan sidde og læse disse forum posts selv hvis jeg lukker browseren og åbner program med mørkt tema. #9 Det kan være at det skal undersøges hvis Apple ikke selv har en løsning når jeg ringer, tak :) Jeg starter med at ringe til apple i morgen, det værste der kan ske er vel at de beder mig om at betale for support og jeg siger nej tak. Tak for svarene :)
--
Kontakt: [email protected]
#13
M.Mikkel
Junior Nørd
21-01-2014 09:18

Rapporter til Admin
Man må sige du har dummet Dig meget. Når så dyr mac har fejl Næsten fra ny. Ja så skal den til rep. Mens den har garanti og ikke 1 år efter fejl. Og efter 90 dage skal du betale Hvis du ringer til dem
--
MacBook pro 15 Retina. Note 3.Ingen win skodmaskine

Opret svar til indlægget: Reperation af MBPr - Hvor?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE