Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

rMBP case klikker og knager - reklamation?

Af Supporter Aspirant skoabf | 03-06-2014 17:42 | 4155 visninger | 29 svar, hop til seneste
Hej HOL, (Beklager wall-of-text, håber nogle gider tage sig tid til at læse :-)) Jeg søger lidt råd ang., hvad man kan/ikke kan oprette reklamationssager på. Jeg købte sidst i oktober 2013 en 15" MacBook pro retina. Det viste sig desværre hurtigt, at der var noget mærkeligt med alu-casen. Den sagde klik-lyde, når man hvilede sine håndled på computeren. En optagelse af problemet kan ses her: https://www.youtube.com[...] Der trykkes blot let i områderne omkring touch-pad'en. Jeg tog så i løbet af januar 2014 computeren til service i eplehuset. De valgte at skifte topcasen. Problemet forsvandt i en lille uges tid, men kom så igen (dog i lidt mindre udtalt grad). Jeg kontaktede derfor igen Apple, og de sagde, at jeg skulle sende den til service igen. Denne gang blev det hos pc-service center, som konstaterede, at det var bundpladen, der skabte problemerne. Før pc-service center må lave en udskiftning, skal de kontakte Apple. Apple nægtede at dække bundpladen under garantien (garantien, IKKE reklamationsretten). Jeg kontaktede derfor Apple igen, og de sagde, at jeg skulle tage i eplehuset for at oprette en reklamationssag. I eplehuset fik jeg desværre en rigtig smart medarbejder, som hårdnakket påstod, at det var garantien og ikke reklamationsretten, der skulle gøres brug af her. Det endte med, at de tog computeren ind igen (på garantien). Jeg har netop fået computeren retur. eplehusets tekniker har haft bundpladen af og ikke kunnet konstatere noget unormalt (de skriver, at de har renset den og derefter ikke kunnet konstatere problemet). Har kun brugt computeren i et par timer, og jeg kan stadig høre, hvordan alu-casen giver sig og deraf klikker/knager - dog slet ikke i lige så udtalt grad som i klippet ovenfor. Efter de gange, computeren har været inde til service, har problemet dog også været væsentligt mindre i dagene efter, at bundpladen har været af, så det bliver nok værre igen i løbet af en uges tid. Essensen af denne lange tekst: hvad kan man forvente? Kan jeg oprette en reklamation, fordi computeren klikker og knager? Den er jo sådan set funktionsdygtig - det er bare et enormt irritationsmoment, specielt for en computer til 17000kr. Jeg forventede, at byggekvaliteten ville være 100% på en så dyr maskine. På forhånd tak for din tid! Med venlig hilsen Janus
--
#1
Pallemand01
Semi Nørd
03-06-2014 17:45

Rapporter til Admin
Det er slet ikke okay! Den skal ikke engang til reparation; maskinen er så slemt beskadiget, at du skal have den ombyttet. Har selv Mac, og har aldrig oplevet noget lignende. :S Evt. kan du gå udenom fusker-forretningerne Humac og Eplefidusen, og direkte til Apple egen rep service. De er langt bedre, og overholder den danske lovgivning, modsat de to andre foretninger.
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#2
skoabf
Supporter Aspirant
03-06-2014 17:47

Rapporter til Admin
#1 Hej Pallemand01.Tak for dit svar. Er det også en Retina model, du har?
--
#3
skoabf
Supporter Aspirant
03-06-2014 17:50

Rapporter til Admin
#1 Hvordan kommer man uden om eplehuset? Apple Support gav mig det indtryk, at alle sagder skulle gå igennem deres 3. parts service forretninger, da der ikke er en Apple Store i Danmark :-(
--
#4
Pallemand01
Semi Nørd
03-06-2014 18:02

Rapporter til Admin
#2 Det er det naturligvis. :) #3 Du ringer bare til Apples support side. De er super flinke til at hjælpe. De afhenter på din adresse og leverer igen efter reparation.
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#5
skoabf
Supporter Aspirant
03-06-2014 18:15

Rapporter til Admin
# 4 Også en 15"? Har fået det indtryk, at mit problem er mest udbredt på 15" fremfor 13". Jeg har lige snakket med Apple Support, og en seniorrådgiver har informeret mig om, at de ikke selv kan oprette sager på Macs - det er kun iPhone reklamation, der går direkte igennem dem selv, med Macs skal man desværre til eplehuset, hvor de desværre ikke har styr på, hvad forskellen er på reklamation og garanti :-(.
--
#6
Pallemand01
Semi Nørd
03-06-2014 19:15

Rapporter til Admin
#5 Det lyder meget mystisk. Jeg har uden problemer fået service igennem Apple Support, da jeg aldrig gider de fusker butikker. :S Problemet er ikke, at de ikke kender forskellen på reklamationsret og garanti, men mere at der er garanti i 1 år og det er det. Reklamationsretten er åbenbart ikke noget de tror på. :P
--
Ifyouhave3quarters,4dimes,and4pennies,youhave$1.19. Youalsohavethelargestamountofmoneyincoinswithoutbeinga- bletomakechangeforadollar.
#7
Contradel
Nørd
03-06-2014 19:20

Rapporter til Admin
Mit rMBP 15" 2014 case knirker også når jeg gør sådan der. Dog ikke nær så meget som i videoen. Jeg finder det ikke rigtigt som et irritationsmoment, da det kun forekommer når man fx flytter computeren hos mig, ikke når man faktisk bruger den. Men siger ikke du bare skal finde dig i det. Spørg Apple. Send dem videoen, hør hvad de siger. Fik engang min MBAir byttet fordi space-baren knirkede hvert gang man trykked på den (trust me, DET var irriterende) Men min MBAir havde ikke problemet.
--
I am a signature virus, please copy me to your own sig to help me spread.
#8
Humlee
Monster Supporter
03-06-2014 21:36

Rapporter til Admin
#0 du skal ikke bekymre dig om hvad der dækkes af garantien, og hvad der dækkes af reklamationsretten. Det er sælgers ansvar at overholde købeloven! Derfor ville jeg gå direkte til forhandlerne (igen) og tale med en hård (men retfærdig) tone. Og forklarer dem at det er deres problem hvad Apple dækker og hvad Apple ikke dækker.
--
Intel 3770K @ 4.5ghz 2x2GB Corsair Dominator 2133mhz Quad SLI EVGA GTX 680 4GB Classified Caselabs SMH10 Enermax 1500Watt Samsung 840 120GB
#9
skoabf
Supporter Aspirant
03-06-2014 21:49

Rapporter til Admin
#6 Også på Macs? Er det lang tid siden? Kan være de har skiftet procedure (til det værre) i mellemtiden. Hvis de ikke tror på reklamationsretten, så er vist en alvorlig sag for forbrugernævnet :P. #7 Tak for dit svar. Hvordan fik du dem til at bytte MBA'en frem for at sende den til service? #8 Det er en computer købt på Apple Store, så jeg kan desværre ikke gå direkte til forhandleren. Det er møg bøvlet, at det skal gå gennem en tredjepart, som så netop ikke forstår de juridiske detaljer, som jeg har snakket med Apple omkring. Derudover har jeg efterhånden lidt det indtryk, at eplehuset ikke tager sagen seriøst mere. Tror også nogle vil mene, jeg går op i småting, men jeg har venner med præcis samme maskine og uden samme gener.
--
#10
Humlee
Monster Supporter
04-06-2014 11:37

Rapporter til Admin
#9 ahhh, jeg gik bare ud fra at den var købt i humac siden du havde haft den til rep der. Gode gamle apple selv...! Prøv evt. at gå et andet sted hen, så kan det være heldigt at de tager dig seriøst. Har du forklaret apple om reklamationsretten, i købeloven, som de skal overholde?
--
Intel 3770K @ 4.5ghz 2x2GB Corsair Dominator 2133mhz Quad SLI EVGA GTX 680 4GB Classified Caselabs SMH10 Enermax 1500Watt Samsung 840 120GB
#11
skoabf
Supporter Aspirant
06-06-2014 20:44

Rapporter til Admin
#10 Det er desværre sådan, Apples service fungerer på Macs i Danmark, da der ikke er en Apple Store. De tager ikke Macs ind selv - det går altid igennem tredjepart, og jeg har nu erfaret, hvor bøvlet dette er... Ringede igen til Apple (for 117. gang) i onsdags, og jeg endte med at blive sendt rundt mellem 3 eller 4 forskellige medarbejdere. Det hele endte med, at en customer relations medarbejder ville kigge på sagen og vende tilbage til mig på mandag (fremsendte service dokumentation samt yderligere to videoer, https://www.youtube.com[...] og https://www.youtube.com[...] der dokumenterer, at udskiftning af topcase ikke har hjulpet). Customer relations medarbejderens umiddelbare holdning var dog, at jeg IGEN ville skulle tage til service med den i Humac eller Eplehuset. Selv hvis jeg ville oprette en reklamationssag, skulle det gå igennem tredjepart (og det var netop dét jeg prøvede på ved sidste service i Eplehuset, men det ville medarbejderen simpelthen ikke fatte). Er rigtig godt træt af denne sag. Jeg havde ellers læst godt om Apples kundeservice, men det er muligvis kun i lande med Apple Stores, at man kan forvente ordentlig service. Når jeg på mandag formentlig får at vide, at de ikke vil gøre mere i sagen, eller at de vil sende mig til service igen, hvad kan jeg så gøre? Kan man oprette en forbrugerklagesag, når computeren rent faktisk virker? Jeg har dokumentation fra en reparatør på, at bundpladen i maskinen er ujævn og årsag til problemet. Da problemet har været til stede fra dag 1, og der ikke er nogen synlige ujævnheder i maskinens bund, må ujævnhederne nødvendigvis sidde på indersiden af bundpladen og have været til stede ved levering af computeren. Jeg gider ærlig talt ikke få den forsøgt repareret igen ved at skifte bundpladen - nu har den immervæk været til service 3 gange, så jeg vil mene, at man kan forlange en ombytning - korrekt?
--
#12
vicskov
Juniorbruger
06-06-2014 23:05

Rapporter til Admin
Jeg har akkurat samme problem, men bare på min 13" Macbook Pro Non Retina. Den knirker også helt vildt, ligesom i din video, men også når man lukker låget i. Jeg har bare ikke fået sendt min til reklamation endnu. :-)
--
Corsair 900D - I7 4770K - Msi Gtx 780Ti - Msi GD65-Z87 - Kingston HyperX 16 Gb.
#13
Coff
Supporter Aspirant
06-06-2014 23:37

Rapporter til Admin
#11 Husk at mandag er en helligdag så der får du sikkert ikke svar. Hvis du har købt via Applestore så bør du vel kunne sende den retur til dem. Det kan jo ikke være dit problem at de ikke har en butik?
--
#14
kedde2005
Semi Supporter
06-06-2014 23:44

Rapporter til Admin
Præcis. Jeg har også selv købt min online. Så kan det jo ikke være rigtigt at jeg skal kontakte eplehuset eller humac.. Jeg synes helt klart du har krav på en ombytning. Går de ikke med til det, så lav en klagesag gennem forbrugerklagenævnet. Det jo heller ikke i orden hvis en hvilken som helst anden computer knirker så meget der når den er HELT ny!? Håber du får den ombyttet. Macs er ellers rigtig lækre...
--
I7 4770k delid @4.5|Evga GTX670FTW SLi|16gb 1866mhz|Asus Maximus VI Gene|Corsair AX760i|840 EVO 256gb+500gb hdd|Parvum Systems 1.0|Alt er vandkølet
#15
skoabf
Supporter Aspirant
06-06-2014 23:45

Rapporter til Admin
#12 Men kan høre du er enig i, at det ikke er acceptabelt :-). #13 Ja, det studsede jeg også over, da hun lovede at vende tilbage mandag :-). Mht. retur, så nægter de at behandle det selv - de påstår hårdnakket, at al reklamation skal gå gennem tredjepart.
--
#16
Hans
Guru
06-06-2014 23:54

Rapporter til Admin
Det er vist desværre standard hos Apple, at man bliver fucket, hvis der er noget galt... Jeg ville være kold, bede om en byt til nyt, da du tydeligvis har fået en mandagsmodel... Og er der nogen problemer overhovedet med rep eller byt til nyt, så skal du bare nævne, at du allerede har forberedt sagen til forbrugernævnet (eller hvad de nu hedder), hvilket du selvfølgeligt også har gjort... Evt skrive på deres danske facebook side, hvis de har sådan... Det plejer de fleste selskaber at reagere meget hurtigt på...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#17
skoabf
Supporter Aspirant
06-06-2014 23:56

Rapporter til Admin
#14 Lige præcis. Købte direkte fra Apple for netop at undgå bøvlet service hos hhv. Eplehuset og Humac (havde læst en del negative anmeldelser). Men Apple rokker sig ikke på det punkt - de påstår, de ikke kan gøre noget ved sagen direkte fra egen instans.
--
#18
skoabf
Supporter Aspirant
07-06-2014 00:03

Rapporter til Admin
#16 Tak for rådene :-). Må se, hvad de vender tilbage med i næste uge, og så ryger den ellers videre til forbrugerklagenævnet om nødvendigt :-).
--
#19
Hans
Guru
07-06-2014 00:10

Rapporter til Admin
Anytime :) Nævn evt, at du har undersøgt sagen, og det virker til at være en typefejl... Ps. Det er en af grundene til, at jeg holder mig til Thinkpads... I de over ti år jeg har haft dem, har jeg haft en med en typefejl - Den lavede de uden brok, selvom garantien VAR udløbet :) Ps. Det kostede dem nyt bundkort...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#20
skoabf
Supporter Aspirant
07-06-2014 00:15

Rapporter til Admin
#19 Typefejl? Den term er jeg ikke bekendt med, er du rar at uddybe :-)?
--
#21
Hans
Guru
07-06-2014 00:19

Rapporter til Admin
Samme fejl, der går igen på modellen... På min Thinkpad var det, at grafikchippen gik løs... Giver det mening? Det lyder jo som om, at du bestemt ikke er den eneste med det problem :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#22
skoabf
Supporter Aspirant
07-06-2014 00:27

Rapporter til Admin
#21 Ah, sådan :-). Ja, du har helt ret: Jeg har fundet en masse kunder, der klager over samme problem på Apples eget US discussion forum. Langt de fleste fik computeren ombyttet, fordi den var under 14 dage gammel, da de afleverede den til service - jeg var desværre dum nok til at vente lidt over en måned med at gå ind med min. Jeg har allerede fortalt op til flere support medarbejderne, at jeg har læst om andre med samme problem. Deres undskyldning er, at det ikke er noget garantien dækker, fordi det ikke er et hardware problem (åndssvag argumentation - chassiset er jo også en del af hardwaren, Apple). Og btw, thumbs up til IBM/Lenovo - fed service!
--
#23
baekalfen
Junior Supporter
07-06-2014 00:27

Rapporter til Admin
#0 #1 TL;DR Tag en slapper.. Det er sikkert bare bundpladen. Eplehuset var meget flinke ved mig sidst. Jeg afleverede den for touchpadet ikke klikke ens i begge sidder. Der gik et par dage og saa havde de skiftet naermest det hele. Har ingen problemer haft siden.
--
#24
Hans
Guru
07-06-2014 00:31

Rapporter til Admin
#22 Det var dog det værste lort jeg nogensinde har hørt fra en supporter - Hvis jeg var dig, ville jeg tage den over mail, så du kan dokumentere alt... Og så sæt dig ned, og lav et forløb over sagen, hvor du skriver alt ned - Jo mere dokumentation, jo stærkere står du - Det skader i hvert fald aldrig :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#25
skoabf
Supporter Aspirant
07-06-2014 00:32

Rapporter til Admin
#23 Har lige haft den inde sidste gang i mandags, og der har de slet ikke nævnt bundpladen. De endte bare med at rense kanterne mellem bundplade/topplade og ikke gøre mere :-(. Tog maks 15 minutters brug, før jeg kunne konstatere, at problemet ikke var løst :-(.
--
#26
skoabf
Supporter Aspirant
07-06-2014 00:40

Rapporter til Admin
#24 Efter min snak med customer relations fremsendte jeg service dokumenter og video dokumentation til hende, så der er heldigvis noget mail-dokumentation dér. Guess what: bad hende kvittere for modtagelsen - didn't happen though :-).
--
#27
Hans
Guru
07-06-2014 09:54

Rapporter til Admin
Held og lykke siger jeg bare... Håber at sagen ender godt uden en klagesag, men sager som denne bekræfter mig bare i, at Apple er lidt ligeglade med forbrugerne :(
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Useriøse sælgere: se profil
#28
skoabf
Supporter Aspirant
08-06-2014 23:40

Rapporter til Admin
#27 Hehe jo tak du, det får jeg vist brug for - i hvert fald i forhold til mine hidtidige erfaringer med Apple customer relations :-)
--
#29
skoabf
Supporter Aspirant
24-06-2014 15:11

Rapporter til Admin
Opdaterer lige status - kan være der er nogle, der kan drage nytte af det jo: Apple kom til sidst til fornuft og valgte at iværksætte en ombytning af min maskine. Har netop sendt den af sted mod deres RMA lager i Holland, hvor den skal tjekkes for fysiske skader. Såfremt den godkendes skulle der derpå blive sendt en ny af sted til mig umiddelbart herefter.
--

Opret svar til indlægget: rMBP case klikker og knager - reklamation?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE