Har lige siddet og fikset et par gamle Lenovo maskiner for en bekendt og familie - jeg var inde og skille den bærbare ad til nærmest mindste atom og hele vejen igennem fik jeg glimrende vejledning fra Lenovos egne dokumenter om, hvordan man skiller den ad
Så blev jeg lidt nysgerrig om det er en saga blot at producenten sådan er hjælpsom med at udstyre hjemmebrugeren med manualer om, hvordan deres isenkram skal skilles ad
Så for at stille min nysgerrighed, gik jeg ind på Komplets side og valgte tilfældig tre ikke for dyre maskiner
Det blev til
ASUS:
https://www.komplett.dk[...]
ACER:
https://www.komplett.dk[...]
LEnovo:
https://www.komplett.dk[...]
Er jeg den eneste som tit har bandet over, hvor besværligt det kan være at finde support på procenternes hjemmeside over et specielt produkt, som man har fundet på tilbud?
Så i første omgang blev det til en lille test af, om jeg overhovedet kunne finde frem til maskinen på producenternes hjemmesider:
Ved ASUS maskinen skulle der en 8-9 klik til før jeg fandt den rette - som dog manglede et "r" sidst i navnet for helt at stemme overens med Komplets angivelse af modelnavnet
Acer - 4- 5 klik
Lenovo: (langsom) 6-7 klik
Jeg fandt brugermanualerne til ASUS og ACER maskinen - men det lykkedes mig ikke at finde noget, som angav, hvordan man skifter hardware på maskinerne
Jeg var til gengæld overrasket at det stadig kunne lade sig gøre med Lenovo oven i købet med en meget billig maskine til 3000 - Imponerende synes jeg
Her er den
https://pcsupport.lenovo.com[...]
Jeg vil gerne give en smule mere eller vente på at en lenovo kommer på tilbud for at få den gode support - hvordan har du/i det?
PS Der selvfølgelig et forbehold for, at jeg bare ikke er god nok til finde frem til de rette dokumenter på Asus og Acers hjemmesider.
--