Dette er angående Philips BDM4350UC (43" 4k IPS) monitor.
D.26/4 blev den købt hos DustinHome
Jeg fik en god pris, og senere hen er prisen steget ca 700 kr.
D.28/4 modtager jeg skærmen.
Senere om aftenen finder jeg ud af at skærmen lider af kraftigt af burn-in eller ghosting (Det kan godt fjernes med statisk støj). Jeg tager her nogle billeder af problemet:
http://imgur.com[...]
D.29/4 kontakter jeg DustinHome, som siger: "Pga. at forbrugerstyrelsen ikke har defineret nogen tærskel for ghosting, kan vi desværre ikke ombytte din skærm, dette betyder at alt ghosting er per definition normalt"
Jeg får også af vide: "Du kan kontakte philips hvis du mener at det er unaturligt - så må de se hvad de kan gøre"
Samtalen afslutter med: "Du kan selvfølgelig også vælge at returnere skærmen og få pengene igen indenfor 14 dage efter modtagelse (d.28/4)"
Jeg fik blandt andet også af vide af kundeservice at man ikke skulle have et konstant statisk billede, men i min forståelse burde en computer skærm kunne vise det samme billede i over 15 minutter (MEGET MERE ENDDA) før at der bliver burn-in (Der var en kraftig hentydning af at problemet var forskyldt af MIG).
Samme dag kontakter jeg Philips kundeservice.
De virker lettere forvirret over at DustinHome sendte mig videre til dem, istedet for blot at bytte skærmen med en ny. Personen lover så at kigge på sagen, dog hører jeg ikke mere fra ham, jeg får sikkert svar i næste uge.
D. 30/4 (Idag) Opdager jeg at når skærmen har kobler PC til via DP og min macbook pro til via DP, kommer der artifact på skærmen. Dette artifact fortsatte et godt stykke tid efter at DP stikket blev fjernet fra selve skærmen. Her er et fint eksempel på den slags artifact jeg kan se:
http://i.imgur.com[...]
Jeg har endnu ikke haft kontakt med DustinHome ang. de artifacts på skærmen.
Men hva' fanden skal jeg nu gøre?
Jeg er VIRKELIG glad for skærmen som en helhed, det er lige den type jeg har manglet i MANGE år. Perfekt størrelse for mig, flot udsende, og et godt I/O sæt.
1: Jeg kan sende alt lortet tilbage og få pengene retur. Jeg kommer sikkert til at betale de 400 kr i fragt af egen lomme? (Eller tror i Dustin vil betale for det?)
2: Jeg kan fortsætte med Philips kundeservice, og håbe på at de bytter skærmen til en ny perfekt?
Samtidig risikerer jeg også at DustinHome IKKE vil give mig pengene retur, hvis jeg igen modtager en anden skærm med et andet serienummer. Jeg risikerer også at bruge de 14 dage op, som jeg har til at bytte produktet rundt i.
Alt i alt er jeg skuffet, splittet og ked - jeg har virkelig spinket og sparet (er på SU) for at kunne erhverve mig denne monitor, og pt. har det kun været en træls omgang pga. de fejl.
Hvad ville I gøre, hvis I var i mine sko?
Jeg er lettere forvirret lige pt.
Jeg håber tråden giver mening hele vejen igennem, da det har været et rod at finde rundt i.
--