Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Problemer med køb af skærm.

Af Ultra Supporter ba10s118 | 30-04-2016 18:01 | 1302 visninger | 9 svar, hop til seneste
Dette er angående Philips BDM4350UC (43" 4k IPS) monitor. D.26/4 blev den købt hos DustinHome Jeg fik en god pris, og senere hen er prisen steget ca 700 kr. D.28/4 modtager jeg skærmen. Senere om aftenen finder jeg ud af at skærmen lider af kraftigt af burn-in eller ghosting (Det kan godt fjernes med statisk støj). Jeg tager her nogle billeder af problemet: http://imgur.com[...] D.29/4 kontakter jeg DustinHome, som siger: "Pga. at forbrugerstyrelsen ikke har defineret nogen tærskel for ghosting, kan vi desværre ikke ombytte din skærm, dette betyder at alt ghosting er per definition normalt" Jeg får også af vide: "Du kan kontakte philips hvis du mener at det er unaturligt - så må de se hvad de kan gøre" Samtalen afslutter med: "Du kan selvfølgelig også vælge at returnere skærmen og få pengene igen indenfor 14 dage efter modtagelse (d.28/4)" Jeg fik blandt andet også af vide af kundeservice at man ikke skulle have et konstant statisk billede, men i min forståelse burde en computer skærm kunne vise det samme billede i over 15 minutter (MEGET MERE ENDDA) før at der bliver burn-in (Der var en kraftig hentydning af at problemet var forskyldt af MIG). Samme dag kontakter jeg Philips kundeservice. De virker lettere forvirret over at DustinHome sendte mig videre til dem, istedet for blot at bytte skærmen med en ny. Personen lover så at kigge på sagen, dog hører jeg ikke mere fra ham, jeg får sikkert svar i næste uge. D. 30/4 (Idag) Opdager jeg at når skærmen har kobler PC til via DP og min macbook pro til via DP, kommer der artifact på skærmen. Dette artifact fortsatte et godt stykke tid efter at DP stikket blev fjernet fra selve skærmen. Her er et fint eksempel på den slags artifact jeg kan se: http://i.imgur.com[...] Jeg har endnu ikke haft kontakt med DustinHome ang. de artifacts på skærmen. Men hva' fanden skal jeg nu gøre? Jeg er VIRKELIG glad for skærmen som en helhed, det er lige den type jeg har manglet i MANGE år. Perfekt størrelse for mig, flot udsende, og et godt I/O sæt. 1: Jeg kan sende alt lortet tilbage og få pengene retur. Jeg kommer sikkert til at betale de 400 kr i fragt af egen lomme? (Eller tror i Dustin vil betale for det?) 2: Jeg kan fortsætte med Philips kundeservice, og håbe på at de bytter skærmen til en ny perfekt? Samtidig risikerer jeg også at DustinHome IKKE vil give mig pengene retur, hvis jeg igen modtager en anden skærm med et andet serienummer. Jeg risikerer også at bruge de 14 dage op, som jeg har til at bytte produktet rundt i. Alt i alt er jeg skuffet, splittet og ked - jeg har virkelig spinket og sparet (er på SU) for at kunne erhverve mig denne monitor, og pt. har det kun været en træls omgang pga. de fejl. Hvad ville I gøre, hvis I var i mine sko? Jeg er lettere forvirret lige pt. Jeg håber tråden giver mening hele vejen igennem, da det har været et rod at finde rundt i.
--
Macbook Pro Retina + GTX970 eGPU projekt: https://goo.gl[...]
#1
WedgeU
Semibruger
30-04-2016 19:21

Rapporter til Admin
Hvis jeg var i dit sted ville jeg sende skærmen tilbage, evt. presse dustin til at lave en reklamation og sende en ny eller sende den tilbage på dine 14 dages returret og købe den igen. Det vigtigste for dig er at det lever op til dine krav når du bruger så mange penge på et stykke hardware.
--
#2
ba10s118
Ultra Supporter
30-04-2016 19:42

Rapporter til Admin
#1 Jeg må prøve igen, at få dem til at lave en udbytning, evt. bringe disse artifacts op, og holde fast i at de har sendt mig et defekt produkt.
--
Macbook Pro Retina + GTX970 eGPU projekt: https://goo.gl[...]
#3
M.Mikkel
Semi Nørd
30-04-2016 19:43

Rapporter til Admin
Få dine penge igen og køb et andet mærke.Philips er ikke kvalitet mere,Mit 6mdr gl 48 smarttv til 7000 laver mange mærkelige ting så Philips aldrig mere
--
Imac 27 5K-Iphone 6x og ipad air. ejer ikke en win eller Android(kommer aldrig til det)
#4
ba10s118
Ultra Supporter
30-04-2016 20:04

Rapporter til Admin
#3 Jeg har godt vist at Philips ikke just lå i toppen med kvalitet, men troede dog ikke det var på det her niveau. Så må man jo håbe at Dell's 43" 4k er i noget bedre kvalitet Mine sidste 3 Dell skærme var ikke ligefrem noget at juble over.
--
Macbook Pro Retina + GTX970 eGPU projekt: https://goo.gl[...]
#5
Raz
Super Nørd
30-04-2016 20:24

Rapporter til Admin
Har været udsat for det samme. Butikker yder ikke garanti for disse problemer, og producenterne i Europa/Norden yder heller ikke udskiftnings service. Undtagen Dell iirc. I USA kommer f.eks. ASUS og henter din gamle og levere en ny samtidigt og Amazon yder swap Service etc. Her i EU er vi bare bagefter på nogen fronter og der er ikke meget du kan gøre ud over at smide skærmen retur inden for 14 dage fortrydelsesret. Det sure ved dette er at du selv skal betale portoen for at sende skærmen retur og butikkerne har juridisk set ryggen fri (af hvad jeg har kunnet læse mig frem til). Komplett er den eneste webshop jeg har fundet der betaler retur omkostningerne ved fortrydelsesretten, så skal købe dyre ting som kan lide af disse ting anbefaler jeg komplett. Kostede mig 180kr at sende en skærm retur til webhallen, en omkostning der gør jeg aldrig handler der igen. You live, you learn :)
--
#6
gasolin
Guru
30-04-2016 20:25

Rapporter til Admin
Få pengene tilbage eller køb en anden skærm hos dustin #4 Den er ikke til salg i i dk
--
#7
gasolin
Guru
30-04-2016 20:32

Rapporter til Admin
#5 Du kan da ikke bare lade være med at handle sted for du selv skal betale for returfragten, det en fuldstændig alm ting Gider du ikke så nøjes med at købe dell skærme som kommer og henter dem hvis der er fejl, men forvent ikke du for pengene tilbage direkte fra dell hvis du vil købe noget andet (eller kun handle hos komplett)
--
#8
ba10s118
Ultra Supporter
30-04-2016 20:51

Rapporter til Admin
Det virker til at andre også oplever samme issue med burn-in. http://www.sweclockers.com[...]
--
Macbook Pro Retina + GTX970 eGPU projekt: https://goo.gl[...]
#9
Raz
Super Nørd
30-04-2016 22:10

Rapporter til Admin
#7 Når det kommer til dyre ting som skærme, der kan lide af mange forskellige problemer og butikkerne på mystiskvis kan se sig fri for at dække disse problemer, så jo. Så kan jeg sagtens lade værre med at handle et sted. En ting er at det ikke er dækket af deres garanti/service/whatever, men når man så skal betale af egen lomme for at sende en defekt vare (det er varen jo egentligt), så irriterer det mig og afholder mig fra at handle der igen. Hvorfor skal jeg stå med en ekstra regning på en defekt vare, når jeg kan slippe for dette bøvl? Butikkerne vil ikke tage varen retur, producenterne vil ikke hjælpe, det eneste du kan gøre er at benytte fortrydelsesretten. Giver nul mening det du skriver. Jeg kan løse mine problemer ved at handle ved komplett. Fordi hvis varen har en defekt så kan jeg retunere den omkostningsfrit, så ved dyre ting handler jeg udelukkende der hvor servicen er bedst. Tag f.eks. 1440p, 144hz og IPS skærmene. Der har jeg sendt 4 skærme retur. Hvis det f.eks. var hos webhallen havde dette kostet mig 4x 180kr = 720kr. Ved komplett har det kostet mig 0,- at få en næsten perfekt skærm. Hvis du gerne vil betale for returomkostningerne, så værsgo, jeg nægter.
--
Sidst redigeret 30-04-2016 22:13

Opret svar til indlægget: Problemer med køb af skærm.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE