4-5 sekunders countdown til klik, og så er reklamen på Youtube væk, og noget lignende kan være på vej til Netflix, som tester pre-roll reklamer, der starter inden din stream bliver vist.
Det er ikke rullet ud i Netflix Danmark, men i USA tester de fremvisning af reklamer for andre Netflix serie, film og programmer inden det ønskede indhold bliver vist, skriver
Cordcuttersnews.
Inden nettet gik amok, måtte Reed Hastings, co-founder og CEO hos Netflix, præciserer på
Facebook, at det kun var for andet Netflix indhold og ikke tredjepartsreklamer som Coca-Cola. Han valgte alligevel at vedhæfte et stort dollartegn som billede til hans opdatering.
"No advertising coming onto Netflix. Period.
Just adding relevant cool trailers for other Netflix content you are likely to love."
Trods det kun er serier, film og programmer Netflix selv fremviser, er det en ekstra indtægtskilde for Netflix, som kan sælge reklamepladsen til film og produktionsselskaberne.
"Liker" du Netflix's Reed Hastings Facebook opdatering om reklame-teasere for Netflix indhold ligesom Mark Zuckerberg?