Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ TV / Fladskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Philips/Elgiganten RMA

Af Elite Supporter Jdr20 | 07-06-2018 09:20 | 1755 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hej. Jeg skal lige høre jeres input da jeg (heldigvis) ikke har oplevet sådan en situation jeg er i nu, før. Købte d. 29-5-18 et tv på Elgigantens hjemmeside. Det blev leveret d 31-5-18 og alt var fint og vi fik det sat til osv. Mandag begynder der at opstå hvide, sorte og grå vertikale linjer over hele billedet. Lyden fortsætter, men tv'et er ubrugeligt. Har selvfølgelig nulstillet og prøvet med andre kilder som alle har fejlen. Kontakter så Philips, som siger jeg skal kontakte Elgiganten. Elgiganten mener det skal repareres og jeg skal kontakte Philips for afhentning. Det mener jeg jo absolut ikke kan være rigtigt med så nyt et tv. Det skal bare ombyttes. Ringer til Philips som siger Elgiganten bare skal give mig et nyt. Ringer til Elgiganten som beder om dokumentation på linjerne, og her strander den. Har ikke hørt fra dem endnu. Det er et 65" tv som ikke lige passer i bilen. Ellers havde jeg nok kørt til den nærmeste Elgiganten og forlangt en ombytning. Bare træls det eneste varehus der har det hjemme ligger på Falster... Er det bare mig der er krakilsk eller har jeg ikke ret til et nyt tv med det samme? Nu ved jeg ikke hvor Philips' værksted er, men tvivler på det er her i DK. Så en evt reparation kan løbe op i dage, eller uger. Har i været ude for noget lignende?
--
Sidst redigeret 07-06-2018 09:21
#1
Azakiel
Skribent
07-06-2018 09:24

Rapporter til Admin
Du har ret til at reklamere hvor det enten er ombytning, ophævelse af købet eller reparation. Er en ombytning en for stor omkostning for virksomheden har de dog ret til at afvise dit krav, og kræve produktet repareret. Det samme gælder ved ophævelse af købet. Du kan dog i teorien gøre brug af din returret, men derved skal du også følge returrettens forløb.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 07-06-2018 09:26
#2
EQuiNoX
Nørd
07-06-2018 09:30

Rapporter til Admin
0# Rent lovgivningsmæssigt så kan firmaet sagtens kræve at det skal reppes. ( Se hvad #1 skriver ) Uanset hvad skal fejlen og grunden til fejlen konstateres før de kan tilbyde rep eller ombytning. For det kan ske, skal det tilses af et værksted. Ofte vil firmaer tilbyde ombytning på så nye varer efter at fejlen er konstateret dækkket. En kunde service medarbejder, eller en sælger kan ikke kigge på dit TV og vurdere hvordan fejlen er opstået og selvom det er røv for dig, så er der desværre mange som forsøger at snyde og tørrer deres egne fejl af på forhandleren. Som butikchef var der generelt en stor sammenhæng mellem hvor lidt samarbejdsvillig kunden var og sandsynligheden for at kunden forsøgte at snyde.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#3
Jdr20
Elite Supporter
07-06-2018 09:36

Rapporter til Admin
Tak for svarene. #2 Er helt inde i hvordan folk kan forsøge at snyde og hvordan de der vil som regel opfører sig. Er selv inde i servicefaget. Så må jeg bare vente på Elgiganten får taget sig sammen og får kigget på de billeder. Men godt nok trist at skulle undvære et helt nyt tv. Men nå, så kan man jo nyde solen lidt mere:-)
--
#4
7430
Junior Nørd
07-06-2018 09:39

Rapporter til Admin
Phillips har da mig bekendt en service hvor de henter og levere på adressen. Gjorde de ihvertfald med mit og min brors
--
jep jep
#5
BabaMac
Giga Nørd
07-06-2018 09:48

Rapporter til Admin
Prøv evt. at ringe til Neisa: https://www.neisa.dk[...] De har, så vidt jeg husker, kørende teknikere og laver bl.a. Philips.. Men det kan godt være Neisa beder dig tage kontakte til Philips igen og lade dem om at stå for booking hos Neisa.. Neisa plejer(plejede)at være yderst kompetente, grundige, og rare at snakke med.
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig.
#6
Jdr20
Elite Supporter
07-06-2018 09:56

Rapporter til Admin
#4 Det sagde Elgiganten også. Men Philips siger Elgiganten skal ombytte da tv'et er under 14 dage gammelt. Det er et værre cirkus at blive kastet rundt imellem producent og forhandler. Kiggede lidt nærmere på Elgigantens hjemmeside og fandt frem til Infocare Workshop som man kan oprette en sag hos. Men med den Trustpilot score er jeg ikke meget for det.
--
#7
Azakiel
Skribent
07-06-2018 10:02

Rapporter til Admin
#6 Trustpilot og serviceværksteder bør du nok ikke lægge så meget i, folk bliver så tøsefornærmede hvis de ikke bliver kysset i røven fra start til slut og når deres afkom smider en bold i skærmen og infocare ikke vil dække det, så skal hele verden vide det på trustpilot.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#8
7430
Junior Nørd
07-06-2018 10:45

Rapporter til Admin
Under 14 dage så skal du jo bare ha et nyt og elgiganten skal beyqæe6retur omkostningerne?
--
jep jep
#9
BabaMac
Giga Nørd
07-06-2018 17:29

Rapporter til Admin
#8 Hvem har bildt dig ind at det er en rettighed/vil du være sød at linke til et sted der bekræfter den påstand?
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig.
#10
Monze
Megabruger
07-06-2018 20:11

Rapporter til Admin
Få den fragtet ind til en butik på en eller anden måde. De kører med returret i op til 30 dage mener jeg. I hvert fald holder du dig inde for tidsfristen.
--
#11
EQuiNoX
Nørd
08-06-2018 08:34

Rapporter til Admin
#10 det gælder jo naturligvis kun hvis varen er fuldt funktionsdygtig. Ellers ville alle med selvødelagte varer, jo blot kunne få deres penge retur.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#12
ToFFo
Guru
08-06-2018 15:31

Rapporter til Admin
Set fra et service-synspunkt: Elgiganten burde tilbyde at fejlmelde produktet for dig og få booket et tekniker besøg hos dig, samt have alt dialog mellem Philips, tekniker, og dig, så du kun snakker med 1 person hos elgiganten og ikke skal snakke med 20 forskellige mennesker 4 forskellige teder. Det gjorde jeg da jeg sad i kundeservice med den type problemer. Service teknikeren kommer ud til dig og fikser hvis muligt. Evt. bestiller reservedele, så vær obs på der kan forekomme leveringstid på reservedele. Hvis teknikeren vurderer det ikke kan repareres-. Set fra et juridisk synspunkt: Elgiganten behøver ikke at foretage sig noget. Hvis du vil have de skal håndtere din reklamation skal du fragte produktet ind til dem. Dog betaler de for billigste forsvarlige transport, men de kan godt kræve du lægger ud for fragten, samt du er ansvarlig for transporten til butikken. Du kan benytte din returret (hvis der er en) men her skal du være opmærksom på at de ikke nødvendigvis betaler hele beløbet tilbage da varen er pakket ud og afprøvet. Elgiganten er ikke ligefrem kendt for at være servicemindede. Med det sagt.... Philips har den RINGESTE kundeservice nogensinde. Nogensinde!!! Den tid jeg har siddet i kundeservice og bøvlet med dem, har jeg ikke haft andet end problemer. Der har ofte været TV som bare var fucked, som tænder/slukker af sig selv, glemmer kanal placeringer og så videre. Men Philips siger "det er en softwarefejl, der er en firmware opdatering på vej" men månederne gik, og der kom aldrig en ny firmware. De vil ikke booke tekniker fordi det er softwarefejl som der "kommer en løsning på". Philips produkter er sådan set fine, men hold kæft deres service er gyselig. Så Philips TV, købt i Elgiganten = the perfect storm. Neisa servicerer Philips TV. Men du kan ikke fejlmelde direkte til dem. Du, eller elgiganten, skal kontakte Philips for at fejlmelde produktet, så vil Philips tage dialogen direkte med dig om hvornår du har tid til et tekniker besøg. Det er muligt teknikeren siger til Philips at produktet er FUBAR og skal ombyttes, men her skal du bede om en kreditering/ombytning fra Elgiganten og ikke en ombytning fra Philips, for det kan ske at du får et refurbished produkt fra Philips. Og du, om nogen, kender Refurbished produkter. Held og lykke med det!
--
- Indsæt signatur -
#13
Jdr20
Elite Supporter
08-06-2018 18:31

Rapporter til Admin
Efter at have ringet til Elgiganten igen samt sendt nogle billeder af fejlen er der endelig sket noget. Har lige fået en sms om at mit tv bliver ombyttet tirsdag. Håber satme det holder bare lidt længere.
--

Opret svar til indlægget: Philips/Elgiganten RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE