Du har ret til at reklamere hvor det enten er ombytning, ophævelse af købet eller reparation. Er en ombytning en for stor omkostning for virksomheden har de dog ret til at afvise dit krav, og kræve produktet repareret. Det samme gælder ved ophævelse af købet.
Du kan dog i teorien gøre brug af din returret, men derved skal du også følge returrettens forløb.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
--
Sidst redigeret 07-06-2018 09:26
0# Rent lovgivningsmæssigt så kan firmaet sagtens kræve at det skal reppes. ( Se hvad #1 skriver )
Uanset hvad skal fejlen og grunden til fejlen konstateres før de kan tilbyde rep eller ombytning. For det kan ske, skal det tilses af et værksted.
Ofte vil firmaer tilbyde ombytning på så nye varer efter at fejlen er konstateret dækkket.
En kunde service medarbejder, eller en sælger kan ikke kigge på dit TV og vurdere hvordan fejlen er opstået og selvom det er røv for dig, så er der desværre mange som forsøger at snyde og tørrer deres egne fejl af på forhandleren.
Som butikchef var der generelt en stor sammenhæng mellem hvor lidt samarbejdsvillig kunden var og sandsynligheden for at kunden forsøgte at snyde.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Tak for svarene.
#2 Er helt inde i hvordan folk kan forsøge at snyde og hvordan de der vil som regel opfører sig. Er selv inde i servicefaget.
Så må jeg bare vente på Elgiganten får taget sig sammen og får kigget på de billeder. Men godt nok trist at skulle undvære et helt nyt tv. Men nå, så kan man jo nyde solen lidt mere:-)
--
Phillips har da mig bekendt en service hvor de henter og levere på adressen. Gjorde de ihvertfald med mit og min brors
--
jep jep
Prøv evt. at ringe til Neisa:
https://www.neisa.dk[...]
De har, så vidt jeg husker, kørende teknikere og laver bl.a. Philips.. Men det kan godt være Neisa beder dig tage kontakte til Philips igen og lade dem om at stå for booking hos Neisa.. Neisa plejer(plejede)at være yderst kompetente, grundige, og rare at snakke med.
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig. #4 Det sagde Elgiganten også. Men Philips siger Elgiganten skal ombytte da tv'et er under 14 dage gammelt. Det er et værre cirkus at blive kastet rundt imellem producent og forhandler. Kiggede lidt nærmere på Elgigantens hjemmeside og fandt frem til Infocare Workshop som man kan oprette en sag hos. Men med den Trustpilot score er jeg ikke meget for det.
--
#6
Trustpilot og serviceværksteder bør du nok ikke lægge så meget i, folk bliver så tøsefornærmede hvis de ikke bliver kysset i røven fra start til slut og når deres afkom smider en bold i skærmen og infocare ikke vil dække det, så skal hele verden vide det på trustpilot.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Under 14 dage så skal du jo bare ha et nyt og elgiganten skal beyqæe6retur omkostningerne?
--
jep jep
#8 Hvem har bildt dig ind at det er en rettighed/vil du være sød at linke til et sted der bekræfter den påstand?
--
Retter gerne pins hvis du har været uheldig.
Få den fragtet ind til en butik på en eller anden måde. De kører med returret i op til 30 dage mener jeg. I hvert fald holder du dig inde for tidsfristen.
--
#10 det gælder jo naturligvis kun hvis varen er fuldt funktionsdygtig.
Ellers ville alle med selvødelagte varer, jo blot kunne få deres penge retur.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
Set fra et service-synspunkt:
Elgiganten burde tilbyde at fejlmelde produktet for dig og få booket et tekniker besøg hos dig, samt have alt dialog mellem Philips, tekniker, og dig, så du kun snakker med 1 person hos elgiganten og ikke skal snakke med 20 forskellige mennesker 4 forskellige teder. Det gjorde jeg da jeg sad i kundeservice med den type problemer.
Service teknikeren kommer ud til dig og fikser hvis muligt. Evt. bestiller reservedele, så vær obs på der kan forekomme leveringstid på reservedele. Hvis teknikeren vurderer det ikke kan repareres-.
Set fra et juridisk synspunkt:
Elgiganten behøver ikke at foretage sig noget. Hvis du vil have de skal håndtere din reklamation skal du fragte produktet ind til dem. Dog betaler de for billigste forsvarlige transport, men de kan godt kræve du lægger ud for fragten, samt du er ansvarlig for transporten til butikken.
Du kan benytte din returret (hvis der er en) men her skal du være opmærksom på at de ikke nødvendigvis betaler hele beløbet tilbage da varen er pakket ud og afprøvet. Elgiganten er ikke ligefrem kendt for at være servicemindede.
Med det sagt....
Philips har den RINGESTE kundeservice nogensinde. Nogensinde!!! Den tid jeg har siddet i kundeservice og bøvlet med dem, har jeg ikke haft andet end problemer. Der har ofte været TV som bare var fucked, som tænder/slukker af sig selv, glemmer kanal placeringer og så videre. Men Philips siger "det er en softwarefejl, der er en firmware opdatering på vej" men månederne gik, og der kom aldrig en ny firmware. De vil ikke booke tekniker fordi det er softwarefejl som der "kommer en løsning på".
Philips produkter er sådan set fine, men hold kæft deres service er gyselig.
Så Philips TV, købt i Elgiganten = the perfect storm.
Neisa servicerer Philips TV. Men du kan ikke fejlmelde direkte til dem. Du, eller elgiganten, skal kontakte Philips for at fejlmelde produktet, så vil Philips tage dialogen direkte med dig om hvornår du har tid til et tekniker besøg. Det er muligt teknikeren siger til Philips at produktet er FUBAR og skal ombyttes, men her skal du bede om en kreditering/ombytning fra Elgiganten og ikke en ombytning fra Philips, for det kan ske at du får et refurbished produkt fra Philips. Og du, om nogen, kender Refurbished produkter.
Held og lykke med det!
--
- Indsæt signatur -
Efter at have ringet til Elgiganten igen samt sendt nogle billeder af fejlen er der endelig sket noget.
Har lige fået en sms om at mit tv bliver ombyttet tirsdag. Håber satme det holder bare lidt længere.
--