Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Skal kundeservice fortælle om omkostninger ?

Af Supporter Aspirant Cyber_gnu | 16-11-2015 13:11 | 2350 visninger | 53 svar, hop til seneste
Hey Skal kundeservice fortælle hvis det man aftaler, koster penge ? Spørger fordi jeg har fået en ny mobil, som skal bruge et andet type sim-kort end det jeg har nu. Ringer så ind til teleselskabets kundeservice og siger at jeg skal bruge et nyt sim-kort. Personen fortæller at jeg kan få det sendt eller hente det i deres butik. Vi aftaler at han sender det til mig og det er det. Hører fra en anden bagefter at det plejer at koste penge, men det fik jeg ikke oplyst under samtalen. Ringer derfor derind igen 2 minutter efter. Snakker med en, som siger at det rigtig nok koster 100kr. Så siger jeg at jeg gratis kan skifte til et andet selskab og få et gratis sim-kort sådan. Men vil ikke give mig det gratis. Fair nok, jeg siger så at jeg ønsker at annullere sim-kortet fra dem. Det kan ikke lade sig gøre pga ditten og datten. Jeg står fast og siger at hvis de havde fortalt det kostede penge, så ville jeg ikke have bestilt det. Så ryger jeg på "musikken" i 100 år, hvorefter at han siger at han ikke vil bruge mere tid på det og vil annullere sim-kortet og de 100kr på næste regning. Begge ting som slet ikke kunne lade sig gøre 15min tidligere. Men spørgsmålet går på, om de skal oplyse kunden om det, hvis det man aftaler har omkostninger for kunden og for hvor meget ? Eller om det er mig, som husker forkert ?
--
#1
Jacob Mortensen
Ultra Supporter
16-11-2015 13:18

Rapporter til Admin
I mit hoved er telefon og simkort hver sin ting. Du kan reelt set klippe dit gamle simkort til, eller forstørre op via adapter, hvorved det vil passe til den nye telefon. Derfor skal du ikke nødvendigvis bruge et nyt simkort, hvorfor teleselskabet heller ikke skal påkræve at du laver et simkortskift til 100 kr. Efter min mening burde du modtage den nye telefon og så måtte du deale med problemet derfra. Så kunne du bede teleselskabet om at løse problemet mod en betaling på 100 kr. eller selv løse problemet ved at klippe/adaptere dig ud af problemet. **Rettelse** Læser nu, at du selv ringede ind og bad om simkortet og på den måde holder telefon/simkort adskilt - misforstod det ved første læsning. Men i den samtale burde du naturligvis være blevet oplyst omkring prisen, men man kan også spørge - hvorfor spurgte du ikke om hvad det koster? Det er i mit hoved en smule naivt blot at antage at det er gratis. Hvis du mister et dankort, bestiller et nyt uden at spørge om pris, og efterfølgende bliver trukket 100 kr. af banken, vil du så også brokke dig? Jeg ville ikke, men det er måske bare mig.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 13:23
#2
Hayabusa
Super Nørd
16-11-2015 13:29

Rapporter til Admin
nu fortæller du ikke noget om udbyderen, men jeg var i samme situation som dig og fik blot et nyt, gratis. Telenor mvh
--
#3
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 13:30

Rapporter til Admin
Jeg har fået en ny tlf som skal bruge et nano-simkort, hvor min gamle har et standard-simkort. Telefonen er ikke købt ved mit mobilselskab, men i en butik uden abo. Jeg er godt klar over at man kan klippe det gamle til, men synes det var nemmere at få et som passede. Jeg sad i den forbindelse og kiggede efter om det var tid til et ny teleudbyder. Men der var ikke noget rigtig at spare, så valgte at beholde det nuværende selskab, men spurgte dem efter et nyt simkort. Eftersom man kan oprette sig gratis hos andre og få en nyt simkort gratis, gik jeg også udfra at det var gratis hos mit nuværende. Specielt når han ikke sagde at det kostede 100kr. Men tråden går mest på, om de skal oplyse mig om at de hæver 100kr på næste regning, eller om det er okay at jeg ville få en overraskelse om en måned ? Altså "lovmæssigt" ?
--
#4
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 13:33

Rapporter til Admin
#2 Selskabet er 3 #1 Grunden til at jeg antog det var gratis, er at ved omrettelse andre steder får du simkort gratis. Samt jeg for cirka 1 år siden, var nede hos samme selskab og hente et simkort til min lillesøster, som heller ikke kostede noget..
--
#5
gasolin
Guru
16-11-2015 13:34

Rapporter til Admin
du kunne bare have gået ind i en butik og fået et gratis adapter det fik min mor til mig da hun var i byen og jeg ringede og spurgte om ikke hun kunne købe en adapter så det simkort jeg skulle bruge passed (usb modem)
--
#6
Jacob Mortensen
Ultra Supporter
16-11-2015 13:34

Rapporter til Admin
#3 Jeg bliver nødt til at gentage mig selv: Hvis du mister et dankort, bestiller et nyt uden at spørge om pris, og efterfølgende bliver trukket 100 kr. af banken, vil du så også brokke dig? Hvis nej til ovenstående, så lad sagen ligge. Hvis ja, så lad sagen ligge alligevel - du har fået teleudbyderen til at slette regningen. Du har ikke spurgt om pris og de har ikke oplyst dig den, men du har trods alt bedt om varen. Køber såvel som sælger har ikke gjort hjemmearbejdet, så begrav den derimellem.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 13:35
#7
Jacob Mortensen
Ultra Supporter
16-11-2015 13:36

Rapporter til Admin
#4 Når du får et "gratis" simkort ved nye selskaber får de jo også en gevinst ved at få en ny kunde. Det gør dit nuværende selskab ikke. Man kan diskutere om 100 kr. er rimeligt, men der skal trods alt alligevel en mindre administration til at lave en simkortudskiftning.
--
#8
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 13:47

Rapporter til Admin
#6 Hvis jeg bestilte dankort på nettet og det ikke stod oplyst, eller personligt og jeg ikke fik det oplyst, så ja.. #7 Lige såvel som andre selskaber får en gevinst ved en ny kunde, så får mit nuværende en gevinst ved at beholde mig som kunde. Da jeg hentede et simkort til min søster, brugte medarbejderen 1 minut på at lave et i butikken. Men sagen drejer sig slet ikke om prisen er fair på 100kr, men om at de ikke oplyste mig om det. Så havde jeg kunne vælge et andet selskab uden omkostninger, endda til en lidt billigere månedspris. Ja, sagen lader til at være løst, efter at jeg ikke bare accepterede deres første svar. Men som sagt oprettede jeg tråden, fordi jeg blev i tvivl om jeg huskede rigtigt, i forhold til om de skal oplyse hvis det slags koster penge eller ej.
--
#9
Belfast
Junior Supporter
16-11-2015 13:52

Rapporter til Admin
Selvfølgelig skal de oplyse dig om prisen på det nye simkort, og jeg mener det er noget sludre at #7 " Når du får et "gratis" simkort ved nye selskaber får de jo også en gevinst ved at få en ny kunde. Det gør dit nuværende selskab ikke. Man kan diskutere om 100 kr. er rimeligt, men der skal trods alt alligevel en mindre administration til at lave en simkortudskiftning. " hvad med du er en god kunde der vælger at blive hos dem derfor skal de selvfølgelig bare smide et simkort afsted til gratis. I øvrigt: Er jeg træt af at man kan blive forgyldt som ny kunde og ikke som gammel det gælder både ISP, TV, og aviser og alt muligt andet.
--
Short people got no reason to ....
#10
Kaasje
Guru
16-11-2015 15:29

Rapporter til Admin
#4 det kan ikke være rigtigt. Jeg har altid, i flere forskellige butikker heriblandt fona, altid bare gået ned og bedt om et nyt simkort, og så fået et fra en kasse under bordet. De har tonsvis af dem. og det tager 1 minut at registrere.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 15:31
#11
Tyller
Guru
16-11-2015 15:33

Rapporter til Admin
Jeg handler i Netto hver dag, forventer også snart at jeg må fylde kurven gratis
--
I reject your reality and substitue my own
#12
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 15:56

Rapporter til Admin
#10 Det præcis det samme, jeg før jeg har oplevet. Derfor antog jeg med rimelighed at det heller ikke kostede noget. Men hvis de vil have 100kr for et, så er det også fair nok. De skal bare ikke hæve dem uden at informere mig om det, så jeg kan vælge om jeg så ønskede at købe det eller ej. Det sagde min hukommelse ikke at de måtte, men jeg kunne tage fejl, derfor tråden blev oprettet.. #11 Netto skriver tydeligt hvad tingene koster. Men lad os nu droppe de barnlige sammenligninger. Jeg gik ud fra, at et firma dækkede den lille omkostning det er for dem, at yde den service til en loyal kunde igennem mange år. At de ikke ønsker det, er helt i orden. Hvis jeg havde ringet til deres opsigelsesnummer, istedet for kundeservicenummer, så er jeg sikker på jeg havde fået et gratis. Synes bare det utroligt at man skal true med at forlade dem, før det vil yde en service for deres kunder. At deres medarbejdere samtidig lyver over for en, er formentlig det der for mig til at skifte selskab. Til at starte med var fysisk umuligt at annullere simkortet samt at kreditere de 100kr. Men med lidt stædighed, blev de fysiske love pludselig lavet om..
--
#13
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 16:03

Rapporter til Admin
Tråden er desværre begyndt at handle om, hvorvidt det er rimeligt at de tager 100kr for et simkort eller ej. Det var ikke meningen. Spørgsmålet gik på, om de har pligt til at informere mig om at de ville hæve 100kr ekstra næste måned, eller ej ?
--
#14
SBargisen
Monsterbruger
16-11-2015 16:06

Rapporter til Admin
#13 Er sikker på, at det står skrevet et eller andet sted, og så er det vel dit ansvar at undersøge. Man kan vel ikke med rimelighed forvente, at man skal skære alt ud i pap til alle. Hvis du går over og køber en ny bil, og siger "Jeg vil gerne have at det skal være med den store motor." Så forventer du vel heller ikke med al rimelighed, at det er gratis.
--
#15
2fast4you
Supporter
16-11-2015 16:07

Rapporter til Admin
Hvis de sælger noget til dig skal de da også fortælle prisen. Syntes nu ellers de plejer at være flinke til at give nye simkort gratis.
--
Intel i7 4790k @ Asus Z97 Hero MSI 980 Ti 6G @ SWIFT PG278Q 2x8GB Dominator Platinum 1866 C9 SeaSonic Platinum 1000W
#16
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 16:25

Rapporter til Admin
#14 Ved køb af bil laver man en slutseddel, hvor prisen står. Ofte får man et nyt simkort gratis, derfor er det ikke urimeligt at antage det er gratis, især når de ikke fortæller dig om at det koster. Jeg kender ikke til nogen som forærer biler væk, derfor ville det være urimeligt at antage.
--
#17
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 16:29

Rapporter til Admin
#14 Men hvad er idéen med at kunne ringe til en kundeservice, hvis jeg alligevel skal ind og nærlæse alt muligt først. Det burde ikke være svært for medarbejderen at sige "jo, jeg kan sagtens sende dig et nyt simkort, men det kommer til at koste dig 100kr". Det vil jeg mene er yderst relevant for samtalen og har intet at gøre med at han skal sidde og læse diverse kontrakter op for mig.
--
#18
EQuiNoX
Semi Nørd
16-11-2015 17:20

Rapporter til Admin
#17 Ideen er at du som voksent menneske skal lære at tænke og aggere selv, istedet for du regner med at kunne bruge en kundeservice til at google for dig. lær at tage ansvar for dine handlinger og bestillinger, det vil tjene dig godt fremadrettet i livet.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 17:21
#19
SBargisen
Monsterbruger
16-11-2015 17:23

Rapporter til Admin
#16 måske står der at der tillægget 100 kr, når du så får brevet med simkort. Og så har du jo stadig 14 dages fortrydelsesret.
--
#20
Tyller
Guru
16-11-2015 17:26

Rapporter til Admin
Hvad er der blevet af at tænke selv?
--
I reject your reality and substitue my own
#21
Trixanity
Supporter
16-11-2015 17:29

Rapporter til Admin
Jeg vil dog mene at 100 kr er lige groft nok. Jeg mener jeg gav 29 kr for at få et tilsendt fra mit teleselskab.
--
#22
Slettetbruger5612
Guru
16-11-2015 17:44

Rapporter til Admin
#18/#20 i holder jer godt nok ikke tilbage hva. Jeg er helt på #0 side her, er du ikke blevet oplyst om gebyret er det heller ikke retfærdigt de forlanger det. Det er absolut ikke urimeligt at antage at der forsat er noget der hedder kundeservice i dagens Danmark, og det ville være gratis. Ligeledes er det ikke normal praksis at man skal ind på hjemmesiden og nærlæse telefon selskabsets betingelser, FØR man kontakter dem telefonisk. Aberne ved telefonen er for pokker netop ansat til at give dig den information. Bestilte du et nyt simkort over nettet, ville det også skulle fremgå TYDELIGT hvis det kostede penge, forskellen fra netbestilling til telefon bestilling er nu ikke så stor igen. At folk mener noget andet, kan vitterligt ikke være andet end uvidenhed og mangel på sund fornuft.
--
#23
Tyller
Guru
16-11-2015 17:48

Rapporter til Admin
Service eller ej, det fremgår tydeligt af deres hjemmeside https://support.3.dk[...]
--
I reject your reality and substitue my own
#24
EQuiNoX
Semi Nørd
16-11-2015 17:51

Rapporter til Admin
#22 Dit udtryk "aberne ved telefonen" giver et ret godt indblik i din mentalitet som curling barn, der lever i sin egen mig mig mig verden. Skal kundeservice medrabejderen også læse hele købsbetingelses dokumentet op for dig for at du kan godkende det. Selvfølgelig er der noget som hedder kundeservice. men når man ringer ind for at bestille en vare, må man da have lov at formode at kunden rent faktisk har sat sig ind i hvad denne vare koster. Lær nu FFS at tage ansvar og undersøg tingene selv. I vil gerne have tingene så billige så muligt, men gider intet gøre selv ... news flash det koster penge at have kundeservice medarbejdere ansat, og der er kun kunderne til at betale denne løn, ved hjælp af højere priser. så lær at gøre tingene selv, så kundeservicen, kan koncentrere sig om de vigtige sager Kundeservice kan ikke holde dig i hånden og gennemgå alt med dig
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 17:55
#25
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 18:04

Rapporter til Admin
#19 Det har jeg svært ved at tro. Jeg ringede til dem igen 2-3 minutter efter og der var det allerede fuldstændig umuligt at annullere. Ihvertfald til at starte med... #23 Jeg benyttede jeg mig for en gangs skyld af en service mange firmaer tilbyder, nemlig at ringe ind til dem. Hvis jeg vidste at man kun måtte/blev nød til at læse deres hjemmeside først, så havde jeg jo bare ordnet det via nettet som normalt. Men så kan jeg ikke længere se idéen i deres telefoniske kundeservice..
--
#26
EQuiNoX
Semi Nørd
16-11-2015 18:06

Rapporter til Admin
#25 tlf salg er fjernsalg og dermed 14 dages returret Den er der kun fordi kunderne insisterer på at få kontakt med det samme. Det er langt mere effektivt for forhandlerne at klare tingene over mail. Kundeservice er til for at håndtere problemer som opstår. Sagen er jo egentlig at du ringede ind og bestilte og blot formodede at det var gratis.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 18:08
#27
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 18:08

Rapporter til Admin
#24 Som jeg har skrevet tidligere i tråden, så er der stor forskel på at oplæse alle købsbetingelserne og så sige "det koster 100kr" ! Desuden er 3 langt fra de billigste, så de burde da have råd til et minimum af en anstændig kundeservice, hvis vi følger din logik.
--
#28
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 18:13

Rapporter til Admin
#26 Nu har deres telefoniske kundeservice flere afdelinger, blandt andet en til sager som min. Sagen er jo egentlig at jeg ringer ind og siger "Jeg har fået en ny tlf der skal bruge et andet størrelse simkort", hvor han svarer "jeg kan sende et til dig eller du kan hente et i vores butikker". Så antager jeg at det er gratis, da han ikke nævnte noget om at de kostede noget. Det trods alt hørt før, at folk får den slags gratis. Jeg ringede trods alt ikke ind og sagde jeg manglede en iphone og forventede det var gratis.
--
#29
EQuiNoX
Semi Nørd
16-11-2015 18:14

Rapporter til Admin
#27 Deres er service er sikkert glimrende. der hvor hele sagen fejler er at du formoder du kan få noget gratis, uden at spørge eller undersøge sagen først. Han sidder som kundeservice og sælger en vare til en kunde som ringer ind og vil købe en vare. Jeg har personligt aldrig hørt at man får den slags gratis
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 18:17
#30
Slettetbruger5612
Guru
16-11-2015 18:28

Rapporter til Admin
#24 Du er godt nok stor og dygtig i dag hva?. Jeg kunne også gisne en masse omkring dig ud fra hvad du skriver herinde, men ærligt talt. Hvorfor sige højt, hvad de fleste alligevel tænker. Der er ikke den store fornuft i at forsøge at tale dig fornuft til dig(Jeg har personligt ikke.. derfor har jeg ret og i er alle forkælede børn!!!), så i stedet sender jeg en mail afsted til forbrug.dk, så kan vi få det afgjort.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 18:29
#31
EQuiNoX
Semi Nørd
16-11-2015 18:31

Rapporter til Admin
#30 Skriver man som en forkælet møgunge, så må man forvente at blive kaldt en.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#32
kb-
Ultra Supporter
16-11-2015 18:34

Rapporter til Admin
Jeg oplever det er normal praksis at de refererer et resumé af hvad man har aftalt og hvad/hvis det koster noget efter opkaldet, husker ikke rigtig jeg nogensinde har skulle spørge om priser nogen steder.
--
.
#33
morteh
Supporter Aspirant
16-11-2015 19:07

Rapporter til Admin
nvm. mange andre som allerede har nævnt abonnements betingelser
--
Sidst redigeret 16-11-2015 19:08
#34
kreutzer
Megabruger
16-11-2015 19:17

Rapporter til Admin
#0 Hvis du ikke er loyal over for dit teleselskab, og køber telefonen et andet sted, er det helt fint at du bliver opkrævet 100 kroner for et nyt simkort. Derudover står prisen på et simkort i dine vilkår, som du har accepteret ved køb af dit abonnementet. De behøver i realiteten ikke oplyse dig om det, men det er en meget god ting at gøre. Det er klart de ikke kan annullere købet af simkortet, hvis det allerede er sat til at blive sendt. Det er eksterne firmaer der sender breve for teleselskaberne.
--
Sidst redigeret 16-11-2015 19:20
#35
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 19:32

Rapporter til Admin
#34 Nu har jeg sådan set været loyal over for mit selskab. For 4 år siden købte jeg tlf med abonnement hos dem og har været kunde 3,5 år efter bindingen ophørte. Nu var det så tid til en ny. Den tlf jeg ønskede, havde 3 ikke til salg. (de har dog fået den sidenhen, men kunne man jo ikke vide). Jeg køber den derfor uden abonnement, fordi jeg vil forsætte med nuværende abonnement. Kan ikke lige se hvordan det er at være uloyal. Hvis det er sådan at de ikke kan annullere pga ekstern firma, så kunne jeg jo alligevel ikke bruge de 14dages fortrydelsesret, som andre nævner jeg har ved tlf og internet salg ?
--
#36
Gunslinger
Supporter Aspirant
16-11-2015 19:36

Rapporter til Admin
Altså 3. Hvis du går ned i butikken og spørg om et nyt simkort koster det intet.
--
#37
Cojab
Giga Supporter
16-11-2015 19:45

Rapporter til Admin
Jeg vil mene det er noget ganske nyt at det koster penge at få et simkort. Har selv igår lige bestilt nyt SIMkort til kærestens mobil (da hun mistede den). Dette kostede så 39 kr.- over nettet eller 79 kr.- over telefonen. Dette har det ikke gjort tidligere, da jeg selv har fået nyt simkort fra selv samme teleselskab et par gange før. Personligt synes jeg at det er fair at det koster et beløb at få et nyt simkort, det er jo trodsalt en udgift for selskabet. Derudover, er jeg enig i at sælgerne burde have oplyst dig omkring dette, da jeg ser det som et relativt nyt fænomem at det koster noget at få nyt simkort. Men der er vel ikke andet at gøre end at skifte selskab, eller forsøge at klippe ud selv.
--
//cojab Men se specs i info
#38
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 20:00

Rapporter til Admin
#37 Jeg helt enig med dig. Jeg siger ikke at det fuldstændig urimeligt at de vil have dækket deres omkostninger, men blev negativ over ikke at blive informeret om det. Diskussionen om selskaber bør belønne trofaste kunder, som jeg ser mig selv, er en anden. Men jeg mente at de havde pligt til at oplyse om at det kostede penge. Jeg blev bagefter i tvivl og havde svært ved at finde et svar via google. Så tråden blev oprettet for om nogen herinde kendte reglerne. Nu har det så ændret sig til, hvad folk mener jeg burde have læst inden jeg ringede, hvad der er fair, lidt mudderkastning osv..
--
#39
mm
Gæst
16-11-2015 20:24

Rapporter til Admin
#38 Hvis du bare brugte 1minut kan du læse det koster 100k så din egen fejl. Der er sku intet der er gratis læs hvad det koster på ders hjemmeside
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 20:32

Rapporter til Admin
#39 Har du overhovedet læst tråden ?
--
#41
HallengreeNN
Supporter Aspirant
16-11-2015 20:35

Rapporter til Admin
Plejer og gå ned i 3 butikken og få det ordnet med det samme. Har kostet gratis, alle de gange jeg har brugt dem (ja, har også tjekket tlf-regningen. ;))
--
Specs er under profilen. :)
#42
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
16-11-2015 20:35

Rapporter til Admin
Men det ser ikke ud til at der kommer noget brugbart ud af denne tråd, så lad os bare lukke den..
--
#43
Helmer
Ultra Supporter
16-11-2015 20:42

Rapporter til Admin
1. Ved bestilling af simkort via telefon SKAL der altid oplyses pris, hvis varen koster noget. Den er ikke længere. 2. et nyt simkort er MEGA billig retention for et teleselskab. inkl. behandling koster et simkort ca. 20-25 kroner, hvor en kunde i dag vil koste mellem 200-500 kroner alt efter forbrugt per måned. Det giver derfor ikke mening at selskabet ikke ønsker at sende et nyt simkort. 3. Begrundelsen for det nye simkort bliver altid brugt på baggrund af bestilling af simkort. Dvs. er det fordi man har fået ny telefon eller fordi man har smidt sin telefon væk. To forskellige måder, man kan håndtere kunden her. Kunden er typisk fuld forståelig overfor, at personen selv er skyld i at han skal have et nyt simkort, og derfor er sandsynligheden meget mindre for en eventuel dårlig oplevelse. 4. teleselskabet tjener penge på forbrug. Ja også selvom du har et pakkeabonnement, da indgående kald også giver penge i virksomhedens skuffe. ----------------------- Så kort og godt. Du har gjort det rigtige 0#. De tosser som mener noget andet kender ikke branchen og/eller tilsynedelande mangler de det forretningsmæssige perspektiv i at drive teleskabet anno 2015 :)
--
#44
mm
Gæst
16-11-2015 20:43

Rapporter til Admin
#40 Ja det har jeg Og der sku ikke noger der er gratis sog fatter ikke nogen gider bruge så meget tid for skide 100kr og ja din egen fejl
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#45
Helmer
Ultra Supporter
16-11-2015 20:53

Rapporter til Admin
#43 angående min tidligere kommentar :) Imponerende at 3 skriver den slags gebyrer ind i deres betinelser. Det havde jeg simpelthen ikke troet, da de på den måde er tvunget til at opdatere deres betingelserne, hvis de ændrer et gebyr.
--
#46
SBargisen
Monsterbruger
16-11-2015 21:26

Rapporter til Admin
#43 Men hvis det står i handelsbetingelserne så snart man får et abonnement, at et simkort koster 100 kr. Så er det vel ens egen skyld, i og med man ikke har sat sig ind i sagen. Og som andre skriver, så kan man vel ikke med rimelighed forvente, at de læser deres handelsbetingelser op ved telefonhenvendelse. Ligeså vel som man med rimelighed vel kan forvente, at forbrugeren sætter sig lidt ind i det produkt forbrugeren efterspørger, og at forbrugeren rent faktisk har læst, og ikke blot godkendt uden at læse handelsbetingelserne da forbrugeren har købt sit abonnement.
--
#47
Cojab
Giga Supporter
16-11-2015 23:29

Rapporter til Admin
#46 det jeg så tænker, stod det så også i betingelserne for 4 år siden?
--
//cojab Men se specs i info
#48
Slettetbruger5612
Guru
18-11-2015 10:12

Rapporter til Admin
Nå, det var lidt pokkers. Ingen af os får helt ret. Må bide i det sure æble og trække mine lidt for hårde påstande tilbage. Hej, du taler med Trine Vær opmærksom på, at denne chatsamtale baserer sig på din side af sagen, og derfor kun er vejledende. Hvad kan jeg hjælpe med? Du sagde: Hej Trine. Jeg har blot et hurtigt spørgsmål: Jeg har fået ny mobil, og skulle derfor have et nyt simkort der passede til mobilen. Ringede til mit telefon selskab, forlå dem sagen og han sagde jeg enten kunne hente et i den nærmeste butik, eller han kunne sende et til mig. Sagde ja til at han måtte sende det til mig, efterfølgende er jeg blevet opkrævet 100 kr for dette. På intet tidspunkt i samtalen nævnte han dette. Du sagde: However, efter jeg har gennemgået betingelserne for mit abb, kan jeg se det fremgår heraf at der er et gebyr for at sende et nyt simkort. Jeg mener dog at jeg burde være blevet gjort opmærksom på dette i løbet af samtalen, og ikke skulle ind og gennemgå 3 år gamle papirer for at finde svaret der. Så det korte spørgsmål lyder, er de berettigt til at opkræve et gebyr for simkortet, når han ikke gjorde opmærksom på det i løbet af samtalen. Trine: Det er et godt spørgsmål, som kommer an på en konkret vurdering. Gebyrer som ikke følger af lov, skal en forbruger informeres klart om det kan du læse om her: http://www.forbrug.dk[...] Det er en konkret vurdering om man kan sige at du er informeret klart om det, men hvis det står i betingelserne for dit abbonoment taler meget for at du var informeret. Du sagde: Men er det forventeligt at man gennemlæser 10 tætskrevne a4 sider for at finde finten, når det alm. praktis hos flere telefon selskaber at yde denne service gratis? Det tog mig knap en time at finde frem til det, ville have taget ham knap et sekund at informere om det. Jeg drager lidt pareller til hvis jeg indlevere min telefon til reperation, og de ikke finder en fejl og opkræver et gebyr for dette. Skal det have fremgået tydeligt ved indlevering til reperation at sådan et gebyr ville kunne opkræves, kan der ikke trækkes en parell her, at det ikke er nok at skjule evt. gebyrer i en bunke Du sagde: papirer, men jeg skulle have været oplyst korrekt om dette. Havde jeg bestilt simkortet via deres webshop ville det også skulle have fremgået tydeligt heraf at der var et gebyr. Trine: Jo, der kan sagtens drages en parallel, det er de samme regler der gælder. Men i dit tilfælde har du tidligere indgået en aftale, og i den aftale stod at der blev pålagt gebyr på 100 kr. for nyt simkort. Derfor taler meget for at du var informeret om at et sådant gebyr ville blive opkrævet. Men det er en konkret vurdering, der er altså både omstændigheder der taler for og imod at du var informeret tilstrækkeligt. Du sagde: Okay, sidste spørgsmål så slutter jeg af for nu. Havde jeg nu bestilt simkortet via "min side" / Deres webshop. og der intet havde fremgået af denne side, hverken et link til deres betingelser, en total pris før endelig godkendelse, etc. Havde sagen så stadigvæk været den samme? Trine: Nej, det havde den formentlig ikke. Hvis du ikke på forhånd havde indgået en aftale, hvor gebyret fremgik af betingelserne, skulle du være blevet informeret om gebyret fx. ved at sælgeren fortalte dig det i telefonen eller gebyret fremgik af betingelserne på Webshoppen. Ligesom er tilfældet er ved reparation af en genstand. Du sagde: Tror vi ramte lidt forbi hinnanden der, vi antager forsat at jeg har en på forhånd indgået aftale. Men lad os vende spørgsmålet og sige, hvis jeg går ind på webshoppen/min side lige nu, så fremgår det ret tydeligt at der er et gebyr på 100 kr, både med et link til mine betingelser, og fremgår også tydeligt oplyst at der er et gebyr. Når de vælger at oplyse om det så tydeligt på nettet, ligger det så ikke til højre benet at jeg burde være oplyst om det via telefonen. Begge dele kan vel anses for at være fjernsalg. Trine: Okay. Så forstår jeg dit spørgsmål. Jeg er enig med dig i at det ville have været god skik at oplyse dig om gebyret igen, såvel over nettet som over telefonen. Men butikken er formentligt ikke retligt forpligtet til at oplyse dig om gebyret igen, hvis det allerede fremgår af jeres aftale. Men som jeg skrev ovenfor, er det en konkret vurdering, og de argumenter du fremfører er bestemt valide.
--
#49
SDas
Gæst
18-11-2015 10:21

Rapporter til Admin
Well hvis jeg går ned i min bank og siger jeg har smidt mit kort væk, og jeg gerne vil have et nyt. Ja så koster det 100kr, og det har jeg prøvet uden at blive informeret om det. Hvilket jeg synes er fint nok.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
Sandie Rivers
Super Supporter
18-11-2015 10:37

Rapporter til Admin
Christ hvor burde folk snart stoppe med at vil have alt gratis eller til næsten ingen penge..
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
#51
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
18-11-2015 10:38

Rapporter til Admin
#28 +1 Nå, men lektien i hele den her historie må være, at uanset hvem man snakker med og hvad man snakker om, så slutte samtalen af med "og hvad koster det mig så?", da man tilsyneladende ikke kan forvente at få den slags oplyst..
--
#52
michaelp
Monster Supporter
18-11-2015 12:27

Rapporter til Admin
#51 +1 Det er slet ikke forkert at spørge, når kundeservice så glemmer at oplyse dig om det, så sparer du et opkald for at annullere og de sparer refundering og administrativt arbejde fordi begge parter ikke spurgte ind til økonomien i dette.
--
#53
Cyber_gnu
Supporter Aspirant
18-11-2015 12:47

Rapporter til Admin
Hov, det var #48 som skulle have +1 og ikke mig selv ;)
--

Opret svar til indlægget: Skal kundeservice fortælle om omkostninger ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE