Passer dato og tidspunkt med den "normale kedelige dag"? ;)
Måske kan der også være forsinkelse på opgørelsen.
Det dér dataforbrug svarer vel til en film der streames, gætter jeg på
--
Sidst redigeret 29-07-2019 12:59
På en iPhone kan du se hvilke programmer der bruger hvor meget data. Tænker det måske også er sådan på andoid.
Det lyder af rigtig meget, men sådan noget som FB bruger data i baggrunden hvis man ikke har slået det fra.
--
Mvh Kim Gliese
Jeg ville blive bekymret når tallene er så ens.
Altså - det eneste der sådan rigtigt bruger data på min mobil, er Exchange (emails)
Jeg "don't do social media" og hvad jeg ellers har af netbank, streaming osv osv er spærret fra at bruge mobildata indtil jeg giver lov hver gang, eller burde være så lav forbruger af data, at det er ligemeget. Dette gælder også Google Maps, Play Services, osv.
Men hvad har du kørende? Fordi det er godt nok utroligt ens data over tid. Med mindre du var ved at streame eller downloade noget på det tidspunkt, og målingen bare kun viser hvert andet minut.
--
"ORK SATME!"
Du skal ikke nødvendigvis bide mærke i at tidspunkterne og mængderne er ens. Det har noget at gøre med ratingen og netværkets måde at håndterer sessionerne. Det er fordi TELMORE modtager TAP/CDR filerne fra TDC, og så skal indlæse og "oversætte" dem til deres eget system. Intet unormalt i det.
Hvis du er i tvivl, så bed dem om at sende dig dataforbruget inkl sessions ID. En data session kan godt strække sig over flere posteringer.
--
Mobilnørd :)
#4 Ja mit dataforbrug for sommerhus film/musik ser også ret ens ud.
Ca. 40mb og ca. 80mb gentages mange gange.
--
Har både abb hos TDC og 3, og for mig virker det som om 3 på en eller anden måde aflæser/bruger mere data end når TDC kortet er i.
Har ikke testet det 100%, men har nogle gange set at 1 times streaming(af samme indhold) havde 100-200MB forskel..
--
Better die on your feet, than live on your knees.
Hej gutter - tak for jeres input og respons.
Jeg kommer til at følge mit forbrug noget mere, for at få hånd og hanke i dette issue.
Med til historien hører, at jeg har købt et ekstra simkort, til en 4G-router i sommerhuset. Mærkværdigvis kan Telmore ikke splitte 'mit forbrug' op, angivet simkort for simkort. Det havde gjort min analyse lidt lettere.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Er det ikke lidt ligegyldigt nu når du har telmore og de ikke sætter hastighed ned eller tager ekstra penge for at gå over ens grænse?
Jeg er selv hos telmore og jeg er pt gået over med 890%. Mærker ingen forskel
--
life just suckz
Er det ikke også fordi det er din GPS i telefonen som er slået til?
Hvis du har apps som bruger GPS, så tæller det vel også med, tænker jeg.
--
#8 890% det er godt nok en del over
--
#8 Mit net blev lukket efter jeg nåede grænsen sidste sommer. Det er da glædeligt hvis de har ændret det siden.
--
.
#12 jeg har været kunde siden juni sidste år. Jeg har ikke oplevet at få en sms/mail om at ha nået de 3 gb jeg har i data eller sat ned i hastighed.
--
life just suckz
#9
GPS er ikke mobildata, så hvis en app blot bruger GPS tæller det ikke med i mobildata.
--
#12 - Det er korrekt hvad Isbjørn oplyser, jeg har set et Telmore datakort i en 4G router, som jeg engang imellem låner ud til min svoger, hvor det bliver voldtaget for hårdt med streaming og går langt over grænsen, uden at de lukker ned for dataen.
Af hvad jeg har fået oplyst fra en Telmore ansat, så er det en fejl i deres system efter Plenti overtagelsen, som gør det dyrt for dem at skulle rette op på fejlen, men om der er hold i udtalelsen eller ej, det ved jeg intet om.
--
// AlphaJay
#14: Korrekt, hvis det er ren GPS. Men de fleste mobiltelefoner benytter sig a A-GPS (Assisted GPS), som bruger både GPS signal, og GSM signal til at hente opdateringer. Så den vil bruge mobildata.
Du kan komme uden om det ved at søge efter en adresse, og sætte den til at navigerer dig derhen, og så derefter slå mobildata fra. Men det virker kun, hvis du følger dens anvisninger. Kører du forkert kan den ikke opdaterer rutebeskrivelsen, fordi den mangler mobildata.
#15: Jeg har tidligere arbejdet for TELMORE i 9 år, og den fejl opstod længe før Plenti eksisterede. De har altid haft problemer med "Speeddrop" provisioneringen i SP WEB, og de "SOC's" som TDC benytter sig af, har aldrig virket efter hensigten.-
--
Mobilnørd :)