Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til bredbånd-ping

Af Nørd kennyboy | 29-10-2021 09:46 | 1184 visninger | 11 svar, hop til seneste
Har lige skiftet bredbånds udbyder (fra Yousee til Telenor), begge via kabel-tv stikket (coax). Vi kan ikke få fiber! Havde 300/60 ved Yousee, og har fået 1000/100 ved Maxspeed (Telenor).Men min store knægt, som gamer en del, siger at ping er blevet noget dårligere efter vi har skiftet udbyder. Hans ping lå på 25-30 før på de servere han normalt bruger, og nu er den over 60 på de samme servere. Bruger kabel fra router til computer. Kan det passe, og kan man gøre noget? Han bruger Windows 10. PS: Har spurgt i en gruppe på Facebook, så hvis i har svaret der, behøver i ikke at svare igen??
--
Acer TimelineX 5820TG

--
Sidst redigeret 29-10-2021 09:48
#1
Sun-Ce
Supporter Aspirant
29-10-2021 09:53

Rapporter til Admin
Bruger I samme router eller bruger I en ny fra Maxspeed? Udfordringen kan ligge i mange ting og steder.
--
Bemærk: Der tages forbehold for taste og stave -fejl, ironi og sarkasme
#2
kennyboy
Nørd
29-10-2021 10:09

Rapporter til Admin
Ny router: Sagemcom 3890V3. Jeg tror ikke den gamle fra Yousee kan trække den nye hastighed.
--
Acer TimelineX 5820TG
#3
Lars
Ultra Nørd
29-10-2021 10:13

Rapporter til Admin
Hvad siger Telenor selv, og har du set om routeren skal opdateres?
--
Status på B/W-listen: 5+/0-
#4
Hamuki
Superbruger
29-10-2021 10:26

Rapporter til Admin
Hey #0, Umiddelbart lyder det som dårlig routing mellem Telenors exit point og de spilservere. Tjek pingtiden på Speedtest.net, der får i pingtid mellem jer og jeres udbyder. Det er den reelle pingtid som man kan regne med. Ligeså snart det er ping mellem dig og et server ude i verden, så kan der være mange spring mellem netværker, som hæver din pingtid. Dette er umiddelbart ikke noget Telenor kan gøre for. Coax netværket er det samme om man er kunde ved YouSee eller Telenor, den eneste forskel kan være lokationen af deres datacenter og dermed deres exitpoint i Danmark.
--
https://crypto-tokens.net[...] - Crypto relateret artikler og guides.
#5
Sun-Ce
Supporter Aspirant
29-10-2021 10:26

Rapporter til Admin
Jeg er enig i forslaget fra #3. Kontakt udbyderen og hør om router skal opdateres og om de kan se eller gøre noget. Hvis det ikke hjælper, så prøv at aktivere passthrough på router og koble computeren direkte på passthrough porten. og se om det hjælper på ping tiden.
--
Bemærk: Der tages forbehold for taste og stave -fejl, ironi og sarkasme
#6
kennyboy
Nørd
29-10-2021 10:38

Rapporter til Admin
Jeg har haft fat i Telenor flere gange... Jeg kunne dog lige så godt spørge min mor, for de "supportere" jeg snakker med, sidder bare og læser op fra et eller andet skema eller noget?? Har prøvet at nulstille routeren, som det eneste.
--
Acer TimelineX 5820TG
#7
kennyboy
Nørd
29-10-2021 10:39

Rapporter til Admin
Hvis routeren skal opdateres, skal det så gøres fra Telenor, eller er det noget man selv gør?
--
Acer TimelineX 5820TG
#8
Hamuki
Superbruger
29-10-2021 10:40

Rapporter til Admin
#7, hvis du laver en reset af modemmet, så vil den automatisk hente en ny konfiguration fra TDC/Telenor. Hilsen en gut som arbejder for en ISP i Danmark som bruger samme udstyr. (Fordi det er TDC Coax, så alle køre med TDCs Sagemcom modem)
--
https://crypto-tokens.net[...] - Crypto relateret artikler og guides.
#9
filthat
Superbruger
29-10-2021 11:43

Rapporter til Admin
Var der en tekniker ude i forbindelse med skiftet og sætte et nyt antennestik op hos dig eller har du allerede det nye stik med kun TV/Data udtag? Hvis du det et ældre TV/Radio/data eller kun TV/radio hvor du så bruger den medfølgende adapter for at sætte kabelmodemet til så kan det give udfordringer i forhold til stabilitet på linjen når den skal køre 1000mbit.
--
#10
kennyboy
Nørd
29-10-2021 13:38

Rapporter til Admin
#9, der var en tekniker ude og sætte et nyt stik på.
--
Acer TimelineX 5820TG
#11
mindfreak
Elite Supporter
29-10-2021 16:42

Rapporter til Admin
#6 Det er klassisk Telenor. De har elendig hvis ingen support. De er gode til at sælge, men yousee har trods alt bedre support. Jeg støtter op om #4's opslag.
--

Opret svar til indlægget: Hjælp til bredbånd-ping

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE