Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Lavere Ping i Games

Af Juniorbruger mbm | 24-09-2004 09:28 | 1683 visninger | 30 svar, hop til seneste
Er der noget i reg-basen eller et program som kan få ens online games ned i ping. Bl.a. er mine Doom 3 ping over 100 alle sammen. Hvilket gør det umuligt at spille jeg har Cybercity 1024/128 win xp sp2
--
Abit NF7 (440Mhz), Barton2500+@2300Mhz, Radeon9700@370/318Mhz, 1GB Samsung ram, etc...
#1
damp barn
Ultra Supporter
24-09-2004 09:33

Rapporter til Admin
ville da få min 128 opgraderet til minimum 256 det kunne hjæple på din ping.
--
Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS 160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1.
#2
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 10:01

Rapporter til Admin
yes yes 128 i upstream det er ALT for lidt lidt utrolig hvis at du kan have en ping på 100 i Doom3(fleste servere er i US) når at du kun har 128 up. den optimale gamer linje er jo ikke en ADSL (async), men en VDSL. altså synkron. du skal have lige så meget i upstream som downstream. en 512/512 ville altså være markant bedere end en 1024/128 (så ville du sidde med en ping 42ca.) 1024/1024 skulle man i teorien komme ned på ping nogle og 20, (til en US server, D3) (ja jeg ved godt at der er en del der sidder med en 512/256, og har ping 25 i CS. forskellen fra D3 og til CS er stor. der er en hel del mere information om placering af objekter der skal sendes end i CS. eksemlevis skal ALLE spillere kunne se at den bestemte rude har fået en risse eller der er 3skudhuller i vægen på venstre side af dør nr6) derfor kan man ikke sammenligne ping i CS med ping i D3+HL2 når at den kommer. da at de har en hel del mere data der skal sendes.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#3
mbm
Juniorbruger
24-09-2004 10:11

Rapporter til Admin
Tænker på at prøve at booste. For at se om det hjælper. Jeg kan max få 512 i upload. Men vil det sige at en 512/512 er bedre end en 1024/512 ?
--
Abit NF7 (440Mhz), Barton2500+@2300Mhz, Radeon9700@370/318Mhz, 1GB Samsung ram, etc...
#4
Gæst0r
Gæst
24-09-2004 10:18

Rapporter til Admin
#2 Nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på ping men jeg er 100 på du fanme ikke kan få en ping på 20 til USA hvis du skal spille og folk med ping 25 i cs ja det er sku danske servere så... #1 jeg vil også gætte på det er en kombination af din upload og at det sikkert er servere i USA, mere upload ville sikkert ikke skade. Men som du selv foreslå prøv at boots den om ikke andet kan du se om det gør en forskel.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
way
Gæst
24-09-2004 10:25

Rapporter til Admin
#4 ved du hvad du snakker om ? hvis du har ADSL (asynkronisk) f.eks. 512/128 vil dit up/down køre forskelligt og du vil få en dårligere ping end med en synkron VDSL linie f.eks. 512/512. får du derrimod anskaffet dig en 1024/1024 vil du få en bedre ping end en 1024/512 da der nu er VDSL.(synkron) og jo det er såmænd muligt hvis du finder en god server at få 20 ping med en 1024/1024 har set det. (har selv kun 512/128 men har dog anyway set det før)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
Anony(mus)
Semi Supporter
24-09-2004 10:44

Rapporter til Admin
#5 Men ikke USA, der plejer at være minimums latency på en 100ms over atlanten (hvis det entlig ikke er mere). Nogen der ved hvorlangt der er til USA, for så kan vi ret hurtigt få forkastet den 20ms ide.
--
Vil du låne server til dit hjemme lan, så smid mig en email.
#7
Calvin
Ultrabruger
24-09-2004 10:49

Rapporter til Admin
bare fordi du køber en 512/512 bliver det ikke til vdsl. Det er stadig adsl. Vdsl er noget andet "very high bit-rate dsl" http://computer.howstuffworks.com[...]
--
http://www.25-17.dk[...]
#8
mbm
Juniorbruger
24-09-2004 10:52

Rapporter til Admin
Men er 512/512 så bedre en 1024/512 ?
--
Abit NF7 (440Mhz), Barton2500+@2300Mhz, Radeon9700@370/318Mhz, 1GB Samsung ram, etc...
#9
Narzan_
Supporter Aspirant
24-09-2004 11:13

Rapporter til Admin
Jeg har sådan en CC 1024/128 og jeg kan da tit pinge under 20... Spille så godt nok kun RTCW ET... Men Ping er vel Ping
--
Hva ka´du din pik!
#10
damp barn
Ultra Supporter
24-09-2004 12:43

Rapporter til Admin
#9 nej ping er ikke bare ping.. har meget at gøre hvilken game du gamer. for som der oz bliver nævnt så sender du mere data fra din spand i Do0M3 end du ville gøre i CS eller Rtcw
--
Qbic EQ3401A | INTEL P4 3.2 NW | ZALMAN CNPS 7000A-Cu Ge*Cube X800PRO 256MB | 2X512MB PC3200 PRO*XMS 160+200GB WD*SATA SE | acer AL1714 | XP SP1.
#11
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 16:28

Rapporter til Admin
#4 god damm Gæst! Ping har ikke noget at køre med hvor langt væk man er fra subjektet, men et spørgsmål om båndbrede. har man en 2Gbit (ja 2Gbit ikke 2mbit) som forskellige universiteter har til rådighed kunne man spille CS og D3 med gamefreaks i Australien med en ping på 3. Hastigheds rekorten er knap 1Gigabyte/sek og så er det lidt lige meget hvor at serveren står, såfrem at der er en god inet forbindelse hele vejen. http://www.cnn.com[...]
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#12
Jonas82
Juniorbruger
24-09-2004 16:51

Rapporter til Admin
#11 Nu kan det jo ikke gå hurtigere end lysets hastighed, og lyset kan ikke komme fra DK til Australien på 3ms
--
#13
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 18:13

Rapporter til Admin
nu er lysets hast (i vakum godt nok men det er nok det samme som i fiber) 299,792,458 m/s knap 300000km/s så helt urealistisk er det nu ikke.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#14
PasCh
Monsterbruger
24-09-2004 18:29

Rapporter til Admin
#13 - og der går vist nok 1000 ms på 1 sekund, dvs. 300 km/ms...
--
[P4 2.4C@std.] [Asus P4P800] [2*256 Kingston 200mhz 3-3-3-8] [R9700NP@std.] [80 GB Maxtor] [Antec True430P]
#15
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 18:41

Rapporter til Admin
ja ok, og lyset må jo heller ikke køre så hurtigt i tyskland ;)
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#16
Anony(mus)
Semi Supporter
24-09-2004 19:08

Rapporter til Admin
#15 Jeg tror du er ude på et skråplan. Korrekt at ens ping bliver bedder af at have en god forbindelse, men ikke uendeligt, lad os sige der skal ca. 20 kilobyte data fra en client til en server per sek, visse pakker kommer ikke ordentligt frem så vi foretrækker en 512 linie så vi ikke får problemmer med at sende pakker frem og tilbage, vi har altså omkring 50kilobyte at gøre godt med, hvordan skal en 1024 linie gøre det beder ?, det kan kun ske hvis den 1024 linie har en laver latency på pakkeren til din isp, et analogt modem har f.eks en latency på 150ms mellem dig og din udbyder. Latency kommer på grund af afstand og de omveje en pakke skal tage, en pakke kan komme forbi mange hobs indtil den kommer over. eks Anony(mus)->TDC->DIX->cybercity->min ven der bruger CC Det er så bare de firmaer jeg går igennem først skal signalet gennem min switch->reouter->modem->central->central->modem->reouter->switch->min ven, men der kan sagtens være mange flere hobs imellem, og de tager tid latency. Især fordi pakker kan tage flere forskellige ruter, prøv at pinge http://www.google.com[...] latencyen skifter.
--
Vil du låne server til dit hjemme lan, så smid mig en email.
#17
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 21:49

Rapporter til Admin
aj har siddet og regnet lidt frem og tilbage, 3ms teoretisk ping er helt klart et skud ved siden af tågen.... der var jeg sku lige lovlig hurtig. Men jeg mener nu stadig at jo bedere inet forbindese du har jo lavere ping. altså en 1024/1024 er bedere end en 512/512. Dette forudsætter selvfølgelig at der er ekstra fri båndbrede på serveren, altså: sidder serveren på en 512/512 forbindelse vil du jo ikke få noget ud af en 1024/1024 linje. og sidder serveren med en 2mbit/2mbit men har 100spillere på serveren så har du jo sådan ca kun 1/100 del af denne båndbrede (teoretisk) altså 2048/100=20,48kbs og så får du igen ikke noget ud af en hurtigere linje. men altså min påstand er jo bedere inet forbindelse, jo lavere ping. forudsat at serveren har ledig båndbrede til dig.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#18
ReneSDK
Maxi Nørd
24-09-2004 22:32

Rapporter til Admin
[SubZero] ens ping er en "billedliggørelse" af en latency, som sjovt nok betyder forsinkelse og jo forsinkelsen bliver større/længere/højere jolængere du er fra serveren....så den går ikke at sige at det ikke har noget at sige hvor langt du er fra serveren.
--
AOpen MX4SGI-4DL2 | P4 3.06GHz HT (533) | 1GB Elixir PC3200 | Club3D Radeon 9100 (Club3D 9800 Pro døde)| Seagate Barracuda IV 80GB | SB Audigy 2 NX | LG GSA-4040B DVD+/-RW | Samsung 152S TFT
#19
[SubZero]
Monsterbruger
24-09-2004 22:48

Rapporter til Admin
nej selvfølgelig er der forskel på om at du skal pingé serveren hos din nabo og så en server i sydafrika, det er jo klart det giver sig selv. Det jeg ville påpege var bare at man har mulighed for en lavere ping jo hurtigere inetforbindelse man har. Men selvfølgelig er det en faktor med afstanden.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#20
ThA-BoY
Juniorbruger
24-09-2004 23:13

Rapporter til Admin
Interresant men dog Xtremt nørded debat.. hehe... keep on fighting;)
--
#21
Calvin
Ultrabruger
25-09-2004 04:00

Rapporter til Admin
Det jeg ville påpege var bare at man har mulighed for en lavere ping jo hurtigere inetforbindelse man har. Men selvfølgelig er det en faktor med afstanden. Nu kan en hurtig forbindelse så have flere betydninger. 1: En der kan overføre store mængder data hurtigt. (båndbredde) 2: En med lav svartid. (latency) Disse to ting er relativt uafhængige af hinanden. I praksis vil dsl forbindelse med højere båndbredde stadig have lavere latency end dsl forbindelser med lav båndbredde. Lysets hastighed i denne forbindelse er forøvrigt ikke helt så væsentlig som antallet af hop, da hvert hop skal bruge datakraft på at sende pakken videre mod den korrekte modtager. Det er her tiden rent faktisk går. Det er primært under behandlingen/distribueringen af pakkerne at tiden løber op. Men afstand betyder selvfølgelig også en del.
--
http://www.25-17.dk[...]
#22
Gæst0r
Gæst
26-09-2004 12:03

Rapporter til Admin
#19 Så længe du har en forbindelse der er tiltrækeligt til spillet lad os sige en 512/256 (bare en random forbindelse) så er der ingen forskel. Forskellen kommer i form af udbyder osv da antal centraller du skal igennem adder en teorastisk 5ms oveni fx. mig og min ven spiller cs jeg har en ping på 20-25 han har en på 17-22 vi har samme forbindelse ud over han har TDC jeg har CC, jeg kender fx. og en ven der får ping 12 til de fleste servere med CC og det er ganske enkelt fordi han bor så tæt på sin central.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
[SubZero]
Monsterbruger
29-09-2004 08:33

Rapporter til Admin
Jeg tror ikke på at latency factoren har så stor en betydning set iforhold til eksempelvis de små varriationer i spillet som gør at ens ping køre eks 17-22ms. Den største factor her må jo så være inet udbyderen, som selvfølgelig også er der! Og jeg er helt overbevist om at de fleste TDC kunder har en bedere ping end CC kunder har generelt set, self når at vi sammenligner ens linjer (især når at vi måler i weekenden). Jeg har oplevet når at man benchmarker sin linje (tjek telestyrelsens hjemmeside for inet bench prog) får jeg generelt mere på en TDC linje end jeg gør på en Tiscali. Men så er vi jo tilbage ved mer båndbrede = lavere ping. Det er bestemt et interesant argument du har dig, men jeg vil stadig mene at latency´ betydning er så minimal at den nærmest ikke er målbar. og at grunden til at TDC kunder generelt har bedere ping er fordi at de har mere båndbrede. og så er vil tilbage igen.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#24
Anony(mus)
Semi Supporter
29-09-2004 09:18

Rapporter til Admin
#23 Jeg siger ikke at hullet igennem til nettet ikke har betydning, men det er først en faktorer, når du skal sende modtage mere data en du kan, hvilket kan resultere i lag, og manglende opdateringer fra serveren. Hvis jeg tager 4x33.6(eller 56k v90 v92) modems og kobler den sammen med lad os sige midpoint, får jeg stadig ikke under 130-140ms til noget som helst og jeg er villig til at finde mine gamle modems eventuelt modtage/købe modems og fylde på en maskine for at bevise det.
--
Vil du låne server til dit hjemme lan, så smid mig en email.
#25
Mikkel Teh NQQB
Juniorbruger
29-09-2004 15:22

Rapporter til Admin
noget til #6 så vidt som jeg har forstået er PING og MS ikke det samme... har ikk hittet ud af hva Ping/latency er... men MS er den forsinkelse der på en og hosten... så man ser tingene 100 ms senere end host!
--
http://www.aZies.tk[...]
#26
Danny
Gæst
01-10-2004 10:58

Rapporter til Admin
Yo vil da lige tilføje at ping intet har med afstand at gøre, en jp 100 mbit ville nemt pinge 20-30 ms til en us 100 mbit Det kommer også an på forbindelserne, hvis de begge feks er tilsluttet med under 3-4 hops og rent fiber netværk pinger de under 10 ms!! Har selv prøvet at pinge flere amerikanske og japanske servere fra et 100 mbit rent fiber netværk 2 hops fra den danske dix, og de lå ihvertfald langt under de pingtider de fleste af jer snakker om ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
[SubZero]
Monsterbruger
02-10-2004 11:52

Rapporter til Admin
Tak skal du have Danny. Var også lidt ked af at opgradere min linje til en 100mbit fiber for at afprøve min påstand.
--
------------------------ der Silence eines Sturms
#28
ProCyberkiller
Ny på siden
14-10-2004 09:26

Rapporter til Admin
Hvis du er gamer som du nævner så er det vigtigt at du også har en høj upload men hvis du bare er en det sidder og tager "backup af internettet" :o) så er det lige meget med hvor stor din upload er. Jeg er selv gamer og jeg sidder på en 512/512 forbindelse og jeg har en ping på max 50 og hvis det er på gode danske servere ligger jeg på 10-20 i ping
--
Skal der høres musik skal det være BlackMetal :oP
#29
Martin
Gæst
14-10-2004 10:49

Rapporter til Admin
Ping tiderne er langt mere afhængige af teknologien end hastigheden. Hvis du sidder med med ADSL 512/512 og kunne sammenligne med en VDSL 576/576 som har eksisteret, så har VDSL linjen en del bedre latency. Ligeledes er afstanden en meget vigtig faktor. Jo længere afstand jo længere tid skal pakken være undervejs i kablet. Og samtidig så kommer der jo flere hops eller routere man som regel skal over, og hvert links lægger lidt til latency. Man skal jo tænke på, at routeren først skal modtage hele pakken for at sende den videre. Og samtidig have ledig kapacitet til dette. Så pingtiderne har indflydelse fra mange ting. Og dermed ikke sagt, at hastigheden på linjen ikke har betydning. Det er dog i en lidt anden forstand. Hvis en pakke har en størrelse på 100 kb, så er det klart, at den kan transmitteres hurtigere ud på en 10 mbit/s linje end en 128 kb/s. Og dermed har indflydelse på hvortigt pakken når frem i den anden side.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Lars
Gæst
14-10-2004 10:56

Rapporter til Admin
jeg har 10/10 mbit hos frederiksberg-net jeg har ping 4-10 id hvis jeg spiller i usa har jeg 20-10 alt efter hvor hurtig den upload som serveren jeg spiller på har. så det er ike altid nok med 512Kbs i upload hvis du vil spille på servere i usa
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Lavere Ping i Games

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE