Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Yousee kan ikke logge på modem

Af Semi Supporter sorhol | 15-10-2016 06:42 | 4259 visninger | 40 svar, hop til seneste
Er der nogen der har haft held til at logge ind på Yousees modem model: Sagem Fast 3686v2? Jeg synes jeg har prøvet "alt": - Login med admin + password - Login med admin + admin - Login med Yousee kundenr + password - Resat router mange mange gange (og sørget for at ingen connectede via DHCP) - Fået ombyttet router Har naturligvis talt med Yousee et antal gange og de forstår ingenting. Havde senest en frisk fyr fra deres 2. level support, som sagde at de ikke aner hvad der forårsager dette. Sagem modems er kommet ind istedet for Netgear, som en del af en aftale omkring TV-bokse. Min datter Netgear router fra Yousee virker uden problemer.
--
#1
Coff
Semi Supporter
15-10-2016 07:28

Rapporter til Admin
Er dit router i bridge mode? Er du sikker på at det er den rigtige ip adresse du prøver at tilgå? Har du prøvet fra andre maskiner? Hvilken fejl får du?
--
#2
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 09:55

Rapporter til Admin
IP og alt andet er korekt. Når man angiver admin og password på pålogningssiden sker der simpelthen ingen ting. Det er et kendt problem med disse nye håbløse modems fra Sagem.
--
#3
Hayabusa
Super Nørd
15-10-2016 10:11

Rapporter til Admin
Rygtesmeden siger at det er en "second edition" kunder får nu, da der var for mange problemer med den første
--
#4
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 10:16

Rapporter til Admin
#3 Takker. Jeg har godt nok lige fået det ombyttet, men jeg vil prøve at spørge om det nu ER den seneste version de har sendt mig.
--
#5
palle
Gæst
15-10-2016 10:19

Rapporter til Admin
Det velkendte problem handler om slet ikke at kunne oprette forbindelse til routeren. Dit problem virker anderledes.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 10:27

Rapporter til Admin
Routeren virker som sådan fint og internettet kører med fin hastighed. Men jeg kan simpelthen ikke logge på. Yousee 2nd support sagde at dette var et problem for andre en mig - og at de ikke har en løsning på det....! Men dog ikke for alle, nogen får det til at virke. Jeg googlede en anden tråd, hvor nogen lykkes med at resette modem og sørge for, at det ikke blev givet DHCP adresse ud inden admin interfacet var hetl oppe at køre. Men det virker ikke for mig. En anden sagde, at en TDC teknikker havde cold bootet hele routeren og fik det til at virke på den måde. Fuldkommen sort, at man sender et device ud til folk der ikke virker OG man heller ikke ved hvordan man skal få den til at virke. Men sandheden er måske, at der faktisk ER nogen hos Yousee der ved hvordan det skal fixes, men viden bare ikke er kommet ud til supporten.
--
#7
Fjummer
HOL Moderator
15-10-2016 10:28

Rapporter til Admin
Du har fået en adgangskode via mail og SMS er det den du bruger? Alm. standard password duer ikke til dette modem/router
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#8
palle
Gæst
15-10-2016 10:32

Rapporter til Admin
#6 Alt det, du beskriver der, har jeg kun hørt i forbindelse med ikke at kunne oprette forbindelse til routerens admin-side (dvs. ingen loginprompt). Det er første gang jeg hører om at standard brugernavn/password ikke virker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 10:33

Rapporter til Admin
#7 Tak for den information! Jeg tror dog ikke at det er kommet sådan en SMS, men det skal jeg lige tjekke (Det er min søsters internet der er tale om) Ved du tilfældighvis om dette er selve yousee kundenummer og det tilhørende password eller er her tale om et specielt password Jeg spurgte supporten en million milliard gange om netop dette.....
--
#10
palle
Gæst
15-10-2016 10:35

Rapporter til Admin
#7 Forveklser du det ikke med wifi-opsætningen?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 10:35

Rapporter til Admin
#8 Ja, indlogningssiden kommer fint op og jeg skriver standard admin + password og trykke OK - og så sker der ingenting. Men se #7, det er nok nærmere her problemet er - at standard admin + password ikke virker
--
#12
palle
Gæst
15-10-2016 10:43

Rapporter til Admin
#11 "Ingenting" - siger den adgang nægtet, eller får du en blank side?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 11:13

Rapporter til Admin
Efter at have trykket OK, så bliver den bare stående på samme side, med admin ifyldt og stjerner i password. Ingen fejlmeddelse
--
#14
palle
Gæst
15-10-2016 11:29

Rapporter til Admin
Okay, det er det samme som adgang nægtet. Nå, det lyder som et spændende projekt :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
palle
Gæst
15-10-2016 11:35

Rapporter til Admin
Sagem... den bruger html-baseret-login... Har du husket cookies? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 13:31

Rapporter til Admin
#15 Ja, da. Egentlig ganske utroligt at Yousee kan slippe afsted med, at sende sådan noget skrammel ud til folk. Jeg spurgte faktisk supporteren om de ikke havde mange henvendelser omkring dette. Hans svar var faktisk nej. De fleste bruger bare internettet, og har ikke behov for at konfigurere routeren...
--
#17
Master
Gæst
15-10-2016 13:43

Rapporter til Admin
På det Sagamcom jeg har sat op, stod brugernavn admin og adgangskode direkte på routeren. Så tag et kig, kan være din model også gør det. Yousee supporten ved begrænset til nærmest intet. Så spild ikke tid på deres standardspørgsmål. Siger de at du skal ringe til Sagamcom, kan du også spare dig her. De har lige så ringe support som SeeYou.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
sorhol
Semi Supporter
15-10-2016 16:01

Rapporter til Admin
#17 Takker. Jeg tjekker
--
#19
Fjummer
HOL Moderator
16-10-2016 00:00

Rapporter til Admin
#10 Nej, lige dette modem krævede en unik adgangskode og ikke standard
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#20
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 06:36

Rapporter til Admin
#19 var det kundenummer + tilhørende password du brugte - eller var det et specielt sæt for routeren? Tak for info
--
#21
Fjummer
HOL Moderator
16-10-2016 10:26

Rapporter til Admin
#20 Det var specielt, og nu når jeg tænker mig om var det aktiveringskode man fik på forhånd sms/mail. Selve koden lå i pakken på et papir med overskriften "Koder til dit modem"
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#22
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 10:38

Rapporter til Admin
#21 Takker takker. Jeg mener næsten at kunne huske såden et papir i kassen - som jeg naturligvis ikke læste....:) Jeg tjekker
--
#23
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 10:41

Rapporter til Admin
#21 du havde helt ret - den lå i kassen. Så må jeg ud i eftermiddag og se om det virker. 1000 tak for hjælpen!
--
#24
Deuxmen
Super Supporter
16-10-2016 10:54

Rapporter til Admin
#23 Hold da helt op hvor må det bare være pinligt hvis det viser sig at du bare skulle have læst det der er i pakken. Elsker når folk gør sig selv til grin ved at svine andre til for at det så bare viser sig at fejlen helt og holdent er deres egen ;)
--
I7 3960X Extreme - R9 290X - 16GB 1600Mhz - 2x250GB Samsung 840 - Asus Formula IV
#25
palle
Gæst
16-10-2016 11:17

Rapporter til Admin
#24 To ting: 1) Supporten blander to problemstillinger sammen. 2) Hvis det med sedlen passer (?), så er det helt nyt. Selv deres hjælpehjemmeside passer ikke.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Master
Gæst
16-10-2016 13:53

Rapporter til Admin
#24, synes det er mere pinligt at Yousee supporten i så fald ikke vidste det ;)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 14:34

Rapporter til Admin
#24 Du kan have lidt ret, men både de guides som ligger på yousee.dk og supporten sagde modsat til mig. Man er vel en rigtig mand - hvem i alverden læser dog manualen.....:)
--
#28
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 16:26

Rapporter til Admin
Det virkede faktisk at logge på modemet fra ethernet med passwordet fra papiret. Men træerne vokser jo ikke ind i himlen, så det jeg prøvede at connecte remote, så får jeg en fejlmeddelse om at userid/password er forkert. Eller prøv at connecte via ethernet only eller reset routeren. Jeg har ikke prøvet at resette routeren, da jeg nu er kørt derfra..
--
#29
palle
Gæst
16-10-2016 16:41

Rapporter til Admin
Kan du og fjummer sammenligne koderne - om de nu også er unikke?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 18:02

Rapporter til Admin
#29 Jeg prøver at skrive til Fjummer
--
#31
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 18:04

Rapporter til Admin
Close but no cigar.... Remote config virker åbenbart ikke. Selv efter en reset og ny konfiguration, så får jeg samme fejl når jeg prøver at tilgå det remote. Sikke en gang skrammel.....:)
--
#32
Master
Gæst
16-10-2016 19:32

Rapporter til Admin
#31, hvad mener du med remote? Hvis det er fra WAN siden du vil have adgang, er der naturligvis lukket af :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
sorhol
Semi Supporter
16-10-2016 20:00

Rapporter til Admin
#32 hvorfor skulle der være det, når jeg netop har enablet det?
--
#34
Master
Gæst
16-10-2016 20:16

Rapporter til Admin
#33, skulle have skrevet lukket per default. Åbner man op spørg man efter problemer, idet den formodentlig køre på port 80. Du kan evt. prøve at portforwarde port 80 til routerens IP. Men ikke noget jeg selv ville turde gøre :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
sorhol
Semi Supporter
17-10-2016 04:12

Rapporter til Admin
#34 den kører på 8080. Du har ret, man bør nøje vurdere om dette er en god løsning.
--
#36
ReneSDK
HOL Moderator
17-10-2016 06:41

Rapporter til Admin
#35 Det kræver også at du har en personlig/fast offentlig IP for at kunne lade sig gøre. Flere og flere steder ryger du sammen med mange andre brugere bag samme offentlige IP, på grund af mangel på IPv4 adresser, som I så deler. Hvis det er tilfældet kan du ikke portforwarde. For at undgå det skal man betale sig fra det hos Yousee hvor du så bliver sikret din egen offentlige IP. Derudover skal loopback også være aktiveret i routeren/modemmet, for ellers kan du ikke teste at der er adgang via webinterfacet når du selv sidder på samme forbindelse, så kan du kun teste det hvis du sidder fra en anden forbindelse.
--
FFHAU! This is 2016, "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse.
--
Sidst redigeret 17-10-2016 06:43
#37
sorhol
Semi Supporter
17-10-2016 08:33

Rapporter til Admin
#36 Mig bekendt bruger Yousee ikke carrier grade NAT og jeg er med på loopback
--
#38
MikeKBH
Ny på siden
01-11-2016 14:49

Rapporter til Admin
Jeg har en Sagemcom Cablebox 46BO og jeg prøvede rigtig mange gange at logge på den men først da jeg tog alt fra den og kun havde min bærbar i RJ45 stik 1 kunne jeg logge på Cableboxen. Ved ikke om det kan være samme procedure på den model du har men det er da et forsøg værd. Brugernavn og password står på Cableboxen og den loggede på første gang jeg gjorde det på den her måde.
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:51
#39
Master
Gæst
01-11-2016 15:20

Rapporter til Admin
#36, Yousee er en af de få udbyder der ikke køre NAT. Du får dog stadig dynamisk IP og derfor skal du bruge DDNS af en art. Min backup løsning står remote på en Yousee forbindelse og har tidligere været kunde. De hapsede nok en stor mængde i sin tid, er jo også TDC. Glæder mig til IPv6.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#40
sorhol
Semi Supporter
01-11-2016 15:31

Rapporter til Admin
En lille upudate. Fik byttet til en Netgear router og nu fungerer alt som det skal - med en DDNS løsning som #39 nævner
--

Opret svar til indlægget: Yousee kan ikke logge på modem

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE