Hvem nægter at lukke den?
På dingeo.dk kan du se hvilke udbydere du kan få.
Man kan ikke normalt ikke sætte en universel router på ;-)
--
#0 Hvilken begrundelse fik du da du ville oprette internet? At forbindelsen "ejes" af en anden?
--
#2 at linjen var optaget til d. 28 dvs. En anden usbyder har optaget linjen indtil d. 28 men huset har stået tom i snart 3 mdr.
#1 alle udbyder kan komme ind, så listen er lang.. suk
--
Kontakt det andet selskab?
--
#4 kunne være rart vide og hvem det var :-) det kunne yousee ikke oplyse
--
Er det kobber eller fiber?
--
I never pirated it, it was donated. By the file fairy. At night i put a empty harddisk under my pillow.
#6 kobber.. fiber blir først gravet ind til september
--
Når jeg har siddet med sager som #0's, har jeg blot gjort TDC Wholesale opmærksom på dette, i forbindelse med bestilling af xDSL til en slutkunde, og der allerede var noget xDSL bredbånd på adressen.
Så det burde den operatør du bestiller hos også kunne.
Men det er meget normalt at TDC afviser at oprette en ny xDSL forbindelse, hvis der allerede er en i forvejen.
--
[email protected] #8 ja men tdc burde kunne se det eller fjerne den gamle.. det er da mit hus, jeg bestemmer vel hvem som må være på linjen
--
#0 hvem arbejder du hos?
--
#9 TDC eller TDC medarbejdere gør intet, som de ikke har fået besked på, derfor nedtager de ikke bare noget bredbånd.
Grundlæggende prøver de at beskytte sig imod at folk får nedtaget deres bredbånd ved en fejl, og derfor er "systemet" lidt firkantet.
Det er jo ganske almindeligt at stå som abonnent, af et teleprodukt, på en adresse man ikke selv ejer, f.eks. hvis man er lejer, så derfor kigger de ikke så meget på hvem der er ejer af en given grund / hus.
Derfor bed din nye operatør om at prøve igen, og sørg for at de denne gang er opmærksom på situationen, så plejer det også at glide igennem, det er ikke første gang de prøver det :-)
Hvis operatøren ikke kan finde ud af at gribe knoglen og ringe til TDC wholesale, så find nogle der kan.
Og så kom lidt ned på jorden igen.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 22-06-2018 20:01
da jeg tydeligvis arbejder med det samme som #8 kan jeg lige indskyde, at når der ER bestilt nedtagning af det aktive kredsløb på adressen, kan man ikke som ny udbyder bestille et kredsløb til adressen før førstkommende hverdag efter det andet er nedtaget.
Og på spørgsmålet om hvorvidt andre kan spærre for forbindelsen til dit hus, så er svaret = JA.
Abonnementsforholdet for internetforbindelsen er uafhængigt af ejerforholdet for ejendommen.
Groft sagt, sålænge der betales abonnement for en forbindelse, har man ret til telefonkablet.
Retten til kablet bortfalder ved ophør af abonnementet. Forsyningspligten på de gamle kobberkabler blev ophævet i 2008 af staten.
Men jeg tænker - som det jo er i 99,9% af tilfældene - at det simpelthen er den tidligere ejer af huset som har opsagt sin forbindelse (med de normale 30 dage eller udløb af evt binding). Du skriver det er "dit hus" - så jeg går ud fra du har købt det - så ved du også hvem sælger er. Tag da fat i ham/hende og bed vedkommende kontakte sin udbyder og få dem til at "lukke kredsløbet" - uafhængigt af abonnementets opsigelssesvarsel. Så bliver der plads til dig - alt afhængig af kredsløbstypen tager det 1-2 dage at lukke det (weekender og helligdage ikke medregnet).
Ingen grund til at blive sur på udbyderne - de retter sig bare efter reglerne på markedet.
Og #11 - TDC Wholesale må pga GDPR reglerne ikke længere give disse oplysninger ud. Så de kan ikke længere hjælpe. Trådstarer skriver i #3 at der er bestilt nedtagelse til den 28/6. Havde der ikke været en nedtagelse kunne hans udbyder have lavet en flyttebrevsordre - men den virker ikke da der allerede er en nedtagelse af kredsløbet.
--
/Evil Mushroom.
--
Sidst redigeret 22-06-2018 20:06
#13 Det er nogle år siden at jeg har siddet med bestilling af xDSL hos en MVNO/MVNE.
De helt specifikke regler, kan jeg ikke huske så meget til mere. Det lyder som om du har meget mere styr på det :-)
Men jeg prøvede også at få slutkunden til selv at ordne det, med tidligere ejere/lejere eller what ever, det var somregel det lettelse.
Men jeg har fået gennemført oprettelser alligevel, ved bare at ringe "bestillingen" ind til TDC Wholesale manuelt, og sludre lidt med de søde taste damer, i situationer som #0's.
--
[email protected]
--
Sidst redigeret 22-06-2018 20:16
Fandme ringe.. men må kontakte den tidligere ejer.. fandme åndssvagt..
--
#15 det er jo de tidligere ejere som har en aftale og dermed også dem der kan opsige den.
Har du snakket med din boligadvokat omkring dette? Hvornår står der i papirene at I overtager huset?
--
#16 Det drejer sig om at OP ikke kan få internet fra en udbyder i 5 dage, værre er problemet ikke. :)
--
#17 se #15 :D det er åbenbart et ret stort problem ;)
--
Kan godt se det er irriterende, men mon ikke du klare den uden net en lille uges tid til halvanden? :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|2x970 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#14 ja det har man også kunnet tidligere. Jeg har selv daglig kontakt med de flinke medarbejdere ved wholesale - og har haft det siden starten af nullerne.
Desværre for dem har ledelsen de senere år udstukket nye regler for hvad de må og ikke må. Alt skal ind på blanketter, og som jeg skrev i min tidligere post er der helt firkantede rammer for hvad man nu må og ikke må - desværre.
Så det med at gå den ekstra mil for slutkunden er svært i dag. Og GDPR har bestemt ikke gjort det lettere.
Mon ikke trådstarter kan lave et mobil hotspot i et par dage, så han kan komme på nettet og ordne de vigtigste ting indtil hans egen forbindelse kan blive etableret?
--
/Evil Mushroom.
Til d. 28, er det 14 dage uden netværk.. vi har lige fået det hele på plads, gjort rent, renoveret det som skulle ordnes osv. Og har en uges ferie tilbage til at komme mig selv igen.. og derfor er det et kæmpe problem.. jeg skulle koble af og nyde det hele er på plads og game..
Derfor jeg bestilte nettet næsten 3 uger før og sagde det skulle være var klar hurtigst muligt, for kunne ikke sige præcis hvornår jeg vil begynde og bruge det, men når jeg ville så skulle det bare være klar.. ingen problem 3 dage ca. Og så kører det..
14 dage efter, intet net.. hvis fjolset havde gidet og tjekke kunne han have tjekket om den var optaget før han solgte det til mig.. så ja jeg er rasende og ualmindelig irritereret og har annulleret ordren af ren princip
--
#22 helt enig. Jeg tror ikke trådstarter finder mange bredbåndsudbydere som vil gøre ret meget "ekstra" for ham med den attitude.
#21 det er ikke sikkert at konsulenten du talte med ved det på forhånd. Det er ikke sikkert at callcenter medarbejderne har adgang til de systemer som support/aktiverings folkene har. Så du kan ikke skyde skylden på dem for ikke at vide det på forhånd.
Skal vi have "lorten på bordet" som man siger, er det faktisk slutkundens pligt at informere om eventuelle forhold på adressen som kan have indflydelse på leverancen. At du så ikke ved det er fair nok, men du kan heller ikke forvente at den stakkels frontline medarbejder ved det. Han/hun tager bare imod ordren iht udbyderens processer herfor.
Du finder nok ikke meget sympati hos de enkelte udbydere med den attitude. Tag for pokker da bare fat i tidligere ejer og bed ham fikse det asap - hvis det ellers kan betale sig med de få dage der er tilbage.
--
/Evil Mushroom.
#23 Nej nu går der endnu længere tid, da han har annulleret orderen.
--
[email protected] #24 +1 jeps... som hovedregel +7 dage da der nu skal ny bestilling til +udsendelse af CPE (router).
Men sådan er det jo når kunder handler overilet.
Jeg har fuld sympati for det er træls at være uden internet - det ville jeg nødigt selv - men man behøver ikke gøre det værre for sig selv.
--
/Evil Mushroom.
#25 jeg ved ikke om jeg skal græde eller grine, når jeg læser dine beskeder..
Jeg har arbejdet for tdc support i 2 år.. de kan sagtens se om en linje er optaget før de laver en ordre, det har de et internt program for 1980erne til.. så det med at "sælgeren" ikke havde chance passer ikke.. han havde bare de ikke nødvendige evner til at tjekke det.. men det havde ham fra opsigelse med præcis de samme programmer tilgængelig og ellers kan han foretag et opkald internt og få et svar.. når jeg specifikt siger at jeg er kun interesseret i deres produkt såfrem han kan love mig at det er kørende inden for en uge, ellers finder jeg en anden, så det præcis sådan noget han skal tjekke.. normalt kan en tdc ansat også lave "haste" ordre så teknikerne åbner/laver en forbindelse dagen efter.. det er dog kun forbehold nødstilfælde..
Gør det ikke værre for mig selv, jeg frabeder mig bare et selskab som ikke holder de aftalte vilkår hvillet en sælger er forpligtet til.. og hvis deres medarbejdere ikke er kompente nok til så skal jeg ikke være der som kunde.. mine krav var klare og tydeligt og han havde kun 1 ting på hjernen og det var salg.. så burde han sende ordre videre til en kollega som kunne tjekke forholdene grundig igennem inden..
Desuden burde routeren kunne register internet forbindelsen hvis der var en tilgængelig..
--
#26 fair nok du har arbejdet ved TDC. Jeg tror på dig når du siger alle medarbejdere har adgang til systemerne.
Men sådan er det ikke ved alle gensalgsudbydere og MVNO'er. Hvor jeg arbejder har callcenter medarbejdere IKKE direkte adgang til TDCs systemer, så de kan kun reagere ud fra hvad interne systemer siger. Og jeg ved fra samtaler med andre udbydere, at det forholder sig på samme måde.
Så hvad du siger er sikkert sandt, men jeg kan garantere dig for at mine informationer også holder vand. Husk på, at de fleste andre udbydere som tilbyder bredbånd lejer sig ind på TDcs kobber (fiber og coax er en helt anden historie) - og det er ikke alle medarbejdere som har adgang til TDCs systemer der.
og mht CPE'en - nej, vores CPE kan ikke registrere fremmede internet forbindelser. Allerhøjest kan den traine, men den kommer ikke op og pinge, da de fleste udbydere benytter egen firmware i CPE'en.
Men når du selv har arbejdet ved TDC, så kender du deres arbejdsgange, så burde du jo også med din viden kunne hjælpe konsulenten i situationen. Hvorfor du så bliver så sur du ligefrem annullerer...tjah... anyones guess...
Nu har jeg sagt det som skulle siges, så det bliver sidste indlæg fra mig i denne tråd.
--
/Evil Mushroom.
--
Sidst redigeret 23-06-2018 23:59
Så det sjovt telia kunne se en forbindelse er ved at blive estableret men ikke at der er en aktiv pt. Så hvis de kan se er på vej op, så må det jo også betyde de kan aktive forbindelser
--
endelig netværk! nu hopper den bare mellem 5 mbit og 70 mbit..
--