Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mulige netværksproblemer?

Af Gæst Nicolaj | 11-03-2019 16:09 | 1209 visninger | 17 svar, hop til seneste
Hej alle! Jeg har et problem med min nye hjemmebyggede gamer PC.. Når jeg spiller bl.a. CS og Apex oplever jeg flere gange om dagen ca. 5 sekunder lag hvor alt går i stå. Jeg kan stadig bevæge musen og gå ud på skrivebordet, men spillet står stille og jeg disconnecter fra at kommunikere med mine kammerater på Discord i de 5 sekunder hvorefter jeg selvfølgelig er tilbage igen. Jeg har opdaterede drivere og netværkskort. Computeren har LAN kabel i og er ca. 3 måneder gammel. Specs: Intel i7-9700K Nvidia Geforce 1080ti ASUS ROG Z370-F motherboard 16 GB DDR4 ram 3200 Mhz 850W strømforsyning (meget billig model fra Topdata under black friday) Jeg har skiftet LAN stik og det har ikke gjort nogen forskel. Jeg mistænker om den ringe strømforsyning kunne have noget at sige ift lag? CPU bliver max 50 grader og grafikkort max 75 grader. Jeg har også kigget om alle kerne i CPU'en bliver brugt og det lod de til at gøre. Nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Nalsev
Semi Supporter
11-03-2019 16:12

Rapporter til Admin
Hvis det er Windows 10, så prøv at tryk på start, og skriv netværksnulstilling. Dette har ihvertfald hjulpet mig et par gange.
--
#2
Daforce
Ultrabruger
11-03-2019 16:51

Rapporter til Admin
Har du opdateret drivere ?
--
#3
Trapper
Gæst
11-03-2019 16:57

Rapporter til Admin
Har i Yousee som internetudbyder?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Nicolaj
Gæst
11-03-2019 17:41

Rapporter til Admin
Drivere er opdateret. Nu har jeg prøvet nulstillingen som du foreslog Nalsev. Så må vi se om det holder i længden :D #3 Ja vi har Yousee. Oplever du lignende problemer?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
Nalsev
Semi Supporter
12-03-2019 16:17

Rapporter til Admin
Du må meget gerne holde tråden opdateret :) Eller skrive hvis du fandt / finder en løsning.
--
#6
Nicolaj
Gæst
12-03-2019 17:14

Rapporter til Admin
Ja det vil jeg selvfølgelig gøre. Det skal siges der efter nulstillingen ikke har været noget problem endnu, men nu må vi se om det fortsætter :D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Nalsev
Semi Supporter
13-03-2019 08:30

Rapporter til Admin
#6 Det er fedt nok, håber det fortsætter med at holde! :)
--
#8
elfmatw
Supporter
13-03-2019 08:53

Rapporter til Admin
#1 Spændende feature jeg faktisk ikke kendte til. Jeg kan læse mig til at det er samme resultat man når frem til ved at fjerne netkortet i Enhedshåndteringen og genstarte. Det gør det noget nemmere for en evt. klient. Tak (:
--
#9
Nicolaj
Gæst
13-03-2019 13:20

Rapporter til Admin
UPDATE Jeg oplever stadig problemet med en ca. 5 sek, lag spike hvorefter alt er tilbage som før. Det er godt nok træls.. :(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
Nalsev
Semi Supporter
13-03-2019 15:02

Rapporter til Admin
Tror jeg ville kigge lidt på dit netværk. Prøv evt at åbn din kommandpromt og skriv ping 1.1.1.1 -t og så se om der kommer udfald.
--
#11
Sjs
Gæst
13-03-2019 15:21

Rapporter til Admin
Prøv at log ind i routerens kontrol panel og kig i loggen på det eksakte tidspunkt du lagger på, kopir al teksten fra tidspunktet ind i tråden så kan vi se om der sker noget i routeren :-) Jeg havde selv et problem magen til, min latency steg dog også
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Nicolaj
Gæst
13-03-2019 23:01

Rapporter til Admin
#10 Her er resultatet og det ser vel ud som det skal? :) Ping statistics for: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms #11 Det vil jeg forsøge at gøre! tak Hvilke ting ville i foreslå jeg kigger nærmere på ift netværket? Routeren er forholdsvis ny og fra Yousee. Er der noget specielt jeg kan gøre? :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#13
Mr. WoLF
Guru
13-03-2019 23:06

Rapporter til Admin
Der er ingen loss og din ms er rigtig flot. Kan du ikke prøve at dele net fra din mobil og test igen og se om det er samme problem?
--
#14
Nalsev
Semi Supporter
14-03-2019 10:49

Rapporter til Admin
#12, Skriv lige -t efter også lad den køre i fx 10-15min, for at se om der er udfald.. 4 ping viser ingenting! Idet at det ikke er en konstant fejl du har.
--
#15
Nicolaj
Gæst
14-03-2019 18:09

Rapporter til Admin
Resultatet efter ca. 10 min. Packets: Sent = 865, Received = 865, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 0ms, Maximum = 11ms, Average = 0ms Så det ser vel stadig fint ud? Problemet forekommer desværre stadig :(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Trapper
Gæst
14-03-2019 18:21

Rapporter til Admin
Nogen gange kan problemet afhjælpes ved at sætte en anden router efter Yousee så den kun fungere som modem, dog kan problemet også være tilstedeværende efterfølgende højst sandsynlig grundet en dårlig optimering af deres centraler. Prøv først at ringe til Yousee først dog, for at høre om de kan se nogle uregelmæssigheder på din forbindelse. Da du oplever korte udfald hver 1-2 timer under normal brug. Hvis du har muligheden for at prøve med at opsætte en router efter Yousee's router, så vil jeg også prøve denne løsning og se om det kan løse problemet. Har selv haft lignende problem ved Yousee, personlig tænker jeg det er noget i deres opsætning som er noget helt banalt som gør at router/modem konflikter med centralen når den har noget en treshold i en eller anden værdi. Personlig kunne jeg løse problemet ved at sætte egen router efter Yousee routeren, har dog også hørt om andre som siger at de ikke får løst problemet ved at have deres egen router.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Nicolaj
Gæst
14-03-2019 18:22

Rapporter til Admin
#11 Jeg kan se i loggen på routeren at følgende fejlmeddelelse kom et par minutter før jeg oplevede 5 sek. lag. "DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM... Jeg kan ikke se mere. Kan du konkludere noget ud fra dette? Derudover kan jeg også se denne fejl som er kommet ret hyppigt de seneste par dage: "RNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to... Må indrømme jeg intet aner om dette
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Mulige netværksproblemer?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE