Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Sagemcom 3890v2 fra FULLRATE - brug for hjælp

Af Gæst ThomasBP | 08-06-2019 21:29 | 1836 visninger | 10 svar, hop til seneste
Hej ! Jeg står desperat og leder efter et par kloge hoveder der (forhåbentlig) kan hjælpe mig videre. Er netop flyttet i lejlighed og har modtaget router (Sagemcom 3890v2) fra fullrate. Mit problem består så I, at efter alt installation/registrering er overstået er jeg online med fornem forbindelse, men kun i 20-30 minutter af gangen pånær en enkelt 1½ times session, hvorefter jeg mister forbindelsen & enten skal genstarte router og et enkelt tilfælde skulle starte helt forfra fra fabriksindstillinger. Jeg har gjort min fair-share af Google-søgninger og kan komme frem til at Sagemcom 3890v2 ikke altid er lige populær og ofte kommer med fejl direkte fra producent. Mit egentlige spørgsmål er bare, om der er nogle gode tips eller om jeg helt simpelt bare skal leve uden internet til efter pinsen, hvor jeg kan få fanget Fullrate og få tilsendt en ny router? Jeg er ikke just selv super tech-smart, så hvis det kan skæres ud i pap, ville jeg sætte pris på det. Tak på forhånd :) //Thomas
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
And.-
Giga Supporter
08-06-2019 21:35

Rapporter til Admin
Nvm, fejl :D Men prøv at holde reset knappen inde i 20sec, så du får den nulstillet
--
Sidst redigeret 08-06-2019 21:36
#2
Dragonheart
Elite Nørd
08-06-2019 21:37

Rapporter til Admin
Forbinder du med kabel eller trådløs til den? Hvis kablet - hvilket kabel bruger du ? Hvordan lyser LEDerne på routeren når forbindelsen er mistet ? Hvilket udstyr forbinder du til routeren ? Har oplevet tilsvarende i en periode på et par uger. Det forsvandt da HoFoR og TDC var færdig med at grave rundt omkring i villakvarteret.
--
#3
ThomasBP
Gæst
08-06-2019 21:43

Rapporter til Admin
@#2 Jeg forbinder med kabel til forholdsvis ny stationær & windows 10 via det kabel, som Fullrate tilsendte med router. Når jeg mister forbindelsen lyser lysene præcis som de gør, når der er forbindelse igennem (wifi, eth, internet, upstream, downstream & power) Jeg snakkede også med Fullrate-herren omkring vejarbejde og lignende i kvarteret, men han sagde at det ingen påvirkning ville have.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#4
Dragonheart
Elite Nørd
08-06-2019 22:11

Rapporter til Admin
#3 Hmm så er jeg lidt på bar bund. har du mulighed for at teste med en anden pc. for at udelukke om det er pcen? Inde hos fullrate kan de live tjekke om der er hul igennem mens du har dem i telefonen. Er der hul igennem og forbindelse med ikke på din pc kunne det tyde på noget med pcen.
--
#5
ThomasBP
Gæst
08-06-2019 22:51

Rapporter til Admin
Jeg har også testet med kabel til bærbar samt wifi til mobil. Desværre virker intet - så hvis der ingen geniale ideer er, må jeg gå ud fra at de har sendt mig en bunke bæ & jeg må fange dem på tirsdag. Mange tak for forsøget!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
palle
Gæst
08-06-2019 23:23

Rapporter til Admin
Hvordan ser modemmets eventlog ud?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
ThomasBP
Gæst
08-06-2019 23:32

Rapporter til Admin
Ikke helt sikker på, at det er det her, men prøver alligevel: Time Not Established Critical (3) "SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM... Time Not Established Notice (6) "Honoring MDD; IP provisioning mode = IPv4" Time Not Established Warning (5) "DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response ;CM-M... Saturday 8 June 2019 22:8:47 Error (4) "Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=a0:8... Resten af dem er magen til den nederste.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
palle
Gæst
09-06-2019 00:03

Rapporter til Admin
Dvs. der er ingen events af typen "event type code"...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
virus
Maxibruger
09-06-2019 00:12

Rapporter til Admin
Ring til Fullrate, de kan se hvad den gør, sender dig nok en ny router. Min mor prøvede noget lignende.
--
#10
ThomasBP
Gæst
09-06-2019 14:21

Rapporter til Admin
Og nu har jeg pludselig været på 5 timer i træk uden at pille ved noget som helst... Vi krydser fingrer - Tak for input :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Sagemcom 3890v2 fra FULLRATE - brug for hjælp

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE