Antager at du er på win10, prøv at højreklikke på dit netværksikon i system tray og så vælge "Open Network & Internet settings" Scroll lidt ned og find "Network Reset" og tjek om det hjælper
--
Kan årsagen være et "krydset" kabel og det andet var et "lige" kabel?
--
De er begge lige kabler
--
#1
Det løste ikke problemet
--
Sidst redigeret 02-08-2019 21:29
Jeg skal nok også lige nævne at jeg har købt et netværkskort hvor problemet er det samme
--
Det kan være, at din PC slås om en IP adresse som routeren gerne vil give til en anden enhed der også er på dit netværk. Så får du en reaktion som ligner denne.
Har du sat din router op til DHCP og alle dine enheder til auto, så en af dem ikke selv vælger en IP adresse?
--
Jeg har ikke lavet nogle ændriner i routeren, men når jeg kigger er DHCP slået til, og enhederne er alle sat til automatisk at få en ip-adresse
--
Prøv at gå ind i Enhedshåndteringen og slet dit netværks kort, og genstart.
--
Grow up or give up!
#8 Prøvet uden virkning :(
--
Hvor mange af dine enheder er gigabit, og hvor mange er 100Mbit? To ethernetenheder med et defekt ethernetkabel imellem, kan godt se ud som om at de får forhandlet gigabit korrekt op, selvom et af parrene er defekte (nogle par bruges ikke under gigabitforhandlingen).
Min teori er derfor at dit kabel er defekt, eller at stikkene er sat dårligt på, hvis du selv har gjort det.
Du kan teste min teori, ved at sætte din computer til kun at forhandle op til 100Mbit - hvis du får link og kan sende data, skal du have fikset dit kabel.
Du kan evt. teste dit kabel med en rigtig ethernet tester (ikke de billige >5000krs dimser). Den kan også fortælle hvor kablet evt. er knækket - hvis du bor i nærheden af Hvidovre, har jeg udstyr du kan låne.
Mvh Jonas
--
#10
Det har virket uden problemer før. Når stikket kommer i min bærbare kan den dog kun hastighedstestes op til 99.7Mbs.
Når den så kommer i min PC virker den ikke (den lyser gult et par gange og går derefter ud).
Det er et stik jeg selv har samlet, fik en guide fra av connection da som jeg har fulgt og som sagt så virkede det 100% indtil nu.
Jeg har lige haft skilt den ad og samlet igen, men med samme resultat til følge.
Kan det være hovedet der er noget galt med?
--
#11 Når det er et kabel du selv har lavet og kun får en måling omkring de 100, så lyder det som der nogle ledere der ikke connecter ordenligt i stikket.
Klip stikket i begge ender og sæt et par nye på :)
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#12 Er det ikke fordi netkortet kun kan tage 100Mbps?
Prøver at skille det af og samle på ny i den anden ende også :-)
--
Til info har jeg 400mbit forbindelse
--
Okay nu er jeg slet ikke med.
Stik og kabel virker nu som udgangspunkt.
1) Når jeg sætter stikket i min PC på bundkortet, så virker stikket, Jeg kan dog ikke hastighedsteste til mere end 94Mbps.
2) Når jeg sætter stikket i pci netværkskortet blinker den grøn, men den bliver ikke registreret som værende isat.
--
#15
Hælder til #12. Det kabel du har er ikke lavet ordentligt. Det kan godt virke, men ikke få fuld hastighed hvis det er lavet forkert.
--
Jeg har fjernet seneste opdaterede driver på pci netværkskortet, og så virker det fint igen (dog stadig under 100mbit i hastighedstest.
Jeg har brugt denne:
https://www.av-connection.dk[...]
Hvad tænker I jeg har gjort galt? Er der evt. nogen der har en samlevejledning jeg kan følge så det bliver optimalt?
--
#17
Du skal samle det rigtigt. Der er sikkert én af lederne, der ikke har rigtigt fat. Spar tid og køb et i stedet for, hvis du ikke har erfaring med det.
Eller, tjek denne:
https://www.howtogeek.com[...]
--
Hej igen,
Jeg prøver lige sidste gang inden jeg så må købe et samlet kabel istedet.
Inde i enhedshåndtering > netværkskort > Intel ethernet i210 > Egenskaber > Avanceret > Speed & duplex, der står den til "auto neogotiation" hvis jeg ændrer den til 1gbps så stopper lyset med lyse ved LAN kablet og nettet virker herefter ikke.
--
Men det virker ved 100mbit?
Det tyder på, som andre siger, at der er en leder der ikke virker i kablet.
--
Hvis du kan læse dette, har du tabt.
#20 Super. Jeg får købt mig et nyt kabel. Tak for hjælpen alle sammen ;-)
--
Nu prøvede jeg lige et sidste forsøg - og det var at tage et kort stik jeg har liggende 1m. og flytte min pc op i stuen hvor modemmet står og plugge det direkte i. Her er der præcis samme problem.
Derfor har jeg ringet til Yousee, som sender en tekniker ud og kigge på det. Men igen, tak for hjælpen. Jeg skal nok lige skrive hvad det ender med at blive.
--
#22
Okay. Husk at du selv skal hæfte hvis det er din egen fejl.
--
Hej igen,
Løsningen på det hele var at tage alle stik ud af yousee modemmet/routeren og vente i godt 15 minutter. Og så tænde og sætte kablerne i igen. 1Gbps kører jeg med nu uden problemer.
Teknik... er som teknik nu engang er.
Tak for svarene og hjælpen!
Anders
--
Haha, dooh! Endnu en fejl 40 ! :-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24 Kom du til at betale for et teknikerbesøg?
--
#26 - Det må man da næsten håbe.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #26 Han fortalte at der havde været nogle problemer på den linje jeg var koblet op på så det var noget de var opmærksomme på. Det undrer mig bare de ikke selv foreslog mig at slukke den helt og så tænde igen.
--