Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgigant service ?

Af Elitebruger Slingshot | 16-11-2008 00:24 | 3344 visninger | 28 svar, hop til seneste
Jeg var lige en tur i el gigante idag, så stod der en sælger og sagde at kunden skulle købe en anden pc end den han kiggede på fordi den havde et geforce 9500 istedet for det 8800 der sad i den han stod og så på... Jeg troede 8800 var bedre end et 9500 ? Men kunden troede på sælger og tog den stationære pc med et 9500 kort i...
--
#1
damp barn
Guru
16-11-2008 00:28

Rapporter til Admin
nok fordi sælger for mere i provision, ved at sælge en skod pc ;) skod butik..
--
E8400 ^ HD3870 512MB GDDR4 ^ P5E X38 Antec P182 ^ 4GB KHX PC6400 ^ NEC 20WGX² ^ X-Fi Xigmatek Red Scorpion ^ Z5500 ^ Corsair HX520W
#2
Slingshot
Elitebruger
16-11-2008 00:32

Rapporter til Admin
Det fedeste ved den butik er nok at det tager en hel time at købe en varer og få penge retur igen fordi man fortrød købet.
--
#3
Ronson
Forumansvarlig
16-11-2008 01:48

Rapporter til Admin
Elgiganten er en fed butik. Når man f.eks. bestiller en vare på deres side og vælger man vil hente den i en butik hvor den er på lager, så skal man ikke regne med de har nogen når man kommer med papiret i hånden dagen efter. Kanon! Så må man hjem og bestille den igen med levering i stedet. Så har man både brugt tid og betalt benzin (70 km) og postdanmark. Super! Så jeg kan klart anbefale elgiganten.
--
http://chipsguiden.dk[...]
#4
ronny
Elite Supporter
16-11-2008 09:30

Rapporter til Admin
jeg har ikke haft nogle bøvl med deres forretning. anvender både afhentning efter bestilling, samt bestilling via postdanmark. hvis varen kun er online skal man beregne et par ekstra dage da de kommer fra lager i sverig. kun anbefalinger her fra
--
#5
Meskalin
Supporter Aspirant
16-11-2008 09:38

Rapporter til Admin
"Når man f.eks. bestiller en vare på deres side og vælger man vil hente den i en butik hvor den er på lager, så skal man ikke regne med de har nogen når man kommer med papiret i hånden dagen efter. Kanon!" Jep. Skulle købe en Samsung U600 engang, og der fik jeg samme behandling. Fuldstændig lamt.
--
Intel C2D E8500 @ 3.16GHz ASUS PQ5 Pro Corsair XMS2 4 GB 800 MHz PC2-6400 ASUS GeForce™ 9600GT MacBook Pro 15"
#6
BullerBums
Elitebruger
16-11-2008 10:38

Rapporter til Admin
Nu vil jeg lige starte med at sige, at jeg ikke arbejder i elgiganten. Men hos en af deres "konkurrenter" #0 Du fortæller ikke om "kunden" skal bruge en gamer maskine eller en maskine til kontor brug. På den anden side, kan det måske være en vare som han gerne vil af med. pga det er en vare der er ved at udgå også sælger gerne vil give en form for rabat på tingende. Det fedeste ved den butik er at de kan finde på at bestille tusinder af spil hjem til PS3, sælge dem til 400,- (GTA-IV) også blir folk stiktosset over at de ikke har spillet hjemme når de kommer og vil hente dem. For det er jo ikke et godt tilbud som andre kunne ha fundet på. Går i samme fodspor som #3 Har ikke selv oplevet probemet. Og de vaskemaskiner/tørretumblere/komfure jeg har købt der nede har der aldrig været problemer. Ofte har de ikke vare fordi den er udsolgt. Det kan ske for alle når der er gode tilbud. (Den ene uge kommer der 50kunder der vil ha samme computer - næste uge, kun 5) Så værsgod at være indkøbs mand. De har så altid fundet noget der evt. har været dyre/bedre til ca.. samme pris +-500,- En anden ting som Elgigtanten har det er "specialister" inde for de enkelte fag. Det vil sige der står KUN 3 mennesker i "brunvarene" / tv-lyd og så ved han/hun forhåbentligt alt om dette. Men det er klart at hvis en eller anden smart ass lige har været på nettet en gang og tjekke hele hexkoden for hvordan lydmuren er bygget op, så skal man ikke forvente sælger kan det samme når man selv har brugt 14dage på at studere inden sit køb. Plus de også har elever som heller ikke kan alt. De er der fore at lære at styre en butik. Pointen er at man skal lige tænke en extra gang over en butik inden man brokker sig. Det er "normale" mennesker der arbejder der, til en skod løn. Også skal man ikke forvente at de ved alt på paratviden. Brok jer hvis det var Hi-fí Klubben som hellere ville sælge en højtaller frem for en forstærker. - De ikke havde HDMI kabler på lager eller hvis man ikke kunne høre hvordan ens musik ville lyde på DET anlæg. Nå det var my 2 cent. [ironi]Nu vil jeg ned og brokke mig over at der er 4 æg i den 12 pakke jeg købte forleden, som er ødelagte. [/ironi]
--
http://www.gamein.dk[...] Spil nyheder døgnet rundt.
#7
Rambo
Elitebruger
16-11-2008 10:54

Rapporter til Admin
#6 Syntes nu det er helt fair at folk brokker sig når et firmas lagerstyring ikke fungerer, har man bestilt en vare over nettet og får oplyst den er til afhentning, så er man jo ikke bare en kunde der kommer ind og skal have en vare der er udsolgt, man har jo bestilt den og derfor er det elendig service hvis ikke varen bliver stillet til side. Kan de ikke få deres netsalg til at fungere bør de jo nedlægge det.
--
#8
Tyller
Maxi Nørd
16-11-2008 11:35

Rapporter til Admin
#6, uanset om det er unge eller modne folk der arbejder i en forretning, og får en ussel løn for sin ulejlighed, så er det mindste vi som forbrugere kan forlange er at den person der står som repræsentant for butikken har bare en anelse viden om det produkt han sælger - butikken har sq et vist ansvar overfor den vare de sælger Jeg er selv butikssuddannet(slagter) og kunne fanme aldrig drømme om at prakke en kunde et eller andet skod på, bare for at få et salg, om Elgiganten så har en eller anden bonusordning for deres sælgere, for at få dem til at yde/sælge mere, er mere en falliterklæring. Måske en faglig stolthed kunne fremelskes istedet
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#9
[Max]
Monster Supporter
16-11-2008 11:58

Rapporter til Admin
Da jeg skulle købe min iPod i elgiganten, kunne jeg ikke se den, eller røre den. Nope, skulle købe den først :s haha, fuck min mor og jeg var flade af grin - Hvor latterligt. Måske lyder det lidt lamt, men alle de andre iPods var fremme, men baaaaaaare ikke classic ;-)
--
Æbler hænger ikke bare på træerne. Du er døende når du bliver født, nogen ryger bare frem i køen.
#10
waskustobaskus
Juniorbruger
16-11-2008 12:18

Rapporter til Admin
Da jeg købete en gps i elgiganten til 999 var der ingen problemer med at se den og lege med en model inden jeg købte den. Da vi købte vores vaskemaskine og tørretumbler der var der ehller ingen problemer, fin fin service og et dejligt afslag i prisen da jeg selv hentede varene. Sikkert alderen som gør forskellen:)
--
#11
[Max]
Monster Supporter
16-11-2008 12:34

Rapporter til Admin
Hvor gammel er du da :-)? Min mor var med, hun er da charmerende ;-)?
--
Æbler hænger ikke bare på træerne. Du er døende når du bliver født, nogen ryger bare frem i køen.
#12
krifosjen
Mega Supporter
16-11-2008 12:38

Rapporter til Admin
Nu melder historien ikke noget om argumentet for ekspedientens anbefaling. Måske anbefalede han en som var billigere fordi kunden ikke skal spille på PC'en. Men hvis argumentet har været at 9500 er bedre end 8800 og det IKKE er bedre i virkeligheden, så er Elgiganten på afveje. Hvis han har løjet hvad der er bedst af 9500 og 8800 for at pleje egne interesser, provision, gammelt produkt etc. så er Elgiganten også gal på den. Men det er ikke til vide med de informationer som er forelagt. Selvfølgelig er der gode og dårlige folk i Elgiganten. Det er der også dér hvor jeg arbejder. Og alle kan helt sikkert komme i tanke om dygtige og mindre dygtige kolleger. Det er enormt ærgeligt at høre på dårlig rådgivning, men religion og penge kan få nogle mennesker til alting - herunder at lyve og snyde.
--
Send flere penge.
#13
BullerBums
Elitebruger
16-11-2008 12:54

Rapporter til Admin
#7 Igen vil jeg sige der er 2 sider. 1. Det er en kæde. Hvis den skulle sende oplysniger til nettet/deres hjemmeside om at LIGE NU er varen udsolgt så snakker vi data'er smadre deres hjemmeside fuld stæding. Da jeg ikke går ud fra Elgiganten styre deres egen webshop i Glostrup. Men ved hjælp af nogle opdateringer i løbet af dagen. Og hvis det endelig var lavet på den måde, ville folk brokke sig over deres hjemmeside var elendig langsom. kan godt følge dig i at lagerstyring skal være i orden. Men oplever selv at folk kommer ind i butiken. JA MEN DEN VAR PÅ LAGER DER HJEMME!! - hvornår har du tjekket?? Ja det var i går. - Så vi skal stoppe alt salg fordi vi tror du kommer og henter en computer/telefon / whatsoever. #8 faglig stolthed. Helt enig. Igen hvis sælger har nogle midler at arbejde ud fra. lad os sige kunden kun vil give 4000kr for en gamer maskine. Jamen så kan de sgu ikke få for mere. Det er lisom her på Hol.dk Og efter hvad jeg ved har de ingen bonus ordning. - Vi kan alle begå fejl. en ting man ellers kan sige. Vi har alle vores måde som vi føler tingene skal være på. Min er selv at folk skal fanme holde til højre på motorvejen. Blir sindsyg når bedstemor Bente og Ib kører i midter sporet i en gammel Lada med 60km/timen. Jeg har min mening om at jeg syntes Quadcore er bedst, og nogen syntes DualCore er bedst. og #8 syntes at mørbrad smager skidegodt. Og brugsens kød ALDRIG får samme kvalitet. Somme tider får man altså hvad man betaler for. Men har sgu heller ikke altid opryddet butiker når man tager i Netto og grønten er sgu heller ikke altid lige god. Som den er i Fusk og Grønt A/S hvor prisen er 5gange mere. #12 lige mine ord
--
http://www.gamein.dk[...] Spil nyheder døgnet rundt.
#14
Ronson
Forumansvarlig
16-11-2008 16:24

Rapporter til Admin
#13: Ekspedienten jeg snakkede med tjekkede da de andre varehuses lagerantal på den pågældende vare. Det burde også være muligt for sådan et stort firma at skrive ind hvor mange de har fået og så lade deres system trække en fra hver gang de sælger en. Så jo, jeg mener at når de vil vise hvor mange der er på lager på deres hjemmeside så burde det være rimelig opdateret. Hvis superbrugsen kan køre med automatisk lager, hvor deres system selv bestiller hjem, så kan en elektronikgigant også.
--
http://chipsguiden.dk[...]
#15
lennart
Gæst
13-01-2009 10:28

Rapporter til Admin
Hold så kæft eller du får en KNYTTER.....
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Lazze
Juniorbruger
13-01-2009 10:33

Rapporter til Admin
Ret blandede følelser for Elgiganten.. Ret gay.. :) Jeg skulle vente tre måneder på min telefons reperation, telefonen blev ikke engang lavet. Ventede en dag på min dvd og fire dage på at få min computer fra Holstebro til Randers.. Meget skiftende
--
#17
Ladefoged.
Ny på siden
13-01-2009 11:12

Rapporter til Admin
de var 3 uger om at finde ud af at gi mig en ny strømforsyning til min bærbare pc med forsikring. da jeg indleverede den rådede sælgeren mig til at købe en ny...
--
#18
Jordorm
Elitebruger
13-01-2009 11:13

Rapporter til Admin
jeg er helt pjattet med elgiganten. de byttede en telefon jeg havde købt, selvom jeg havde brugt den, KUN fordi jeg ikke kunne lide udseendet af den :P
--
mere psytrance! mørkere! ondere! yeehaw!
#19
Lars2222
Junior Nørd
13-01-2009 11:58

Rapporter til Admin
Det er et udemärke eksempel du bringer #0 fordi den havde et geforce 9500 istedet for det 8800 der sad i den han stod og så på.. Desväre er det sådan, der langes flere 1000 maskiner over disken pr år der kunne ha väret bedre og billiger. Men det er blivet bedre vil jeg sige. Bedre dele der sidder i. Selv fik käresten en fujisju-siemens computer fra arbejde men var forbavnsend gode kvalititet dele. Bundkorted var et Asus , (sådan en lidt skrapet oem model) seagate harddiske og creative lydkort og ATI Radeon x1950 som var forholdvis nyt den gang, för i tiden kunne man knap bytte nogen dele, compaq og selv nogen äldre dell computer var närmeste umuligt at opgrader visse dele, som bundkort eller psu uden man fik nye dele fra compaq eller dell (at der kun er kabinettet og lydkorted tilbage nu efter som je ghar bytte alle dele er en helt anden historie)
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#20
andmm
Ultrabruger
13-01-2009 12:06

Rapporter til Admin
måske fordi sælgern tror at 9500 er bedre da det er højere end 8800
--
#21
Dallarbh
Maxi Supporter
13-01-2009 12:19

Rapporter til Admin
#20 Det er også mit umiddelbare gæt :) Jeg har arbejdet i Merlin, og ham der var ansvarlig for computere troede også at landet lå sådan. Men jeg kunne ikke få hans plads fordi han havde været der længere og havde mere overall erfaring med butikken end jeg. Men han skulle sateme ikke have stået ansvarlig for computerne
--
2 hænder der arbejder, er bedre end 2 millioner hænder i bøn
#22
Rambo
Semi Supporter
13-01-2009 17:17

Rapporter til Admin
#13 Nu er der jo også lige forskel på om man har checket lagersaldo inden man gik hjemmefra eller om man reelt har bestilt over nettet til afhentning, for der skal den da i forbindelse med bestillingen og den evt netbetaling gå ind og fjerne varen fra logistikken så ingen kan tage den,ingen fjerner da forhåbentligt varer fra lageret uden at flytte den i logistikken ? :-) samt skrive en afhentningsseddel ud, det her er altså ikke raket videnskab og heller ikke noget der sløver et system overhovedet hvis det vel og mærke er et ordentligt logistik system som er bundet ordentligt op på hjemmeside, ville da mene det er mere systemkrævende at lave en dankortbetaling
--
IntelCore2DuoE4500,Asus p5gc-MX/Medion/3GB ikke pciexp16 x 2, men x1 Grafik kører på MB til jeg har fundet det rigtige kort til mit system,forslag ?
#23
x_ecouter
Monster Supporter
13-01-2009 17:33

Rapporter til Admin
#21 #20 #0, når man kommer ind i sådan en branche finder man ud af at din viden er nærmest ligegyldigt, men derimod dit salgstalent. Det er sgu også fair og logisk nok ja, men butikker som kalder sig selv "seriøse" og "pioneere" for hardware branchen så syntes jeg det er fuldstændigt latterligt. Selvfølgelig skal man sælge noget, men gør man ikke også det hvis man er ærlig, samt "lever op til sit butiksimage". Hvis landet ligger sådan at kunden spørger efter den bedste computer og han rådgiver til et 9500 istedet for 8800 så bliver kunden jo skuffet den dag det går op for ham at hans computer faktisk ikke kan så meget! At man ligger niveau 1 (eller hvad de nu kalder "varer-de-skal-af-med") foran og lyver foran kunden, for at få de point fordi du skal af med varen. (Det med at de skal være seriøse så tænker jeg alle andre end Fona, Elgiganten, men mere hen mod noget a la computer city fx). Men når elgiganten så markedsføre dem selv som "professionelle og seriøse bedste team" i deres reklamer så holder den sgu ikke så langt. Men det er et sidespor. På det lange løb som butikschef kan man da også se at det er noget lort at der er varer de ikke kan komme af med. Tja man kan se det fra mange sider, men det er uærligt. Markedet er vel markedet? Mit forhold med elgiganten er, du ved hvad du skal have, du går ind, du køber det og du går ud igen. Det er også ok at der er elever, der er uvidende men de skal ikke svare på noget de ikke ved. De skal henvise. Jeg har bare set en butik hvor alle blive ansat var på hel bar bund. De vidste intet om computere OVERHOVEDET. Det var ligesom en kunde der kom ind for at spørge om noget. Det var kun serviceteknikeren der havde styr på det, og den 16årige hardware orienteret lagerdreng. Sælge skal de da, men de burde have en fin balance mellem salgstalent og hardware viden når de nu sælger hardware.
--
8800 eller tilsvarende/bedre købes
#24
x_ecouter
Monster Supporter
13-01-2009 17:38

Rapporter til Admin
EDIT: Jeg ser så ikke elganten som den "seriøse" indenfor hardware, de har jo mange områder, få fagmænd som en der skrev, resten elever. Nu tænkte jeg fx på computercity. At forlange alt det hos elgiganten er som at forlange en præst om at komme i himlen selvom du har skudt 5 børn og deres forældre. (fremmer forståelsen :P)
--
8800 eller tilsvarende/bedre købes
#25
Mikael Andresen
Junior Supporter
13-01-2009 22:40

Rapporter til Admin
jeg er sq så tilfreds med elgiganten jeg kan blive.. Jeg forventer faktisk ikke at en xpedient i en LAVPRIS kæde kender mere til produkterne end ekspedienten i fakta kender til deres produkter... og det er ikke overbevisende.. jeg tjekker om regel rimeligt meget op på mit køb inden og vurdere om merprisen (hvis det er tilfældet ) ved elgiganten er værd at ofre kontra (og her kommer mit guldkorn) den MAGELØSE bytteservice de har. JEg købte sq ved en fejl en forkert model Canon printer, som jeg fik helt op og køre inden jeg opdagede fejlen, altså cd-rom brugt, blæk brugt, alt plast rykket i stykker... og de tog den bare retur, ingen brok, ingen sure miner, intet... Han sagde som den største selvfølgelighed at hvis jeg ikke unne bruge den var det intet værd for mig, og pegede på en seddel hvor der stod:" 14 dages retur generelt medmindre hærværk udøvet, kunden SKAL være tilfreds!" Det var det fedeste
--
Er det på nettet må alle se ;-)
#26
x_ecouter
Monster Supporter
14-01-2009 11:12

Rapporter til Admin
#25 det er jeg generelt ogsaa glad for :)
--
8800 eller tilsvarende/bedre købes
#27
Anima
Monsterbruger
14-01-2009 11:28

Rapporter til Admin
Så er den ged vist også barberet - vi kan sq ikke vurdere hvad sælgers grundlag for anbefalingen var, og ergo skal vi lade være med at bitche. Desuden ville det være enestående, hvis en stor butik som elgiganten aldrig lavede fejl - det gør alle andre butikker også.
--
To forget is to repeat at glemme er at gentage
#28
Michael K
Mega Supporter
14-01-2009 12:28

Rapporter til Admin
Det er almindelig kendt at el gigantens service plus rma stinker
--

Opret svar til indlægget: Elgigant service ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning