0# modtag aldrig pakker hvor de er fysisk skadede. nægt modtagelse, og få dem sendt retur, og kontakt derefter forhandleren.
Postbudets forklaring er helt ude i hampen, blot fordi en pakke ikke er forsigtig pakke, giver dem ikke ret til at kaste med dem, og ødelægge indpakningne. Klag straks til computersalg og postdanmark, og dokumenter med billeder.
forsigtig pakke er kun til ting, hvor der skal væres ekstra forsigtig. fx glas og lignende. Posten må aldrig behandle en pakke så, indpakningen bliver beskadiget. enenest krav er at pakken skal kunne klare et fald fra 1.5m uden at tingene inden i går i stykker.
Angående hardwaren, burden den godt kunne holde til det. hvis det ikke er en HDD.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
--
Sidst redigeret 05-08-2015 21:28
#1 tak for tippet. Men jeg har som sagt taget imod min vare. Heldigvis fik jeg taget et billede at postbudet der peger på hullet i kassen :D
Men kan bla. Nævne at pakken til min psu nogle steder er 1cm kortere i emballagen. Så jeg må vil sortere i hvilke dele der skal retur. Er der normalt at et dvd drev rasler lidt når man ryster det?
--
Ja det normalt de rasler :)
--
AMD A10 5800K 4.2ghz
8gb ddr3
Geforce GTX 650
Mega sjovt at de taler om Forsigtig-pakke, når "produktet" forsigtig er udgået hos Post Danmark. Jeg kan ikke et eneste sted på deres hjemmeside se at man kan sende pakker som forsigtig.
Min mor arbejder i en Post Butik og siger at det er længe siden at konceptet forsigtig blev lagt ind under værdi-servicen som man kan tilkøbe til en forsendelse, og det skal jeg hilse at sige er mega dyrt.
Se PostDanmarks aktuelle prisliste på:
http://www.postdanmark.dk[...]
--
Mvh B Tilbage for længe siden(6-8år?), købte jeg en PC hos Føniks, den var også halvt smadret da jeg åbnede kassen. Kontaktede blot Føniks, som kontaktede Post Danmark, som erstattede varen, og jeg fik en ny PC, som jeg så valgte selv at hente..
Selvom man i princippet skal nægte at modtage varen, vil du stadig modtage erstatning såfremt produktet er smadret.
--
Som udgangspunkt så nægt ALTID MODTAGELSE ved sådanne tilfælde. Så snart du modtager pakken siger du principielt "At du vælger at modtage i denne stand". Herved bliver ALT ansvar frataget butikken. Herefter er det dig der skal bakse med PestDK. Dog lyder det til at være god service hvis de alligevel hjælper :)
--
I5 2500K@4,5 Ghz, ASUS 670 DCII, Corsair CX750, Corsair Vengeance 1600 Mhz, Corsair 750D, ASUS P8Z77 V-LE Plus, Samsung 830 128 GB, Swifttech H220
har modtaget en del der er dårligt pakket, sidst var det 2x140mm noctua fans hvor kassen havde fået et lille hak på det ene hjørne..
det var nok til at hele rammen på en 140mm noctua var knækket.. fik den byttet uden problemer med porto betalt ...
Så ingenting der, men normalt, når man tager større dele, så er kasserne lavet så de kan klare denne typem misbrug, men jeg må også indrømme jeg bliver lidt nervøs når jeg bare bestiller en SSD, eller HD, eller RAM da man tit bare smækker den i bunden af en kasse, så lidt oven på..
parten skulle jo gerne ligge MELLEM 2 puder, men har endnu at opdage at sådan en part fejler.
Men det er normalt at lortet ikke er pakket godt, også derfor jeg ALTID bruger GLS... når jeg kan, min erfaring siger mig at de behandler pakkerne bedre, jeg løb hen til post danmark bilen, da hun skulle rive min 2715Q ud af bilen, stor DELL kasse, for sådan som hun voldtog den kasse, så var jeg sikker på skærmen var defekt bagefter, så tilbød at hjælpe.
De behandler bare ikke tingene pænt.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.