Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Komplett afsendt 2 vare i stedet for en

Af Bruger Aspirant Jonathanhee | 13-12-2017 16:20 | 2615 visninger | 52 svar, hop til seneste
Jeg havde købt en hel del ting hos Komplett. Da jeg modtog pakken var grafikkortet, som jeg havde bestilt, ikke med. Komplett sendte først et, så gik der en dag, så sendte de et til. Hvad skal jeg nu gøre? Skal jeg bare beholde begge grafikkort, eller skal jeg kontakte dem?
--
#1
Balanovic
Monster Nørd
13-12-2017 16:21

Rapporter til Admin
Moralsk set ville jeg nok aflevere.
--
#2
Jonathanhee
Bruger Aspirant
13-12-2017 16:22

Rapporter til Admin
Jeg har bare ikke mulig for at printe en pakkelabel ud
--
#3
Jonathanhee
Bruger Aspirant
13-12-2017 16:23

Rapporter til Admin
Men er det ulovligt at beholde det?
--
#4
Fjummer
HOL Moderator
13-12-2017 16:25

Rapporter til Admin
#3 Ja, hvis du ikke betaler for det. En fejl er opstået og det påhviler nu dig at gøre noget ved det, f.eks. ved at kontakte Komplett og sige der er sket en fejl.
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#5
Balanovic
Monster Nørd
13-12-2017 16:26

Rapporter til Admin
https://taenk.dk[...] Du er ikke forpligtet til at sende varen retur Varer, som du ikke har bestilt, er du ikke forpligtet til at sende retur. Fortæl firmaet at de er velkomne til at hente pakken hos dig. Alternativt kan I aftale, at firmaet kan sende en returlabel til dig, så du kan sende pakken retur. Det er helt op til dig, om du selv vil have besværet med det.
--
Sidst redigeret 13-12-2017 16:26
#6
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:29

Rapporter til Admin
Jeg prøver at skrive til dem, at de er kommet til at sende en extra vare til mig. Da jeg ikke nogen printer har, kan de ikke sende mig en returlabel.
--
#7
pederlk
Guru
13-12-2017 16:33

Rapporter til Admin
#6 Eller få en til at printe den ud for dig :D
--
ASUS P8Z77-V LE Plus | Intel i7 3770k 3,3@4,5GHz | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB(4x4) | MSI GTX 1070 ARMOR 8G OC | Samsung 840 EVO MZ-7TE250 SSD
#8
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:34

Rapporter til Admin
Ja, det kunne jeg selvfølgelig, men der står faktisk på forbrugerrådets hjemmeside, at man ikke skal gøre det for besværligt for sig selv, fordi det er firmaet, der har lavet en fejl
--
#9
Azakiel
Skribent
13-12-2017 16:34

Rapporter til Admin
Har prøvet noget tilsvarende fra Komplett, hvor jeg blot gjorde dem opmærksom på problemet og fik den sendt tilbage. At deres økonomi afdeling så kagede i den, udbetalte pengene for det forkerte produkt til et gavekort jeg ikke ejede længere, og efterfølgende forsøgte at hive mig i RKI fordi jeg skyldte dem penge er så en helt anden sag :D
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#10
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:36

Rapporter til Admin
Hvad mener du med gavekort du ikke længere ejede?
--
#11
Azakiel
Skribent
13-12-2017 16:39

Rapporter til Admin
#10 Havde brugt det, og smidt det ud, godt og vel et år før problemet opstod i forbindelse med en ombytning / reklamation.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#12
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:39

Rapporter til Admin
Nå så du havde snydt dem :D
--
#13
Fuller 8900
Super Supporter
13-12-2017 16:41

Rapporter til Admin
Det er sku dårlig stil IKKE at sende det retur.. Dog skal de da sende en label til dig så du er fri for bøvl. Men st beholde det når man ved det er en fejl, ja syntes sku det er dårlig stil. Havde de nu snydt dig var der jo et ramaskrig herinde.. ??
--
#14
krellef
Giga Nørd
13-12-2017 16:42

Rapporter til Admin
#8 Det kan da umuligt være for besværligt at arrangere med Komplett at få sendt det kort retur.
--
I never knew much about people until I took one apart...just to see how it worked
#15
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:43

Rapporter til Admin
Jo hvis jeg ikke har mulig for at kunne printe noget ud. Jeg har ikke nogen printer, og jeg kender ikke nogen, som har en.
--
#16
Azakiel
Skribent
13-12-2017 16:43

Rapporter til Admin
#12 ?
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#17
Splint
Nørd Aspirant
13-12-2017 16:48

Rapporter til Admin
#6: Så bed dem sende dig en fysisk pakkelabel med posten. Der er ingen gyldige undskyldninger for tyveri.
--
#18
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 16:51

Rapporter til Admin
Ja god idé, det tror jeg, at jeg gør, altså hvis de selv gider det. Tak for hjælpen alle sammen, jeg ser ikke flere svar.
--
#19
A.ndersen
Semi Supporter
13-12-2017 16:51

Rapporter til Admin
#17 Tyveri er det ikke, hverken ifølge dansk lov eller forbrugerloven. Jeg citerer Taenk her: Du er ikke forpligtet til at sende varen retur Varer, som du ikke har bestilt, er du ikke forpligtet til at sende retur. Fortæl firmaet at de er velkomne til at hente pakken hos dig. Alternativt kan I aftale, at firmaet kan sende en returlabel til dig, så du kan sende pakken retur. Det er helt op til dig, om du selv vil have besværet med det. Link: https://taenk.dk[...] EDIT: Så ikke det allerede var linket.
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
--
Sidst redigeret 13-12-2017 16:51
#20
fred2961
Monsterbruger
13-12-2017 16:54

Rapporter til Admin
Havde selv et problem hos komplett, hvor jeg havde lavet en reklamation på en mus (rival et eller andet) hvor jeg ikke kunne skifte ting i displayet.. Viste sig så at være en fejl 40, hvilket jeg ikke opdagede et par dage efter reklamationen. De sagde at jeg ikke skulle sende den da jeg havde en mus jeg kunne bruge i mens de sendte en nu ud til mig.... Da jeg så fik den nye mus ringede jeg til komplett at jeg havde fundet fejlen og spurgte så om jeg skulle sende den retur. Der fik jeg lov til at beholde den nye mus. Den kostede vel 800-900 kr. som jeg så solgte til en ven for en brøksdel af prisen.
--
#21
q
Gæst
13-12-2017 17:08

Rapporter til Admin
Hvad end du vælger at kontakte komplet eller ej, kan du være helt 100% sikker på de første 10 højhellige hol.dk brugere allerede nu har ulejliget sig med besværet at kontakte dem for dig. Det er set gentagende gange i sager som disse.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#22
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 17:16

Rapporter til Admin
Jeg har kontaktet dem.
--
#23
Slettetbruger21
Guru
13-12-2017 17:41

Rapporter til Admin
#21 Det er også set at højhellige HOL.dk brugere logger ud af deres konto og kommenterer som gæste-brugere.
--
Slettet jfr GDPR
--
Sidst redigeret 13-12-2017 17:41
#24
Akasut
Nørd Aspirant
13-12-2017 17:42

Rapporter til Admin
Du skal ikke tage dig af de hellige krigere herinde, mit svar til dig er simpelt: gør hvad du har lyst til. Bom.
--
#25
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 17:43

Rapporter til Admin
#23 Tænke lige nøjagtigt det samme xD
--
#26
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 17:44

Rapporter til Admin
#24 Ved du hvad. Det var lige det jeg havde brug for at høre. Kan du have en fantastisk fortsat dag, og tak for et godt svar :)
--
#27
Rbynck
Ultrabruger
13-12-2017 17:47

Rapporter til Admin
Få fragtet et returlabel af dem og smid det i boksen mod deres del af DK hos PostDK :)
--
Sidst redigeret 13-12-2017 17:48
#28
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 17:48

Rapporter til Admin
#27 Haha Det har jeg heller ikke gjort kun de to, som jeg har betalt for :D
--
#29
Gratis tips!
Gæst
13-12-2017 17:59

Rapporter til Admin
@Jonathanhee: Angående det med, at mangle en printer.. Så har du mulighed for at benytte printeren hos dit lokale bibliotek og/eller jobcenter (ofte helt gratis). Det har jeg selv gjort da min printer var itu og familie/venner ikke lige var til rådighed.. God jul og godt nytår til alle på hol.dk :-D
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Ilwaz
Guru
13-12-2017 17:59

Rapporter til Admin
#0 Det først du gør er ikke at oprette en tråd herinde. Hvor du rent faktisk har ansatte i fra det pågældende firma som brugere. Angående det andet? Tja, jeg ville sende det retur, de har jo alt på dig. Og med denne tråd, er det ikke særlig svært at bevise en ond hensigt. Så skulle det komme til en sag, så du fucked. (Ikke at jeg tror det sker).
--
#31
JD-79
Super Supporter
13-12-2017 18:08

Rapporter til Admin
#19 (og #5): Der er vel ikke tale om en vare, som ikke er bestilt, men en fejl hvor #0 får tilsendt yderligere én bestilt enhed. Jeg forestiller mig, at #0 gør sig skyldig i bedrageri, hvis han beholder begge grafikkort, da han udnytter en åbenlys fejl fra Komplett's side. Det sagt så skal #0 naturligvis ikke besværes unødigt i forhold til returnering, ligesom det ville klæde Komplett, at yde en form for kompensation for ulejligheden.
--
MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Radeon R9 295x2 |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
--
Sidst redigeret 13-12-2017 18:09
#32
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 18:20

Rapporter til Admin
Nej man skal selvfølgelig ikke udnytte et firmas fejl, og det er også derfor jeg har valgt at kontakte dem :)
--
#33
Ð Xargo
Super Supporter
13-12-2017 18:25

Rapporter til Admin
hmm, er det dine nye grafikkort du har fået 2 af, eller er det de der Asus 1060 strix du også har en salgståd på?
--
Specs: NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5 Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz)
#34
Jonathanhee
Juniorbruger
13-12-2017 18:45

Rapporter til Admin
GTX 1060'erne er mine gamle grafikkort
--
#35
Ilwaz
Guru
13-12-2017 19:01

Rapporter til Admin
#32 Det kan du sagtens. Næste gang, det sker skal du bare ikke oprette en tråd om emnet(Hvis du agter at beholde den pågældende vare, eller sælge for profit.
--
#36
sebastian192
Supporter
13-12-2017 19:01

Rapporter til Admin
#29 Det koster 2 kr. pr. udskrevet side hos mit lokale bibliotek - ligegyldigt om det er farve eller sort/hvid.
--
AMD FX-8350 4GHz - GTX 970 - 120GB SSD - 2x1000GB HDD - GA-990FXA-UD3 - Corsair Vengeance 16GB RAM
#37
~DoN~
Super Supporter
13-12-2017 19:44

Rapporter til Admin
#19 Jo det er tyveri. Det du linker til omhandler blot at du ikke kan forventes at lide tab af penge eller tid ved at sende det tilbage. Så hvis man bor 20 km fra nærmeste postbutik, så kan de ikke forvente at man kører ind med pakken og de bør de hente det.
--
#38
JD-79
Super Supporter
13-12-2017 20:10

Rapporter til Admin
#37: Ikke tyveri, men bedrageri. #0 har jo ikke ligefrem selv "hentet" grafikkortet fra Komplett's lager...
--
MSI G250 I | I5 7600K | 16GB @ 2400mhz | Radeon R9 295x2 |Samsung 840 EVO SSD 240GB | EVGA GQ 650 | Fractal Design Nano S
#39
hashishh
Elitebruger
13-12-2017 20:14

Rapporter til Admin
Vent en uge eller to og se om de ikke kontakter dig, hvis ikke så behold lortet. Folk sidder her og brokker sig fordi de er misundelige at det ikke er dem det er sket for. Tillykke :D
--
#40
mig
Gæst
13-12-2017 20:19

Rapporter til Admin
#29 og #0 skal så brug x-antal timer på at få printet lortet ud. Hvis komplett vil betale 500 kr./time så ja, men jeg vil sgu da ikke rende rundt og spilde min tid på det. Så kan de sende en gut ud og hente deres ting.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#41
Splint
Nørd Aspirant
13-12-2017 20:22

Rapporter til Admin
#39: Mon ikke din tolkning siger mere om din moral (eller mangel på samme) end den gør om vores motivation for at skrive som vi gør? Jeg tror det.
--
#42
Ð Xargo
Super Supporter
14-12-2017 02:13

Rapporter til Admin
#39 tror til dels du har ret. Der findes godt nok ikke mange mennesker der ville gå tilbage i føtex og brokke sig over de har betalt for lidt for deres varer. Samme gælder her, de fleste ville nok bare vente 14 dages tid, og se om de bliver kontaktet, og så ellers bare tie stille omkring kompletts fejl.
--
Specs: NVIDIA GeForce GTX 960M 2 GB GDDR5 Intel Core i7 4720HQ (2.50GHz-boost til 3.20Ghz)
#43
Slettetbruger21
Guru
14-12-2017 02:22

Rapporter til Admin
#39 & #42 Og hvis en af jer har fået en vare for lidt, er det mit gæt at I med det samme vil kontakte et givent salgssted for at få den vare I har krav på. Men kommer det til at I har fået en ting for meget, så er det pludseligt noget andet. Moral er godt, dobbelt moral er dobbelt så godt, ikke sandt.
--
Slettet jfr GDPR
#44
Ilwaz
Guru
14-12-2017 02:37

Rapporter til Admin
#39+42 Sindsyg dum ide, med denne tråd. Og det faktum de har hans adresse, samt diverse logs som beviser hele dets rejse. Også selvfølgelig hans signatur(Den skal de self have ud af fragt firmaet). #43 Selvfølgelig, du er jo kun en person imod et stort firma. Imens et stort firma godt lige kan tåle at man undlader at betale for en enkelt vare. Det er logikken bagved. Men du har da helt ret i at det dobbelt moralsk adfærd.
--
#45
Sven Bent
Ultra Supporter
14-12-2017 02:42

Rapporter til Admin
#39 + #42 Jeg baade ville og har. Bare fornyligt Min subway near mi arbejde som jeg tit tager ind om morgen for at faa noget cola har tit ikke deres kasse apparet aabent.saa de gave mig den gratis. Den 3. gang det skete korter jeg in i min frokost pause og spurggte om jeg ikke lige skulle betale for den cola der. De valgte saa at sige det var fin nok igen.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#46
scummy
Monsterbruger
14-12-2017 06:50

Rapporter til Admin
Som et par stykker er inde på: moral, etik og hvis det nu var omvendt. Dette indlæg viser også hvem, jeg ville handle med privat. Og specielt, hvem jeg IKKE vil. Dette forum bliver nu til #0 samvittighed. Da det åbenbart er forbudt, at tænke selv.
--
Scummy
#47
FlyingHippo
Elitebruger
14-12-2017 08:13

Rapporter til Admin
Jeg står i samme situation, dog med væsentligt billigere produkter. Jeg synes ikke, jeg er mere hellig end så mange andre, men så snart jeg opdagede, at der lå 2 varer, istedet for 1, i kassen, smed jeg dem en mail. Hvis de krediterer mig fragtbeløbet, tror jeg godt, jeg kan overkomme at smide det ekstra produkt om på posthuset.
--
#48
ToFFo
Guru
14-12-2017 09:08

Rapporter til Admin
#47 - Hvis det er et billigt produkt er det meget sandsynligt du bare får lov at beholde det. Det er dyrt at sende varer retur når man sætter det op i arbejdstid. Fragten er ret firkantet, men behandlingstid koster jo også. Både kundeservice, RMA og lager skal ind over så det koster hurtigt 500kr at tage en vare retur :P
--
Nu uden signatur :O
#49
Peter.
Bruger Aspirant
14-12-2017 09:34

Rapporter til Admin
Send dem en mail at de har lavet en fejl, det er hvertfald ikke optimalt bare at beholde det / bruge det, produktet er reelt ikke dit, og mon ikke de selv opdager det, når deres erp system ikke stemmer. Alt efter forholdene, med mindre der ligger en pakkeshop tæt på, så er det lidt deres eget problem at få hentet pakken, det vil være besværligt at skulle køre 15-20km (ikke alle bor i større byer) for at aflevere en pakke der ikke rigtigt er ens problem, personligt ville jeg bare sige de kunne få en fragtmand til at komme og hente den, og stille den uden for, på deres ansvar, ellers må de sende et bud når jeg er hjemme. Specielt hvis vi snakker billige ting under 4-5K, er det dyrere ting, vil jeg nok være mere fleksibel til at hjælpe dem / bruge mere af min fritid på det.
--
Sidst redigeret 14-12-2017 09:35
#50
Heylel
Supporter
14-12-2017 11:37

Rapporter til Admin
Det er jo enkelt - opfør dig som du gerne selv ville have at en kunde opførte sig, hvis det var dig der var butiksindehaver som fejlagtigt havde sendt to varer. Giv butikken en mulighed for at få varen retur, uden at du selvfølgelig skal bruge urimelig indsats på det. Måske siger de bare "behold det" - men så har du opført dig ordentlig og redeligt.
--
#51
115374
Juniorbruger
14-12-2017 11:41

Rapporter til Admin
Enig med #50. Der er en sket en fejl, og det er normal pli at gøre noget ved det.
--
| i7 7700K |ASUS Maximus VIII | G.Skill 32 GB 3200 MHz | MSI 1080 GTX 8 GB | H100i | SSD: Kingston 480 GB, Samsung 850 EVO 500 GB, WD HD 3 TB |
#52
7430
Nørd Aspirant
14-12-2017 11:46

Rapporter til Admin
hvordan kan man overhovedet være i tvivl, har du betalt for varen nej, ergo er det ikke dit og det skal retur, geez
--
jep jep

Opret svar til indlægget: Komplett afsendt 2 vare i stedet for en

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning