Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bundkort
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Nyt bundkort; mærkelig fejl

Af Megabruger Bergholm | 07-08-2013 07:00 | 2314 visninger | 27 svar, hop til seneste
Hej Det skal siges at jeg ikke ved hvad der er sket. Jeg skulle sætte to ramblokke i mit nye bundkort, hvilket gik smertefrit. Derefter startede jeg maskinen og så at kun den ene ramblok blev set, som gjorde, at jeg pillede den ene ramblok ud igen. Maskinen blev genstartet og den virkede fint, jeg ville så prøve at tage den anden blok ud, hvilket jeg ikke kunne. Den lille arm man skal trykke på for at skubbe blokken ud gør ingenting. Jeg har skiftet ramblokke før og er aldrig løbet ind i noget ligende! Da jeg ville tage den ud, trykkede jeg lige så hårdt, som jeg altid har gjort (hvilket vil sige, at jeg trykker til at ramklodsen giver efter og jeg kan tage den ud med fingerne). Dette resulterede i at armen "lagde" sig ned. Den sidder stadig fast på bundkortet og kan gribe fast i ramblokken, men den kan ikke skubbe rammen ud. Jeg ved ikke om man kan vise villeder her inde, men ellers linker jeg lige til min photobucket bagefter: [URL=http://s1323.photobucket.com[...] [URL=http://s1323.photobucket.com[...] Det kan godt ligne at der har været fejl i selve armen.
--
#1
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 07:01

Rapporter til Admin
http://i1323.photobucket.com[...] http://i1323.photobucket.com[...] Edit: Jeg glemte lige at tilføje at jeg har fået begge klodser til at virke og alle 8gb er registreret i maskinen. Det jeg vil vide er om det er et problem at klodsen sidder permanent fast, eller om jeg skal tage fat i komplett?
--
#2
Naed
Gigabruger
07-08-2013 08:13

Rapporter til Admin
Få det ombyttet nu. Så undgår du noget bøvl senere hen hvis der bliver andet galt med boardet :)
--
#3
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 08:30

Rapporter til Admin
Hvordan kan jeg bevise at det ikke er mig der har brugt en hammer og hvad med ramblokken jeg ikke kan få ud?
--
#4
Jacob [5260 Od.S]
Elitebruger
07-08-2013 08:55

Rapporter til Admin
Kan du ikke få blokken ud hvis du løsner armen i den anden side. Det plejer ikke være noget problem. Jeg tror, det bliver meget svært at overbevise Komplett om at det ikke er en selvforskyldt fejl. Hvis de ombytter det, så bliver det vist mere på god vilje end tro på at du virkelig har modtaget et defekt bundkort fra starten af. Det er ligegyldigt at den sidder permanent fast lige nu. Det bliver først et problem den dag du skal skifte RAM.
--
Hvis den ikke opbevares MINDST 100 meter fra din bopæl, så er det bare en kopi og ikke en backup.
#5
Naed
Gigabruger
07-08-2013 09:35

Rapporter til Admin
Personligt ville jeg prøve at tage dialogen med butikken nu hvor bundkortet er nyt. Men, det er selvfølgelig 100% individuelt :) edit: glemte lige det vigtige :) #3 / Du kan jo evt bede dem om at pille den ram stick ud?
--
#6
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 13:13

Rapporter til Admin
Jeg har kun en arm i den ene side. Prøver at tale med dem om det:)
--
#7
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 13:24

Rapporter til Admin
Har lige talt med en flink medarbejder, som sjovt nok havde læst tråden her:) det ender nok med at blive sendt tilbage til dem. Tager den over mail med dem her når jeg kommer hjem fra arbejde. Tænker at jeg giver en update når jeg ved mere.
--
#8
Naed
Ultrabruger
07-08-2013 15:50

Rapporter til Admin
#7 / Held og lykke :)
--
#9
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 17:05

Rapporter til Admin
Så er der blevet talt med flere forskellige medarbejdere ved komplett. Vi blev enige om at der ikke er ret meget at gøre ved det, da jeg ikke kan bevise at fejlen var der da jeg modtog det, og at det ligner vold. Jeg ved ikke ret meget om hvordan plastik ser ud når det lider overlast, men jeg tager dem på ordet og lever med det som det er. De fortalte mig så også at det ikke betyder noget for kortets funktion og at ramblokken stadig kan hives ud hvis der er behov for dette. Edit: jeg fik så også at vide at garantien er frafaldet pga fejlen. Jeg må indrømme at det ikke blev sagt direkte og at jeg her læser mellem linjerne.
--
#10
Lobber333
Guru
07-08-2013 17:09

Rapporter til Admin
#9 Det synes jeg faktisk er lidt ringe :/ Men hvis du kan leve med dette er det jo op til dig. Ville nok ikke finde mig i dette.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#11
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 17:18

Rapporter til Admin
#10 Jeg er på ingen måde glad for udfaldet, men jeg har ikke så meget at handle med her. Hvis Asus bruger nok krudt på at argumenterer for at det er vold, kan jeg ikke gøre fra eller til. Jeg testede lige ramblokken og det er nemt nok at få den ud alligevel. Jeg skriver til komplett her i morgen og spørger ind til garantien. jeg forstår ikke helt hvis en lille brækket plastikarm kan fjerne den. Det skal dog stadig understreges at jeg ikke ved om det var det der var ment. Det var først efter jeg havde lagt på at jeg kom til at tænke nærmere over det.
--
#12
Naed
Ultrabruger
07-08-2013 18:47

Rapporter til Admin
#11 / det er meget vigtigt at du følger op på det med garantien, hvis de mener at der er brugt vold, så må de jo kunne forklare "hvordan" det er sket?, altså hvilke omstændigheder der skal til for at man kan lave et brud som det du har. Med det sagt, når de forhåbentligt så tilkendegiver at du stadig har garanti, få det verificeret, sådan at der ikke bliver nogen overraskelser senere Årsagen til dette er til senere brug, i tilfælde af at der sker noget hvor du har behov for at
--
#13
Bergholm
Megabruger
07-08-2013 18:50

Rapporter til Admin
Det er en god ide. Hvis der fortsat er garanti på kortet vil jeg bede om en skrivelse der beviser dette.
--
#14
snedker2
Elitebruger
07-08-2013 19:27

Rapporter til Admin
Jeg har selv erfaret at ASUS/danske importør absolut ikke forklarer noget ... men blot afviser garanti hvis de mener at der er brugt vold . I mit tilfælde var der ikke brugt vold men de fandt 4 små ubetydelige ridser ( iflg. teknikeren i computer butikken) vel at mærke fejl som ingen betydning kunne have ...for den fejl kortet var indsendt for .teknikeren havde ikke set de ridser da han afmonterede kortet .... så hvordan og hvornår de var kommet .... vides ikke - men for fremtiden ville butikken selv fotografere bundkort inden de blev sendt ind . JEG KØBER IKKE ASUS IGEN
--
I7 980X,SabertoohtX58,PNYFX3800,240GBVertex2, 120 Gb vertex3,12GBram,QnapTs459Pro+, Ts859Pro+, AvidMediaComposer6.03, Adobe CS 5,5
#15
PeterAA
Ultra Nørd
07-08-2013 19:35

Rapporter til Admin
Altså jeg syntes det lyder mærkeligt... Først og fremmest at Komplett ikke hjælper mere. Kender flere hos dem og de er altid meget hjælpesomme. Jeg handler ofte hos dem. Desuden er det butikken der skal bevise at du har brugt vold og her mener jeg BEVISE. At de formoder, tror osv. holder ikke nogen steder. Tag ikke deres svar for gode vare. Desuden kan de ikke fratage dig din forbruger retslige garanti/reklamationsret, så den holder heller ikke. Da jeg formoder kortet koster over kr.500,- kan du sagtens indklage den til forbrugerstyrelsen.
--
Ny maskine på trapperne.
#16
snedker2
Elitebruger
07-08-2013 19:45

Rapporter til Admin
Det er sikkert rigtigt nok ..... men der er ikke mange butikker der vil give en ombytning hvis de selv skal betale ! ... jeg tror importøren kalkulerer med at der er grænser for hvor meget man vil sætte i gang for et beløb under 1000 kr. ! Du kan sagtens få ret i forbrugerklagenævnet UDEN at du får dine penge ... klagenævnet har nemlig ikke ret til at dømme ... kun udtale sig ... og derfor skal brugeren selv skaffe en advokat og i retten for at få sine penge eller sin "ombytning" og da der jo altid er en lille risiko for at tabe .... ja så kan det hurtigt blive dyrt . Jeg ved det af erfaring da jeg selv har været igennem sådan en sag ... jeg vandt og fik mine penge.... men der gik næsten 2 år !
--
I7 980X,SabertoohtX58,PNYFX3800,240GBVertex2, 120 Gb vertex3,12GBram,QnapTs459Pro+, Ts859Pro+, AvidMediaComposer6.03, Adobe CS 5,5
#17
Bergholm
Megabruger
08-08-2013 06:13

Rapporter til Admin
Jeg sætter pris på garanti som alle andre, men hvad er chancen for at mit kort vælger at gå i stykker af sådan en grad, at jeg skal bruge garantien? Jeg tror ikke jeg nogensinde har haft brug for den før. (kan sagtens være jeg bare har været ualmindelig heldig) det er et asus z87-a bundkort der er tale om, så ja det har kostet over 500 kr. Det er måske en ide at tage fat i forbrugerrådet først og høre hvordan det hænger sammen rent juridisk.
--
#18
Naed
Ultrabruger
08-08-2013 06:16

Rapporter til Admin
#17 / Det er en beslutning som kun du kan tage. Kan kun personligt sige at jeg ville gøre alt hvad jeg kunne for at få verificeret samt garanteret at der er garanti på. Da jeg ville bande mig selv langt væk hvis der senere blev behov for den garanti.
--
#19
Bergholm
Megabruger
08-08-2013 06:48

Rapporter til Admin
#18 Det er bestemt også planen at få det undersøgt. Som det står lige nu er jeg i tvivl om hvad der vil være mest effektivt; at ringe ind og snakke personligt eller skrive en officiel mail med henvisning her til tråden og min opfattelse af hvad der sker?
--
#20
Naed
Ultrabruger
08-08-2013 06:55

Rapporter til Admin
#19 / Den mindst aggresive metode samt mest "venlige" er at tage det via telefon først. Da en mail med henvisning godt kan virke som et "angreb". Håber det giver mening? Hvis personen(erne) du snakker med ikke forstår/vil forstå budskabet. Så er mail vejen frem. Men, selvfølgelig, ligegyldigt hvad, så skal du have en bekræftelse fra dem via mail om deres beslutning.
--
#21
Bergholm
Megabruger
08-08-2013 07:58

Rapporter til Admin
Det er planen så. Giver lige en melding når jeg ved hvad der er hvad.
--
#22
Bergholm
Megabruger
09-08-2013 06:28

Rapporter til Admin
Kortet bliver sendt ind til vurdering her i dag. Da jeg tog CPU'en og CPUkøleren af kom jeg til at tænke på om jeg skal have købt noget nyt kølepasta til når jeg samler det igen? Kan det gamle genbruges?
--
#23
MisterNiceHands
Monster Supporter
09-08-2013 06:34

Rapporter til Admin
#22 altid nyt på :)
--
ASUS Rampage Extreme - 3930K - GTX680 4GB SLI
#24
Bergholm
Megabruger
09-08-2013 06:42

Rapporter til Admin
#23 Tak for svaret. Er det underordnet hvad jeg køber?
--
#25
Mion
Semi Nørd
09-08-2013 09:10

Rapporter til Admin
jeg ville kontakte ASUS, og sige jeg har fået sådan et board, jeg lige har købt det. og første gang jeg montere sådan et ram modul så er der et brud i ram soklen. du har erfaring i at montere pc´ere og du har aldrig oplevet sådan noget før. for mig at se, så ligner det der faktisk ikke vold, det ligner et stykke plast som har haft en svaghed, da det ikke er brækket hvor det er svagest, men brækket på tværs i en stor flade (kan være jeg ser forkert) hvis du putter press og flækker et produkt med vold, så vil det ALTID flække hvor det er tyndest, med mindre du "forstærker" det område med din bevægelse. Du kan også sige du er blevet afvist af forretningen, vær ærlig. Jeg havde en Sata connector der var knækket på et bundkort fra ASUS... det så også underligt ud, jeg skrev pænt til dem, og der var ingen problemer, jeg endte dog med at skulle bytte det hvor jeg havde købt det, men med en mail fra ASUS om at de nok skulle erstatte bordet.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#26
Bergholm
Gigabruger
09-08-2013 12:12

Rapporter til Admin
Det er godt at vide. Mange tak. Nu ser vi hvor det ender med komplett, hvorefter jeg kan tage kontakt til ASUS.
--
#27
Bergholm
Gigabruger
12-08-2013 16:38

Rapporter til Admin
Hej igen alle sammen. Jeg har lige fået en mail fra Komplett, hvor jeg får medhold i, at det er en mærkelig fejl. Det betyder så, at jeg får et nyt kort fra dem! Jeg er meget lykkelig for udfaldet af hele den her sag, og holder mig nok til Komplett de næste mange år ift. computer:) Tak for jeres meninger og gode råd.
--

Opret svar til indlægget: Nyt bundkort; mærkelig fejl

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning