Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Reklamation gennem Proshop eller Asus ?

Af Monsterbruger ek91 | 08-07-2023 00:44 | 1021 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hej alle sammen :) har en: ROG GV301QEZ-K5099T (modellen med et 3080 i en dock). har kun haft brugt dockken 3-4 gange og ville så sætte den til her til aften - og her begyndte den så at lave underlige ting. startede med at den kun kunne registrere usb / mus. og sendte altså ikke billede til ekstern skærm. efterfølgende stoppede tastatur og mus også med at virke (har haft genstartet pc'en) læste så lidt stedet at den nye Armory crate opdatering, kunne være synderen, så har afinstalleret med asus tool, og geninstalleret en gammel version fra 22 - stadig uden held, det eneste tidspunkt at selve dockken kan give tegn på liv, er det split sekund der kommer strøm til den - forså at agere total død.. det eneste der kommer igennem er strøm, så bærbaren kan lade op via dockken. Proshops side skriver så følgende: "Ved at benytte producentens reparations-service har du mulighed for at opnå hurtigere afhjælpning. Sådan gør du:Asus har direkte support til deres produkter på telefon 38322943, konstareres enheden defekt, så afhenter de den på din adresse. Husk at have S/N og kvittering klar når du ringer til Asus support." er det en and ? er det bare for at slippe for håndteringen ? er asus total firkantet og påstår i langt de fleste tilfælde at forbrugeren "selv" har ødelagt enheden ? hvad har i af for / imod ? Ville gerne have den lavet, da den agere låne gamer, og tablet på en og samme tid. evt - nogen som har et foreslag til evt løsning?? selvom jeg efterhånden selv tror på den er død :( kender heller ikke nogen med en XG mobile jeg kunne prøve at hooke op med min laptop, ligesåved som jeg ikke kender nogen med en laptop med XG connector, så dockken kunne testes.
--
#1
Martin.v.r
Guru
08-07-2023 01:51

Rapporter til Admin
rma er der hvor du har købt den
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@4900MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#2
Mads-Rasmussen
Bruger Aspirant
08-07-2023 06:18

Rapporter til Admin
Hej Jeg ville måske nok prøve direkte ved Asus. Jeg har haft stort held før med andre producenter hvor man kontakter dem direkte, fx Garmin. Havde et lækkert ur der 14 dage inden det blev 2 år ikke ville tænde mere ringede direkte til Garmin danmark. Fik sendt mit ur afsted og inden for samme uge havde jeg et nyt ur i hånden samt 2 nye år garanti. Så være ikke bange for at ringe direkte til Asus.
--
#3
Ronson
HOL Moderator
08-07-2023 07:17

Rapporter til Admin
Altså Proshop SKAL tage imod din reklamation inden for de første 2 år. Også selv om de helst vil have Asus tager sig af det. Det er vigtigt du som minimum reklamerer overfor dem, også selv om du klarer den med Asus efterfølgende. Hvis du går helt uden om Proshop kan du ikke senere sige "nu har I haft 2 forsøg og det virker stadig ikke, jeg vil ophæve købet". Asus har ikke en købelov skal de overholde, den gælder kun mellem dig og Proshop.
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
--
Sidst redigeret 08-07-2023 07:18
#4
ek91
Monsterbruger
08-07-2023 08:52

Rapporter til Admin
#2 fantastisk med solstråle historier :), har bare læst asus kan være nogle grippe (på reddit) men kan jo være personen havde været uforsvarlig med deres produkt, det skriver de jo aldrig noget om :D. #3 men kan de ikke snige sig uden om, hvis tredjepart ikke løser problemet ? Må prøve at kontakte Asus Danmark på mandag. Men først kan jeg da forsøge at nulstille den???????
--
#5
maho
Gigabruger
08-07-2023 09:31

Rapporter til Admin
Altid der hvor du hat købt varen, det er købeloven der gælder - du skal kun bruge producenten hvis reklamtionsretten er udløbet. Der kan være specifikke undtagelser som fx harddiske.
--
Sidst redigeret 08-07-2023 09:31
#6
ToFFo
Guru
08-07-2023 09:33

Rapporter til Admin
Brug din reklamationsret! Lad forhandleren passe sit arbejde! Du har ikke reklamationsret hos ASUS. Det har du hos forhandler. ASUS tilbyder garanti og du er ikke nødvendigvis bedre stillet ved at benytte din garanti hos ASUS. Deres garanti, deres regler. Det kan være de opkræver dig penge for fragt, måske endda begge veje, som du ikke får tilbage. Det kan være deres behandlingstid er langt over rimelig tid. Det kan være de sender dig et brugt produkt retur som erstatning. Du har ikke købt varen af dem, så hvis de siger du skal have penge tilbage, skal du bøvle med forhandler alligevel. Varen skal med al sandsynlighed sendes til udlandet (sikkert Holland) så forvent længere leveringstid (begge veje) og større risiko for pakken forsvinder/skades fordi den skal fragtes længere. Hvis ASUS vælger at være røvhuller overfor dig, kan du ikke klage til nogen, da du ikke har brugt din lovpligtige reklamationsret. Det er muligt du kan få hjælp, hvis du har på skrift fra forhandleren at de anbefaler du tager sagen direkte med ASUS. Men det er bare endnu et led i processen hvor der kan opstå problemer. Ingen af de ting er tilladt ved brug af reklamationsret. Forhandler skal betale fragt frem og tilbage, løse problemet indenfor rimelig tid og ombytte til et nyt produkt (du får sikkert et refurbished fra ASUS) ved ombytning, eller betale dig hele købsprisen tilbage, hvis ombytning til tilsvarende eller bedre vare ikke er muligt. Du kan (som udgangspunkt!) selv bestemme om du ønsker ombytning eller kreditering hvis din vare ikke kan repareres. Hvis ASUS vælger at ombytte varen, får du sikkert et refurbished bundkort. Altså de ombytter ikke til en ny vare, men i stedet en brugt, repareret/istandsat vare uden fornyet garanti/reklamationsret. Hvis det så også bliver defekt og du klager til forhandler, kan forhandler sige "yeah well, den vare kommer ikke fra os, så det er ikke vores problem" og så skal du til at klage igen. Så har du bare endnu mere besvær foran dig. Hvis Proshop ombytter varen, får du en ny vare med fornyet reklamationsret. Forhandlere eksisterer for at tjene penge. ALT service og support der foregår efter salget er tabte penge, så de har naturligvis en interesse i at du tager sagen direkte med producenten, så de ikke skal bruge tid/penge på dig. Du er ligegyldig. Før og efter de har fået dine penge, er du kun til besvær. Der ER producenter som har rigtig gode forhold ved garanti. For eksempel Dell, (og ASUS for den sags skyld) ved reklamation på skærme. De sender en ombytningsvare med det samme, så pakker du din defekte skærm ned i emballagen den nye skærm kom i og så henter fragtmanden pakken igen. Uden det koster dig noget. Det kaldes en swap og det er genialt. Dog får du en refurbished skærm, men hvis du kan leve med det, er det smart. Nå, men anyways, jeg vil fraråde dig at bruge din garanti. Jeg tror ikke ASUS har nogen dansk supportafdeling du kan tale med. De har et dansk nummer her https://www.asus.com[...] men du kan ikke vælge bundkort og jeg ved ikke om de snakker dansk, eller om du bliver stillet om til en afdeling i Sverige hvor det skal foregå på svensk/engelsk. Held og lykke med din reklamation.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 08-07-2023 09:35
#7
ek91
Monsterbruger
08-07-2023 09:40

Rapporter til Admin
#5 & #6. Tak :) må tage fat i proshop mandag. Kan være heldig jeg alligevel skal til kbh, så kan jeg indlevere den med det samme :D.
--
#8
ToFFo
Guru
08-07-2023 09:44

Rapporter til Admin
#7 - Af en eller anden grund, efter jeg læste dit indlæg, troede jeg det var et bundkrot du var ved at sende til reklamation. Oh well, situationen er den samme. Hvis du beder om en lånecomputer mens din sag står på, så har de længere tid til at løse problemet med maskinen. Det er muligt de bare sender den til ASUS som du også ville have gjort. De sender den nok til LetMeRepair i Sverige, men uanset hvad, så slipper du for ansvaret. Hvis den bliver væk under fragt fra Proshop til ASUS, så er det Proshops problem. Hvis du kan indlevere den hos dem, så ved du også at den er fuldt i orden ved indlevering. Tag evt. billeder af den inden indlevering, selvom det lyder langt ude. Bare for at sikre du ikke får en maskine tilbage der har fået ridser eller måske et slag i hjørnet som "var der da du indleverede den". Det tager ingen tid og koster ingenting for dig lige at tage et par billeder.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#9
Ronson
HOL Moderator
08-07-2023 10:13

Rapporter til Admin
#4: Hvis du reklamerer til Proshop og de foreslår at du kan tage den med Asus direkte så tæller det som et forsøg på udbedring. Altså nogle gange kan det godt være hurtigere at tage direkte fat i producenten, men man skal stadig reklamere til sælger og man skal i hvert fald ikke gøre det for sælgers skyld :)
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...] Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...]
#10
ek91
Monsterbruger
08-07-2023 10:25

Rapporter til Admin
Der skulle vel ikke sidde en der ude, som har eller kender en der har sådan en xg mobile som jeg kunne få lov at prøve - bare for at udelukke om det er pc eller min dock som er defekt ??. Det er et long shot men kunne være rart lige at få afprøvet
--
#11
MadsFerguson
Junior Nørd
08-07-2023 12:46

Rapporter til Admin
De gange jeg har talt med Asus support omkring RMA har de peget mig direkte tilbage til forhandler/distributør. Også for nyligt.
--
Systems Engineer, High Performance Computing.
--
Sidst redigeret 08-07-2023 12:46
#12
ek91
Monsterbruger
08-07-2023 12:58

Rapporter til Admin
Tænker jeg giver asus et kald på mandag, også må jeg indlevere den hos proshop :)
--

Opret svar til indlægget: Reklamation gennem Proshop eller Asus ?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning