Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hifiklubben - inkompetent personale?!

Af Nørd [Storm] | 02-12-2005 20:36 | 1938 visninger | 20 svar, hop til seneste
Ja, jeg er godt gnaven... Jeg var nede i Hifiklubben her til aften, for at købe et indbygnings RIAA kit, til min Cambridge C500. De sagde så, at de ikke havde tid til at sætte den i (det tager 2!!!! minutter), og jeg havde på forhånd besluttet mig for, at hvis de ikke gjorde det idag, ville jeg selv gøre det. Jeg havde åbnet forstærkeren på forhånd, og bad jeg så om lidt hjælp, da der var to forbindelser der skulle klippes over i forstærkeren - ekspedienten var lidt arrogant i det, og rykkede i to forbindelser, så de blev bøjet, og man TYDELIGT kunne se hvor der skulle klippes - og sagde, at det var meget nemt. Jeg sagde tak, tog hjem, og gjorde som han havde sagt, uden at læse vejledningen, da han jo havde vist præcist hvordan jeg skulle gøre. Derefter satte jeg min pladespiller til, og afprøvede det... der var ingen lyd igennem...! Så åbnede jeg forstærkeren op igen, og til min store forfærdelse var det de forkerte forbindelser jeg har klippet over!!!! Men det var de forbindelser jeg var blevet vist!!!!!!!!!!!!! Mit spørgsmål er så - er jeg berettiget til at få det repareret på DERES regning? De kan selvfølgelig sige, at ekspedienten havde vist mig de rigtige forbindelser, og at jeg så bare har skåret de forkerte over, men jeg er 200% sikker på, at jeg klippede de forbindelser over, jeg var blevet vist - de var jo bøjede, for Gods sake! Hvad siger i?
--
#1
trebbi
Monsterbruger
02-12-2005 20:40

Rapporter til Admin
Det er jo påstand mod påstand, så det er nok svært at bevise noget. Hvis du kan få fat på den samme sælger, er der måske en mulighed for at du kan få ham til at fikse det ? Men det er nok ret svært at få bevist at de har vist de forkerte forbindelser.
--
http://www.hol.dk[...]
#2
Lars M
Supporter Aspirant
02-12-2005 20:42

Rapporter til Admin
#0 Hifiklubben er ikke hvad de har været, derfor handler jeg der ikke længere :o( Surt du skulle lære det på den her måde.
--
Jeg overclocker alt! Undertegnede inklusive! MUharrhahaha!!!
#3
Jugsaw
Monsterbruger
02-12-2005 20:43

Rapporter til Admin
Tja... Der da uheldigt, men tror ikke du kommer langt med det. Prøv evt. at gå der ned igen i morgen, og tag en snak med en anden ekspedient, forklar ham stille og roligt hvad der er sket, så kan det godt være at de vil hjælpe dig. Jeg har selv handlet i 3 af deres butikker efterånden, og har ikke haft noget at udsætte dem for. Virker også lidt naivt at du bare klipper nogle ledninger over uden selv af se i din manual. Dette taget i betragtning at du har haft den pakket sammen efter ekspedienten har vist dig hvilke. Sidst men ikke mindst, kan du ikke forvente "gratis" arbejde selv om det kun tager "2 min", der kunne jo være andre ting han skulle tage sig til ud over at snakke med dig.
--
#4
Hans
Mega Nørd
02-12-2005 20:48

Rapporter til Admin
#0 Prøv at tale med dem i den butik, hvor du købte dimsen... Hvis det ikke hjælper, så ret henvendelse til hifi-klubbens hovedsæde... Husk at tale pænt, det kommer du længst med... #2 Du har ret i, at deres service er blevet ret dårlig, men de har stadig Denon og B&W - to gode grunde til at gå i hifi-klubben... Elsker mit anlæg....
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] Få en mail, når version 2 går i luften! Kommende tests: IBM R50/T42p/X41, Zepto Znote 2415/6515, Fujitsu-Siemens M3438 og Toshiba M2 Tecra.
#5
[Storm]
Nørd
02-12-2005 21:00

Rapporter til Admin
#3: Jeg vil ikke sige det er naivt - de burde være kompetente inden for det område, og jeg gjorde hvad han sagde. Som sagt var det tydeligt at se, hvor han havde bøjet forbindelserne. Og jeg forventede heller ikke det ville være gratis - de tager 50 kr. for at sætte den i. #4: Ja, god ide ;) Jeg må ringe til dem i morgen.
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#6
Jugsaw
Monsterbruger
02-12-2005 21:03

Rapporter til Admin
Nej det kan jeg da godt forstå du ikke vil, det er jo det samme som at indrømme at du måske er galt på den, og jeg er da også klar over at du primært skriver herinde for at få medhold i dit synspunkt. Derfor syntes jeg nu stadigvæk det er naivt, og det er jo så min ret.
--
#7
HH
Gæst
02-12-2005 21:03

Rapporter til Admin
Ring til dem og lad som ingen ting men spørg til hvilke ledninger der skulle klippes over. Sig du har glemt det. Optag samtalen når han bekræfter det. Ring derefter og sig at det ikke virkede! hehe
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#8
[Storm]
Nørd
02-12-2005 21:07

Rapporter til Admin
#6: Måske en smule naiv, men alligevel. Og grunden til, at jeg skriver herinde, er ikke fordi jeg prøver at få medhold i mit synspunkt, men fordi jeg spørger hol til råds, vedrørende mine "rettigheder", da jeg er ret skuffet over, at være anvist de forkerte forbindelser. So cut the crap, please. #7: Ikke en god ide ;)
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#9
Jugsaw
Monsterbruger
02-12-2005 21:11

Rapporter til Admin
Jeg gav dig også et godt råd om hvordan du kunne komme videre til at starte med, du valgte så selv at fokusere på noget af det andet jeg også skrev, hvilket var dit valg.
--
#10
[Storm]
Nørd
02-12-2005 21:16

Rapporter til Admin
#9: True - og jeg overreagerede måske også, men det er lidt forkert, at træde på en mand, der ligger ned ;)
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#11
Jugsaw
Monsterbruger
02-12-2005 21:17

Rapporter til Admin
Det var heller ikke min hensigt, og jeg beklager hvis det har virket sådan
--
#12
[Storm]
Nørd
02-12-2005 21:28

Rapporter til Admin
#11: Ingen problem - jeg var bare meget skuffet ;) Men jeg takker mange gange for rådene, fra jer alle. Jeg tager derned i morgen, og snakker med dem.
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#13
Notional
Nørd
02-12-2005 21:56

Rapporter til Admin
Du har fået noget af vide i hfk og de yder to års garanti (ikke reklamation), så du skal nok få det klaret. Hvis det er i indre kbh, så er der nogen ret arrogante personer derinde. Det kan man også se når de sælger ud af deres brugte ht'ere. Som regel deres der er mest ødelagte. Dem i roskilde og lyngby er gode begge to, så brug dine penge der istedet. Gå op og brok dig. Nægter de at reparere den på deres egen regning, så skriv ind til hfk og forklar dem alt i detaljer. De kører selv på kompetence og kundevejledning, så fde får nok røde ører af din historie. Held og lykke :)
--
P4C 2,6gHz; Abit IC7-G - Zalman NB47J; 1,5gB 3200(Dual DDR); RadeOn 9800Pro; Wrapped In Cooler Master 210B Ax1; Samsung 172x TFT; Logitech diNovo. + Asus W3V.
#14
erik
Gæst
02-12-2005 22:03

Rapporter til Admin
de yder to års garanti sige du men da ikke på noget han selv har lavet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
Izaq
Ultra Supporter
02-12-2005 22:06

Rapporter til Admin
#0 ekspedienten var lidt arrogant i det Lad mig gætte: En HiFiklubben i Københavnsområdet ikke? Hvis du skal have noget seriøst gjort, så få det gjort langt udenfor København. Jeg er originalt jyde, men har boet de sidste 7 år i København. Jeg fascineres til stadighed over, hvor ringe service / hvor arrogante sælgere her i byen kan være uden at blive fyret! Hvis jeg skulle købe noget større eller få noget seriøst lavet, så vil jeg med 100% sikkerhed vælge en butik på Fyn / i Jylland. Jeg er SÅ træt af alt det pis, sælgerne her omkring kan lukke ud! Sidste gang jeg handlede i HiFi-klubben (Lyngby) fik jeg en forstærker byttet til en tilsvarende i et andet mærke. Det har jeg FULD ret til ifølge deres daværende politik om "pengene tilbage inden 14 dage". Sælgeren virkede VILDT sur over, at jeg kunne tillade mig at vælge en anden forstærker og kom med en kommentar om ".. jajaja, hvis det kan gøre dig glad..." ??? Jeg ringede til HiFiKlubben i Kolding istedet. Der kunne de slet ikke forstå, at Lyngby-afdelingen overhovedet havde solgt den første forstærker til mig. Desuden sagde de, at jeg IKKE skulle købe een der var endnu dyrere, da den slet ikke passede til mine højttalere. I Lyngby fik sælgeren fra før sagt til mig, at "... det skyldes at du ikke valgte at give de penge, der kræver.." blabla og ville prakke mig en endnu dyrere forstærker på. Bare mine oplevelser...
--
"jaja what ever vis du vil finde nogen og diskuter med så smut ind på hol der er nok af hoveder af din type" - Chippen.dk 2005
#16
Grisehandlernes_søn
Gigabruger
02-12-2005 22:10

Rapporter til Admin
Mener de har nogle fede produkter, og jeg har aldrig haft problemer med dem! Men den der du fortæller med de 2 ledninger er sq nok svær og bevise, men problemet er vel ikke værre end at du kan få det fikset igen? Lige et rigtigt dumt spørgsmål ikk! Hvorfor skulle du klippe 2 ledninger over? Jens
--
http://bf2s.com[...]
#17
[Storm]
Nørd
02-12-2005 22:15

Rapporter til Admin
#All: Jeres indlæg er læst og noteret. #16: Det er fordi, jeg som sagt havde købt et indbygnigs RIAA kit, til min forstærker, og for at få det til at virke, krævede det, at klippe to ledninger. Det skal dog siges, at det "eneste" der er påvirket af de to andre ledninger, er at højre udgang ikke spiller, når jeg spiller plader. Jeg prøvede at forbinde de to ledninger, men resultatet er, at højre udgang spillere noget lavere end venstre, så det er som om forbindelsen ikke er god nok.
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#18
[Storm]
Nørd
03-12-2005 17:11

Rapporter til Admin
For lige at følge op på dette, så var jeg dernede idag, og de var meget flinke til at lave fejlen - dog kan jeg først hente den på mandag, men sælgeren var der, og indrømme, at han havde givet forkert vejledning. Så thumbs up til Hifiklubben.
--
http://www.peterakastorm.dk[...]
#19
isbjerg
Supporter Aspirant
03-12-2005 17:22

Rapporter til Admin
#18 Mega-cool at du vender tilbage og fortæller hvad der skete... nogle gang har folk det med at glemme at fortælle hvordan "historien" endte.
--
|XP 1700@2600+|-Abit AT7-max-|MSI Geforce 4 Ti4800se|768 MB DDR- PC2700|260giga 7200rpm diske|Antec Super lanboy|Antec 430watt Psu|
#20
vinter
Gæst
03-12-2005 17:33

Rapporter til Admin
Jeg må desværre også erkende, at HIFI klubben ikke længere lever op til deres målsætning om kun at levere kvalitet (både produkt og service siden). Jeg er netop flyttet til Sønderborg fra Århus, hvor jeg altid har fået en glimrende betjening i butikkerne, men var i går inde for at kigge på en Denon DAP tuner til mit anlæg, jeg fortalte sælgeren, at jeg var lidt bekymret, da den model jeg havde kigget på opsamplede, men hans svar var: "Altså, hvis det ikke var godt, ville de jo ikke gøre det, vel?". Da jeg spurgte lidt mere ind til det, fik jeg på fornemmelsen, at han ikke anede hvad han snakkede om, dette stoppede ham dog ikke i at være møgarrogant. Deres produkt linje bliver også mere og mere mainstream, jeg tror ikke der idag er den store forskel på den rådgivning man får i Merlin og den man får i HIFI klubben. Generelt bliver mit næste anlæg købt ved SCALA HIFI i århus, jeg var inde for at kigge på et par højtalere til førnævnte anlæg, og fik en SUVERÆN behandling, sælgeren bød på kaffe, og brugte en halv time på at forklare mig om lyd, han var ikke arrogant, men talte mig heller ikke efter munden, man kunne virkelig mærke, at han havde styr på sit fag.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Hifiklubben - inkompetent personale?!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning