Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

getmore?

Af Monsterbruger madille | 17-02-2006 16:27 | 5947 visninger | 37 svar, hop til seneste
hej. jeg bestilte i onsdags 1 stk. sennheiser hd 437 fra GETMORE.dk. På deres hjemmeside stod der at varen var på lager (1-2 dages levering). Da jeg ikke havde modtaget noget i dag, sendte jeg dem et par mails - INTET SVAR. Så ringede jeg til dem på det tlf. nummer der står på deres hjemmeside (35379488). Jeg ringede ca. 60. gange - INGEN TAGER DEN. Så læste jeg i en tråd på hardwaretest.dk at de havde et tlf. nummer hvor de TAGER deres tlf. (36728728). Det ringede jeg så til. Der tog de den. Hvor kommer det nummer fra? Hvordan kan det være det ikke står på deres hjemmeside? Da jeg så talte med dem, sagde de at sennheiser hd 437 først ville komme på lager på mandag. Det er da for dårligt at der står noget HELT andet på deres hjemmeside. Jeg valgte så at afbestille varen, da jeg ikke skal have mere med dem at gøre. Men jeg undrer mig stadig meget over at de har et "hemmeligt" tlf. nummer, hvor de rent faktisk TAGER deres telefon?
--
#1
Gripen90
Guru
17-02-2006 16:35

Rapporter til Admin
Sådan er det altid med Getmore. At varen vises som værende på lager betyder at den er på lager ved deres leverandør, men den behøver ikke at være på lager hos dem. Det var det øregas jeg fik ud af dem efter samme omgang.
--
Enemy Territory - visit http://www.ICBM.net.ms[...]
#2
Jim Night
Elite Nørd
17-02-2006 16:46

Rapporter til Admin
#0 Hvis du ikke har betalt endnu, og du kan få varen til ca samme pris hos en anden forhandler, vil jeg råde dig til at afbestille den hos getmore !! Søg evt her på siden efter getmore og se hvor mange der er utilfredse med dem..
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Så er X2 maskinen samlet!! Se profil for specs
#3
MadsJ
Nørd Aspirant
17-02-2006 16:51

Rapporter til Admin
En klassisk Getmore! En ting er, hvad der står på hjemmesiden - en anden er, hvad virkeligheden byder på.
--
http://www.beredskab.dk[...]
#4
|UnderScore|
Supporter
17-02-2006 16:53

Rapporter til Admin
Jeg stiller mig gerne i klage-køen for Getmore.dk. De har på ingen måde styr over deres lager - overhovedet.
--
http://sygnok.dk[...] - a little different every day.
#5
NerdALMIGHTY
Elite Supporter
17-02-2006 18:18

Rapporter til Admin
Hvornår lærer folk ikke at bestille hos de dårlige (men tit billige) steder.. Hvis du undgår express delivery, getmore, chippen mf. og istedet handler hos SHG, Midt Data mm. er du rimeligt godt stillet.
--
http://www.ClaesBlom.com[...] http://www.NerdALMIGHTY.com[...] http://www.ITsupporter.org[...] http://www.ForTheHorde.dk[...]
#6
Dyna
Juniorbruger
17-02-2006 19:02

Rapporter til Admin
Hvis man kører en tur forbi getmore, kan man se et lagerlokale som nok fungerer som ompakning af varer. De har velnok en del gængse varer liggende. Men via deres hp kan man jo købe samtlige varer som er i handelen. Ingen har lagerkapacitet til det. Mon ikke det samtidig er lager for http://www.multimediaworld.dk[...] Tidligere var varegrupperne identiske i hvert fald
--
#7
jesperkbh
Elitebruger
17-02-2006 19:18

Rapporter til Admin
#5 bestemt ikke enig. Jeg har rigtig gode erfaringer med at handle med express delivery, men til gengæld absolut færdig med at handle hos SHG.
--
Ja, jeg stiller mig også i rækken som klager .. Skulle i går bestille et 7800GT, 2 x Zalman VF700 og 2 x Zalman chipset køleprofiler. Alt skulle være på lager, og grønne lagerstatus'er over hele linien .. og hvis jeg bestilte inden 16:30 ville det blive sendt samme dag .. Fint nok, var så hjemme igen 18:15 ca. og så var der email om at de ikke kunne afsende varene idag pga. chipset profilerne ikke var på lager .. Jeg ville gerne have delene dagen efter, da jeg bare havde bestemt mig for en slappe-game weekend med mit nye grafikkort. Skrev med det samme en email om at jeg gerne ville afbestille og bestilte så alle delene hos Midt-data ca. kl. 18:25 og var i tvivl om jeg nåede at få det med (de sender jo lagervarer ved bestilling inden 18:30) Ordrebekræftelsen kom med det samme, og 18:45 var der email om at mine varer var blevet afsendt. Endnu engang en succes historie med midt-data. Ville helst have haft bestilt hos SHG, men de havde ingen af de dele jeg skulle bruge. Så valgte at betale de 80 kr ekstra hos midt-data, som det ialt blev mere, for at blive ordentligt betjent :) Mvh
--
Nu med Viewsonic P220f 22" CRT... og Inno3D Geforce 7800GT ... ;-)
#9
ThorbjørnTux
Juniorbruger
19-02-2006 11:42

Rapporter til Admin
Ud fra hvad jeg har læst her på siden (både nu og før) burde de jo ændre navn fra getmore til getscrewed .... Personligt har aldrigt haft problemer med shg, hvor jeg handler mest. Det har jeg heller ikke med tallige andre fra edbpriser. Jeg har dog kun handlet ved butikker med god vurdering .... Eneste undtagelse er ITButikken, som i telefonen adskillige gange løj om en supportsag! (Det er ikke et sted jeg kan anbefale til nogen ...)
--
#10
Martin
Gæst
19-02-2006 23:21

Rapporter til Admin
Har handlet en del gange hos dem efterhånden, og der har der aldrig været problemer .. så nogle lyspunkter er der da :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
2fast4you
Supporter Aspirant
19-02-2006 23:30

Rapporter til Admin
shg har totalt god service bestilte hw kl 21.30 næste morgen kl 10.30 stod post mand per med dejlige hårde pakker til mig
--
|AMD64 3000+||Zalman CNPS7700-CU| |DFI Lanparty UT NF3 Ultra D|geil 1gb| |ASUS 6800||aspire 500w atx| |80+80gb maxtor+seagate|
#12
Mion
Elite Supporter
20-02-2006 00:56

Rapporter til Admin
well havde den samme finesse der.. skulle bestille en hel pc.. brugte rimlig lang tid på at finde dele der var grøn lagerstatus på.. ikke nok med dele var forsinket op til 2 uger. så kom de enkeltvis, løbende. fedt at skulle hente en pakke næsten hver dag på postkontoret. istedet for de sender hele lortet i den ordre som er bestilt.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#13
Jim Night
Elite Nørd
20-02-2006 00:59

Rapporter til Admin
#12 Pakkerne kan da som regel ligge på posthuset 8 dage inden de ryger retur.. Tog de ekstra for portoen for hver pakke ??
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren !! Så er X2 maskinen samlet!! Se profil for specs
#14
Mion
Elite Supporter
20-02-2006 03:03

Rapporter til Admin
Jeps.. det er fint de kan ligge på posthuset i 8 dage, men aner jo ikke hvor mange pakker de sender, noget pakkede de jo sammen, så når der ligger 2 pakker, så troede jeg først.. fint det var 2 store kasser, ringe efter en ven, ned og hente, Næh bare et tastetur og cddrev... fint ringe til getmore, Well vi har sendt det hele.. godt.. næste gang 3 kasser. ned og hente dem. var så barebone ram og skærm. og sådan blev det ved.. fik af vide det var sendt. og der kom flere og flere pakke numre langsomt under min profil. troede hver gang det var sidste forsendelse. ellers havde jeg ladet dem samle sig på posthuset.. og nej de tog ikke mere forsendelse, så var jeg altså også flippet.. at det kommer i 8-9 kasser. eller mere.. fint nok, synes det er spil, men det må de sgu om. men at det kommer løbende over en uge, når der er 1-2 dages levering, det er ikke acceptabelt. men tingene kom også alle forskellige steder fra, feks. ip4000 printer kom direkte fra canon (nok for at spare porto) noget ram fra et lager i kbh barebone fra jylland.. sådan hele tiden, var totalt rundt på gulvet, og endte bare med jeg ALDRIG handler der igen. Men man bliver pissed når man må undvære sin skole bærbare i en uge, fordi man havde lovet en at have en klar pc efter en UGE, hvilket jeg mener jeg sagtens kunne love når jeg havde grøn lagerstatus på alt.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#15
Goaguy
Superbruger
22-05-2006 14:37

Rapporter til Admin
#8 --> En af mine venner bestilte en komplet pc hos Midt-data. Da han fik den, havde den en ordentlig hul i siden af papkassen. Dette skyldes sikkert post.dk, men den var heller ikke pakket ordentligt ind! Det var et held for ham, at der ikke skete noget med delene. Personligt har jeg kun gode erfaringer med SHG. Det er også det eneste sted, jeg har handlet. PRC-data har jeg også hørt meget godt om. Jeg læste en tråd for noget tid siden om, at express delivery skulle have samme adresse go tlf. nr som midt-data? Og at mange havde modtaget åbnede/prøvede varer, som lignede varer som var blevet sendt retur? Eks. køleprofiler med kølepasta på osv.. Kunne det være express delivery som var "den sorte side" af midt-datas returvarer? Prøver lige at se, om jeg kan finde den tråd.
--
"Kapitalismens nedarvede last er den ulige fordeling af goderne, socialismens nedarvede dyd den lige fordeling af elendighed." - Winston Churchill
#16
SnoXx
Elitebruger
22-05-2006 14:57

Rapporter til Admin
Har lige fået verdens dårligst undskyldning for hvorfor min pakke fra GetMore ikke er tilvejebragt endnu... Here goes: "Vi havde ved et uheld tapet efterkravsstregkoderne over med brun pakketape, derfor har vi fået pakkerne tilbage fra postdanmark, vi er ved at rette fejlene nu, og du har din pakke i morgen."..... - Wtf..... Det kan man sgu' da ikke bare komme til......... Pakken blev bestilt i Onsdags.... skod firma.... Ps. Telefonnumret 36728728 virker perfekt, tak :)
--
Jeg tager forbehold for alt....
#17
Predator (not logged)
Gæst
22-05-2006 15:04

Rapporter til Admin
Getmore er bare et lorte firma. Jeg har handlet ved dem én gang, og det er den mest umulige og tidskrævende omgang pis jeg har været igennem. Det endte med at jeg måtte true med anmeldelser, og fortælle DEM hvordan handelsreglerne er. Og så skylder de mig endda stadig for returomkostninger, som de ellers lover at dække i handelsaftalen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
DaPPeR GoaT
Super Supporter
22-05-2006 15:07

Rapporter til Admin
Jamen så stiller jeg mig da også li i køen over klager til Getmore.! Bestilte tirsdag i sidste uge 1 fladskærm, 1 mus, 1 sæt højttalere samt 2 tastaturer! Alle havde grøn lagerstatus.! Torsdag får jeg en mail med at nogle af tingene ikke var på lager.! det viste sig så at ingen af varene kunne sendes før d. 23-5 (altså en hel uge efter), og skærmen og højttalerne først kunne sendes d. 29-5.! Valgte så at afbestille det. Betale 150 kr mere, og får det i morgen! Lidt trælst at man ikke bliver informeret om deres manglende leveringsmuligheder når man bestiller det (eller i det mindste dagen efter)! jeg læste først deres mail torsdag aften så kunne ikke nå at bestille nyt så jeg kunne få det inden weekenden! Er ret irriteret over Getmore.! bare lige mit synspunkt!
--
Just love my sound: Cerwin vega! If u play... PLAY IT LOUD!
#19
Mads
Gæst
01-06-2006 12:11

Rapporter til Admin
Jeg bestilte den 4. maj et bundkort hos getmore, men det jeg fik var defekt og blev returneret samme dag, dog har jeg stadig ikke fået det idag den 1. juni ! Jeg havde sådan glædet mig til at spille med mit nye 7900 gt grafikkort...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
CraZy-Max
Ultra Supporter
01-06-2006 12:24

Rapporter til Admin
#5 express delivery og Midtdata er en og samme butik!
--
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist...
#21
NitroBlast
Junior Supporter
01-06-2006 12:34

Rapporter til Admin
Hehe... Jeg har oplevet 100% det samme som #0... Deres hjemmeside siger "Lagervare - levering 1-2 dage" og når man så bestiller, så modtager man en mail, hvor der står at varen først kommer på lager om 10 dage, 2 madpakker og en hosteanfald.... GetMore stinker - og deres kundeservice (eller mangel på samme) er total latterlig... Også derfor man kan undre sig over, at folk overhovedet gider at handle der :o) Enjoy!
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side
#22
Stray
Gæst
01-06-2006 22:53

Rapporter til Admin
Normalt er det kun de sure der skriver, men... Jeg bestilte for 1 år siden monitor fra Getmore. Det gik hurtigt og problemfrit. 3 dage efter havde jeg pakken. "Nice doing business with you" Bruger dem gerne igen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
RenéV
Gæst
30-08-2006 17:04

Rapporter til Admin
Jeg købte en bærbar for godt 2 uger siden hos Getmore.dk... "1-2 dages levering" grønt lys osv.. Fik den på 3. dagen (men så også kl 8.00).. Det hele har fungeret upåklageligt for mig.. Og handler der sikkert igen..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Kimosabe
Monsterbruger
30-08-2006 17:40

Rapporter til Admin
Vil lige sige at jeg 2 dage efter at have bestilt mit tower hos dem, har modtaget alt som planlagt. Bruger dem også meget gerne igen.
--
"Son, when participating in sporting events - it is not a question about winning and loosing, it's about how drunk you can get !" - Homer Simpson
#25
chessr
Monsterbruger
30-08-2006 18:19

Rapporter til Admin
jeg har god erfaring med express delivery. bestilte eg grafik kort og havde den så vidt jeg husker dagen efter. efter noget tid blev der RMA på den, og sendte den retur og fik en ny dagen efter uden problemer :)
--
AMD system
#26
iNVALiD
Ultra Supporter
30-08-2006 18:34

Rapporter til Admin
ja jeg har bestilt for cirka 14k på at bestille Sony Momory Stick Mirco M2 kort, i alt 44 kort - det tog cirka 2 måneder før de blev leveret. Jeg ved godt Sony har haft problemer nok med at levere, men jeg tog det da roligt :)
--
#27
Chucara
Maxibruger
30-08-2006 18:34

Rapporter til Admin
Jeg bestilte en router fra edbshop, some skulle være fremme i løbet a 2-4 dage.. Der går en rum tid, og jeg ringer til dem... Jeg får at vide, at lastbilen er blevet væk. Okay, tænker jeg.. Det lyder godt nok usandsynligt.. Manden, jeg taler med laver det om til, at pakken er forsvundet, men at de har en mere på lager, som han vil sende i dag. Pudsigt nok har mit track n' trace nummer ifølge post danmark ikke været afleveret.. Der går 4 dage mere, og jeg ringer igen. Nu har der været indbrud hos lageret hos deres fragtmand, og min pakke er imellem det, der er blevet væk. Til gengæld har de fundet den anden pakke, som blev væk i lastbilen.. Pudsigt nok er den røget retur istedet for at være blevet sendt til mig.. Jeg beslutter mig for at give man til mandagen efter, og da den kommer og går uden pakke er jeg allerede ved at forfatte en mail til edbshop og min bank om at jeg vil trække pengene tilbage og aflyse handlen. Jeg ville ikke være så sur, hvis jeg havde fået at vide, at de ikke havde den på lager. Hvis han havde sagt, at han havde fucket i det, og de ville sende en router så snart de fik den på lager - ja så ville jeg nok have handlet ved dem igen.. Det gør jeg ikke nu.
--
#28
Luske!
Supporter
30-08-2006 19:44

Rapporter til Admin
Jeg vil for fremtiden altid handle hos dem. De har sponsoret min Shuttle fordi de lavede numse. De sendte i en forkert farve, så sendte den ind igen, og sagde at hvis de ikk kunne levere, ville jeg bare have den krediteret. De valgte så at sende mig en ny - og krediterer. Handler kun hos dem :P
--
Jeg ønsker mig sådan en kæreste som ikk hedder .jpg til efternavn
#29
ronny
Semi Supporter
31-08-2006 11:51

Rapporter til Admin
getmore=multimediaworld som jeg har vundet en sag over i forbrugerstyrelsen, bemærk at de ikke retter sig efter deres afgørelse før man kopler en privat advokat på sagen. Ikke steder jeg ville handle hvis produktet ikke køre med onsite garanti fra producentens side af.
--
#30
lars
Gæst
19-06-2007 21:05

Rapporter til Admin
Jeg har haft en totalt dårlig oplevelse med getmore og den er desværre ikke slut endnu. bestilte et samsung LCD tv hos dem som jeg fik ret hurtigt det viste sig dog at have en fejl som skal laves. de henviste mig til elektronik centeret som spurte om det var parallel import det skrev getmore at det var det ikke. suma sumarum det var det og de vil ikke lave det på garantien har truet med forbrugerstyrelsen som jeg flere gange har talt med. De mener at man skal kræve pengene tilbage da det ikke opfylder de ting man regner med at man køber. Lorte firma
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
timb
Elitebruger
06-08-2007 16:22

Rapporter til Admin
Jeg skulle også lige til at bestille en laptop, ram, mus, taske, mm fra dem, men undrede mig over fragt-gebyret på 171,-. Jeg samlede samme ordre hos SHG.dk og der kostede det 55,-. Ret vild forskel. Jeg skrev en mail til dem og spurgte hvorfor det var så dyrt, og fik et langt standard-svar vistnok taget fra deres salgsbetingelser eller noget. Ikke rigtig noget der gav et svar andet end "fordi vi kan". Fandt så denne tråd (heldigvis)... tror jeg betaler lidt mere og handler hos shg.dk. Dem har jeg aldrig haft store problemer med, og har handlet der jævn i mange mange år. Screw Getmore :) --
--
#32
Volmer
Gæst
21-08-2007 15:29

Rapporter til Admin
Jeg har handlet der to gange. Første gang fik jeg varen, men meget stærkt forsinket i forhold til, hvad der var lovet. Andet gang fik jeg også varen forsinket, men samtidigt var den i stykker. Jeg har sendt den retur og fuldt deres RMA procedure. De svarer ikke på telefon, og de har kun svaret en gang på e-mail: at de vil kontakte deres leverandør og vende tilbage med svar. Der er gået to måneder, og intet er sket. Jeg har ringet, og ringet og sendt jævnligt e-mail. Tilsyneladende er de totalt ligeglade.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Abc 666
Gæst
21-08-2007 15:35

Rapporter til Admin
#0 Kort sagt, hold dig fra getmore. De snyder og bedrager deres kunder, det er bevist gang på gang. Og ja der er nogen der skriver de har ok erfaringer med dem, så de vil fortsætte med at handle der. Til dem har jeg kun en ting at sige : Goooooooooood Luck with that. Det går helt sikkert galt før eller siden, synes i øvrigt de er godt dumme når de ikke lytter til de tonsvis af getmore tråde der findes på nettet.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#34
Antonio
Gæst
11-09-2007 23:54

Rapporter til Admin
Hej, har også fået dårlig erfaring med Getmore. En sag der nu har kørt i 2mdr ang et MB der var i stykker. Sendt til rep, fik det forkerte tilbage. Det røg retur med fragtbrev jeg fik presset ud af dem og dette er så også det sidste der er sket: Mail fra Getmore: Sagen er afsluttet og pakken sendt retur efter rep. Nu er det så bare det at det TaT nummer de oplyser er på det MB jeg fik tilsendt og igen sendte retur med deres, til mig fremsendte, fragtbrev. Jeg har så idag 11/09/2007 sendt: Hej, jeg prøver igen. Er ved at miste tålmodigheden med den procedure i har i jeres virksomhed. Som mailen tydeligt nævner, sendte i mig det forkerte bundkort retur fra reperation. Af denne grund skrev jeg til jer for at få det rigtige bundkort tilbage. Dette er til dato ikke sket endnu og venter derfor stadig på at få mit bundkort tilbage. Jeg fik tilsendt et fragtbrev hvormed jeg uden betaling kunne fremsende det, af jer forkerte, sendte kort til ombytning. For at gentage: Jeg sendte et ASROCK P4VM809 der var i stykker til reperation, modtog et ASROCK P4I65G. Sendte sidsnævnte retur for at få det rigtige kort men; det er ikke sket. Næste gang du svarer på min mail, forventer jeg et andet svar end nedenstående, desuden finder jeg det flabet at i fra jeres side svarer uden at læse hele mailen inklusiv jeres egne svar. Det bør være i egen interesse at tilgodese kunden og dennes behov for ordentlig behandling også selvom, som i denne sag, at salget er gennemført. Glæder mig til at se deres svar på dette dersom de, hvis de da denne gang gider, læser hele mailen, tydeligt kan se at de indrømmer deres fejl. Kan næsten ikke vente med at nalægge sag an mod dem efter al den bøvl både jeg og andre har haft med det forbandede firma.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
Vives
Ny på siden
12-09-2007 08:34

Rapporter til Admin
Jeg er ked af at sige det, men ja - det ER et gennemført forfærdeligt firma. End of story! Klart, det går godt for nogle at handle der. Ellers ville firmaet jo ikke blive ved med at eksistere. Men procentdelen af kunder, som bliver benhandlet uærligt/dårligt er bare ALT for høj - så høj, at det er ikke er en tilfældighed. Der er et klart mønster, og jeg har ikke hørt om andre butikker, som var SÅ slemme. Tjek f.eks. denne tråd for andre dårlige erfaringer: http://www.hol.dk[...] --
--
#36
Larst
Megabruger
12-09-2007 09:36

Rapporter til Admin
Det er altid det negative man hører når der er handel med en online butik. Nu vil jeg dog vælge at bakke getmore en smule op har handlet inde ved dem mange gange (25-30) gange over en 3 år efterhånden og jeg har aldrig oplevet problemer med dem de har altid over for mig overholdt de leveringstider de har skrevet på deres hjemmeside. #33 - Det er jo ligefrem en fuldstændig latterlig kommentar at komme med, selvfølgelig kan de gå galt før eller siden men det kan det hos ALLE, fjols. Ved udmærket ogsågodt at det er farligt at kører på motorvejen hverdag i myldre trafikken og det også kan gå galt før eller siden men derfor bruger jeg den alligevel. Jeg kan kun sige at jeg vil da anbefale getmore, ligesom jeg vil anbefale shg, bj og midtdata. --
--
Dræb en - og du er morder. Dræb milioner - og du er erobrer. Dræb alle - og du er Gud.
#37
Jonas
Gæst
06-01-2008 08:01

Rapporter til Admin
Bestilte en ny fladskærm til min computer idag på Express Delivery.dk, men fik efterfølgende læs RET mange dårlige anmeldelser og om de dårlige erfaring folk har. Har afbestilt ordren nu, og håber ikke jeg skal til at bekrymre mig om de sender varen og trækker pengene alligevel. Tager i Elgigaten imorgen og køber en ny skærm der i stedet for.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: getmore?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning