Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Getmore/multimediavorld/...

Af Giga Supporter TenKeys | 06-04-2006 14:23 | 4064 visninger | 28 svar, hop til seneste
Nu er jeg så også blevet snydt af Getmore. Under check af dette firma, fandt jeg ud af at de 3 personer der står bag Getmore, også har Multimediaworld. Dette iflg. Krak og cvr.dk. Kender i andre firmaer som de også driver, som man også der, kan forvente en rigtig dårlig behandling. Indtilvidere vil jeg så gerne opfordre alle til, at passe meget på med disse firmaer. Mit eget personlige tab, er dog ikke af en størelse så forbrugerombudsmanden kan gøre noget i sagen. Min sag går simpelthen ud på en DOA sag. Modtager headsæt hvor forstærkerbox brummer. Skriver for at modtage RAM nummer, men modtager ingen respons overhovedet. Telefonerne er bare koblet op på telefonsvarer. Vi burde have en "køberbog" hvor vi(registrerede brugere på HOL) kunne give karakterer/advarsler overfor de mindre seriøse sælgere. Det ville være et godt supplement til EDBpriser.
--
Tænk før du taster. Når den blå røg er sluppet ud, så virker den ikke mere!!.
#1
Arnbak
Giga Nørd
06-04-2006 14:32

Rapporter til Admin
En god idé er jo også at søge på firmaet på google eller herinde inden man køber et produkt det pågældende sted. Der er mange som brokker sig over dette firma, så om det er nødvendigt med en "køberbog" ved jeg ikke. Der er virkeligt mange tråde vedr getmore herinde.
--
http://arnbak.com[...] - blog, medie pc og dokumentation!
#2
Springdale
Gæst
06-04-2006 14:33

Rapporter til Admin
De har været i avisen for det gode - at firmaet har haft et pænt overskud. Bagmændene er af pakistansk/arabisk oprindelse. Og ja det er den samme ejerkreds for begge firmaer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
NitroBlast
Elitebruger
06-04-2006 14:40

Rapporter til Admin
Jeg har også haft problemer med GetMore, fordi jeg bestilte et grafikkort, som de slet ikke havde. Da jeg så rykkede for det nogle dage efter, så fik jeg en sur mail tilbage, hvor der stod: "VI HAR IKKE DET FUCKING GRAFIKKORT - FAT DET DOG!!!" Heldigvis havde jeg bestilt det pr. efterkrav, og led ingen økonomisk overlast :o)
--
Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side
#4
TenKeys
Giga Supporter
10-04-2006 20:50

Rapporter til Admin
Update Getmore har idag mandag, 1 uge efter fejlmelding, omsidder svaret på min RMA forespørgsel. Nu bliver det så spændende at se, hvor lang tid de er om at få boxen ombyttet. Varen bliver afleveret på deres adresse tirsdag formiddag.
--
Tænk før du taster. Når den blå røg er sluppet ud, så virker den ikke mere!!.
#5
matcho
Juniorbruger
10-04-2006 22:24

Rapporter til Admin
Det er jeg forbavset over at læse. Har handlet to gange ved Getmore og fået en god og hurtig behandling.
--
#6
Naumann
Supporter
10-04-2006 22:29

Rapporter til Admin
Egentlig utroligt når de har E mærket.. Har også handlet hos dem et par gange også uden problemer..
--
BMW M Power
#7
MilesD
Bruger Aspirant
10-04-2006 23:15

Rapporter til Admin
Jeg vil også lige tilslutte mig #5 og #6 - jeg har også handlet hos dem et par gange og aldrig haft problemer. Men det plejer jo også først at være når man har en RMA sag det pågældende sted at man finder ud af hvor god eller hvor dårlig servicen er. Hygge
--
#8
gangstar18
Semi Supporter
10-04-2006 23:46

Rapporter til Admin
#0 De har også taget mig og en af mine kammrater i røven - blev nød til at tage ud til dem og banke på døren :-)
--
Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side
#9
Selanne
Ultrabruger
10-04-2006 23:57

Rapporter til Admin
Tilslutter mig lige dem, som fraråder dette firma. Havde en RMA på et grafikkort. Det tog dem ca. 8 uger at ombytte og de startede på et eller andet p.. om at serie nr på kortet ikke stemte overens med det de havde solgt mig. Fik det heldigvis byttet og handler der aldrig mere.
--
#10
Andersov
Elitebruger
11-04-2006 01:10

Rapporter til Admin
Jeg har nu kun haft gode oplevelser med dette firma så jeg skal ikke brokke mig over dem... #8 .. og ? - fik du noget ud af at tage derud og i tilfældet hvad ? .. kan du anbefale at man finder sig nogle kammerater så man kan tage derud som en gruppe og derved tro man får mere ud af det ?
--
[2.8P4 HT, 800MHz][Zalman 7700-Cu @ 12db][Soyo P4I865PE Dragon 2 PE][2x512 A-Data DDR400][Aopen Aeolus 6800GT 256MB @ Zalman VF700-Cu][Samsung 193P][Canon EOS 350D]
#11
BloodClaw
Gæst
11-04-2006 01:34

Rapporter til Admin
#10 Nogle personer er hårdere bag skærmen end når man står ansigt til ansigt med dem, så at de pludselig var en anden sag at få sine varer når man står i døren, kommer ikke bag på mig. Det burde bare ikke være nødvendigt. Jeg har som privatperson aldrig haft problemer med Getmore, hvorimod at jeg havde en sag kørende mod Multimediaworld over et bundkort, en sag, som var helt og aldeles til grin. Mit asus Pentium 4 bundkort (som havde fungeret fint i 3 mdr. uden overclock og lign.) gik pludselig ned, bios eller chipsæt var dødt. Jeg sendte det ind til Multimediaworld, og fik at vide, at det virkede fint, de havde testet med en athlon xp 1600+ og en PSU, der var 100watt større end min, og derfor mente de, at min PSU var for lille. Da jeg så oplyste dem om, at det er godt klaret at smide en AMD cpu i en Intel sokkel, fik jeg at vide, at "det er svært at holde styr på det hele, når man undersøger så mange bundkort som han gør". Jeg fik aldrig at vide hvad han havde testet med. Jeg fik 2 andre edb-forretninger til at kigge på mit bundkort, og de kom til samme konklusion som mig, bundkortet var helt og aldeles dødt. Jeg sendte det ind igen med papirer fra de 2 forretninger om, at bundkortet var dødt, og skal skiftes ud, men fik ENDNU engang at vide, at bundkortet skam virkede helt fint. Så røg den sag til Forbrugerstyrelsen, og 1½ år efter fik jeg pengene igen. En sag der er fuldstændig til grin, og som blot har kostet Multimediaworld flere penge i sidste ende, end hvis de bare havde sendt mig et nyt bundkort fra starten. Den EDB-forretning jeg arbejder for, har dog nogle problemer med Getmore. De havde sat en forkert pris på et bestemt stykke software (det var sat til lidt over en 1/3 af normalprisen, og vi havde endda ringet til dem, for at høre om det var den rigtige pris de havde sat dem til, hvilket det var), vi købte 3 af dem og betalte via dankort, men fik kun tilsendt 1 af de 3 bestilte. Vi har skrevet til dem flere gange, og hver anden gang får vi denne besked: "Det er i orden, jeg får sendt de sidste 2 hurtigt muligt" Hvorefter der ikke sker en skid, bortset fra at vi får tilsendt falske Track & Trace numre hver gang. Et er at firmaet laver en prisfejl, men at de ikke bare kan tage sig sammen og komme over det, istedet for at vi nu skal sætte advokat eller lign. igang for at få de resterende penge/produkter tilbage. De nærmer sig Chippen's niveau. (Og det er krafteddeme slemt da!)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
ronny
Supporter Aspirant
11-04-2006 07:39

Rapporter til Admin
Jeg har også kun gode oplevelser med getmore.dk men til gengæld har jeg vundet en sag over multimedia world i forbrugver styrelsen....og hvis det er det samme firma vil jeg sku ikke købe der mere.....multimedia world efter lever sjældent forbrugerstyrelsen afgørelser og derfor skal man selv til at køre sag...
--
#13
Hillezzz
Juniorbruger
11-04-2006 09:23

Rapporter til Admin
Har handlet hos dem en gang før og har da også bestillt der inde igen men venter stadig på at mine varer skal komme. Men har ikke noget at udsætte for dem endnu.
--
Er her ikke så meget, men kan jo stadig godt finde ud af det der computer. :p
#14
CyberOpz
Bruger
11-04-2006 10:00

Rapporter til Admin
Deres forsendelsessystem fungerer i de fleste tilfælde ret godt, men resten af infrastrukturen i firmaet er desvære ret dårligt, som det er i mange computer butikker. Man skal heller ikke glemme at der er en årsag til at de har eksisteret i 12 år. Det skyldes udelukkende at de altid laver overskud, om det så end er på bekostning af kunden. Getmore er Multimedia Worlds fjernlager i hvidovre, som i øvrigt også huser en islamisk forening. (Det kan man jo mene om hvad man har lyst til) Faktum er at de fleste af computerbutikkerne på Frederiksberg drives af nydanskere og dermed er der også en anden kundepleje kultur. Om dem der snakker om at samle nogle venner og tage derud, så tror jeg ærlig talt ikke man får andet end ballade ud af det. Jeg har til dato ikke oplevet at nogen ændre menning fordi man er flere og så at begynde at udøve selvtægt er nok en anelse tumpet, da de jo har din adresse og helt sikkert vil lave en politi sag ud af det. Men kan kun tilslutte mig at såfremt man købe hos disse og ikke skal bruge RMA, så er de gode. Hvis man vil opleve deres RMA og alligevel er på Frederiksberg en hverdag, så stik snuden inden om deres værksted. Underholdningsværdien er næsten lige så høj som foragtelsen for den måde de opererer på. /CyberOpz
--
#15
JakobS Arb.
Gæst
11-04-2006 10:33

Rapporter til Admin
Boykot dem som de boykotter os! Havde jeg vist de var muslimer havde jeg aldrig købt vare ved dem. Crap!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
CyberOpz
Bruger
11-04-2006 12:46

Rapporter til Admin
Det kan ihvertfald godt betale sig lige at forsøge at sætte sig ind i firmaets RMA regler inden man handler. Det er desværre ikke længere nok at virksomheden har e-handelsmærket. Der er åbenbart ikke længere de strenge krav til indehaverne af denne eller også er kontrollen simpelthen for dårlig. Jf. forbrugerstyrelsen så skal et produkts samlede reparationstid ikke overstige tre uger i hele produktets samlede levetid! Dette er vel og mærket inden for garantiperioden. De fleste af de hardware "pushere" der er rundt omkring tilbyder netop også kun et ½ års garanti og det resterende 1½ år som reklamationsret. Og med den seneste afgørelse i en sag ml. bilka og en forbruger vedr. æg ved EU-domstolen, blev kunden pålagt at bilka ikke havde pligt til at varetage garantien for kunden, men at kunden selv skulle klage til producenten og selv varetage udbytningen/erstatningen af produktet. Dette betyder principielt at en hardware butik blot kan bede dig om selv at tage kontakt til producenten, som i ni ud af ti tilfælde jo er lokaliseret i taiwan eller kina. Jeg har dog ikke set at denne afgørelse har dannet præcedens i andre sager endnu, men med det i minde, synes jeg det er endnu vigtigere at man får lavet et forbrugersystem, der er medvirkende til at advare andre forbrugere om "dårlige" leverandører. For set fra en forbrugers synspunkt, så bliver man dårligere stillet konstant som følge af den nye lovgivning og det kan i sidste ende føre til øget omkostninger ved køb hos en "dårlig" forhandler. Det ville være rart hvis FDIH kunne være forgangsmand for at bekæmpe disse, som de senest har gjort med "chippen". /CyberOpz
--
#17
AnWaiZe
Elitebruger
11-04-2006 17:22

Rapporter til Admin
Jeg var i samme bås, og havde købt flashram ved dem.. For over 1 måned siden, som var defekt.. Jeg sendte dem straks ind igen.. Så idag læste jeg denne tråd, og havde netop ikke hørt fra dem, og havde selv forsøgt at komme i kontakt med dem via mail og pr. telefon... I dag valgte jeg så at tage kontakt til forbrugerprogrammet kontant.. Dette skrev jeg også i en mail til getmore, og så kom der skred i sagerne... Sendte mailen idag, og så her for 30 min siden modtog jeg denne mail: Registrering af reklamationnr.: xxxxx hos Getmore A/S og få minutter senere følgende mail: Vi har nu pakket Deres ordrenummer xxxxxx i dag den 11.April 2006.
--
http://www.tvedelarsen.dk[...] http://www.minlektiebog.dk[...]
#18
TenKeys
Giga Supporter
31-05-2006 17:51

Rapporter til Admin
Update Idag d.30/6 har jeg så modtaget mit ombyttede Headsæt. Det har taget små 2 md. for Getmore at løse denne opgave. De skulle skamme sig, at yde en så dårlig service. Amatører!!!
--
Tænk før du taster. Når den blå røg er sluppet ud, så virker den ikke mere!!.
#19
Ewowa
Maxibruger
31-05-2006 18:05

Rapporter til Admin
Ejer de egentligt ikke også fcomputer.dk ? Sidder faktisk på en foenix nu (:
--
..
#20
ReneSDK
Guru
31-05-2006 18:51

Rapporter til Admin
#19 nej det gør de ikke.
--
Certificeringer: MCP
#21
Yilar
Ultrabruger
31-05-2006 19:31

Rapporter til Admin
Det er da sygt som i kan brokke jer... Nogle kloge hoveder kunne sikkert starte et firma der tog sig af alle RMA sager fra forhandlerne der tilmeldte sig, så ville det helt sikkert gå hurtigere og være meget lettere. Forhandlerne kunne endda skiltet med det som en form for garantiordning.
--
#22
Stodder
Gæst
09-08-2006 11:49

Rapporter til Admin
#21 - Godt forsøg, men du kender åbenbart ikke InfoCare?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
simon olsen
Gæst
21-02-2007 14:20

Rapporter til Admin
Jeg har også en sag kørende med getmore hvor jeg har bestilt 2 gb pc 6400 ram til min pc men ville levere det tilbage hvorefter mange dages stilhed kommer en mail tilbage hvor de skriver at fordi at jeg har fået dem leveret til en erhvervs adresse ( min arbejdsplads så man ikke behøver at gå på posthuset) er købet et handelskøb og der er så ingen returret ...ingen garanti ...og kun 1 års reklamations ret..jeg har efterfølgende fortalt dem, at det er et privat køb men det vil de ikke høre tale om fordi de har checket adressen og der er et firma så sådan er det.. Jeg har derfor kun 1 års reklmation fordi jeg har fået den leveret til en anden adresse end min bopæl... Hvor sort er det...og de er ikke til at stikke.. Drop Getmore de Buttfuc..er kunderne og er totalt li9geglade med om de er tilfredse... Men jeg kan se at jeg ikke er alene
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#24
Tobster
Gæst
28-02-2007 15:58

Rapporter til Admin
Jeg har også haft problemer med Getmore... Hold jer fra dem. De svarer ikke på e-mail og tager ikke telefonen. Men har du brug for at komme i kontakt med dem, så prøv her: 36 72 87 28 35 37 94 88 36 90 83 00 [email protected] [email protected] [email protected] [email protected]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
Kristian Poulsen
Gæst
11-08-2007 01:27

Rapporter til Admin
Jeg har løsningen på jeres problem brug mit firma frem over www.pc-universe.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
topcom
Gæst
22-04-2008 17:50

Rapporter til Admin
Har købt en computer på Getmore, og jeg oplevede ikke nogen problemer, men det nok mig som er heldig (: Derimod , skal i holde jer fra pc-universe .. de kan ikke finde ud af en en skid, og hvis i googler dem, så kommer i frem til at der er mange andre kunder,som er MEGET utilfredse med dem!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#27
mr. lin
Gæst
22-04-2008 18:48

Rapporter til Admin
trist getmore ikke er med.. *lol* http://www.pcworld.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Meskalin
Megabruger
25-04-2008 23:56

Rapporter til Admin
Folk der læser den her tråd: Se bort fra alle svar der er oprettet af gæster.
--
Helen er 16 år, og vejer næsten 136kg.

Opret svar til indlægget: Getmore/multimediavorld/...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning