Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvad kan man gøre? Zepto.dk

Af Ultrabruger Alytex | 25-04-2007 18:37 | 1821 visninger | 11 svar, hop til seneste
Har haft en af de mindre gode oplevelser med zepto.dk i løbet af den sidste måneds tid. Ved sgu ikke helt hvad jeg kan gøre, hvad ville i gøre? hvad synes i jeg er berettiget til at gøre? Herunder er den mail jeg idag har sendt til zepto Hej Zepto. Jeg har handlet gennem jer flere gange, og har altid gået smertefrit, indtil jeg den 22/3 besluttede jeg skulle købe et nyt keyboard til min bærbar gennem jer. Jeg er egentlig kun interesseret i at skifte en tast på mit tastatur, jeg benytter derfor zepto.dk indbyggede formular for oprettelse af spørgsmål Her er hvad jeg skrev: Kundenummer: Navn: Tue Boesen Adresse: [fjernet] Telefon: [fjernet] Mobil: E-mail-adresse: [email protected] Model: znote 4200 Driverversion: Serienummer: 4341R300210w04405 Operativsystem: Købsdato: Emne: køb er nye taster/fjerne gamle Besked: Jeg vil for det første gerne høre hvordan muligheden er for at købe nye taster til min bærbar er, da det er lykkedes mig at knække noget af min T tast så den nogle gange falder af. For det andet vil jeg gerne høre om der er noget specielt man skal gøre for at fjerne tasterne fra keyboardet, hvis man f.eks. ønsker at rense tastaturet efter man har spildt noget i det.. Et par dage senere får jeg følgende reply Hej Tue. Desværre kan man ikke bare fjerne tasterne. Der er risiko for at holderne til tasterne brækker. Den eneste måde at skifte det på er ved at udskifte hele tastaturet. Et nyt tastatur koster med fragt og efterkrav ca. 220kr. Herefter går jeg så ind på zepto.dk og bestiller det eneste tastatur i sælger gennem jeres side, det er ikke muligt at finde noget information om hvilke modeller tastaturet kan bruges til på siden, jeg går ud fra (naturligvis?) ud fra at tastaturet må kunne bruges i min zepto bærbar og bestiller sådan et. Et par dage efter modtager jeg mit nye tastatur og prøver det i dagen efter. Det viser sig så at tastaturet ikke passer i min bærbar hvorefter jeg sender følgende mail til jer. Hej Zepto. Efter jeres svar købte jeg tastaturet som i sælger gennem jeres side Keyboard 2225/2425W DK , men tastaturet passer ikke i min znote 4200 da det er for bredt. Hvad kan jeg gøre ved det? så vidt jeg kan se sælger i ikke andre typer tastatur. Har i tastaturer til denne gamle model? og skal jeg blot sende det nye tastatur tilbage igen? Da jeg skrev denne mail 2 dage efter jeg modtog tastaturet går jeg naturligvis ud fra at jeg vil få svar inden de 14 dage udløber. På 14-dagen har jeg endnu ikke fået noget svar og beslutter mig så for at sende tastaturet tilbage, desværre har posthuset lukket så det bliver først sendt dagen efter. Med pakken sendte jeg følgende brev: Hej Zepto. Jeg sender dette keyboard tilbage da det ikke passer i min bærbar. Grunden til at det bliver sendt tilbage så sent (15 dage) er at jeg ville vente på svar på den mail jeg sendte til jer inden jeg sendte det tilbage, regnede egentlig med at i ville nå at svare på den mail jeg sendte 29 marts inden mine 14 dages fortrydelsesret udløb. Jeg vil stadig meget gerne have svar på mailen samt pengene tilbage for keyboardet. Mvh. Tue Boesen Mailen jeg skrev den 29 marts er sendt fra [email protected] og i den står følgende: Hej Zepto. Efter jeres svar købte jeg tastaturet som i sælger gennem jeres side Keyboard 2225/2425W DK , men tastaturet passer ikke i min znote 4200 da det er for bredt. Hvad kan jeg gøre ved det? så vidt jeg kan se sælger i ikke andre typer tastatur. Har i tastaturer til denne gamle model? og skal jeg blot sende det nye tastatur tilbage igen? Et par dage efter modtager jeg følgende fra jer: Hej Tue. Det tastatur du har købt passer kun til vores Zepto Znote 2425W og 2225W. Jeg har oprettet en ombytnings ordre ombyt 68124. Du skal sende tastaturet tilbage og lige under vores adresse skal du mærke pakken "Ombyt68124" jeg vil gøre opmærksom på at hvis vi skal ombytte det, kommer du til at betale for fragten og efterkravsgebyr da du har foretaget et fejlkøb. Prisen er 98kr med moms. Jeg kunne aldrig drømme om at bestille noget på efterkrav, men eftersom jeg har bedt om at få mine penge tilbage burde dette heller ikke blive aktuelt. Jeg sender jer følgende mail, da jeg finder manglen på information på jeres hjemme upassende Til en anden gang burde i nok få skrevet lidt mere på jeres hjemmeside om hvad tastaturet i så fald kan bruges til. Jeg spørger jer hvad jeg skal gøre med skiftning af ødelagt tastatur, får henvist at jeg kan købe et nyt gennem jer. Går ind på hjemmesiden og ser på tastaturer, i sælger kun en model og der står ikke nærmere om hvilke modeller den kan bruges til, så må man vel gå ud fra den kan bruges til alle. Herefter går der over 3 uger før jeg hører fra jer igen, og dette i form af en pakke som min mor har betalt ved efterkrav med det nye tastatur som jeg aldrig har bestilt. Tilbage står jeg nu og har betalt for 3 gange porto 1 gang efterkrav og 2 tastaturer, jeg har ingen penge fået tilbage for det tastatur jeg sendte ind, har betalt fuld pris for mit nye tastatur som jeg ikke har bestilt og som jeg nu hænger på fordi min mor kom til at betale efterkrav for en pakke hun troede jeg havde bestilt. Jeg håber ikke om jeg er den eneste der kan se der er noget helt galt og vil gerne vide hvad i har tænkt jer at gøre ved det. Mvh Tue
--
I would rather be killed by a terrorist than enslaved by my government.

--
Sidst redigeret af Zimes
#1
Mr. Gnaffo
Monster Supporter
25-04-2007 18:57

Rapporter til Admin
Jeg vil da sige, at du burde have kunnet sagt dig selv det; - 4200 er en forholdsvis gammel model - når tastaturet direkte heder "Keyboard 2225/2425W DK " ville det da være logisk at den passer til 2225/2425 i min verden? Tror du må indse, at du har gjort et fejlkøb og må bide i det sure æble mht. porto osv. --
--
#2
Kocsi
Superbruger
25-04-2007 19:09

Rapporter til Admin
Jeg synes ikke zepto har lavet nogen fejl overhovedet. Som #1 siger hedder keyboardet 2225/2425W hvilket tydeligt indikerer at det passer til disse modeller. Da du ikke fik svar på din mail vedrørende ombytning burde du have ringet til deres support afdeling inden de 14 dages udløb. --
--
Signatur??.. Er det noget man spiser?
#3
Yoda626
Monsterbruger
25-04-2007 19:22

Rapporter til Admin
det er lidt din egen skyld, men skrev zepto manden ikke at du måtte bytte 2225/2425 keybordet til det andet? så siger han jo direkte, at du godt kan returner keybordet. portoen/efterkrav/fragt osv. hænger du skam selv på. du kan sige hvad du vil, men da du ikke "nåede" at sende pakken tilbage inde de 14 dage, så gælder fortrydelsesretten ikke. Men er du sikker på der er gået 14 dage? det er fra du modtager pakken og hvis sidste dag var en helligdag, så må du gerne sende den næste dag. --
--
#4
[L3GO]Psycho Viking
Supporter Aspirant
25-04-2007 19:28

Rapporter til Admin
Tude tude... Det er en meget rodde besked. Hvis du har sendt den samme til zepto kan jeg da godt forstå at de er blevet forvirrede.. Kan godt se det er for dårligt at vente-tiden på en mail er så lang, men hvis du vil undgå dette så grib knoglen, der får du svaret med det samme!. Hvis du stadig ikke har droppet mail så ring til dem i morgen og få det på plads. Du skal nok kun regne med at få pengene for det første keyboard tilbage(hvis de har modtaget det). Tror ikke du får dem til at dække porto+div crap, da Jeg også mener at det er fejlkøb. --
--
Købes: 1:Tseng gfx's skal være til pci, giver omkring ~100kr. 2:Seriel printer buffer evt. aten-fabrikat giver 100-200kr.
#5
Alytex
Ultrabruger
26-04-2007 00:23

Rapporter til Admin
portoen kan jeg sådan set godt se. Og det har jeg som sådan ikke brokket mig over. Har på intet tidspunkt skrevet at det er zepto's fejl at jeg køber forkert, har dog påpeget manglen på information på hjemmesiden hvilket jeg synes de godt kunne gøre bedre... Det jeg virkelig brokker mig over er at de sender mig et keyboard som jeg ikke har bestilt pr efterkrav som jeg så skal betale fuld pris + efterkrav gebyr for, samt at jeg ikke har fået pengene tilbage for mit andet keyboard. Med hensyn til det at ringe til dem, så har jeg såmænd prøvet det en gang, men efter at have siddet i kø i over en time uden at have nogen ide om hvad nummer jeg var i køen droppede jeg det, gider jeg sgu ikke spilde min tid på. --
--
I would rather be killed by a terrorist than enslaved by my government.
#6
Mentor
Maxi Supporter
26-04-2007 00:40

Rapporter til Admin
#0 Jeg forstod ikke de "tud tud" henvisninger visse uønskede elementer kommer med, men nok om det. Du har fået dårlig rådgivning og zepto har handlet forkert. Dog er det helt tydeligt, at der er tale om den ene misforståelse efter den anden. Det man så kunne ønske sig var, eftersom du i hele din udtryksmåde giver udtryk for, at du sgu ikke aner hvad du skal gøre, at en supporter ville tage dig i hånden og pege på det du skal bruge. Det er ikke sket og det er dårlig service! Det er dog lidt tidligt at dømme zepto ude, da du endnu ikke har fået svar på din sidste mail (der står ikke hvornår den er sendt) Jeg synes i øvrigt det er helt fair, at du bestilte keyboard med underlige numre efter. Hvis jeg ikke var flittlig nørd på hol, så ville jeg da ikke ane, at de underlige talkombinationer udelukkende var modelnavne. Desuden er du jo ligeledes blevet anvist at købe et tastatur hos zepto via supporten. Nå, jeg håber tingene ordner sig. Måske Renesdk kunne tage sig lidt af dig? :) --
--
Mentor http://www.ipede.dk[...] http://www.usenetserver.com[...] - fast and reliable usenet access
#7
Stitch
Monster Supporter
26-04-2007 14:45

Rapporter til Admin
Du har da fortaget et fejlkøb. Jeg har selv en 4200 model og jeg fik skiftet hele "kabinettet" ud på det, og der gik dog 2 uger, fordi det skulle bestilles hjem, men ingen alarm der. Desuden koster det tastatur heller ikke 220, men only 120 kr :) Jeg har selv fået skiftet mit eget ud. og næste gang skal du ikke handle så instiktivt, men ring og hør dem ad og sig da hvilken model du har, for det er noget andet at snakke med en person om det i telefonen og siger hvad det er for en model end at skrive det i en mail. Jeg har lige bestilt en ny bærbar til min søster, og intet problem der, den har hun fåt hjem uden problemer. Har ALDRIG oplevet snyd hos Zepto, men derimod 4 bestilte og velfunktionelle bærbare sam ekstra lir (hardware) og kan kun sige at jeg er fuldt ud tilfreds. --
--
Hp: Http://www.Hajric.dk[...] Mobil: SonyEricsson w810i Skole: HTX 2 års i Esbjerg - EucVest
#8
Alytex
Ultrabruger
26-04-2007 18:24

Rapporter til Admin
#7 det koster 220, når zepto vælger at sende det til en ved efterkrav. Og hvad angår din ide med at ringe og høre dem ad: Jeg skrev til dem inden og spurgte hvad jeg skulle gøre, hvorefter der så går 5-15 dage før jeg typisk får et svar, har også prøvet at ringe til dem, men at have stået i kø i over 1 time var sgu længere tid end jeg gider bruge for at forsøge at komme i kontakt med nogen. (endte med at spille noget css med min mobil sat fast i headsættet så jeg da kunne lave noget andet mens jeg sad og ventede) --
--
I would rather be killed by a terrorist than enslaved by my government.
#9
JaX
Juniorbruger
26-04-2007 19:04

Rapporter til Admin
Jeg kan godt forstå dig, zepto er længe om at svare på emails. Men altså du burde prøve at ringe mere end bare en gang. Jeg har også prøvet det helvede, at ingen svare og køen er mega lang osv. De kan heller aldrig fikse de problemer med BSOD!! --
--
Zepto 6214W Intel C2 DUO T5200 1,60 GHz Geforce Go 7600 512 MB 1 GB DDR2 PC5300 40 Gb Hitachi HD Sony Combo drev
#10
ReneSDK
Guru
26-04-2007 19:07

Rapporter til Admin
#8 det kommer altså meget an på hvornår man ringer. Hvis man ringer ind på "high-preassure" tidspunkterne om morgenen, omkring frokost eller efter folk er begyndt at komme hjem om eftermiddagen, så kan man altså godt hænge længere i telefonkøen. Desuden er der altså også muligheden for at få lagt en callback besked så supporten ringer dig op når der evt. er stille på telefonerne derude. --
--
...
#11
Alytex
Ultrabruger
27-04-2007 15:28

Rapporter til Admin
Okay synes lige jeg vil opdatere situationen. Efter jeg skrev min lange mail, fik jeg faktisk svar allerede samme aften - hvilket man må kalde rigtig god service, om det skyldes mailens indhold eller tråden på hol ved jeg ikke. Jeg har fået afvide at de allerede har krediteret mig fuldt ud for det første keyboard, og grunden til at jeg ikke har modtaget pengene var fordi deres bogholderi godt kan tage op mod en uge før de får ordnet sådan noget. Så zepto fortjener sgu lidt kredit for at være gode til at tage sig af klager. Resten af sagen må afskrives med uheldige misforståelser fra begge sider, som desværre endte med at koste mig en del. --
--
I would rather be killed by a terrorist than enslaved by my government.

Opret svar til indlægget: Hvad kan man gøre? Zepto.dk

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning