Det er korrekt at man kan få den ombyttet til et nyt produkt, eller ophæve købet 3. gang den får det samme problem (mange butikker siger at det er 4. gang, men det er for enten at slippe, eller fordi dei kke kender lovgivningen)
Det står i købeloven, men har ikke lige tid til at finde den konkrete paragraf.
--
--
God is an imaginary friend for grown ups.
-
Even a clock that is broken and doesn't run, is right twice a day.
hvad er BSOD for en fejl?
#2 er du sikker på man må ophæve købet? skal man ikke bare et nyt produkt
--
--
http://www.web-gate.dk[...] - Din gratis dating side for voksne http://www.forbrug.dk[...]
§78 stk. 4 samt §79.
--
--
DS4/E6600/2GB_6400_CL4/7900GT
Et vidunder er sket!!! Ingen System.OutOfMemoryException fejl lige nu ;o) #2-6: Tak for hjælpen! Men hvad gør jeg så rent konkret!?
Jeg ringer til dem og siger, at fejlen stadigvæk er der og at jeg nu ønsker at ophæve købet!???
Eller hvad er fremgangsmåden helt præcist, så man ikke brænder røven!?
--
--
Personligt fik jeg også min tilbage med fejl, og skulle til at sende den ind for 3. gang.
Det jeg gjorde var at ringe til dem, og forklare hele forløbet hvor kort tid jeg faktisk havde haft den. Hvor længe den havde været til rep (specifikke datoer), og nu stod den så og var død igen.
Så forslog jeg at de kunne få maskinen og jeg få mine penge. Det kunne han ikke tage stilling til, men han oprettede maskinen med et specielt rma nummer, og så ville de teste maskinen igennem og fandt de fejl, ville de overveje at give mig en ny model, eller pengene.
Så jeg fik en ny fragtseddel fra zepto næste dag.
Ligeledes vedlagde jeg i pakken alle mine tidligere rma beskrivelser og mine adskillige emails (som jeg aldrig fik svar på). Sådan de kan se alt det der har været med den.
Så næste mandag ringede en sød dame og skulle bruge mit kontonummer, og samme dag var alle pengene sat ind. top dollar. :D
--
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual.
*Gigabyte GA-K8NXP-SLI ** AMD Athlon 64 x2 4800+ ** Geforce 6800 Ultra ** 2GB DUAL DDR PC3200 ** Audigy 4 Pro*
#8 - det lyder jo helt fantastisk *THILE*... hvilken fejl var der tale om hos dig!???
--
--
Første fejl var min skærm gik i stykker.
Så fik jeg den tilbage. Adskillige BSOD, et netkort som forsvandt af og til. En milliard fejl når jeg tog en mem test.
Så fik jeg den tilbage. stadig masser af BSOD. ram fejl med memtest. Og så virkede status dioderne ikke. Dem havde de glemt at sætte fast.
--
--
Nerd is just a word used by people who can't pronounce intellectual.
*Gigabyte GA-K8NXP-SLI ** AMD Athlon 64 x2 4800+ ** Geforce 6800 Ultra ** 2GB DUAL DDR PC3200 ** Audigy 4 Pro*
# 10 - Heh... et ægte problembarn til dig dér! :o)
Men jeg vil prøve at rive dem lidt i røvskægget på mandag så!
Tak for hjælpen, og skriv endeligt, hvis der er andre, der også har forslag osv.!
--
--
Hey.
Set sådan på det. Hver eneste gang du har fået din vare retur fra den dækkede reperations ordning, er det som at modtage en "ny vare". Da computeren er i "stykker" allerede inden du modtager den, og det kan bevises (ud fra de tidligere reps), ja så er det simpelthen tale om en mangel (varen er i en ringere stand, end hvad man med rette kan forvente). Dette beytder at du kan forlange at få varen byttet, men jeg er sku ikke sikker på at du kan få dine penge tilbage, men der skulle nu være gode muligheder for hæveadgang til din fordel.
Heldigvis for dig er købeloven strikket sådan sammen, at i forbrugerkøb er der taget hensyn til forbrugeren, og du vil i alle juridiske tilfælde få medhold i din sag.
Så det eneste spørgsmål er om du kan kræve at hæve købet, og få dine penge tilbage, men derimod vil jeg mene at du kan kræve godtgørelse for den ulejlighed det har kostet dig, evt. i form af ekstra hardware, eller en helt anden model. Som eksempel kan man her tage det at gå ud af en tøjbutik, hvor ekspedienten har glemt at fjerne alarmen. Her har man faktisk krav på noget godtgørelse af en art.
Håber du kan bruge det
Mvh.
bawlen
--
--
Er du fræk ? Yes du er :D