Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Midt-Data sælger demo/retur-varer som nye :-/

Af Elitebruger Simsalabim[DK] | 12-08-2008 13:05 | 4451 visninger | 98 svar, hop til seneste
I går fik jeg mit leveret mit nye Razer MAKO højtalersystem fra midt-data: http://www.midtdata.dk[...] Jeg havde valgt Midt-data selvom de ikke var billigst, da de har et rimelig godt ry og da jeg i hvert fald ikke skulle ind i Getmores klør. Da jeg så modtog pakken var det tydeligt, at det var en demo eller returvarer, som jeg havde modtaget. Manualerne var bukkede, ledningerne lå ikke foldet pænt sammen og lå ikke engang i poserne, der lå tomme for sig. Der var støv på sættet, snavs under satellithøjttalerne og fedtefingre på styreenheden. I øvrigt blev sættet fremsendt i Razer-kassen uden nogen form for emballering eller brun tape. Det var således kun to små papflapper, der holdt låget på plads, så det var også rimelig overraskende, da internetshops plejer at gøre meget ud af at sende pakkerne forsvarligt af sted. Vi ved jo nok alle hvordan Postdanmarks håndtering af pakker er... Jeg kontaktede så Midt-data og de påstår, at sættet ikke har været solgt før hos dem. De mener, at det er deres leverandør, der har brudt emballagen og har brugt sættet... Tror I på den? Midt-data tilbød at sende en fragtlabel og så skal jeg så selv bære kassen hen til posthuset og afhente et nyt sæt, når det er blevet sendt. Det kunne naturligvis have været mere ringe, hvis de f.eks. helt afviste, at der var en mangel, men at de i første omgang sender en demovarer og at jeg derefter skal have besværret med at sende og afhente pakker, det er da lidt for dårligt...
--
Sidst redigeret af CV
#1
|Smash|
HOL Moderator
12-08-2008 13:08

Rapporter til Admin
Fin service. Tag imod tilbuddet, hvis du ikke er tilfreds med varen. Og nej, det er ikke for dårlig at du selv skal sende pakken tilbage, når de endda sender dig en fragtlabel.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#2
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 13:11

Rapporter til Admin
For dårligt hvis det er en demovare der sælges som ny. Men er det ikke bare prisen vi selv betaler for at ha' den gode med returretten for internethandel? I princippet kunne du ha' modtaget et flunklende nyt og ubrugt sæt, selv ha' været utilfreds og returneret sættet - og så var det een anden der stod i dine sko. Og, hvad havde du forventet mht returneringen? At de sendte een ud for at afhente sættet på din bopæl? Selvfølgelig må du da selv sørge for at sende det retur
--
Acer Extensa, Vista X64
#3
pederlk
Mega Supporter
12-08-2008 13:11

Rapporter til Admin
#0 Kan ikke forstå hvorfor du klager, når de nu tilbyder dig et nyt sæt kvit og frit Men kan godt se at det er forfærdeligt at du skal slæbe pakken helt hen på posthuset
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725
#4
Gripen90
Guru
12-08-2008 13:23

Rapporter til Admin
Hvordan kan du være 100% sikker på det er en demovare ? demovarer bliver i 99% af alle tilfælde solgt som demovarer til et nedslag i prisen. Det er vel mere sandynligt at du har modtaget et returprodukt, hvilket at Midtdata er i sin gode ret til at sælge som nyt sålænge det ikke bryder regler om mangler/skader mv.
--
OCTeamDenmark Crew|Intel E8500|Afventer GFX|Gigabyte GA-P35C-DS3R|4GB Mushkin XP2-6400 CL4|Antec 900|Corsair TX650W
#5
CV
HOL Administrator
12-08-2008 13:33

Rapporter til Admin
#4 Han skriver jo også selv at det enten må være en demo vare eller en retur vare. Da jeg så modtog pakken var det tydeligt, at det var en demo eller returvarer, som jeg havde modtaget. Jeg kan ikke se hvorfor Midt-data skulle have gjort noget forkert i denne sag. Du har uheldigvis modtaget et sæt som har været brugt før. Du tager så kontakt til Midt-data, og de tilbyder dig et nyt sæt, bare du sender det andet tilbage. De betaler endda fragten for dig, du skal bare lette din r*v og gå ned på posthuset med pakken. Virker ikke som dårlig behandling imho.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#6
Wing Man
Semi Nørd
12-08-2008 13:36

Rapporter til Admin
#5 Jeg er enig i det du skriver, men tager det dog som en selvfølge at sælger betaler porto når de dummer sig. Jeg ville jo skulle betale hvis det var mig der dummede mig.
--
"They say that when you play a Windows CD backwards you can hear demonic voices… but that’s not the worst - When you play it forwards it installs !!"
#7
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 13:37

Rapporter til Admin
#1, "når de endda sender fragtlabel" - det er da det mindste, som de SKAL gøre. #2, Hvis de modtager en varer retur, så må de jo sælge den som det den er - en retur- eller demovarer. #3, Jeg klager fordi det er for dårligt, at de bare prøver at sende retur/demovarer og ser om den går. Og når jeg så reagerer, så er det irriterende, at det er mig der står med bøvlet. Det er møgbesværligt at jeg skal til at bruge tid og energi på at pakke sættet ned, emballere kassen korrekt, skaffe transport til posthuset og derefter modtage/hente pakken og sætte sættet op igen. Jeg købte netop sættet over nettet for at slippe for al mulig transport nu hvor jeg ikke har en bil - og selvfølgelig for at spare nogle penge. Jeg kommer hurtigt til at skulle bruge 2 timer på det bøvl. Jeg forventer enten, at de sender en fragtmand ud og omleverer, så omleveringen sker uden væsentlig ulempe for mig, at de går med til at sælge sættet til nedsat pris eller at jeg får mulighed for at ophæve købet, så jeg kan købe sættet fra et sted, hvor jeg rent faktisk får et nyt sæt.
--
#8
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 13:37

Rapporter til Admin
#6, Hvor er det lige at midtdata har dummet sig? #7 Hvor er du indebrændt at høre på, du gør nøjagtigt det som jeg selv beskriver i #2, returnerer en vare, og brokker dig over at der måske er en anden der har gjort det samme, og præcis som #4, skriver - er i deres fulde ret til. Forventer du seriøst at de sender en fragtmand ud til dig? Vågn op, de har sendt en fuldt ud iorden vare til dig, du ønsker den ikke fordi der er støv på - det er din sag at få den på posthuset, sæt den på ladet af din lille røde trehjulede og afvent dit nye sæt uden støv
--
Acer Extensa, Vista X64
#9
CV
HOL Administrator
12-08-2008 13:38

Rapporter til Admin
#6 I teorien kunde Midt-data holde på sin ret til ikke at skulle betale fragt hvis kunden ønsker at returnere varen. Og så ville det sikkert ende med en sag hos forbrugerstyrelsen, da Midt-data ville opfatte det som en retursag, mens kunden vil opfatte det som en RMA sag, da Midt-data har solgt en vare der ikke lever op til forventningerne. Den kan opfattes lidt forskelligt, alt efter hvilke øjne man ser det med. Men der er jo ingen ko på isen, de har tilbudt ham at betale for fragten, så det er da bare at tage sig sammen og få sendt højtalerne tilbage asap. :o)
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#10
martinbg
Monster Supporter
12-08-2008 13:39

Rapporter til Admin
#0 jeg vil give #5 rat, og ved du hvad? du skal være glad for de overhovdet vil betale dit porto, der er ikke mange steder som vil betale det vist du skal have sendt noget ind
--
Bundkort: ASrock A780G CPU: AMD X4 9850 Black Edition 2.5GHz @ 2.9GHz Grafikkort: Sapphire Radeon HD 4870 512 GDDR5 RAM: A-Data 2x2GB+2*1 800 MHz
#11
|Smash|
HOL Moderator
12-08-2008 13:39

Rapporter til Admin
#7 - Fragtmand? - Right. Prøv at tage den op med forbrugerrådet hvis du er utilfreds.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#12
HrLarsen2
Junior Supporter
12-08-2008 13:40

Rapporter til Admin
Selvf er han da i sin fulde ret til at være sur. Dem der ikke kan forstå han klager, må være dem med for meget fritid. Kan satme da ikke passe han skal lave arbejdet for firmaet. Bed dem sende en blank girokort med så du kan få løn for deres arbejde. Han køber og betaler for en NY vare. Hvis det et returprodukt, burde det stadig have været som NYT. Det sgu det han betaler for. #2 Ja, havde fame bedt dem om at hente deres varer selv. Eller give ham løn for at rette deres fejl.
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, G11, mx518, Hd650, Asusp5k. Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar.
#13
Edwards
Mega Supporter
12-08-2008 13:42

Rapporter til Admin
Man må forvente at til tider modtage en vare som fungerer perfekt, men hvor emballagen er medtaget. Det er prisen for at du selv kan sende en vare retur, hvis ikke du skulle synes om den. Det er fin service at du får et returlabel tilsendt.
--
"In music the passions enjoy themselves." - Friedrich Nietzsche
#14
HrLarsen2
Junior Supporter
12-08-2008 13:44

Rapporter til Admin
#7 Enig, Får man en retur varer som ikke ser ud som ny er det mindste de kan gøre 1. nedslag i pris, 2. spg om man vil modtage inden de sender. #11 Det kan lige meget om loven siger det eller ej, være rigtigt han skal have ekstra arbejde for et produkt han betaler nypris for. Der vel ingen der gider bruge sin fritid på at bøvle med sådan småting.
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, G11, mx518, Hd650, Asusp5k. Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar.
#15
Meskalin
Elitebruger
12-08-2008 13:44

Rapporter til Admin
Hvem er det der bilder dig ind du har så mange rettigheder? Midt Data handler akkurat efter standard praksis i denne sag, og derfor er der absolut intet at komme efter. Hvis du er for tyk til at gå ned på posthuset med din pakke, så må du ringe efter en taxa.
--
Helen er 16 år, og vejer næsten 136kg.
#16
|Smash|
HOL Moderator
12-08-2008 13:45

Rapporter til Admin
#14 - Nej. Er det den slags service du kræver, så skal du kraftigt overveje hvor du handler. Samt om du er villig til at betale for det.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#17
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 13:46

Rapporter til Admin
#12 Tak for lidt support :-) Der er vist pænt meget uenighed om hvad man kan for vente og hvad man ikke kan. Jeg ved jo godt, at servicen kunne være værre. Det skriver jeg også i mit oprindelige indlæg. Men nu ser jeg på problemstillingen rent juridisk og lovgivningen kræver, at afhjælpning eller omlevering sker uden væsentlig ulempe for køber. Ellers bibeholder køber sin hævebeføjelse.
--
#18
CV
HOL Administrator
12-08-2008 13:47

Rapporter til Admin
#14 Hvis man har den holdning, så skal man holde sig fra at bestille ting over nettet. Og i stedet gå ned i Elgiganten, Computer City, Fona, Bilka eller lignende, så du kan se varen først. For der VIL altid opstå problemer når man handler per postordre. Både firmaet man køber hos og postdanmark kan lave fejl, så man får en vare der er dårligere stand end forventet. Men ja, det er da uden tvivl en fejl hos Midt-data at sådan et sæt højtalere ikke er blevet "screenet" ordentligt inden de blev taget retur, da det er normal procedure de fleste steder at der er en medarbejder der tjekker varen for ridser osv når en kunde ønsker at returnere en vare.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#19
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 13:48

Rapporter til Admin
#17, at skulle bevæge sin dovne krop på posthuset for at returnere en fuldt funktionsdygtig vare er ikke at regne for "Væsentlig ulempe"
--
Acer Extensa, Vista X64
#20
CV
HOL Administrator
12-08-2008 13:48

Rapporter til Admin
#17 Forbrugerstyrelsen ser det ikke som ulempe for dig at du skal ned på posthuset, beklager. Vi lever stadig i en verden hvor man må gå ud fra at folk selv kan finde ud af at bevæge sig rundt, uden at skulle have hjælp i hovedet og bagdel.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#21
HrLarsen2
Junior Supporter
12-08-2008 13:50

Rapporter til Admin
#16 Jojo, er såmend enig i det fint de sender returlabel til ham. Min pointe var bare om det fair han skal have ekstra arbejde for noget som burde være ok fra starten af ?? Ved ikke om det direkte er den service jeg forventer, men jeg forventer at få en ny varer hvis jeg betaler for den. Gør vi alle vel ? Ergo "fejlen" eller hvad vi skal kalde den, burde ikke være sket i første omgang. Hvor går grænsen for forbrugernes ekstra arbejde for at løse en fejl som de ikke selv er skyld i ?
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, G11, mx518, Hd650, Asusp5k. Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar.
#22
pederlk
Mega Supporter
12-08-2008 13:53

Rapporter til Admin
#21 Det eneste ekstraarbejde han skal udføre, er at bevæge sin dovne krop ned på posthuset, men det kan han åbenbart ikke magte
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725
#23
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 13:55

Rapporter til Admin
#20, Ku' du ikke få ændret overskriften? Den er lidt misvisende
--
Acer Extensa, Vista X64
#24
gfunknown
Nørd
12-08-2008 14:03

Rapporter til Admin
midtdata skriver jo så også at det må være deres leverandør som har fucket i det. Men at de vil sende ham en ny hvis han sender den anden tilbage. Og hvis det endelig er at man ikke orker at gå ned på posthuset, ja så undrer det mig du vil have den leveret dertil når du skriver det var for at det skulle være nemt for dig da du ikke har bil.. Og du skriver du skal tage det ned og pakke sammen igen,, du har vel ikke sat det op når du ikke regner med at skulle beholde det!! damn.. kom nu ind i kampen mayn..
--
#25
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:08

Rapporter til Admin
#18 Jeg tror nu ikke, at det er bedre at handle hos Elgiganten efter hvad jeg har hørt om deres RMA. #19, Bare fordi du har en anden holdning kan du da godt komme med din mening på et lidt mindre barnligt plan. #20, Hvis det havde været et grafikkort e.l., så ville jeg være enig. Men nu drejer det sig om et forholdsvis tungt højtalersystem. Det kan da godt bæres, men det bliver hårdt at gå langt med det. Det siger sig selv, at der er en grænse. Hvis du f.eks. havde købt en vaskemaskine for blot at vælge et lidt mere ekstremt tilfælde, tror du så selv, at sælger kunne forvente, at køber returnerer det til en fragtmand/postdanmark? Når du kommer med en så klar statement, så fremvis dog et præjudikat, der kan bakke det op. Ellers så skriv, at du "tror, at forbrugerstyrelsen ikke ser det som en ulempe". Jeg tror det modsatte. #22, det er sjovt hvordan min krop skal kritiseres, blot fordi jeg er utilfreds med en internetshops service... Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle høre for, at jeg var doven fra en konstabel, der ellers er kendt for at være verdens mest sløve gruppe af mennesker.
--
#26
CV
HOL Administrator
12-08-2008 14:12

Rapporter til Admin
#18 Jeg tror nu ikke, at det er bedre at handle hos Elgiganten efter hvad jeg har hørt om deres RMA. Det var ikke det der var pointen.. Pointen var at i Elgignten osv kan du se varen før du køber den.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#27
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:12

Rapporter til Admin
#23, hvorfor skulle overskriften være misvisende? Jeg har købt en varer med forventning om, at den var ny og der er ingen, der modsætter sig, at det er en brugt varer.
--
#28
Anglo
Semibruger
12-08-2008 14:14

Rapporter til Admin
Jamen når du har 14 dages fuld returret selvom tingene IKKE fejler noget, så sælger butikken jo bare tingene til andre ??? Hvad havde du tænkt dig... at de smider dem ud ???
--
#29
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:15

Rapporter til Admin
#26, så du mener altså at vi er nået dertil, at hvis man gerne vil have en ny varer, så skal man lade være med at købe tingene over nettet? I min optik må internetshops indkalkulere det tab, som der er ved returvarer og så sælge dem til en lidt lavere pris. De må ved hver varer vurdere om den fortsat kan sælges som ny. Når tingene er i den stand som dette sæt var, så bør de ikke fortsætte med at sælge det som nyt.
--
#30
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:16

Rapporter til Admin
#28, jeg tror at du fik svaret i mit sidste indlæg.
--
#31
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 14:19

Rapporter til Admin
#27, Du klarer det helt fint med selv at trække det ned på et barnligt plan Hvis du køber og skal returnere f.eks den vaskemaskine du selv nævner, så skal du også selvt arrangere transport ved en fragtmand, det er dig der returnerer, ikke sælger - de betaler bare for det Varen er ny, den har måske stået som udstilling i forretningen i en montre eller hvad ved jeg - du antager at varen er brugt Men Midtdata har medgivet at du bare skal returnere den, og det gider du ikke - du vil ha' hentet varen hjemme hos dig - come on, det er din hovedpine at få den afsted
--
Acer Extensa, Vista X64
#32
Ditlev
Giga Supporter
12-08-2008 14:20

Rapporter til Admin
For fremtiden tror jeg du skal bestille dit hw på piv.pivpiv.dk, eller gå i butik og købe det, for med den service du forventer ville ingen internetfirmaer kunne gå rundt.. Desuden melder historien jo ikke noget om, hvorvidt sættet rent faktisk virkede ved fremsendelsen? Ja, du er skuffet over varen ikke så ud som ny, men virker den? Og er der væsentlige udseendemæssige fejl (ridser og lign.) der ikke kan fjernes ved at tørre det af med en klud? Hvis det virker som det skal, og ikke har nogen udseendemæssige fejl, kan man så rent faktisk pive over at indpakningen måske ikke var topdollar, og sættet har været sendt ud til en tidligere ejer?
--
Ditlevism!
#33
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 14:22

Rapporter til Admin
#29 nu knækker filmen sq da for dig Du skriver i #0: Manualerne var bukkede, ledningerne lå ikke foldet pænt sammen og lå ikke engang i poserne, der lå tomme for sig. Der var støv på sættet, snavs under satellithøjttalerne og fedtefingre på styreenheden Du skriver i #29: Når tingene er i den stand som dette sæt var, så bør de ikke fortsætte med at sælge det som nyt. Ergo: Fordi der er fedtefingre og støv på sættet, og ledningerne ikke ligger i deres små poser, så er sættet ikke nyt? Stop nu, mens du bare har et lille gran af selvrespekt tilbage
--
Acer Extensa, Vista X64
#34
KMK85
Supporter
12-08-2008 14:27

Rapporter til Admin
Jeg sidder og bliver lidt i tvivl, hvis midt-data modtager en vare retur, er de så ikke i deres fulde ret til at sælge den som ny varer, såfremt den er leveret tilbage som den skal? I såfald skal du være glad for at du overhovedet modtager pakkelabel. I øvrigt synes jeg dette er en latterlig diskution. Når man hører på hvad folk har været igennem i forbindelse med RMA sager, penge trukket uden varer bliver leveret osv. Er det her da småting. Hvad havde du egentlig regnet med, at få ud af den her diskussion? Vil du ligge sag an mod midt-data?(-:
--
BFG 680i Sli | Q6600 | Inno3D 9600GT | Antec P180 | 4x1GB Corsair pc-6400 | NorthQ 1KW | Samsung 2232BW | Vista Ultimate 64bit |
#35
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:29

Rapporter til Admin
#31, ja Tyller, det var også barnligt og lavt gjort af mig. Mit eksempel med vaskemaskinen gik selvfølgelig på, at den var købt over nettet og viste sig at være mangelfuld. Så kan sælger naturligvis ikke kræve, at du leverer den hos nærmeste fragtmand eller posthus. #32, det tror jeg nu nok de ville. Sættet var ikke behæftet med mangler ud over, at det var brugt. Ingen ridser e.l. Problemet ligger i, at jeg ikke kan vide hvor meget og hvor længe det har været brugt. Om det så har spillet på max-volumen i 14 dage eller om det har været demomodel siden sættet blev sat på gaden, det kan jeg ikke vide.
--
#36
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:33

Rapporter til Admin
#34, jeg ville bare dele min erfaring og høre andres holdning til situationen. Det er korrekt, at denne sag er meget mild i forhold til de problemer andre har oplevet - det er jeg på ingen måde uenig i. Men blot fordi andre er nogle hustlere, så betyder det jo ikke at branchens standard skal lægges under det niveau som lovgivningen sikrer. #33, jeg henviser til mit svar i #35.
--
#37
Ditlev
Giga Supporter
12-08-2008 14:38

Rapporter til Admin
#35 - Hvilken forskel gør det, hvis sættet spiller som det skal? Du har stadig 2 års reklamationsret..
--
Ditlevism!
#38
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:41

Rapporter til Admin
#37, f.eks. at hvis sættet går i stykker om 6 måneder, så skal jeg bevise, at manglen var til stede, da jeg modtog sættet.
--
#39
CV
HOL Administrator
12-08-2008 14:42

Rapporter til Admin
#26, så du mener altså at vi er nået dertil, at hvis man gerne vil have en ny varer, så skal man lade være med at købe tingene over nettet? Nej. Men hvis man, undskyld mig, er så krævene som du er, så bør du ikke handle over nettet. Jeg synes det er super service at de tilbyder at betale for transporten, da sættet i og for sig ikke fejler noget. Det er bare støvet. Thats it.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#40
Romaniuz
Elitebruger
12-08-2008 14:47

Rapporter til Admin
Jeg tror at du for fremtiden skal handle hos Leasy, de kommer og leverer og servicerer og alt muligt. Så slipper du også for at brokke dig over ingenting.
--
You get more of what you want with a kind word and a gun than you can get with just a kind word - Al Capone -
#41
Ditlev
Giga Supporter
12-08-2008 14:48

Rapporter til Admin
#38 - Jeg kan sagtens se at det ville være et problem, og du er utilfreds med varen, men når Midt-Data ligefrem tilbyder dig en pakkelabel og et nyt sæt, synes jeg ikke der er nogen form for hold i dine anklager.. Havde det været en alm. returvare skulle du selv betale porto, opretter du det som en RMA-sag skal du også selv betale porto.. Du har brokket dig, fået medhold, fået penge for fragten, det eneste du skal gøre er at smide pakken på posthuset.. Helt ærligt, så ser jeg altså ikke problemet..
--
Ditlevism!
#42
Hellhamster
Semi Nørd
12-08-2008 14:49

Rapporter til Admin
Hvor er folk dog hellige at høre på. I var sgu da allesammen blevet tosset hvis I havde modtaget noget som ikke var nyt, når det var det I havde bestilt. Hvis det er en returvare er der jo måske en årsag til det har vært returneret oprindeligt og så skulle jeg da heller ikke nyde noget. Hvis man så samtidigt selv skal slæbe lortet ned på posthuset (I aner ikke hvor langt han har) er det da bare for belastende. Men jeg er sikker på I allesammen blot ville have taget det med et stort smil. jaja.
--
Side under opbygning http://www.photoshop-designs.dk[...]
#43
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:51

Rapporter til Admin
#39, super service vil jeg nu ikke kalde det. Det er korrekt, at jeg er krævende, men jeg kræver dog kun at virksomhederne lever op til lovgivningen - mon det er for meget? Hvis du kendte lidt nærmere til lovgivningen, så tror jeg ikke, at du ville synes, at det var super service at de tilbyder at betale for transporten. Hvis de ikke havde betalt for transporten, så kunne jeg uden tvivl ophæve købet. Nu hvor de tilbyder omlevering, så er det lidt mere tricky, da det så afhænger af, om omleveringen er til væsentlig ulempe for mig. Det er til ulempe, men jeg er usikker på, om forbrugerklagenævnet ville give medhold i, at det var til væsentlig ulempe. Jeg kan dog ikke finde nogen domme eller afgørelser der omhandler netop denne problematik. Men nu hvor Midt-data har fucked up og har sendt en dårlig varer, så kan jeg ikke se, hvorfor de ikke tilbyder et nedslag i prisen på f.eks. 300 kr. Det er stadig irriterende, at jeg skal stå med besværet og spilde tid på det.
--
#44
Nicokaj0306
Superbruger
12-08-2008 14:53

Rapporter til Admin
Hvad havde du regnet med de ville gøre ved returvarer? smide dem i skraldespanden? De er jo nødt til at sælge returvarer videre, og du har bare været den "uheldige". Der har vel heller ikke været noget galt med varen, udover at du er skuffet over at kablerne lå udenforposen, istedet for inden i.
--
C2D E8400 // Mushkin Redline 4gb 800mhz // Samsung F1 750gb // Asus P5Q Deluxe // XFX 8800GT Alpha Dog edition 512 mb // Antec P182
#45
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:56

Rapporter til Admin
#41, det er ukorrekt hvad du skriver. Hvis varen lider af en mangel, så er det sælger, der skal afholde returudgifterne. Lad nu være med at spille smart indenfor områder, som du ikke har styr på. Det er der allerede mange andre, der er gode til i denne verden. Købelovens § 78, stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning. #42, tak.
--
#46
Spam
Ultra Supporter
12-08-2008 14:57

Rapporter til Admin
En ting er, at Midt-Data prøver at prakke dig en tydeligvis brugt vare på. Men altså hvad havde du regnet med? At de sendte dig et nyt frit og kvit, og så kunne du beholde det nuværende? En fragtlabel er den eneste rigtige løsning.
--
#47
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 14:57

Rapporter til Admin
#44, hvis du prøver at læse mine indlæg i tråden, så får du sørme nok svare på dine spørgsmål.
--
#48
graceland
Semi Nørd
12-08-2008 14:57

Rapporter til Admin
#0..jeg forstår dig sku godt...du køber et nyt sæt som du forventer ikke er pakket ud...du modtager noget anvendt...det er da en belastende situation...det er jo dig, der får en masse besvær og ærgelse..at andre så har været i værre situationer er da sagen uvedkommen...tænk hvis det havde været Getmore, du havde klaget over..sikke en opbakning du ville have fået...;-)
--
Brøndby...i medgang og modgang Forever BIF
#49
CV
HOL Administrator
12-08-2008 14:59

Rapporter til Admin
#42 Ja, det var vi nok. Men når de har tilbudt at bytte den, uden at det koster #0 noget, så ser jeg ikke nogen problemer overhovedet. #43 De bryder ikke nogen lov. Så kan ikke se hvor du vil hen med det. Nej forbrugerklavenævnet vil ikke se det som en ulempe, at du skal ned på posthuset med pakken.. Det er en af de betingelser ved at handle over nettet, når varen skal sendes frem og tilbage. Men nu hvor Midt-data har fucked up og har sendt en dårlig varer, så kan jeg ikke se, hvorfor de ikke tilbyder et nedslag i prisen på f.eks. 300 kr. Det er stadig irriterende, at jeg skal stå med besværet og spilde tid på det. Så du vil have rabat fordi de har sendt dig en vare der er støvet, men ellers ikke fejler noget? Den når du ikke langt med nogen steder, beklager. De kunne ligeså godt holde på deres ret, og nægte dig at få varen ombyttet. Og de ville stadig vinde en eventuel sag omkring det, da du selv har indrømmet at der ikke er ridser, kun støv. (Mener jeg jeg læste tidligere oppe) Så kunne du som alternativ vælge at returnere varen, men så skulle du selv betale for fragten. Så uanset hvordan jeg vender og drejer den her sag, så kan jeg ikke få Midt-data til at se ud som "Mr. Bad Guy". Det her virker udelukkende som en tråd hvor du skulle af med lidt luft over at de ville have dig til at traske ned på posthuset med pakken, så den kunne blive sendt tilbage til Midt-Data, for deres regning, og blive ombyttet.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#50
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:01

Rapporter til Admin
#46, hvorfor mener du f.eks. at de ikke kunne tilbyde et afslag i prisen? Om end ikke andet, så for at vise lidt god vilje. Ellers kommer de jo bare til at have udgifter med at tage pakken retur, sende en ny pakke samt behandle min RMA etc. Så kunne jeg slippe for besværet med returnering osv. og stadig ikke føle mig snydt for en ny varer - hvis jeg valgte at løbe den risiko det nu er at beholde en returvare.
--
#51
finnbl
Bruger
12-08-2008 15:04

Rapporter til Admin
#45 Det med væsentlig ulempe gælder vist begge veje: Købelovens §78, stk. 1, 1. pkt.: Køberen kan endvidere forlange, at sælgeren afhjælper mangelen, medmindre dette vil forvolde sælgeren uforholdsmæssig omkostning eller væsentlig ulempe. Ved artsbestemte køb kan sælgeren opfylde sin afhjælpningspligt ved at foretage omlevering. Men gu' er det da irriterende at få en ikke-spritny vare...
--
#52
TheWiseGuy
Bruger Aspirant
12-08-2008 15:08

Rapporter til Admin
Synes det er meget fair, at du kan få sendt det sæt retur og få et nyt... De skal, ifølge købeloven kreditere folk såfremt de ikke er tilfredse - forudsat at varen bare er i salgbar stand, her burde Midt-Data så have kontrolleret det bedre. Synes du skal sende det tilbage og vær glad for, at du får et pænere sæt. Selvfølgelig er det irriterende, men værre synes jeg heller ikke det er når de ordner det for dig :-) Cheer up, det skal nok gå
--
Den der ler sidst af joken griner ikke fordi vedkommende har fattet den, men griner fordi de andre gør det.......
#53
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:10

Rapporter til Admin
#49, du er desværre uvidende om lovgivningen. Hvis du læste købelovens kapitel om forbrugerkøb, heriblandt §75a, §76, så ville du måske bliver klogere. Det centrale er, at hvis Midt-data havde oplyst, at den vare jeg købte var en brugt vare, så havde jeg købt højtalersættet et andet sted. Genstanden svarede ikke til den betegnelse, hvorunder den er solgt, idet varen blev solgt som ny, mens den var brugt, jf. § 76, stk. 1nr. 1 og sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende, jf. § 76, stk. 1, nr. 3.
--
#54
Inside
Junior Nørd
12-08-2008 15:13

Rapporter til Admin
Kan lige forestille mig, at du ikke er hjemme når postmanden kommer forbi, og du så opretter en tråd herinde med, at det er for dårligt at postmanden ikke blev stående udenfor din dør og ventede til at du kom hjem, men at du nu istedet skal hele vejen ned på posthuset, og selv hente pakken. Der burde Midt-data jo lige sørge for at et andet fragtselskab hentede pakken og aftalte med dig hvornår du vil have pakkena leveret, LOL!
--
E6600 B2 @ 3000 MHz | 2x7900GT Sli | Asus maximus X38 | 4x1gb Cell Shock PC6400
#55
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:15

Rapporter til Admin
#53 Jeg kender skam udemærket lovgivningen.. Det er dig der tolker den forkert. Der står ingen steder i loven at sælger skal hente varen på din adresse. Midt-Data har gjort alt hvad de bør i denne sag.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#56
jespert
Elite Supporter
12-08-2008 15:17

Rapporter til Admin
#53 hvordan skulle Midtdata kunne oplyse det hvis ikke de vidste det? BTW så hold dog op med dit hyleri - der er mange der har det værre end dig lyder det til...
--
Hvis det ikke er rigtigt det jeg skriver, så er det bare fordi jeg har udtalt mig om noget jeg ikke ved noget om...
#57
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:18

Rapporter til Admin
#51, prøv at læse hele paragraffen. Det her handler jo ikke om, at jeg ønsker afhjælpning. Det er midt-data, der ønsker at afhjælpe, men mig der synes, at det er til ulempe og heller ville have nedslag eller ophæve købet. Din henvisning ville finde anvendelse, hvis jeg ville have afhjulpet en mangel ved sættet, men at det ville være meget dyrere for sælger at afhjælpe manglen end at lade køber benytte en af de øvrige 3 misligholdelsesbeføjelser.
--
#58
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:24

Rapporter til Admin
#57 Nu ændrer du jo pludselig mening. Nu skriver du at du enten vil have afslag, eller returnere sættet. Sådan som jeg har forstået dine skriverier indtil videre, har været at du ville have sættet byttet uden at du skulle gå på posthuset med det, og du samtidig ville have afslag i prisen fordi de i første omgang havde sendt dig et sæt med støv på, men INGEN ridser. Overflads støv og fedtfingre kan i øvrigt ikke betragtes som misvedligholdelse.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#59
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:25

Rapporter til Admin
#54, jeg får pakken leveret til et kontor, der ligger lige ved siden at min lejlighed, så der altid er nogen til at tage imod pakker, så den situation kommer næppe til at opstå. #55, du skriver "Så du vil have rabat fordi de har sendt dig en vare der er støvet, men ellers ikke fejler noget? Den når du ikke langt med nogen steder, beklager. De kunne ligeså godt holde på deres ret, og nægte dig at få varen ombyttet. Og de ville stadig vinde en eventuel sag omkring det, da du selv har indrømmet at der ikke er ridser, kun støv. (Mener jeg jeg læste tidligere oppe)". Og det er ukorrekt. Der er ingen tvivl om at varen lider af en mangel, når sælger ikke oplyser, at det er en brugt vare der sælges. Lad nu være med at spille smart, hvis du er usmart. I forhold til afhentning på min adresse, så har jeg ingen steder skrevet, at det er et krav ifølge lovgivningen. Jeg har skrevet at omlevering skal ske uden væsentlig ulempe for køber, og at jeg er i tvivl om det kun er til ulempe eller om det er til væsentlig ulempe det jeg skal gøre for at opnå omlevering. #56, læs paragrafferne. Der står "sælgeren har forsømt at give køberen oplysning om forhold, der har haft betydning for køberens bedømmelse af genstanden, og som sælgeren kendte eller burde kende"
--
#60
Heylel
Megabruger
12-08-2008 15:29

Rapporter til Admin
#0, Jebus Christ.. Mulighed 1.: Tag på posthuset og få afleveret det - enten for at hæve købet under 14 dages returret. Mulighed 2.: Tag på posthuset og få afleveret det - for at få en omlevering. Og så kom videre - du har brugt mere tid på at skrive om det herinde, end det ville tage at komme på posthuset. Som andre skriver - hvis det her er det værste der skulle ske for dig i en onlinehandel skal du sgu være glad. Prøv lige at få lidt perspektiv på tingene...
--
På jagt efter: - PVR-150MCE eller PVR-500MCE tunerkort
#61
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:30

Rapporter til Admin
#58, hvis det er uklart så ville jeg helst have at en af følgende muligheder kom i spil: 1. At sælger foranstaltede omlevering uden ulempe for mig. 2. At sælger foreslog et afslag i prisen, da produktet mod forventning var brugt. 3. At sælger accepterede, at købet hæves. Jeg har aldrig skrevet, at jeg både ville have omlevering og nedslag i prisen. Det er klart - det står også direkte i loven, at det ikke er muligt (§ 78, stk. 3) "Overflads støv og fedtfingre kan i øvrigt ikke betragtes som misvedligholdelse."
--
#62
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:30

Rapporter til Admin
#59 Sælger har ingen pligt til at oplyse dig om varen er ny, eller om den har været returneret af en kunde sålænge varen er i væsentlig samme stand. Og det vil jeg mene den er når der kun er støv på, og en enkel fedtfinger. I forhold til afhentning på min adresse, så har jeg ingen steder skrevet, at det er et krav ifølge lovgivningen. Jeg har skrevet at omlevering skal ske uden væsentlig ulempe for køber, og at jeg er i tvivl om det kun er til ulempe eller om det er til væsentlig ulempe det jeg skal gøre for at opnå omlevering. Du har flere gange gennem denne tråd fået af vide at det ikke betragtes som en ulempe at du selv skal gå ned på posthuset med varen. Jeg ville være enig med dig hvis der var tale om ridser, manglende dele eller lignende. Men så længe der kun er tale om støv, så kan jeg altså ikke have ondt af dig. Beklager.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#63
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:34

Rapporter til Admin
#60 Jesus Christ, man kan ikke "hæve købet" under reglen vedrørende de 14 dages returret. Det er to helt forskellige regelsæt. Fat det? Dine kommentarer er ubrugelig. Dette er skam langtfra det værste, som jeg har oplevet i en online handel og selv hvis det havde været det, så er der vel ingen grund til at være glad over, at noget går galt? Der er ingen grund til at bede mig om at få perspektiv på tingene. Du skulle hellere prøve at se tingene fra mit perspektiv og tænke over hvor glad du selv ville være.
--
#64
HrLarsen2
Junior Supporter
12-08-2008 15:38

Rapporter til Admin
Når alt kommer til alt, så der ikke en herinde der ikke ville tude over at have fået den "forkerte" vare. Eneste grund til i disher ham lidt, er fordi i ikke selv er i situationen, eller jeres moar og faaaaar klarer det for jer normalt. Så syntes sgu i bund og grund i skulle prøve at få hår på banditten inden i vræler op om noget jeres moar klarer for jer normalt.. NÆGTER at tro normalt tænkende mennesker siger " nåh ja, det hvad der sker. Jeg fik en brugt vare, det må man forvente når man handler over nettet ". Du i din fulde ret til at være pissed, lige meget hvad mikkel på 8 år siger til dig :)
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, G11, mx518, Hd650, Asusp5k. Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar.
#65
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:39

Rapporter til Admin
#62, så er det jo godt, at jeg ikke har brug for, at du har ondt af mig. Det er sjovt, at du fastholder, at en sælger må sælge en brugt vare som ny på trods af, at jeg er gået så langt at henvise til de konkrete afsnit i lovgivningen. Jeg tror blot at jeg må indse, at jeg ikke kan nå ind til dig. Tal med en du kender, der har forstand på jura og så vil du måske lytte lidt mere til ham/hende. "Du har flere gange gennem denne tråd fået af vide at det ikke betragtes som en ulempe at du selv skal gå ned på posthuset med varen." Ja, af dig der ikke engang sondre mellem ulempe og væsentlig ulempe og påstår at du har helt styr på købeloven selvom du gang på gang viser, at det har du absolut ikke.
--
#66
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:40

Rapporter til Admin

--
Sidst redigeret
#67
Popcorn
Superbruger
12-08-2008 15:40

Rapporter til Admin
waau det tog lagt tid at nå til bunds i den her tråd ;-)
--
Asus P5W DH Deluxe/E6850 @ 3,0 GHz/8800 GTS 512/Corsair XMS2 2x1 GB 5-5-5-12/2xHDD sata/Hiper HPU-4K580/ASUS PG221/3Dmark06 12809
#68
Spam
Ultra Supporter
12-08-2008 15:40

Rapporter til Admin
Well, skal vi ikke bare konkludere, at Simsalabim er en forkælet møgunge (læs: personligt angreb lol), der forventer særbehandling. Som CV også skriver - Midt-Data har gjort deres. Men tvivler på han er tilfreds, før Midt-Data sender en uforbeholden undskyldning sammen med et nyt sæt med UPS Express Saver...
--
#69
Kimosabe
Maxi Supporter
12-08-2008 15:42

Rapporter til Admin
Nu hvor alle har bestemt sig for ikke at tage dit parti, vil jeg da lige sige at jeg sagtens kan se at det er dødirriterende det der er sket. Jeg ville nok også være blevet pænt irriteret. Og til dem der skriver at det ikke er en ulempe at skulle på posthuset, så er der altså folk der har et arbejde der besværliggør den slags..
--
If you can't beat them, arrange to have them beaten
#70
Ditlev
Giga Supporter
12-08-2008 15:42

Rapporter til Admin
#64 - "Når alt kommer til alt, så der ikke en herinde der ikke ville tude over at have fået den "forkerte" vare. Eneste grund til i disher ham lidt, er fordi i ikke selv er i situationen, eller jeres moar og faaaaar klarer det for jer normalt." Hvilken situation? At firmaet har bedt ham sende varen tilbage så han kan få en ny tilsendt? "Du i din fulde ret til at være pissed, lige meget hvad mikkel på 8 år siger til dig :)" Pissed over at firmaet vil bytte hans vare uden beregning eller hvad? "NÆGTER at tro normalt tænkende mennesker siger " nåh ja, det hvad der sker. Jeg fik en brugt vare, det må man forvente når man handler over nettet ". " Jamen det behøver han jo så heller ikke, det eneste han skal er at pakke varen ned og gå på posthuset med den, så kommer der en ny til ham.. Jeg kan virkelig ikke se problemet..
--
Ditlevism!
#71
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:43

Rapporter til Admin
#65 Jeg taler ud fra erfaring. Jeg arbejder tilfældigvis i en afdeling der behandler sager som din hver dag. :o]
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#72
Inside
Junior Nørd
12-08-2008 15:43

Rapporter til Admin
#64 Jeg har hår på dilleren, jeg er 22 år, og jeg bor ikke ved min mor og far. Men hvis jeg fik en forkert vare, og butikken tilbød mig at få den ombyttet GRATIS, hvis bare jeg selv tog på posthuset, så havde jeg godt nok ikke noget imod selv at fragte den derned (ca. 2km). Altså jeg kommer da for fanden ind til byen engang imellem, jeg er da ikke fuld kommen isoleret fra omverdenen. Så meget tuder jeg da godt nok ikke, at jeg ville se det som en ulempe. Tror du skal lade være med at dømme os andre, og hvor meget der skal til før vi begynder at tude.
--
E6600 B2 @ 3000 MHz | 2x7900GT Sli | Asus maximus X38 | 4x1gb Cell Shock PC6400
#73
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:43

Rapporter til Admin
#64, tak for supporten. Jeg kan også sagtens se, at det kunne være meget værre og at dette er en lille-bitte ting i forhold til så meget andet. Derfor gør er det så meget lettere for alle mulige at komme og sige "du er sku' da et pivedyr" og det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Nu er det bare sådan at det er midt-data der laver en fejl og så er det da irriterende at jeg skal stå med bøvlet. Det er ikke værre end at jeg skal en tur ned på posthuset med en pakke, men derfor har jeg vel alligevel lov til at dele mine erfaringer? Eller det må man ikke på HOL, medmindre det er om Getmore? ;-)
--
#74
CV
HOL Administrator
12-08-2008 15:48

Rapporter til Admin
#73 Du har skam lov til at komme med din erfaring. Vi er bare mange der ikke er enige i at det er en dårlig ting. Men du har da lov til at have din mening. Vi lever i et frit land. :o)
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#75
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:49

Rapporter til Admin
#72, hehe, du ville ikke synes, at det var en ulempe, at du havde modtaget en brugt vare og skulle gå 2 km til byen med den og vente på at modtage en ny? :-) Taget i betragtning hvor mange mennesker der bliver pissed af blot at vente 5 min i en kø i supermarkedet, så har du da en ualmindelig lang lunte før du anser noget for at være en ulempe :-) Faktisk ville du se det som en fordel, fordi du ville få noget frisk luft, gratis motion i dette skønne sommervejr? Blot for ikke at nævnet at du ikke ville blive ansporet til at høre utugtig negermusik i dit nye højttalersystem, men i stedet kunne bruge tiden på en afslappende dannelsesrejse i dit indre...
--
#76
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 15:54

Rapporter til Admin
#74, tak. Der er bare mange, der åbenbart har meget imod det og griber lejligheden til at svine nogle andre til. Og så er der alle dem, der spiller kloge uden at have det i noget. :-/ Men du må da bare huske at være glad næste gang du modtaget en beskidt brugt vare i stedet for en spritny :-) PS. Super arbejde i har fået lavet med serveren. Søgefunktionen er da blevet genialt hurtig i forhold til tidligere, hvor det tog 5 år at få resultatet på en søgning
--
#77
don purse
Elite Supporter
12-08-2008 15:54

Rapporter til Admin
Har læst denne tråd igennem. Jeg modtog en 22" Samsung skærm fra PRC-Data den var i samme stand som #0. Var naturligvis skuffet at skærmen var over snottet af den som havde haft den før. Jeg gjore den ren på 5min, gik og svovlede over PRC-Data i en dags tid. Idag er jeg sgu ligeglad da skærmen lever op til det jeg forventede. Jeg ser det lidt som skuffelsen lige nu her, men på sigt ikke noget problem bare varen er " hel"
--
ok
#78
Inside
Junior Nørd
12-08-2008 16:03

Rapporter til Admin
#75 Hvis det regnede, så ville jeg være irriteret, men jeg ville nok være så fornuftig, at jeg lige ventede med at tage derned til regnen er væk ;) Og jeg er heller ikke typen der bliver irriteret af at vente i køen nej. Er rimelig tålmodig af natur, og hilser altid på folkene nede i super brugsen, hvilket har gjort at de også er utrolig venlige overfor mig, hvad enten man møder dem i arbejdstiden eller uden for arbejde. Det belønner sig skam at være tolerant i hverdagen ;) Det gør at livet ikke er så surt i længden. Prøv det
--
E6600 B2 @ 3000 MHz | 2x7900GT Sli | Asus maximus X38 | 4x1gb Cell Shock PC6400
#79
PsychoPops
Junior Supporter
12-08-2008 16:04

Rapporter til Admin
Damn en lang tråd at komme igennem. Simsalabim: Kan godt forstå du er oprørt, men husk du handler over nettet til en lavere pris end hvis du gik i butik. For mig ser det ud som om Midtdata har gjort noget for at hjælpe, det er vel ikke for meget at du også hjælper lidt selv. Næste gang må du jo så bare handle et andet sted end Midtata.
--
Intel 3.0 Ghz | Asus P5AD2 Premium | 2,5 Gb DDR2 PC4200 Dual | Asus EN7800 GTX 256 mb | Vista Home Premium
#80
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 16:13

Rapporter til Admin
#78, godt svar igen. Jeg kan godt lide, at du ikke afviste noget af det jeg skrev bortset fra at du ville vente til det var tørvejr :-) Det er godt, at vi har sådan nogle mennesker som dig, så verden kan blive et bedre sted! Så mangler vi blot noget indhold i dine indlæg, så du kan bidrage med noget, før det bliver rigtig godt :-) #79, det er også planen.
--
#81
HrLarsen2
Junior Supporter
12-08-2008 16:38

Rapporter til Admin
#66 Eneste måde de små børn kan forstå det på åbenbart. Det jo tydligt nogen af de små drenge herinde, "ser op til" hvad i siger, og efteraber. Tag #22 Der er nogen der arbejder fra kl. 8 - 17, og ikke kan komme på posthus uden andre gør det for en. ( vi arbejder begge herhjemme ofte meget længere ) Der nogen der bor langt fra et posthus, og derfor betaler de få kr ekstra for at få bragt ud. Der nogen som eks. kan være 17 år, ingen cykel, bil, knallert, som ikke har nemt ved at komme til posthus, uden hjælp. Der steder i danmark hvor posthus kun har åbent meget kort tid om dagen, der jo skåret gevaldig ned. Sygeligt der så mange som bare vil lade sig pisse på, fordi de bange for konfrontationen med i dette tilfælde midtdata. Jovist ikke verdens største og svinske handling set fra en dansk netbutik. jovist ser det ud til han får en ny, og jovist er det fint de sender en returlabel... men det bare ikke nok. Havde det været en defekt vare, i en normalt indpakket fra fabrikken pakke, så havde det været kanon service fra midtdata's side af. Grunden til mange handler over nettet, er jo det lidt billigere, men de samme regler + lidt ekstra gælder altså stadig.
--
E6850, 4gbpc1066, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, G11, mx518, Hd650, Asusp5k. Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar.
#82
mikemax12
Semi Supporter
12-08-2008 16:53

Rapporter til Admin
Nu har jeg ikke læst hele tråden. Men taget i betragtning af at tråden har varet i 3 timer, så kunne du da have smuttet derned i mellem tiden i stedet for at bruge tid på at skrive her.
--
Intel Core 2 Quad Q9300 @ 3,13 ghz Corsair XMS2 4 GB 800 MHz PC2-6400 Gigabyte 8800GTS 320 MB core-656 mem-984 HKC 580W PSU, Antec Nine Hundred
#83
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 17:05

Rapporter til Admin
#82 Ja, og betalt porto af egen lomme? Jeg har fri i dag, så jeg havde tid, men den returfragtlabel kommer tidligst i morgen.
--
#84
pederlk
Mega Supporter
12-08-2008 17:06

Rapporter til Admin
#82 :D
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series -----Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Inno3D GeForce PCI-E 8800GTS 640MB ---------- 3DMark06 11725
#85
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 17:17

Rapporter til Admin
....Vi må da håbe at der er nogen på adressen når det nye ustøvede sæt ankommer, ellers er det til væsentlig ulempe at få det afhentet på posthuset.... Ellers kan vi håbe på at Midtdata's direktør selv starter merceren og bringer sættet ud på en bette silkepude og med følge af den lokale Garde
--
Acer Extensa, Vista X64
#86
mikemax12
Semi Supporter
12-08-2008 17:22

Rapporter til Admin
85# HAHA:D
--
Intel Core 2 Quad Q9300 @ 3,13 ghz Corsair XMS2 4 GB 800 MHz PC2-6400 Gigabyte 8800GTS 320 MB core-656 mem-984 HKC 580W PSU, Antec Nine Hundred
#87
graceland
Semi Nørd
12-08-2008 17:37

Rapporter til Admin
#85, 86 Saglige indlæg...flot Har I det godt nu? #0...du er blevet kørt godt igennem vridemaskinen i denne tråd, og jeg beundrer faktisk at du har forsøgt at forholde dig sagligt til dit emne et godt stykke henad vejen. Jeg tror ikke du kan komme videre herinde nu, men håber samtidigt at du har fået aflad for din, i mine øjne, berettigede frustration. Held og lykke.
--
Brøndby...i medgang og modgang Forever BIF
#88
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 17:41

Rapporter til Admin
#87, Hvis du læser hele tråden igennem, ser du at mit indlæg lever fuldt ud op til sagligheden af resten #0, vil jo ha' mere end han har krav på, og tuder over at størstedelen ikke giver ham ret i hans krav/ønske
--
Acer Extensa, Vista X64
#89
Simsalabim[DK]
Elitebruger
12-08-2008 17:44

Rapporter til Admin
#87, tak for det. Lad os lade denne tråd ligge her.
--
#90
graceland
Semi Nørd
12-08-2008 17:45

Rapporter til Admin
#88...jeg kan se at denne tråd lever fuldstændig op til HOL-niveau hvad angår saglighed...der er ikke for meget af den, men jeg kan bare ikke se grunden til at splatte ham helt ud med uintelligente bemærkninger, da jeg tror han har fattet at den gerelle holdning her går ham imod...og du er normalt en af de brugere som jeg selv synes har intelligente svar i mange tråde, så lad dog være med at hoppe ned på ARTO-plan.;-)
--
Brøndby...i medgang og modgang Forever BIF
#91
Heylel
Megabruger
12-08-2008 17:49

Rapporter til Admin
#63 Jeg foreslog at du kunne hæve købet under din ret til 14 dages returret, så du kunne komme videre. Jeg er udmærket klar over at det er en anden paragraf der er i spil. Ja, du mister omkostning til forsendelse, men du kommer videre og kan handle et andet sted end MidtData som du ikke bryder dig om.
--
På jagt efter: - PVR-150MCE eller PVR-500MCE tunerkort
#92
CV
HOL Administrator
12-08-2008 17:53

Rapporter til Admin
#90 Du burde tage dig tiden til at læse tråden helt igennem. Der er meget få usaglige indlæg her. Og de usaglige indlæg kommer fra begge fronter. Både dem der synes Midt-data er nogle slemme drenge, og dem der ikke synes.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • GF 8800 GTS-640 • 4 GB DDR3 RAM • 3.2 TB HDD plads Samlet • X-Fi Fatal1ty • 2 x Dell 2405FPW
#93
Tyller
Super Nørd
12-08-2008 18:05

Rapporter til Admin
.....og med den burde tråden låses, der kan ikke koges mere suppe på det ben...
--
Acer Extensa, Vista X64
#94
graceland
Semi Nørd
12-08-2008 18:10

Rapporter til Admin
#92...har skam læst tråden..men nogen læser jo indlæg som fanden læser biblen..;-) #93...enig!!
--
Brøndby...i medgang og modgang Forever BIF
#95
Nightcover
Ny på siden
12-08-2008 18:15

Rapporter til Admin
Er nu officiel Simsalabim supporter. 100% enig med alt, hvad du siger.
--
AsROCK Socket 939 | AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GH | 2*1 GB DDR333 Ram | 250GB 7200RPM | nVIDIA Geforce 8800GT 512MB | 580Watt PSU |
#96
mikemax12
Semi Supporter
12-08-2008 18:18

Rapporter til Admin
#95 øhm okay?
--
Intel Core 2 Quad Q9300 @ 3,13 ghz Corsair XMS2 4 GB 800 MHz PC2-6400 Gigabyte 8800GTS 320 MB core-656 mem-984 HKC 580W PSU, Antec Nine Hundred
#97
Barracuda
Bruger Aspirant
12-08-2008 19:12

Rapporter til Admin
#92 "Der er meget få usaglige indlæg her" HA HA HA! (går da ud fra at det var en joke!) [BLUE]//Hvis folk som dig bliver ved med at poste sådan noget her, så vil tråden blive fyldt med usaglige indlæg ja. Men indtil for 10-15 posts siden har der været masser af saglighed. Der har NÆSTEN ikke været nogen som skulle lege "Mikkel 8 år", eller folk der blev svinet til.[/BLUE]
--
Sidst redigeret af CV
#98
Anonym
Gæst
18-02-2010 23:39

Rapporter til Admin
Jeg kan da kun være enig med simsalabim, graceland og specielt #81. Ærgeligt at se at det endnu engang er CV der er med til at smide på bålet så medløberne straks er der nu hvor det er legaliseret af moderatorerne. Selvfølgelig skal du være ærgelig over at have modtaget en brugt vare til ny pris (ingen ved hvordan den er blevet behandlet i den tid den har været ude af butikkens hænder og om det nedsætter levetiden). Selvfølgelig skal butikken betale for at varen sendes tilbage og efter min mening også mere som kompensation. Du kunne have arbejdet i den time det tager at køre på posthuset og sende pakken og komme tilbage igen på arbejdet. Det er som om at alle bare blindt har accepteret at fordi det er billigt er det i orden hvis reglerne bøjes lidt "for det er jo billigt". Bare fordi IKEA sælger et skab til 150kr har jeg stadig krav på at det hele er i pakken og jeg ikke selv skal finde ekstra skruer eller bore huller ud. At det er billigt kan aldrig retfærdiggøre at man ikke får de rettigheder man har krav på som forbruger. Hvis det så ikke kan løbe rundt for f.eks. midt-data må de sætte prisen op eller finde på noget andet at lave end at sælge genbrugshardware.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Midt-Data sælger demo/retur-varer som nye :-/

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning