Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Knas med forretning..typisk branchen.

Af Nørd rthrane | 11-05-2009 12:08 | 2858 visninger | 95 svar, hop til seneste
Hej hol.dk jeg står i den situation, at jeg på nettet har købt et computerkabinet. Da jeg modtog kabinettet som koster 1099 kr. var det IKKE i original emballage da forretningen først EFTER jeg havde købt orienterede om, at det var en udstillingmodel. Dette til stor skuffelse da man jo regner med at modtaget et nyt. jeg har jo købt det som nyt!!! Det er en side af sagen, en anden er, at der manglende en vindtunnel som er standardudstyr i dette kabinet. Endvidere mangler der en betjeningssvejledning som SKAL medfølge i henhold til CE-reglerne. jeg har gjotr krav om et prisafslag i str. orden 400 kr. han er dog kun villig til at betale mig ca. 275 kr. hvilket jeg synes er totalt grinagtigt, eftersom jeg modtager et "brugt" kabinet med væsentlige mangler. han taler hele tiden om, at han vil sende en pakkeseddel (da han ikke er enig i mit krav) - som jeg mener er en fin løsning både for ham og for mig. MEN jeg mener ikke kan har ret til at ophæve købet, da han først og fremmest skal forsøge at sende de manglende dele til kabinettet ELLER vælge at acceptere mit forslag om prisafslag. det er en kedelig situation, jeg jeg synes ærligt talt at han går i meget små sko. Jeg vil gerne beholde kabinettet, da det er ret svært at opdrive en forhandler der har på lager eller i sortimentet. Lad mig høre jeres kommentar til dette. Tak.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#1
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 12:12

Rapporter til Admin
Hvis du er utilfreds med en handel må det da være til din fordel at sælger tilbyder pengene tilbage. Self skal han gøre opmærksom på det er en demo-model, men jeg synes han gør hvad han kan for at kompensere for det. Han har forsøgt at komme med et kompromis, dette har du ikke accepteret, så nu kan du returnere kabinette uden omkostninger for dig. Hvorfor i alverden SKAL han acceptere dit forslag om afslag i prisen??? Og jeg synes også de 275,- er fint... Jeg vil mene det er sælger der har fat i den lange ende her, også moralsk. Det er jo ikke hans problem du ikke kan skaffe det andre steder fra. Så i min bog tager du fejl og sælger har ret. Hvilken butik er det? For der vil jeg da gerne handle...
--
#2
FTW414
Super Nørd
11-05-2009 12:16

Rapporter til Admin
vil klart give #1 ret også vil jeg mene at dit krav om 400,- i afslag er helt hen i vejret specialt når det er et kabinet der kun koster 1099,- vil for mig give at mere og mindre halvdelen af kabinet´et skulle mangle hvilket det IKKE gør men en vindtunnel og en brugsforvirring som sikkert kan hentes online. Så de 275,- han tilbyder er mere end fair
--
Core2Duo E8600, 8gb Mushkin PC-8500, EP45 Extreme, Lian Li V2110
#3
CV
HOL Administrator
11-05-2009 12:17

Rapporter til Admin
For mig lyder det som om at det er dig der går i små sko. Han har tilbudt at ophæve handlen. Tag dog imod det tilbud, og køb det et andet sted!
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#4
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:20

Rapporter til Admin
#1 jamen det er jo ikke en ny vare jeg har fået? en ny vare er en vare i en ubrudt org. emballage? et TV der kommer i en gammel papkasse hvor meget er DET værd? ved godt det er svært at bedømme, men han får solgt et kabinet - og jeg bliver gladere...
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#5
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:21

Rapporter til Admin
#3 ophæve er ikke en mulighed. Han skal først og fremmest sende de manglende dele... eller give en kompensation (275 kr. er for lidt).
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#6
CV
HOL Administrator
11-05-2009 12:23

Rapporter til Admin
#5 Hvis det er den holdning du har, så får du ingen medlidenhed herinde fra. Du stiller et urimeligt krav. Han har tilbudt en løsning som i begge burde være glade for. Tag imod den og kom videre.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#7
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 12:24

Rapporter til Admin
Tag da imod at ophæv købet og få dine 1099,- tilbage, istedet for at øffe over at sælger ikke vil danse efter din fløjte
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#8
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:26

Rapporter til Admin
#6 hvilken løsning? jeg synes det er mere urimeligt at sende et brugt kabinet med 2 mangler.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#9
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 12:27

Rapporter til Admin
#8, Ja, og derfor tilbyder sælger dig at handlen går tilbage, at du så har problemer med at finde kabinettet andetsteds er ligesom dit eget problem, ikke sælgers
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#10
pederlk
Nørd Aspirant
11-05-2009 12:27

Rapporter til Admin
#8 Løsningen er at han tilbyder dig at ophæve købet, så tag dog imod tilbudet, istedet for at pive herinde Og hvis du vælger at gå til forbrugerstyrrelsen med det, vil de give dig det samme svar
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series|Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Club3D GeForce PCI-E 9800GT 512MB|3DMark06 score 12625
#11
FTW414
Super Nørd
11-05-2009 12:27

Rapporter til Admin
#5 Han skal ikke først og fremmest sende de manglende dele. Ja du har krav på at ophæve købet eller nedslag i prisen begge dele er du blevet tilbudt men istedet stiller du urimelige krav. So take it og leave it
--
Core2Duo E8600, 8gb Mushkin PC-8500, EP45 Extreme, Lian Li V2110
#12
CV
HOL Administrator
11-05-2009 12:28

Rapporter til Admin
#8 Den løsning du selv skrev i #1. At han ville sende dig en fragtseddel så du kan returnere kabinettet free of charge. Hvis du ikke vil det, så er det uden tvivl dig der går i små sko.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#13
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:29

Rapporter til Admin
Endvidere synes jeg der sidder en masse nørder ude i branchen der ikke aner et begreb om god kundeservice og i det hele taget drive forretning. men der findes heldigvis også beviser på det modsatte.. det er bare min mening....
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#14
Anima
Supporter Aspirant
11-05-2009 12:29

Rapporter til Admin
Ja, få ham til at sende et nyt kabinet - så er den skid slået Og endelig, hvis du beholder det, så er en manglende vindtunnel da ikke 400 kroner værd. Det kan godt være kabinettet er udstillingsmodel, men det får det jo ingen ridser af. 275 kroner i afslag er et virkelig godt tilbud som jeg ser det.
--
Lenovo t61, HTPC, Pioneer, onkyo, Sony, KEF og en masse andet sjov.
#15
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:30

Rapporter til Admin
#12 hvorfor skulle jeg acceptere det? jeg har købt og betalt for varen. Han skal i det mindste prøver at sende de ting der mangler. og så en betjeningsvejledning der på min. er på et nordisk sprog.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#16
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 12:31

Rapporter til Admin
...og måske skal han sende en rulle tudekiks og et lommetøklæde med...
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#17
FTW414
Super Nørd
11-05-2009 12:32

Rapporter til Admin
#15 hvis de dele ikke findes mere er det ligesom udelukket istedet har han tilbudt dig intet mindre end 2 andre løsninger at du så er urimlig er en anden side af sagen og egentlig ikke sælges problem 400,- er helt hen i vejret
--
Core2Duo E8600, 8gb Mushkin PC-8500, EP45 Extreme, Lian Li V2110
#18
FTW414
Super Nørd
11-05-2009 12:32

Rapporter til Admin
#16 tror du en rulle kan gøre det ?
--
Core2Duo E8600, 8gb Mushkin PC-8500, EP45 Extreme, Lian Li V2110
#19
pederlk
Nørd Aspirant
11-05-2009 12:35

Rapporter til Admin
#18 Tror snarere at der skal en hel palle til
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series|Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Club3D GeForce PCI-E 9800GT 512MB|3DMark06 score 12625
#20
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:37

Rapporter til Admin
Hvorfor er i så meget på hans side? er i ikke kritiske forbrugere?
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#21
FTW414
Super Nørd
11-05-2009 12:43

Rapporter til Admin
#20 Fordi at dit krav seriøst er forlangt ude du forlanger næsten 40% afslag i prisen fordi der mangler en sølle lille vindtunnel.. GET REAL #19 præcis det jeg tænkte
--
Core2Duo E8600, 8gb Mushkin PC-8500, EP45 Extreme, Lian Li V2110
#22
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 12:43

Rapporter til Admin
Jo, men vi er ikke urimelige i vores krav
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#23
pederlk
Nørd Aspirant
11-05-2009 12:43

Rapporter til Admin
#22 Enig #20 Ring til Nasa og spørg om de har en brugt vindtunnel til salg
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series|Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Club3D GeForce PCI-E 9800GT 512MB|3DMark06 score 12625
#24
jespert
Semi Nørd
11-05-2009 12:48

Rapporter til Admin
#20 fordi det tydeligt fremgår, at du kun prøver på at udnytte situationen... Du kan da ikke få et bedre tilbud end en annullering af handlen...
--
Hvis det ikke er rigtigt det jeg skriver, så er det bare fordi jeg har udtalt mig om noget jeg ikke ved noget om...
#25
CV
HOL Administrator
11-05-2009 12:50

Rapporter til Admin
#20 Vi er kritiske. Men ikke urimelige. Dit krav er urimeligt.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#26
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:52

Rapporter til Admin
ok! Takker indtil videre for jeres mening.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#27
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 12:53

Rapporter til Admin
Du har spurgt om vores mening og den har vi givet dig... Burde det ikke være et vink med en vognstang? ALLE er enige med sælger! Lad være med at tude og acceptér en af sælgers løsninger. Og du kan godt skrive videre herinde, men det får dig kun til at fremstå som... Ja gæt selv.
--
#29
rthrane
Nørd
11-05-2009 12:58

Rapporter til Admin
#27 Det er fint i har en mening. Men ikke særlig venligt at få mig til at fremstå som idioten, troede dog respekten og tonen var bedre herinde.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#30
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 12:59

Rapporter til Admin
#29, Det er ikke os der får dig til at fremstå som en idiot, det klarer du selv til UG+
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#31
Lau,Henrik
Semi Supporter
11-05-2009 13:01

Rapporter til Admin
#30 BOOM HS! Men udover det så er det dig #0 der er dum, sælger har erkendt sig fejl og prøver nu at gøre den god igen...
--
Den gamle Henrik lau, nu med en ny og forbedret opskrift :D http://hlp24.mybrute.com[...] (opret en bruger og kom af med nogle agressioner)
#32
Satter
Maxi Supporter
11-05-2009 13:08

Rapporter til Admin
At han sælger dig et demo-kabinet til nypris, uden at oplyse dig derom er naturligvis ikke i orden. Jeg synes dog, at han har tilbudt dig en pæn kompensation. Han kan ikke give dig 400kr i rabat på et kabinet til 1100kr, fordi det formentlig vil betyde at du får det billigere end til hans cost pris. Hvis han gav dig 400kr retur, ville han derfor være en rigtig dårlig forretningsmand :) Jeg kan godt forstå, at du er utilfreds, men jeg synes ikke umiddelbart at så lille et beløb bør give anløb til så store frustrationer ;) Bed ham om at eftersende den manglende del, og hvis ikke han kan det må du lade handlen gå tilbage.
--
Et gammelt kinesisk ordsprog siger: Den som aldrig sover, er altid vågen...!
#33
rthrane
Nørd
11-05-2009 13:11

Rapporter til Admin
#32 Tak for dit svar! - og for en smule medholdenhed:-)
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#34
zarko
Ultra Supporter
11-05-2009 13:16

Rapporter til Admin
& jeg er enig med alle andre. - sælger har gjort hvad han kunne :]
--
Har ingen pc atm, søger en :) Skal bare være C2D, er ligeglad med hvilken.
#35
visbech
Elitebruger
11-05-2009 13:20

Rapporter til Admin
arhh slap nu af boyz! Kan da godt forstå køber skriver her. det er fandme da også for dårligt at sælger "sælger" et kabinet som nyt, når det har været ude af original indpakning og endda dele mangler fra pakken. ved også godt køber intet rigtig kan stille op, men synes stadig købers tone holdes på et nivuea, hvor der ikke skal lynches fra HOL.dks side, men der skal nok ikke så meget til, da I er i fuld gang, tards. jeg oplever køber skriver her, for at få oplyst om dette kan være rigtig. han har ikke engang nævnt butikken, som de fleste som føler sig SNYDT nok gør. Så slå kold vand i blodet HOL.dk. Desuden, de fleste som ville have modtaget en pakke som beskrevet her, havde whinet MEGET mere. og hvis sælger kan bestemme sig for at vente med at oplyse om at varen er "brugt"/pakket ud før køb, så er det vel også fair at køber stiller 400kr som krav, dog langt fra sikkert det går i orden. Synes ikke dette er købers fejl, tværtimod, er det sælger. én af jer modtager en "brugt" pakke, når man forventer og betaler for nyt i original embelage. i er gået amok!! jeg ville i hvert fald. hf & gl Send lortet tilbage og få fuld erstatning evt. og I andre, tag jer sammen! - seriøst jer der whiner, ikke #0. #0 virker dog lidt begynder :p men alligevel... synes mere det er oplysning end whine. wah waahh waaaahh!!!
--
MSN: [email protected] WHAT SAY YOU ! !
#36
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 13:21

Rapporter til Admin
#29 Jeg forsøger ikke at få dig til at fremstå som en idiot. Jeg påpeger bare at jeg mener dine krav er urimelige. Det mener jeg jeg (og de fleste andre) har skrevet på en rimelig sober måde. Men da dette er et internet-forum må du påregne tonen er anderledes end hvis du sidder og taler direkte med folk. Og bliver du fornærmet over det, er dette måske ikke det rette sted for dig... Og inden du lægger ord i munden på mig, er det ikke fordi jeg beder dig skride eller noget i den retning... Du kom med hvad du synes var et problem -> folk regerede -> Desværre ikke på den måde du havde håbet på, men sådan er det bare.
--
#37
CV
HOL Administrator
11-05-2009 13:24

Rapporter til Admin
#35 Har du ikke læst det hele eller hvad? Sælger har netop tilbudt at han kan ophæve købet, så han får pengene tilbage. Men det vil #0 jo ikke, i følge det han selv skriver. Så derfor er din kommentar "Send lortet tilbage og få fuld erstatning evt. " ikke meget bedre end hvad vi andre skriver. Og du har lige brugt 12 linier på at forklare hvor dumme vi alle sammen er, for derefter selv at komme med nøjagtig samme udsagn. *klap klap*
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#38
rthrane
Nørd
11-05-2009 13:28

Rapporter til Admin
jeg vil også tilføje, at hvis man i detailhandlen blot tilbød at ophæve handler hvor leverabdøren har svigtet, var der jo reelt ingen mulighed for reklamation. Derfor mener jeg ikke det er en option bare at sige jeg kan sende det tilbage hvis jeg er utilfreds!!!! er man enig?
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#39
rthrane
Nørd
11-05-2009 13:29

Rapporter til Admin
#37 kig på #38
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#40
CV
HOL Administrator
11-05-2009 13:33

Rapporter til Admin
#38 Nu er det jo så sådan, at de fleste faktisk ønsker at ophæve deres køb hvis de finder et problem med deres vare. Og jo, det er en gyldig reklamations metode at sælger vælger at ophæve købet.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#41
Barracuda
Juniorbruger
11-05-2009 13:34

Rapporter til Admin
13# Er langt hen af vejen enig med dig. Hvorfor h.. sender forhandleren et demo-produkt i første omgang, uden i det mindste at undersøge om alle dele er fundet og pakket?? - Det er en FEJL fra forhandlerens side. Når det er sagt, må vi som forbrugere også bare acceptere, at vi er med til at presse prisen i bund, når vi benytter prisportaler som edbpriser.dk m.f. OG dermed efterlader forhandleren en mindre margin til det du efterlyser: Service. Accepter det du er blevet tilbudt (hvilket måske er irriterende for dig, men ikke urimeligt) og prøv så i fremtiden at finde en lokal pc-pusher, som godt nok tager 30% mere for varen, men til gengæld yder 'Service'.
--
#42
rthrane
Nørd
11-05-2009 13:36

Rapporter til Admin
han har tilbudt mig 300 kr. i kompensation. er det ok???? hvad synes i, Specielt jer der har skrevet til sidst i denne tråd?
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#43
Aron
Ultrabruger
11-05-2009 13:39

Rapporter til Admin
# 42 Jeg synes allerede det er mere end rimeligt og kan slet ikke forstå, at man vil igennem så meget for 25 kr mere i erstatning end det oprindelige beløb. Er enig med alle andre i denne tråd. Dine krav er urimelige.
--
-A
#44
icreate-c-sharp
Superbruger
11-05-2009 13:43

Rapporter til Admin
#20 "Hvorfor er i så meget på hans side? er i ikke kritiske forbrugere?" Ovenstående holder ikke. Det er ikke man er på NOGENS side her, men har en anden holdning end dig jo. Blot fordi du er medlem herinde er det ikke et fællesskab hvor alle støtter alle uanset hvad - men vi skal nok støtte dig hvis der er grundlag for det (mange deæte meninger her jo). Men anywho - du har fået solgt et kabinet der er udstillingsmodel hvilket ikke er iorden at sælge for nypris. Derudover mangler der manual og en vindtunnel. Enten kan han fremsende delene eller give dig en kompensation. Han har valgt at kompensere dig med noget lign. 25% altså 1/4 del af prisen for 1 vindtunnel og manual. Tvivler på at prisen er så høj pga. medfølgende vindtunnel her, så ikke et dårligt tilbud for mig. 400 kr er som tidliger sagt 40% hvilket er urimeligt da det som regel som udstillingsmodel har været udpakket men ikke bliver "brugt" på samme måde som hvis du havde købt brugt - og derfor heller ikke kan forlange samme rabater som hvis en havde haft det i brug i 3-6 måneder derhjemme. Jeg kan godt forstå din frustration, men husk på manden her har givet dig masser af alternativer. - Kompensere for tabt indhold (vindtunnel og manual) og at det har været udpakket men uden nævneværdig brug til en værdi af 1/4 del af prisen. - Lade handelen gå tilbage hvis du ikke er tilfreds med den kompensation han tilbyder, endda free-of-charge. Ellers så prøv at forklar ham du vil sende det tilbage men have et helt nyt med alt inklusiv - bør være muligt da han som forhandler helst skulle kunne få 1 mere hjem. Ellers er det kun at sige du har mulighed for at købe det andetsteds når du så er kommet tilbage til square 1 uden en eneste tabt krone.
--
Intel C2Q9450 2.66Ghz | Asus P5Q3 Deluxe@Wifi | 4x1GB Corsair XMS DDR3 | NVidia Geforce 7900 GTX 512MB [HD4870 1GB DDR5 on its way :P]
#45
rthrane
Nørd
11-05-2009 13:46

Rapporter til Admin
ok! takker for svarene. lukker jeg har ikke mere at sige. hej hej
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#46
Mads Kvist
Semi Supporter
11-05-2009 13:54

Rapporter til Admin
Det er kun din mening der er afgørende for om de 300 er ok. Jeg synes dit bud på 400kr er helt iorden.. Og til dem der så siger at det så kommer under sælgers indkøbspris og han vil miste penge på det, vil jeg høre jer om "hvorfor sætter han noget ud som demo/udstillingsmodel"? Mit bud er at det er for at sælge mere. Og har det lykkeds, så er det da ikke en dårlig handel at sælge det til under indkøbspris? Det kan være at den demo model har øget hans salg med 10.000,- Det er rigtig dårlig stil at sende noget der svarer til det man har betalt for! Jeg kan godt følge dig. Hader at gå og vente på at modtage noget man virkelig glæder sig til, og så kommer der bare ikke det man har bestilt :( Hvis det var mig havde jeg krævet at få min betalte porto retur, og få tilsendt en retur-seddel, og sende det retur, så jeg ikke har mistet 1kr på det. Men kun min tid. Og jo det har han sikkert gjort og bla bla bla.. Det var bare hvad JEG ville gøre.
--
#47
Zienz
Gæst
11-05-2009 13:59

Rapporter til Admin
Af hensyn til en del, som umiddelbart virker ignorente herinde.. Hvor mange af Jer, som mener rthrane skal "lukke og være tilfreds" har lige brugt tid på at læse lovsamlingen vedrørende vildledende annoncer i forbrugeraftaleloven inden I lukker Jeres varme luft ud her? Det er sgu til at blive harm over - sådan en flok børn?? Sælger skal, da han har solgt kabinettet, som nyt uden anmærkning iflg. købeloven sørge for, at køber får dette. Det er imod god skik, at sende en brugt/udstilling til fuld pris. "går den så går den" - nej den går, forhåbentlig, ikke! Du har givet sælger et tilbud om, at du vil beholde varen ved afslag på 400,-, hvilket sælger kan godtage eller - Kræv handlen opløst uden, at du betaler for fragt i forbindelsen eller kræv en ombytning på sælgers bekostning, hvor du får den vare, som du i første omgang har betalt for. Sker dette ikke bør du anmelde sælger til forbrugerstyrelsen - har sælger E-mærket kontakt også disse herom. Og ja - hvis nogen græder en flod til mig skal jeg med glæde forsøge at grave en afgørelse fra et lignende eksempel vedr. et digitalkamera frem. (loven beskytter som regel altid køber i BtC handler.)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#48
zienz
Gæst
11-05-2009 14:02

Rapporter til Admin
Hvor har du forresten handlet?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#49
rthrane
Nørd
11-05-2009 14:06

Rapporter til Admin
#48 jamen det kan jeg vel godt fortælle. www.bbec.dk[...]
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#50
Yesbar
Maxibruger
11-05-2009 14:06

Rapporter til Admin
#47 Jep dansk købelov pakker køberen ind i vat. Pfft. Jeg kan godt forstå #0's frustration og irritation over at have fået tilsendt et kabinet som har stået i udstilling og har mangler, men kravene tilbage om kompensation på 1/3 af købsprisen er nok lige i overkanten - specielt taget branchen i betragtning hvor avancen i forvejen er lav. Som udgangspunkt holder jeg med rthrane og det gør købeloven også, men taget beløbet i betragtning så tror jeg ikke det er det helt store værd. Mit forslag: Hæv købet eller tag i mod de 275kr.
--
AMD x64 5000+, 3gb ram, Radeon 4830 512mb, 500gb hdd. Acer Aspire One, Windows 7, 1,6ghz, 1gb ram, 160gb harddisk, HTC Touch Pro, Nokia E71
#51
DerMeister
Gæst
11-05-2009 14:26

Rapporter til Admin
Eftersom kabinettet er mangelfuldt (der mangler en vindtunnel), har du ret til en afhjælpning, jf. Købeloven § 78, stk. 1, nr. 1, medmindre dette er umuligt (hvis sælger ikke kan skaffe en vindtunnel) eller hvis det vil påføre sælger uforholdsmæssigt store omkostninger (eks. hvis han for at kunne sende dig en vindtunnel bliver nødt til at købe et helt ekstra kabinet og tage vindtunnelen derfra), jf. § 78, stk. 2. Skulle du i medfør af stk. 2 blive afskåret fra at få afhjulpet manglen, har du krav på et passende afslag i købesummen, jf. § 78, stk. 1, nr. 3. Hvad dette er, skal jeg ikke kunne sige, da det er meget individuelt for hver vare, men eftersom der både mangler en vindtunnel og kabinettet ikke er nyt, synes jeg 400 kr. lyder som et ganske rimeligt afslag. Såfremt du ikke kan blive enig med sælger om et afslag, kan du nok kræve ophævelse af handlen, jf. § 78, stk. 1, nr. 4, idet kabinettet i øvrigt er mangelfuldt fordi det ikke er nyt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
pederlk
Nørd Aspirant
11-05-2009 14:36

Rapporter til Admin
#51 Sælger har jo netop tilbudt at ophæve handlen og give ham pengene tilbage, så kan ikke forstå hvad han piver over
--
ASUS P5NT WS AiLifestyle Series|Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz Club3D GeForce PCI-E 9800GT 512MB|3DMark06 score 12625
#53
DerMeister
Gæst
11-05-2009 14:46

Rapporter til Admin
At sælger tilbyder ham ophævelse er netop bare et tilbud. Købers rettigheder, som gengivet i mit indlæg, består stadigvæk.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#54
MaLk0
Monsterbruger
11-05-2009 15:00

Rapporter til Admin
Fatter ikke nogen gider bruge så meget tid og energi for at få presset 100 kr mere ud af en forhandler... Men det er så bare mig.
--
#55
rthrane
Nørd
11-05-2009 15:20

Rapporter til Admin
#51 Lige nøjagtig. Det er lige hvad denne her tråd har manglet - men som jeg IKKE kunne finde. det kunne mpske også hjælpe de fortvivlede 15-årige herinde, der udtaler sig på et meget tyndt grundlag.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#56
CV
HOL Administrator
11-05-2009 15:23

Rapporter til Admin
#55 Det kan godt være du mener at folk udtaler sig uden at kende til lovgivningen. Men det betyder bare at folk i stedet udtaler sig ud fra hvad der er logisk og rimeligt. Og det vægter IMHO højere end en eller anden dum paragraf. Men uanset hvad så har sælger stadig ret til at vælge at ophæve købet.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#57
rthrane
Nørd
11-05-2009 15:30

Rapporter til Admin
#56 Læs lovgivningen. Det er det der tæller i sidste ende.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#58
CV
HOL Administrator
11-05-2009 15:31

Rapporter til Admin
#57 Læs den selv igennem. Sælger har ret til at ophæve købet, hvis der ikke er nogen anden måde at tilfredsstille en besværlig kunde som dig på.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#59
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 15:38

Rapporter til Admin
#55 Det er sgu meget sjovt du efterlyser en sober tone og føler dig tilsvinet... #51 Lige nøjagtig. Det er lige hvad denne her tråd har manglet - men som jeg IKKE kunne finde. det kunne mpske også hjælpe de fortvivlede 15-årige herinde, der udtaler sig på et meget tyndt grundlag. Nu føler jeg mig i min gode ret til at kalde dig en idiot.
--
#60
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 15:42

Rapporter til Admin
#51 Nu spørger #0 jo ikke omlovgivningen... Han skriver tydeligt og beder om vores kommentarer til sagen. Dem har vi givet. Jeg mener stadig sælger har gjort hvad han kan. Om det er i overensstemmelse med lovgivningen ved jeg ikke, men jeg synes på ingen måde sælger har været unfair. Eftersom #0 ikke kan finde kabinettet andre steder er det jo bare take-it-or-leave-it... Han kan få pengene tilbage og er der mere klynk over det må han gøre det på arto...
--
#61
DEVIL_DK
Guru
11-05-2009 15:43

Rapporter til Admin
hvor svært kan det være at tag imod tilbudet om at ophæve købet eller modtag de 275.- Var jeg dig gad jeg virkelig ikke spilde min tid på sådan en sælger. Du har ret i at der findes flere kejler i edb branchen der ikke har begreb om kunde service eller hvad det er de slæger. der findes også rigtig mange der er gode og ved hvad de laver. der findes også kunder man bare ikke kan gøre tilfres uanset hvad man tilbyder dem ;) PS: du modsiger dig selv når du siger de er nørder der ikke ved noget en nørd ved en masse, nørd kan ikke bruges som et negativt ord her. Der findes mange 15 årige der ved mere om hardware og computere end folk der er dobbelt så gamle som dem. jeg er 42 og har da stadig meget at lære om mange ting.
--
*Asus P5K/EPU*Intel E8400@3600MHZ*Club3D XOC4870 1GB* *A-DATA DDRII 1066 4GB*Corsair 650 Watt*Hanns-G HG281D*
#62
DerMeister
Gæst
11-05-2009 16:13

Rapporter til Admin
#56: Nej, sælger har IKKE ret til at hæve købet. Forstå nu, at det er køber, der har nogle beføjelser i henhold til Købeloven, og at han kan vælge blandt dem med de begrænsninger der er (som nævnt f.eks. at han ikke kan kræve afhjælpning, hvis det påfører sælger uforholdsmæssige omskostninger). At sælger tilbyder at hæve købet kan køber bare glæde sig over, for det giver bare køber endnu en mulighed udover dem, han har i henhold til Købeloven.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#63
Rolf
Supporter Aspirant
11-05-2009 16:35

Rapporter til Admin
#62 At sælger tilbyder at hæve købet kan køber bare glæde sig over, for det giver bare køber endnu en mulighed udover dem, han har i henhold til Købeloven. Køber kan da bare benytte sig af sine 14 dages returret. Men det er jo ikke nødvendigt her, da sælger allerede har tilbudt det. Og hvis sælger kunne, mon så ikke bare han havde sendt ham de manglende dele? Køber skriver jo netop at han ikke kan finde det specifikke kabinet andre steder. Og nu får han 300 retur, hvilket jeg mener er en 100% god løsning. Det der er hele humlen i det her er at køber føler sig forurettet og han skiver så på dette forum for at få medhold, men 98% af dem der skriver her mener ligesom jeg, at sælger har strukket sig langt for at løse problemet.
--
#64
Helmer
Juniorbruger
11-05-2009 16:43

Rapporter til Admin
DerMeister. det lader til du selv har læst dokumentet, men der er noget du overser. Eftersom kabinettet er mangelfuldt (der mangler en vindtunnel), har du ret til en afhjælpning, jf. Købeloven § 78, stk. 1, nr. 1, medmindre dette er umuligt (hvis sælger ikke kan skaffe en vindtunnel) eller hvis det vil påføre sælger uforholdsmæssigt store omkostninger (eks. hvis han for at kunne sende dig en vindtunnel bliver nødt til at købe et helt ekstra kabinet og tage vindtunnelen derfra), jf. § 78, stk. 2. DETTE KAN IKKE BETALE SIG, SÅ DETTE PUNKT SPRINGES OVER. Skulle du i medfør af stk. 2 blive afskåret fra at få afhjulpet manglen, har du krav på et passende afslag i købesummen, jf. § 78, stk. 1, nr. 3. Hvad dette er, skal jeg ikke kunne sige, da det er meget individuelt for hver vare, men eftersom der både mangler en vindtunnel og kabinettet ikke er nyt, synes jeg 400 kr. lyder som et ganske rimeligt afslag. ET PRISAFSLAG PÅ 400 KRONER AF EN KØBSSUM PÅ OMKRING 1000 KRONER ER IKKE ET PASSENDE AFSLAG, OG DET VIL INGEN, OG JEG SIGER ABSOLUT INGEN, VIRKSOMHEDER I DENNE BRANCHE GODKENDE. Såfremt du ikke kan blive enig med sælger om et afslag, kan du nok kræve ophævelse af handlen, jf. § 78, stk. 1, nr. 4, idet kabinettet i øvrigt er mangelfuldt fordi det ikke er nyt. SIDST MEN IKKE MINDST. EFTERSOM MAN IKKE KAN BLIVE ENIG MED SÆLGER OM ET AFSLAG ER SIDSTE LØSNING AT OPHÆVE HANDLEN. -------------------------------- kan se, at der højst sandsynligt er snakke om et Antec P182. hans omkostninger kommer derfor til at lyde på omkring 1000 for kabinet + 80 kroner i fragt = 1080 kroner. Du kan så regne ud, at han skal tabe 25-35% på dette salg, hvilket er for meget til at være et passende beløb.
--
#65
CV
HOL Administrator
11-05-2009 17:01

Rapporter til Admin
#62 Jo, sælger har ret til at ophæve købet. Lær og forstå købeloven, hvis du vil citere den.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#66
DerMeister
Gæst
11-05-2009 17:10

Rapporter til Admin
#64. Taget i betragtning kabinettet både er en udstillingsmodel og mangler en vindtunnel samt manual, synes jeg 400 kr. (lidt under 40 %) afslag er rimeligt, eftersom manglerne er ganske væsentlige. Hvis sælgeren ikke vil give ham 400 kr. i afslag må han enten kræve omlevering, hæve eller bringe sagen for domstolene, som må fastsætte det passende afslag - og så må sælger rette sig efter det, uanset hvor urimeligt han må synes det er(at bringe sagen for domstolene er nærmest blot en teoretisk mulighed - ingen går i retten for 400 kr. Pointen er bare, at dit argument med at sælger ikke "vil acceptere" et afslag på 400 kr. ikke er validt.) Følgende forstår jeg intet af: kan se, at der højst sandsynligt er snakke om et Antec P182. hans omkostninger kommer derfor til at lyde på omkring 1000 for kabinet + 80 kroner i fragt = 1080 kroner. Du kan så regne ud, at han skal tabe 25-35% på dette salg, hvilket er for meget til at være et passende beløb. Hvis du vil have min kommentar til det, kommer du til at omformulere det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#67
DerMeister
Gæst
11-05-2009 17:11

Rapporter til Admin
#65, Hvor i Købeloven finder du sælgers hjemmel til at hæve købet i denne situation?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#68
Helmer
Semibruger
11-05-2009 17:15

Rapporter til Admin
#66 Du har fuldkommen ret. Man kan til en hver tid tagen den i retten :) det er der jo ingen der forhindre en i, men her vil sagen også falde til Sælges side grundet det høje afslag på produktet. Jeg har nu haft med denne branche at gøre i 6 år, og jeg ved tilfældigvis en hel del om, hvad der sker i lignende sager :D
--
#69
gQrgh
Ny på siden
11-05-2009 17:25

Rapporter til Admin
Altså jeg syntes jeg kan se det fra begge sider, selvfølglig skal du informeres om det er en demo model INDEN du køber og så skal der automatisk trækkes noget fra prisen der, og de manglende dele skal du have været informeret om, men syntes da det var flot gjort af ham at han vil give 275kr i rabat, men du skulle have været informeret om det før. syntes du skal acceptere det få de 275 kr i rabet og så få ham til at sende en af de manglende dele med/ finde en blæser eller noget du kunne bruge oveni. Fordi det er TRODS ALT sælgers fejl. Og til i andre syntes jeg lige i er hårde nok ved #0, bare sådan som jeg ser på det, men heldigvis må vi alle sige vores meninger :)
--
#70
CV
HOL Administrator
11-05-2009 17:26

Rapporter til Admin
#67 I det du selv citerer. Husk at loven skal ses fra både køber og sælgers side. Så hvis sælger vurderer det er for dyrt at skaffe de manglende dele, og køber ikke mener afslaget er højt nok. Ja så er der kun en mulighed tilbage, at ophæve købet. Deraf kan sælger ophæve købet.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#71
DerMeister
Gæst
11-05-2009 17:44

Rapporter til Admin
Du læser loven forkert. § 78-79 skal forstås således: Udgangspunktet er, at køber ret til at hæve købet, hvis der er en mangel. De eneste undtagelser fra dette er, hvis: 1) Manglen er uvæsentlig (§ 78, stk. 1, nr. 4) 2) Sælger tilbyder afhjælpning eller omlevering (§ 78, stk. 3) Hvis sælger tilbyder afhjælpning/omlevering, skal afhjælpningen/omleveringen foretages inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. (§ 78, stk. 4, 1. pkt.). Når man skal afgøre hvad der er inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen skal man kigge i § 79. Af § 79 fremgår det, at der navnlig skal tages hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed. Hvis det ud fra disse kriterier kan fastslås, at afhjælpningen/omleveringen IKKE kan gennemføres inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, så må køberen alligevel gerne hæve købet – det står i § 78, stk. 4, 2. pkt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#72
CV
HOL Administrator
11-05-2009 17:50

Rapporter til Admin
#71 Jeg har arbejdet med den slags sager i 2 år. Så jeg tror nok jeg ved hvordan loven skal forstås.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#73
DerMeister
Gæst
11-05-2009 17:55

Rapporter til Admin
"jeg tror nok jeg ved hvordan loven skal forstås." Det ser ellers ikke sådan ud, for du har endnu ikke fremført nogle argumenter for din påstand.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#74
CV
HOL Administrator
11-05-2009 18:02

Rapporter til Admin
#73 Det nytter jo ikke noget at argumentere over for en som holder fast på sit synspunkt. På min tidligere arbejdsplads brugte vi ofte den med at ophæve købet, hvis kunden var besværlig. Og det var i samråd med forbrugerrådet, at vi tog beslutninger om hvordan forskellige sager skulle håndteres.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#75
Tim
Gæst
11-05-2009 18:17

Rapporter til Admin
Der er ikke så meget og diskutere. Du har handlet på nettet. Alle ting købt på nettet har køber 14 dages fuld fortrydelses ret, da køber ikke har mulighed for at bese varen inden køb. Så send da bare det kabinet tilbage, og få ophævet købet. End of story :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#76
DerMeister
Gæst
11-05-2009 18:18

Rapporter til Admin
I tilbød kunden en ophævelse af købet, hvilket kunden kunne vælge at acceptere eller afslå. I praksis vil kunden næsten altid acceptere dette, fordi det medfører, at konflikten stopper. I ville ikke som sælger have kunnet gennemtvinge et krav om ophævelse ved domstolene. "Det nytter jo ikke noget at argumentere over for en som holder fast på sit synspunkt." Naturligvis holder jeg fast på mit synspunkt når det er det juridisk korrekte, og jeg endda har ulejliget mig rent faktisk at argumentere for det - i modsætning til dig, der nu har brugt to indlæg på at påstå noget uden at argumentere for det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#77
CV
HOL Administrator
11-05-2009 18:21

Rapporter til Admin
#76 Når ophævelse af købet er den eneste mulighed, så jo, så kan det godt gennemtvinges. Alternativet ville være at lade kunden beholde det defekte/mangelfulde produkt, og det kan enhver sige sig selv ikke er en holdbar løsning.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#78
DerMeister
Gæst
11-05-2009 18:34

Rapporter til Admin
"Alternativet ville være at lade kunden beholde det defekte/mangelfulde produkt, og det kan enhver sige sig selv ikke er en holdbar løsning." Køber kan godt vælge at beholde den mangelfulde vare, det er op til ham selv, for det er køberen, der bestemmer om og hvilke mangelsbeføjelser han vil gøre gældende. Argumentet om at "det kan enhver sige sig selv" holder ikke i retten.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#79
CV
HOL Administrator
11-05-2009 18:36

Rapporter til Admin
#78 Det her er ikke retten. Det er en hjemmeside, og #0 spurgte om folks meninger. Ikke om paragraffer.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#80
DerMeister
Gæst
11-05-2009 18:41

Rapporter til Admin
Hvorfor begynder du så at påstå at sælger har ret til at hæve købet? Det kan da ikke forstås som andet end en juridisk vurdering.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#81
CV
HOL Administrator
11-05-2009 18:43

Rapporter til Admin
#80 Fordi de andre punkter er overholdt i denne sag. At du så ikke kan se det er ikke mit problem.
--
XFX nForce 790i Ultra • C2Q Q9450 @ 3600 MHz • 9800 GTX+ • 4 GB DDR3 1333 MHz • 3.2 TB HDD plads • X-Fi Fatal1ty • Dell 2405FPW
#82
DerMeister
Gæst
11-05-2009 18:44

Rapporter til Admin
"Fordi de andre punkter er overholdt i denne sag" Hvilke punkter?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#83
Helmer
Semibruger
11-05-2009 18:56

Rapporter til Admin
Ej DerMeister. Utroligt at CV har gidet at tage diskussionen med dig siden du ikke forstår, HVORFOR det ender med en ophævelse af købet. #64 skriver jeg det op i punktform. Der er 3 muligheder. Sende reservedelene så varen ikke er fejlbehæftet give kunden et afslag lade handlen gå retur. Det er disse muligheder, som sælger har for at indfri en tilfredsstillelse af kunden. Det er som sagt ikke muligt at bestille en ny vindtunnel i løssalg, og ville være for dyrt at tage fra et andet kabinet. At give afslag er prøvet, men hvis kunden ikke er villig, så skal dette afslag tages i retten, hvilket det ALDRIG ville blive gjort, og hvis det så var tilfældet var kravet fra forbrugeren så højt, at personen ville tabe sagen omgående. DET NÅR TIL SIDSTE PUNKT. AT HANDLEN BLIVER ANNULLERET. ------------------------ det du ikke mener er at 400 kroner er en urimelig, men det er det. forstå. vi som har erfaring med denne type arbejde ved, hvordan den slags hænger sammen.
--
#84
|Smash|
HOL Moderator
11-05-2009 19:02

Rapporter til Admin
Sælger kan ikke ophæve en handel. Han kan tilbyde det og køber kan acceptere eller lade være. - Men har køber fået dette tilbudt, kan køber ikke kræve at sælge SKAL udbedre fejlen, uanset omkostninger. Så må køber leve med fejlen.
--
STOP! - Vi er løbet tør for Jomfruer!
#85
MathiasJ
Monster Supporter
11-05-2009 19:07

Rapporter til Admin
#84: Jep, præcis.
--
The distance between insanity and genius is measured only by success. Specifikationer i min profil
#86
DerMeister
Gæst
11-05-2009 19:10

Rapporter til Admin
#83. Din påstand om, at sidste punkt er, at handlen bliver annulleret, er endnu et eksempel på en påstand grebet ud af den blå luft. Jeg spørger igen: HVAD ER DET JURIDISKE GRUNDLAG FOR DIN PÅSTAND OM AT SÆLGER HAR RET TIL AT HÆVE KØBET? Lad nu være med at skrive "sådan gør vi altid", "det er åbenlyst" osv. Det er ikke juridisk gangbare argumenter.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#87
Tyller
Giga Nørd
11-05-2009 19:21

Rapporter til Admin
Lad nu være med det flueknepperi, sælger har solgt et ukomplet kabinet, køber vil gerne ha' det, men med et uforholdsmæssig stort nedslag i prisen, sælger vil lade handlen gå tilbage, køber vil ikke. Om der er en paragraf i købeloven der giver sælger ret/lov til at hæve salget eller ej, er vel underordnet, køber opfører sig som endnu een af vore dages snotforkælede møgunger der alt for sjældent får et "nej" - og stiller sig på bagbenene over at møde modstand, måske for første gang i livet! Kom nu videre! Vi bliver ikke enige alligevel. Køber må prøve at leve med sin beslutning, hvadenten han vælger at beholde kabinettet, med de 275,- i nedslag, eller han må returnere det, og finde det andetsteds.
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#88
Helmer
Semibruger
11-05-2009 20:59

Rapporter til Admin
#86 nu får du den så lige igen :D MIN PÅSTAND ER AT INGEN AF OVENSTÅENDE MULIGHEDER ER LYKKEDES. DERFOR KAN KUNDE LEVE MED DET SOM DET ER, ELLER HAN KAN OPHÆVE HANDLEN. That's it :D ellers må han gå rettens vej, hvis han mener at tilbudet ikke er tilfredsstillende, som jeg også har skrevet. jeg siger ikke at sælger kan ophæve købet, men det er det der vil ske i sidste tilfælde, da kunden jo ikke kun brokker sig for at brokke sig :D det må du da kunne forstå. så vil han sgu nok bare have pengene tilbage i sidste ende. --------------------------------- Om der er en paragraf i købeloven der giver sælger ret/lov til at hæve salget eller ej, er vel underordnet, køber opfører sig som endnu een af vore dages snotforkælede møgunger der alt for sjældent får et "nej" - og stiller sig på bagbenene over at møde modstand, måske for første gang i livet! Nice one ;)
--
#89
rthrane
Nørd
12-05-2009 08:37

Rapporter til Admin
Hej alle sagen er bragt til ende. Jeg har fået 300 kr. i dekort. Det er okay. jeg er vild med det kabinet som i øvrigt er udgået. kabinettet ER som nyt, dog mangler der den vindtunnel, men den bliver nok også overflødig da jeg skal i gang medf et vandkøleprojekt. (kan ogås sagtens bruges uden. Men det er jo ikke det man skal sige til sælger. manuel er hentet fra Silverstone's HP. Så det fint nok for mig. Men fuck en skuffelse når man opdager så noget. hvem glæder sig ikke til at modtaget nyt hardware. :-) ha en god dag.. #59 kunne ikke dy mig. Tonen var i forvejen grov i starten. kald mig bare en idiot hvis du har lyst. Men det står for din egen regning.. hej hej
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#90
Mads Kvist
Semi Supporter
12-05-2009 11:13

Rapporter til Admin
Det er da jer andre der går op i flueknepperi.. DerMeister har jo ret? Jeg aner ikke så meget om købeloven, men vil da bruge jeres eget argument.. Det er da logisk at sælger aldrig kan kræve salget ophævet? Man kan da ikke sælge noget, og så komme 2 dage efter og kræve handlen gå tilbage? Er køber utilfreds kan sælger gi ham TILBUDET om at lade handlen gå tilbage, eller køber kan KRÆVE det. Når sælger gir TILBUDET om at lade handlen gå tilbage uden tab for kunden, så kan han ikke gøre ret meget andet. Forhåbentlig lader han bare være med at lave samme svinestreg næste gang. Det er svineri det han har gang i. Han VED at kunden vil blive utilfreds. Det ville han også selv blive hvis det var ham. "Gik den, så gik den"
--
#91
rthrane
Nørd
12-05-2009 13:39

Rapporter til Admin
#90 lige nøjagtig. tror virkelig kan kunne skabe sig en forretning i hardware-branchen PÅ GOD SERVICE. Når man skriver til en forretning på nettet, og der ikke engang står HEJ eller TAK FOR DIN MAIL i den tilbagemelding man får, ja så har de ikke en skid forstand på service. jeg hader det! men det er en sidebemærkning til denne mail.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#92
Tyller
Giga Nørd
12-05-2009 14:54

Rapporter til Admin
kabinettet ER som nyt, dog mangler der den vindtunnel, men den bliver nok også overflødig da jeg skal i gang medf et vandkøleprojekt Og hele humlen i denne tråd handlede om at kabinettet ikke var komplet, og så skal køber slet ikke bruge det der mangler....du sku' ha' et los i din fede røv!!!
--
I Reject Your Reality And Substitute My Own
#93
Mion
Semi Nørd
12-05-2009 15:32

Rapporter til Admin
synes også det i dag er blevet 50/50 om det er kunden eller sælger der skaber problemerne. Nej man kan sgu ikke skabe en forretning i dag ved at kunden altid skal have ret, især ikke når kunderne generelt vil have det hele til den halve pris. det gør ondt helt ud i tæerne når man har kunder som simpelthen kræver det helt sindssyge. for det skader branchen lige så meget som alt andet, det er tit de kunder der gør firmaer bliver trætte af RMA service og ombytning, og så ender almindelige kunder med at blive set på samme måde. Ja han kunne have sendt et demo kabinet med vilje, han kunne til gengæld også have lagerført den forkert og sendt den ved en fejl, der er en million muligheder. Men han behøver ikke give en kr i kompensation, han giver dig alle penge tilbage plus fragt, og så har han gjort ALT han skal. 275kr er et godt afslag, afslag er tit kun på goodwill af sælger, og intet du har krav på. Byt det og kom videre livet er sgu for kort til kampe over luft, TRO mig der kommer mange MEGET større kampe som skal kæmpes. og især når du bliver opvartet i hoved og røv med muligheder for at få varen byttet.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#94
rthrane
Nørd
12-05-2009 16:07

Rapporter til Admin
#92 HAHA du er sgu da godt nok helt fremme i skoene... du sku' ha' et los i din fede røv!!! ---> Det lyder helt vildt flot! Nu må i da holde op! selvfølgelig skal man køre en reklamationssag. Det er det samme som hvis du køber en bil hvor f.eks. CD-afspilleren MANGLER, så skal man da også reklamere uanset om man har tænkt sig at bruge den eller ej.. Det er ihvertfald hvad jeg mener.
--
E8600 CPU | 8 GB HyperX DDR2 6400 RAM | Sapphire 4870X2 | GA-EP45-DS3 | 750 GB Spinpoint F1 | Syncmaster 2232BW | Silverstone TJ06 | Corsair TX750
#95
Zienz
Gæst
12-05-2009 16:42

Rapporter til Admin
Jeg tror muligvis, at jeg lagde kimen for at aftaleloven blev bragt på banen og efter, at have læst tråden igennem, efterfølgende, er jeg forbavset over HOL's admin CV's fortsatte diskussion med DerMeister, uden, at have belæg for sine udtalelser? DerMeister har jo hele tiden haft ret. Hvor jeg har brugt en del arbejdstimer fulgte vi loven grotesk punktlig med vores 3. forsøg på at udbedre fejl og mangler - og demo-varer gik næsten altid med 25-45% udst.rabat. (DB var x2) Så 400,- af 1099,- + købers besvær finder jeg ikke urimeligt - bolden er spillet over på sælgers banehalvdel. Sælger kan trække 2xfragt fra de 400,- og se hvad sælger egentlig har sparet. Jeg ved ikke hvad fragt af kabinet koster, men hvis det er 75,- PostDK kroner alt inkl. tur og så retur er det 150,- i ekstra fragt og 250,- i afslag. Som sagen endte er jeg forundret over: "kabinettet ER som nyt, dog mangler der den vindtunnel, men den bliver nok også overflødig da jeg skal i gang medf et vandkøleprojekt" - lad være med at smide sådan en sætning ind, når folk har brugt tid på at diskutere din sag. Og reelt er sælgers "afslag" kun 300 - 2xfragt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#96
Seeker
Supporter Aspirant
12-05-2009 18:11

Rapporter til Admin
Det var da en af de sjoveste tråde jeg længe har læst :D Mit take på sagen er: rthrane har ret i at kabinettet ikke var i ønsket stand, hvormed købelovens paragraf dit og dat siger at de handlende bør finde en fornuftigt løsning. Sælger har RET til at forsøge at udbedre manglerne og køber har RET til at ophæve købet HVIS det ikke lykkes tilfredsstillende. Sælger har ikke RET til at ophæve købet og køber har ikke KRAV på at sælger skal acceptere hans skambydning (hvilket jeg egentlig mener at en 40% rabat er, i forhold til manglerne). rthrane er en krejler (hvilket det ikke er noget galt i, det er jeg selv) og forsøger naturligvis at score sig nogle nemme penge, ved at påpege nogle mere eller mindre relevante fejl. Vindtunnellen og manualen er korrekt anfægtet, men med mindre der er tale om et produkt har været "i brug", så er det i købelovens øjene nyt. At i ikke kan blive enige om en pris for de omtalte mangler er et spørgsmål om forhandling, men den sidste løsning er ALTID at handlen går tilbage, hvis man ikke kan blive enige. rthrane glemme at være opmærksom på at omgørelse af købet er en service som sælger tilbyder køber! Hvis situationen ikke havde været at varen er "unik" for pågælende butik, så ville en hver anden ha ladet handlen gå tilbage øjeblikkeligt, køber taber vist nok kun portoen den ene vej, men butikken taber en del mere i sidste ende. Den danske købelov er unik, i og med den sikre køber i roved og høv og det gør de danske webshoppere en smule forkælede og giver en generel holdning derefter. 14 dages retur ret og ret til at ophæve købet af 30 forskellige årsager er REN LUXUS. Men at pålægge sælger ekstra gene ved at nægte at ophæve købet og KRÆVE dit og dat, er objektivt set, [indsæt selv].
--

Opret svar til indlægget: Knas med forretning..typisk branchen.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning