Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Problem Med Computercity.Af Semi Supporter Lando | 05-05-2010 20:35 | 2304 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej i hytten :)
Oktober 2008 købte jeg en iPod touch 1g. hos ComputerCity.
Jeg indleverede den i april 2010, da batteriet var meget dårligt på den. Så ringede ComputerCity 14 dage senere, efter indlevering med følgende besked: "Din iPods batteri er i stykker. Vi kan reparere det for 1000,- kr. eksl. moms". 1250 kr for at få skiftet et batteri?!? :O. Det jo en ny iPod?!
Jeg takkede pænt nej, og bad dem sende iPodden retur til det varehus jeg indleverede den i.
Da den skal hentes (det gjorde min mor for mig), fik hun den besked ude i butikken, at det kostede 250,- kr. for at sende den frem og tilbage.
Det måtte min mor meget surt betale for.
Problemet er, at jeg ikke mener det bør koste de 250 kr.
På et skilt ude i butikken stod der noget i retningen af, at hvis produktet ikke fejlede noget, ville det koste 250 kr. Fair nok, hvis produktet ikke fejler noget, og der er brugt tid på den, og porto.
Mén, min iPod var jo netop i stykker, og derfor mener jeg altså ikke jeg skal betale 250 kr, selvom jeg afviste tilbuddet om at få det skiftet.
Hvis jeg selv åbnede iPodden, så ville garantien jo ryge, ville den ikke? Og dermed ville jeg ikke selv kunne finde ud af, om hvad der var galt med min iPod.
Hvad er din mening?
Mvh Lasse Christensen --
Hvis du har en paraply i røven, så åben den ikke!
Min kæreste er min højre hånd!:D
Det er surt, men de har brugt tid på dit problem og der skal du betale for. -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45- Apple har 1 års garanti på selve produktet, men kun 6 måneders garanti på batterierne, derefter er det surt show hvis der er noget i vejen.
De 250kr er fordi der ikke er nogen reklamationsberettigede fejl, da batteriet ikke er dødt på grund af en produktionsfejl (så fejler produktet normalt inden for de første 6 måneder), men er dødt på grund af almindeligt slid på grund af normalt brug. Dette dækker reklamationsretten ikke.
Computercity har ikke gjort noget som helst galt efter min mening. -- Compal JFL92 | T6400 @ 2GHz | 4GB DDR2 RAM | 200GB 7200rpm | Nvidia GeForce 8600M GT 512MB | 15,4" 1280x800 | Windows Vista Ultimate 64bit Okay :(. -- Hvis du har en paraply i røven, så åben den ikke!
Min kæreste er min højre hånd!:D http://www.apple.com[...]
Det ser ud til at koster små 700kr. for en få lavet det originalt -- Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death. traad.asp?fID=23&tID=174021#45- Apple er onde. -- Asus P6T Deluxe V2 - Core i7 D0 920 @ 3150mhz - Corsair XMS 6GB 7-8-7-20-74-1T 1500mhz 1.54V - 5850 Toxic 855/1200 1.0880V - HX850 - Antec 1200 Jeg er normalt meget hurtigt ude med riven efter firmaer, men i dette tilfælde må jeg indrømme at de har behandlet sagen rigtigt :o( -- Stationær: qx9650@4ghz, 8gb ddr2 pc8500, 80gb ssd + 3,3tb lager,HD5970, x-fi music, 750watt, antec P182, Z5500, 24" lg, 21630 i vantage, Hej
surt show
men kan Apple i det hele taget fravige den danske garanti?
hele produktet er vel dækket ifølge dansk lov, 1 år på produktet og derefter yderligere 1 års reklamationsret i tilfælde af konstruktionsfejl
hilsen lowlevell -- Jevnfør dansk lov har du IKKE ret til GARANTI det er bare en service men uanset hvad kan de ikke fra sige sig de 24 mdr reklamationsret uanset om de giver 1md, 4mdr eller et andet antal mdr garanti du vil ALTID have reklamationsret på en vare.. :) -- PC - hvad er der?? Hardware - hvad bruger man det til?? Strøm - kan det spises?? Apple kan fravige den danske reklamationsret i det omfang at de kan tilbyde at yde mere end hvad loven foreskriver og ikke andet. -- "If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what then, is an empty desk a sign of?" - Albert Einstein Apple... æble... det siger sig selv et æble er der ingen garanti på når det først er købt, du skal købe et nyt, for at få et nyt æble... -- Lad os dele, og jeg tager det hele Hejsa
Som jeg har oplevet det: Apple er alt det dårlige som Microsoft fejlagtigt er blevet beskyldt for hvad angår monopol, priser og service.
med venlig hilsen -- I7 920 : Asus Rampage II Extreme : Corsair xms 3*2GB 1600 7-7-7-20 : Asus 4890 : G5 MUS : G15 Keyboard : Patriot SSD 64GB: Toughpower 1500W Medmindre skiltet har stået på et sted, hvor man under ingen omstændigheder kan overse det, og teksten i øvrigt har været klart formuleret, så er du næppe forpligtet til at betale noget. Det kan nemlig ikke anses for aftalt mellem dig og butikken at såfremt de ingen fejl finder, koster det 250 kr.
Sagt på en anden måde: Du skal på forhånd have vidst, at det koster 250 kr. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. ... førend du er forpligtet til at betale. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #12
På mine indleveringer til ComputerCity, står der nederst, at såfrem produktet ikke fejler noget, eller hvis fejlen ikke er dækket af reklamationsretten, vil det blive opkrævet et håndterings/fejlfindingsgebyr på 249,-.
Kan ikke huske, om det lige præcis er sådan det står, men det står på papiret, nederst, lige over det felt, hvor man skriver under ved indlevering til service. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 237 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|