Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

min oplevelse med pc-lager.dk RMA

Af Semibruger Mulle2k | 12-04-2011 18:00 | 1855 visninger | 18 svar, hop til seneste
Købte et Grafikkort nvidia GTX570 den 25/3-11 til den nette sum af 2469kr. Sætter det i samme dag det er købt og første gang, mens den booter op, kommer den med en mærkelig lyd og lukker ned.(nærmest et lille bang) kan ikke få liv i den igen. Total død!!. pakker det ned igen og køre op til dem om lørdagen den 26/3-11. Laver en RMA sag på den og køre hjem. Jeg venter et par dage og tager kontakt til dem og hvor langt de er nået med min RMA. og beder dem gå igang med den med det samme. Det gør de så samme dag. Jeg logger ind for at se min RMA sag senere på dagen og ser dette: Palit PCI-E GeForce GTX570 1280MB - 56034-1: Varen er IKKE testet, men afventer leverandør pr. kulance. Hvilket betyder at de godt ved det ikke kan laves og at jeg skal have et nyt. MEN nu kommer der sjove ved hele denne sag. De har sendt det defekte kort til deres leverandør for at se om de kan få DERES udgift dække ved at give mig et nyt kort. som købeloven §78-79 & §81 & 83 siger de skal. Snakker så med dem om hvorfor jeg skal vente på de får deres del dækket. og dertil svare. en sælger. Citat "hvis ikke leverandøren vil dække et nyt kort til pc-lager så vil pc-lager heller ikke dække et til mig" Citat slut. HVAD SNAKKER DE OM!. at de kan have problemer med deres leverandør og deres garanti fra dem, Har INTET med mig som forbruger/køber ved pc-lager.dk. Mit kort har nu været under vejs i godt 12dage (16dage siden jeg indleveret det til RMA) og har intet hørt. de sagde til at starte med at det max ville tage et par dage. så jeg var helt sikker på jeg havde det den 6/4-11. Jeg har snakket med både forbrugerklagenævnet og forbrugerrådet. begge har sagt det samme. De har 4 mulighder: 1) rep vare. 2) give afslag i prisen. 3) give mig en anden vare af samme model - farve osv. 4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det. Så 1 kan ikke lad sig gøre da de aldrig vil få liv i det igen. 2. kan man kun tilbyde hvis der er tale om en mindre defekt på varen. så som ridser, farveforskel. 3 Den kan de da det eneste de skal er at gå ind på deres lager og finde et nyt kort til mig. 4) kan de også da det bare er at åbne deres kasse og udbetale 2469kr kontant. Jeg har brugt ialt 9500kr der inde på under 1 uge. og det er den service man får tilbage fra dem.. rigtig flot må man sige. sætter ikke mine ben i den butik igen. og råder alle at handle andet stedes.
--
#1
Sylar
Super Nørd
12-04-2011 18:04

Rapporter til Admin
Derfor jeg handler hos komplett som har en fantastisk RMA.. Har oplevet jeg ikke engang skulle sende den defekte vare ind - de sendte bare en ny til mig :=) Men det da trist at høre.. Håber det hele redder sig ud og du får et nyt GFX eller pengene tilbage.. Helst det sidste så du kan købet andet steds :)
--
www.riftgame.com[...] - Tjek det ud ! http://valid.canardpc.com[...] 5GHz 24/7 på Luft !
#2
Mulle2k
Semibruger
12-04-2011 18:12

Rapporter til Admin
#1. har været nødsat til at købe et gtx460 bare for at have noget til min com. 750kr ekstra. :(
--
#3
chessr
Maxi Supporter
12-04-2011 18:16

Rapporter til Admin
det er jeg ked af at høre :( de virkede ellers reel nok
--
.............
#4
xnarutox
Ultrabruger
12-04-2011 18:27

Rapporter til Admin
Det er ikke fair. Trist og en skam at du skal opleve det. Har selv haft en uheldig oplevelse med dem, og deres måde at håndtere en rma. Vil dog stadig gerne handle der men er mere påpasselig med hvilke produkter jeg køber hos dem. håber det løser sig i sidste ende
--
i5 750 @3,6GHz | Ati HD5850 Premium| Corsair 4GB 1600MHz CL9 | Gigabyte P55A-UD3 rev.1 | Corsair HX650W | Antec Performance 180 | BENQ 2420HDBL
#5
hifreak
Super Nørd
12-04-2011 18:33

Rapporter til Admin
Det var sgu da en forfærdelig historie sikke nogle hængerøve de er! Tænker på de lige har solgt en komplet computer og du har lagt en masse penge, det kan de ikke være bekendt kør sagen gennem forbrugerrådet, så må de lære det skidesprællere!
--
#6
Jimer
Supporter
12-04-2011 18:35

Rapporter til Admin
Jeg kunne da heller aldrig drømme om at købe der. Man skal finde en forhandler man stoler mest muligt på, og århus PC lager ligger meget langt nede på min liste. Jeg handler personligt efterhånden kun hos MM-Vision da jeg bor i nærheden, samt har enormt gode erfaringer med dem, også hvad angår RMa. Under alle omstændigheder plejer jeg at sige at en forhandler skal overholde følgende: 1. Være E-mærket 2. Have over 9 på trustpilot ved minimum 4-500 anmeldelser http://www.trustpilot.dk[...] Begge punkter bør være rimeligt sikre i de fleste tilfælde, men enkelte forhandlere som f.eks. pc-lager.dk køber jeg aldrig hos igen, så de er på en blackliste. Man skal huske på ikke bare altid at købe det billigste sted for at spare nogle få procent. Det kan absolut ikke altid svare sig i ærgelser og bekymringer. Bare for lige at nævne det så har jeg og mange andre altså mega dårlige oplevelser med RMA hos Komplett.
--
Kvalitet koster, men skaber også oftest størst glæde. Det kan godt være dyrt at købe billigt.
#7
Niels Tryde
Monster Supporter
12-04-2011 18:36

Rapporter til Admin
#2 var det også nødvendigt at købe et kort til 750 kr?
--
Kører AMD style :b AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3.40 Ghz - 8 Gb ram DDR2 - 750 GB Harddisk - GT 220 1 GB - ATX 520 Watt - Win 7 64-bit.
#8
M.Mikkel
Maxi Supporter
12-04-2011 18:48

Rapporter til Admin
Kan ikke se de har gjort noget galt. når noget er defekt skal det da retur og tjekkes der hvor Forhandler har købt det. Sådan er det mange steder og 2-3 uger er helt normalt. Det kan jo være dig selv der har brænd det a
--
Imac 27 I7 2,8.Macbook pro 13. Iphone 4.ipad 64
#9
palle22
Elite Supporter
12-04-2011 18:51

Rapporter til Admin
Enig med #8
--
X6 1055T @ 4.2Ghz * Crosshair IV @300FSB * 4GB OCZ Mushkin 1600Mhz CL6 * ASUS 5850 * ZM1000-HP
#10
Rodding
Elite Nørd
12-04-2011 18:55

Rapporter til Admin
Træls, men det eneste problem jeg kan se i sagen, er det han siger til dig, at du måske ikke får noget igen. Har haft RMA hos pc-lager to gange nu og det har bare foregået perfekt!
--
#11
Mulle2k
Semibruger
13-04-2011 00:49

Rapporter til Admin
#8 & #9. Det er skam fint nok hvis de skal lave det. men kortet er færdig. Billeder: http://www.baboom.dk[...] De får aldrig liv i det kort. Derfor siger købeloven. som skrevet. 3) give mig en anden vare af samme model - farve osv. 4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det. De bryder købeloven og de ved det godt. for ringet til dem og fortalte dem hvad forbrugerklagenævnet har sagt til denne sag. og de holder fast i deres ret til at sende min vare til kina for at få leverandøren til at betale for nyt. Køben loven sig klart og tidligt at "Et evt garantikrav forhandel kan have ved deres leverandør intet har med dig som køber at gøre. De skal forholde sig til købeloven. Det er den lov de SKAL rette sig efter for at kunne sælge via cvr.
--
#12
Mulle2k
Semibruger
13-04-2011 00:54

Rapporter til Admin
# 10. da jeg ringet og sagde hvad forbrugerklagenævnet fortalte mig. skulle han lige snakke med sin boss. kommer tilbage i telefonen efter ca 4-5min og siger at hans boss sagde at jeg skulle være velkommen til at køre en sag imod dem!. hvis ikke han kender købeloven så er der sq noget galt med det firma..
--
#13
wazer^
Monsterbruger
13-04-2011 01:01

Rapporter til Admin
mulle ta ned og få dine penge tilbage med det samme, inden for det første halve år hvis der mangel på tilbehør el. lign. eller hvis det går i stykker, så SKAL de give dig et nyt med det samme, eller også skal du have dine penge retur med det samme. Kan ikke forstå hvordan folk kan spidse sig af med at lade den gå ind til RMA og afvente.. det er som din første arbejdsplads hvor de snyder dig for pension eller timer/løn. Det er som at stjæle slik fra naive børn. Få det nu banket ind i knolden, 6månender fra købte har du ret til at få dine penge tilbage med det samme eller få det byttet med det sammen!!!. Skal siges jeg selv har været derinde og købe EN gang. Jeg havde nogen ram der var fejl på, de gjorde det samme som du bliver udsat for. Blev sindsyg gal, og fandt lovgivningen frem til dem på papir. Der gik ikke mere end 30 sekunder efter de havde set disse papir til jeg stod med pengene i hånden.
--
P6TD Deluxe. i7 930 @ 4.4ghz. Noctua DH14. ATI Toxic Edition 5850 1024GDDR5. Corsair Dominator 1600@1904mhz red v2.1 7-7-7-20. 1.64volt.
#14
wazer^
Monsterbruger
13-04-2011 01:09

Rapporter til Admin
Glemte at skrive, når det går i stykker inden for det halve år, så vil de jo tilbyde dig at få det lavet eller sende det ind, der siger du NEJ/NÆGTER. Derved skal de give dig et tilsvarende kort eller bedre, eller i sidste ende give dig dine penge tilbage som du gav for dit produkt.
--
P6TD Deluxe. i7 930 @ 4.4ghz. Noctua DH14. ATI Toxic Edition 5850 1024GDDR5. Corsair Dominator 1600@1904mhz red v2.1 7-7-7-20. 1.64volt.
#15
DeXTer_DK
Semi Supporter
13-04-2011 01:14

Rapporter til Admin
Du kun bare ha forlangt et nyt ved disken det gør jeg, så får man det standard svar, jamen det skal sendes ind osv. så siger du bare JEG HAR 14 DAGES RETURRET giv mig mine penge retur nu. hvis det ikke virker skal du bare fortælle dem du lige havde snakket med forbrugerstyrelsen inden du kom. så får piben altid en anden lyd. og du kan gå ud med enten dine kontanter eller et nyt kort. Har selv lige haft problemet med proshop med mit GTX460, men jeg fik bare mine penge retur. krævede dog lidt brok og trueri.
--
Core i 5 2500K / Corsair XMS3 4GB / Corsair Obsidian 700 / GTX460 @ OSX86 - MacBook Pro 13"
#16
BadMan
Ny på siden
13-04-2011 01:22

Rapporter til Admin
Jeg har lige bestillet en GPU igår på PC-Lager, men efter se det her så gør I mig en lille smule bange :(
--
#17
Conluxa
Gigabruger
13-04-2011 04:00

Rapporter til Admin
#0 http://www.forbrug.dk[...] Du skriver: Mit kort har nu været under vejs i godt 12dage Forbrug skriver: Som udgangspunkt er ”rimelig tid” nogle få uger, men sælger har i nogle tilfælde ret til at bruge længere tid hvis der er tale om teknisk kompliceret produkt, som er vanskeligt at undersøge og reparere. #11 Du skriver : De får aldrig liv i det kort. Derfor siger købeloven. som skrevet. 3) give mig en anden vare af samme model - farve osv. 4) give mig mine penge tilbage hvis jeg ønsker det. Forbrug skriver: Hvis sælger ikke afhjælper eller ombytter inden for "rimelig tid", kan du i stedet stille krav om en anden løsning. Du skal i første omgang give sælgeren en rimelig frist til at få sagen afsluttet og derudover oplyse, hvad du efter fristens udløb vil stille krav om, fx at du vil hæve købet og have dine penge igen. Du skriver: de holder fast i deres ret til at sende min vare til kina Forbrug skriver: Sælgeren skal selvfølgelig have mulighed for at undersøge varen, og hvis han ønsker at producenten eller importøren også skal undersøge varen, må sælger selv sørge for, at det sker.
--
#18
palle22
Elite Supporter
13-04-2011 07:28

Rapporter til Admin
#17: Dejligt med facts! #0: Jeg synes du skal køre en sag, og jeg tror ikke PC-lager har noget at frygte ;-)
--
X6 1055T @ 4.2Ghz * Crosshair IV @300FSB * 4GB OCZ Mushkin 1600Mhz CL6 * ASUS 5850 * ZM1000-HP

Opret svar til indlægget: min oplevelse med pc-lager.dk RMA

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning