Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Anden computer snak
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Danmarks værste mobilnetudbyder?

Af Elite Supporter Doc | 27-05-2003 10:56 | 1994 visninger | 35 svar, hop til seneste
Mit bud er Telia Mobil. Jeg skiftede fra Telia til Telmore tilbage i december. Så ud af det blå næsten et halvt år senere modtager jeg et rykkergebyr på 100kr. Der står ikke noget om hvad det er for, så naturligvis betaler jeg det ikke. Det må jo være en fejl. Jeg forsøger at ringe ind til dem, og det er totalt umuligt. Der er ikke engang kø på linierne. Man får bare at vide at man skal ringe igen senere, og så bliver der lagt på. Hmmmm... En uge senere modtager jeg så en regning på 49,73 kr. med faktura dato på 15/1. Nå tænker jeg, der må være et eller andet helt galt hos dem. De må åbenbart stadig have mig registreret som kunde. Jeg prøver at ringe adskillige gange igen, med samme resultat som sidst. Så endnu en uge senere, idag modtager jeg et inkassovarsel med trusler om RKI osv, for en regning på 49,73 kr. (LOL) og jeg ringer igen til dem. Efter 20 minutters ventetid lykkes det endeligt at komme igennem, og jeg får at vide at jeg nu skal betale et rykkergebyr på !200! kr. Regningen det drejer sig om er for December, men fordi de ikke har registreret min rigtige adresse, har jeg ikke modtaget den tilbage i januar. Jeg protesterer over det uforholdsmæssigt store rykkergebyr (er der ikke noget om at det er ulovligt med rykkergebyr der ikke står i forhold til omkostningerne?), især når det skyldes at de har fucket op med at sende regningen til den forkerte adresse. Der er ikke noget at gøre får jeg at vide, men jeg kan da prøve at klage skriftligt eller over email. Flot siger jeg bare Telia. 200 kr rykkergebyr for sølle 49,73 kr som jeg med glæde ville have betalt, hvis de havde sendt en regning til mig. Jeg har lige hørt fra mit fætter at han har oplevet noget lignende, hvor de sendte regninger til hans gamle adresse, selvom han havde meldt flytning, og dermed kunne opkræve deres vanvittige rykkergebyrer. Man skulle tro de spekulerede i det...
--
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away" -Philip K. Dick
#1
nocture
Supporter Aspirant
27-05-2003 10:58

Rapporter til Admin
Telia er nok noget af det dårligste man kan få når det kommer til både Fastnet og mobil telefoni! Kan ikke huske hvor mange gange jeg har set i TV Avisen at Telia sender regninger ud der er 3 gange så store som de rigtigt burde være! Telmore skulle gerne være det bedste på mobil markedet og Tele2 på fastnet (min mening!)
--
Nørd - og jeg er stolt af det
#2
JGH
Superbruger
27-05-2003 10:58

Rapporter til Admin
Hmm Jeg har også modtaget et rykkergebyr på en regning jeg aldrig har set ... Igen Telia!
--
#3
Anon
Supporter Aspirant
27-05-2003 11:21

Rapporter til Admin
Øhh, hvad er formålet med denne tråd? /A
--
#4
DP
Mega Supporter
27-05-2003 11:22

Rapporter til Admin
Det er fandme for dårligt...
--
Space Diggers: http://www.spacediggers.tk[...] Hør musikken: http://www.space-diggers.mymusic.dk[...] The desktop: http://space-diggers.h4f.dk[...]
#5
~CsSpAwN~
Supporter
27-05-2003 11:23

Rapporter til Admin
Jeg vil også helt klart sige telia, jeg fik også 2 regninger 2 mdr. efter jeg havde sagt abn. op! Det er nemt nok at tilmelde sig til telia men skide svært at komme ud af det uden "skræmmer" :D
--
Kun Airflow! :D 3dmarks = [8903].
#6
TF
Giga Supporter
27-05-2003 11:24

Rapporter til Admin
#3 At oplyse andre mennesker om, hvilke sleske metoder Telia bruger til at skaffe sig penge på. Det er da yderst relevant for os brugere herinde, da største delen/allesammen har mobil telefon.
--
Husk! Spaghetti smager bedre end ris. - http://www.fiatklubdanmark.dk[...]
#7
Doc
Elite Supporter
27-05-2003 11:26

Rapporter til Admin
#6: Netop :)
--
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away" -Philip K. Dick
#8
dotDK
Amatør
27-05-2003 11:27

Rapporter til Admin
Jeg kender også flere eksempler på at Telia nok må betegnes som det dårligste bud på en mobiludbyder.
--
#9
janseboi
Semibruger
27-05-2003 11:27

Rapporter til Admin
Telia sendte også regninger til mig efter jeg havde skiftet til Telmore.... Telia fyrre en masse medarbejdere som i nok har hørt. De gør det fordi de er begyndt at satse på bredbånd istedet for mobil.. Istedet for at fyrre helt så mange skulle de bare lave deres service bedre det ville de få mange flere kunder på... ________________________________________________!! Telmore er meget meget bedre de har en utrolig go' service...
--
Gammel synd kaster lange skygger.
#10
Krath
Elite Supporter
27-05-2003 11:34

Rapporter til Admin
Kan ikk se hvorfor du syntes at Telmore er det bedste mobilabn. #1? CBB Mobil er efter min mening bedre, da det også virker i udlandet, er billigere at ringe for, og sms er kun 4øre dyere end Telmore. Dog mener jeg at Telmore og CBB osv. ("abn." hvor man skal tanke op") ikke er rigtige abn... Mit Orange abn. er også langt billigere end både CBB Mobil og Telmore...
--
P4 NW2 2,4@3,2 (In-A-Box Køler 44idle/59full) VCore: 1,525Volt 256MB Samsung 6ns! DDR2700@DDR3500, GeForce 4 Ti4600
#11
dotDK
Amatør
27-05-2003 11:35

Rapporter til Admin
# 10 Hvilke minut priser har du? og hvad er din sms takst?
--
#12
Krath
Elite Supporter
27-05-2003 11:36

Rapporter til Admin
#11: MSN eller ICQ, hvis du vil vide!
--
P4 NW2 2,4@3,2 (In-A-Box Køler 44idle/59full) VCore: 1,525Volt 256MB Samsung 6ns! DDR2700@DDR3500, GeForce 4 Ti4600
#13
janseboi
Semibruger
27-05-2003 11:39

Rapporter til Admin
#10 Telmore kan også bruges i udlandet dog koster det 100,- men så kan det også altid bruges.....!!! Jeg ved ikke om CBB er lige så godt..(det er det sikkert).. Men jeg har bare selv Telmore så det er det eneste jeg ved noget om..!!!
--
Gammel synd kaster lange skygger.
#14
Rasmus
Gæst
27-05-2003 11:55

Rapporter til Admin
CBB jeg har ventet i 2 Måneder og først lige fået simkortet nu. Ordersbekræftelsen havde de glemt at sende til mig. Og de gir skylden til TDC fordi at de ikke vil låse mit net op. :o(
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#15
amadeo
Monsterbruger
27-05-2003 12:19

Rapporter til Admin
Fucking telia... Min far får sendt regninger hver 2. måned ud, selvom han har sagt sit abm. op... De kommer hele tiden med en ny undskyldning!!!!!!!!!!
--
Vi smadrer jer, i f***ing bundby-svin!!! Forza FCK
#16
Malik
Ultrabruger
27-05-2003 12:22

Rapporter til Admin
min mor fik en regning for 1000 smser på en uge eller noget i den stil... flot siger jeg bare, når damen højst kan sende en om dagen, så dårlig som hun er til at skrive på mobil...
--
Når du stiger af en stige kan du stige opad! -Zensunnisk ordsprog 27. Og hvad så?
#17
Squeezeme
Junior Supporter
27-05-2003 12:23

Rapporter til Admin
Tele2 Har den latterligste kundeservice.
--
"1500 years ago everybody knew the earth was the center of the universe. 500 years ago everybody knew the earth was flat. Imagine what you will know tomorrow." -K to J, MIB
#18
Wiking
Monsterbruger
27-05-2003 12:50

Rapporter til Admin
Hmm hvad med at lave en tråd over de dårligste kunder.
--
Jens Lyn er vendt tilbage !!!!!
#19
Anon
Supporter Aspirant
27-05-2003 13:09

Rapporter til Admin
Min far fik.... Og min mor hader..... Og jeg har en ven som.... Jo, jeg kan godt se, at vi virkelig for afsløret nogle rigtig grimme forretningsmetoder her! ;) Nej, faktisk mener jeg ikke, at tråde som denne er informative eller for den sags skyld blot brugbare! Jeg vil gætte på, at man ikke kan opdrive ét eneste teleselskab som vil kunne klare sig uskadt igennem en tråd som denne - og hvad er så pointen?? /A
--
#20
retlaw
Semi Supporter
27-05-2003 13:25

Rapporter til Admin
#19 Jeg vil gætte på, at man ikke kan opdrive ét eneste teleselskab som vil kunne klare sig uskadt igennem en tråd som denne - og hvad er så pointen?? Kunne TDC ik ? Ej sorry, ku ikke dy mig... Man hører nogle grove historier indimellem.....den værste synes jeg næsten er den med at et teleselskab ikke vil sælge mobil abonnementer til folk der bor i bestemte områder...fordi folk derfra ikke betaler regningerne....
--
#21
Zune
Maxibruger
27-05-2003 13:33

Rapporter til Admin
LÆR DET!!! TDC er verdens fedeste udbyder af total løsninger til både private og erhversdrivene.. jeg har igennem 6 år haft mit abonement hos TDC og hverken modtaget rykkergebyrer eller uhensigsmæssige regninger.. så jeg kan kun rose tdc ikke mindst for deres fænomenale kundeservice..
--
Ipaq 3660 styrer for hårdt
#22
DEVIL_DK
Supporter Aspirant
27-05-2003 13:39

Rapporter til Admin
#19 hvis du syntes tråden er latterlig så lad da være med at deltage :) # 20 Hvis de har grimme erfaringer med lige det område kan jeg ikke se noget forkert idet min forsikring steg over 500 kr pr år pga jeg alyttede 500 meter og skiftede postnummer det er da mere latterligt. Jeg har lige fået mobil tlf så jeg har ikke nogle dårlige erfaringer endnu. Det vil sige jeg bestildte fårste en ved www.nbradio.dk[...] betalte de 30 kroner den ville koste med fragt over netbank har endnu ikke modtaget hverten den blanket eller min mobil fra dem det er da go service NOOOOOOOOOOOOOOt så jeg købte en i min lokale shop der fik jeg modellen størrere til 49 med det hele :) Så hold jer fra www.nbradio.dk[...]
--
|Epox E-8RDA+|AMD 1700+@2518 MHZ|POV GeForce 4 4800|2X80 GB SeagateIV|2X512 Kingston 3500Hyperx|LiteOn32X12X40 |Sound Storm|Danger Den H2O Køling|
#23
Bomber
Elite Supporter
27-05-2003 13:54

Rapporter til Admin
Vil også mene at Telia er det dårligeste abonnement, en af mine venner har det nemlig og han har tit døjet med for høje regninger og alt det der, men hensyn til det bedste mobil vil jeg nok mene TelMore eller CBB, har selv CBB og det er jeg sq meget glad for har aldrig problmer med dem
--
http://service.futuremark.com[...] http://service.futuremark.com[...] 1700+ / Sapphire Radeon 9700..... Se Info for flere specs
#24
Mig
Gæst
27-05-2003 14:24

Rapporter til Admin
Debitel ! De reklamerede med billige telefoner og lave minutpriser på ca. én krone (et par år siden). Det viste sig bare at være prisen HVERT HALVE MINUT - dette faktum stod naturligvis IKKE anført nogen steder, hvorfor jeg opsagde det tvungne ½-års abonnement et par dage efter. Selv Debitel kunne vist indse at det lovede ikke ville holde i byretten !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#25
retlaw
Semi Supporter
27-05-2003 14:51

Rapporter til Admin
#22 Danmark er delt ind i zoner hvor nogen er dyrer at bo i forsikringsmæssigt end andre, det er jo ikke så mærkeligt, for nogen steder er socialt belastet og har højere kriminalitet.....Men nu er Danmark åbenbart også delt ind i zoner hvor man ikke kan abonnemerer på mobil services....hvad bliver det næste....????
--
#26
Leap
Bruger
27-05-2003 14:52

Rapporter til Admin
CBB og Telmore er nogenlunde det samme, forskellen er at CBB kører på Sonofons net og Telmore kører hod TDC.... Der hvor jeg er vokset op (kalundborg) Dækker sonofon ikke lige så godt som TDC
--
If you can't beat em, join em!
#27
Leap
Bruger
27-05-2003 14:54

Rapporter til Admin
Hov glemte mine erfaringer med teleselskaber... TDC har rigtig god kundeservice, men man betaler altså osse for det... Sonofon har haft sendt nogle meget mærkelige regninger engang imellem til mig... Derfor nu TELMORE... Det rykker
--
If you can't beat em, join em!
#28
Wiking
Monsterbruger
27-05-2003 17:14

Rapporter til Admin
Vil lige komme med en lidt anderledes kommentar. Kunder er dælme også dumme nogengange. Kunder er så egoistiske, at de tror de altid har ret. Mener bare, at nogle tænker ikke før de ringer en til kundeservice. Men skal lige sige, jeg har også før været gal på teleselskaber, endda mange gange.
--
Jens Lyn er vendt tilbage !!!!!
#29
Benz
Super Supporter
27-05-2003 17:47

Rapporter til Admin
Vil også lige give mit besyv med - tror dog det stikker alt andet som er blevet nævnt herinde. Jeg købte en 3310 med Telia abb - den blev købt i november 2001, og skulle så have et telefonnummer til den (var købt hos wannasave). Det kunne ikke lade sig gøre før efter 1 uge fik jeg besked på fordi de var ved at opgradere deres udstyr. Ringede så derind 1 uger efter, og nu lød beskeden, det ikke ville ske før om 3 uger!!! Nu var jeg jo utilfreds, men ventede stadig på de 3 uger var gået, og ringede og sendte mails til dem igen. Nu var beskeden så at de havde smidt mine papirer ud som de jo havde fået fra Wannasave. FLOT tænkte jeg, og sagde de kunne rende mig, og jeg ikke ønskede noget abb ved dem, hvis de ikke var i stand til at give mig et nummer eller simkort. Så jeg fik den låst op, gik over til Telmore. Men så i Februar 2002 får jeg pludselig en regning på 200 kr, for 2 måneder!! Jeg ringer selvf. derind og siger at det kan da ikke være rigtig. De siger at telefonen var blevet åbnet d. 10 januar! Altså 2 måneder efter jeg havde købt telefonen. jeg havde hverken telefonnummer eller simkort. Hun bad mig sig om at klage til deres kundepleje - jeg skrev så en A4 side til dem i marts 2002 - og de vendte så tilbage en uge senere, at de ville hurtigts se på sagen og vende tilbage. Jeg har ikke hørt fra dem siden. Jo, hører dog fra dem hver måned - et girokort på 100 kr. De sidste 3 måneder har jeg dog ikke fået sådan et girokort, så nu vil de nok smide mig til inkasso, hvilket jo også er ulovligt, eftersom jeg har gjort indsigelser!
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#30
Hellhamster
Ultra Supporter
27-05-2003 17:48

Rapporter til Admin
mit bud må være Debitel! Jeg fik engang en regning et år efter jeg var stoppet med dem. Den lød på 475,- og var for den sidste måned jeg var hos dem. Jeg mente bestemt jeg havde betalt så jeg ringede ind til dem. Det eneste han sagde var at "vores system tager ikke fejl". Jeg spurgte om der var mulighed for at få tilsendt en udskrift over de samtaler der var på regningen. Det kunne jeg sagtens og jeg modtog denne en uge senere. Jeg gav dog op for jeg kinne alligevel ikke huske hvem jeg havde ringet til for et år siden. Jeg betalte derfor de 475,- for at få det overstået. En uge senere modtog jeg så en regning på 80,- for udskriften og nu blev jeg for alvor sur. Personen i deres kundeservice havde ikke sagt at det kostede penge så derfor nægtede jeg at betale. Derpå begyndte rykkergebyrerne at strømme ind og den sidste jeg modtog lød på 1250,- og påpegede at Debitel ikke ville sende flere regninger men at det ville blive overdraget til inkasso. Det brev rev jeg også i stykker og det er nu 3 år siden og jeg ahr ikke hørt noget fra dem. Det er tydeligt at de ved de ikke kan vinde disse sager men de kommer alligevel med diverse trusler og håber derved at kunden tilsidst bukker under og betaler. Svin!!!
--
#31
Benz
Super Supporter
27-05-2003 18:13

Rapporter til Admin
#30 Ja, også grunden til at jeg helt har holdt mig fra Debitel. Det var iøvrigt også dem som ikke ville have kunder fra "socialt belastede" kvartere. Det var blandt andet en ældre mand fra Brøndby.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#32
Gorelldk
Amatør
27-05-2003 20:09

Rapporter til Admin
prøv at kigge på og se hvilke 2 mobilselskaber der slet ikke er dukket op i denne diskussion. nemlig Orange Sonofon (ved godt de bliver nævnt) bare lige mit besyv..
--
#33
Doc
Elite Supporter
27-05-2003 20:11

Rapporter til Admin
Sonofon har jeg heller ikke hørt noget skidt om...
--
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away" -Philip K. Dick
#34
Leap
Bruger
27-05-2003 20:16

Rapporter til Admin
Hvad med TDC... Der står da kun godt om deres kundeservice, de er dyre - ja. Men de behandler dig sgu ordenligt...
--
If you can't beat em, join em!
#35
Benz
Super Supporter
27-05-2003 20:27

Rapporter til Admin
#32 Har da også haft bøvl med Orange (dengang det hed mobilix). De sendte dobbelt regninger ud til mig - altså dubletter, og de ville have jeg skulle betale for det hele. Det endte med, efter flere gange at have været i kontakt med dem, at de spurgte hvor meget jeg var villig til at betale. *LOL* Sagde at jeg i hvert fald kun ville betale under det halve, og det fik jeg så lov til. Andre gange har jeg fået rabat på enten 100 eller 200 kr, fordi de havde lavet fejl på regningen, og jeg klagede over det.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!

Opret svar til indlægget: Danmarks værste mobilnetudbyder?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning