Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Erfaringer med Komplett.dk retursager?

Af Monsterbruger AsgerRavn | 12-09-2012 22:20 | 2571 visninger | 28 svar, hop til seneste
Hej, Jeg har en Asus bærbar som jeg har købt for 7777 kr for ca. 13 måneder siden hos komplett.dk. Den har aldrig lidt overlast og altid blevet behandlet godt. Den har dog fået en lille skræmme i plastikken men det er sket for lang tid siden så har ikke noget med nuværende problem som er at der er noget galt i strømmen i den så man får strøm af at røre ved den, samt den springer sikringer i biler og slukker relæet i huset hvis man slutter HDMI til tv mm. (både med og uden strømforsyning til) Nu skal jeg så have sendt den retur til Komplett.dk men er der nogen der har erfaringer med det? Hvordan er deres kundeservice? Hvor lang tid tager det? Jeg kan se at de ikke sælger computeren mere men hvad gør de så hvis de ikke kan lave det? MVH Asger Ravn 8700 Horsens
--
Sidst redigeret af Fenix
#1
mr.hein
Mega Supporter
12-09-2012 22:25

Rapporter til Admin
du skulle liiige liste en lille reklame ind hva ;) *** snakker ikke om komplett, men hans hjemmeside sjov
--
>>> 2 års reklamationsret
#2
MrAwesome
Semi Supporter
12-09-2012 22:26

Rapporter til Admin
Komplett har en skide god service. og de behandler sagerne hurtig. Det er ikke komplett som laver bærbaren, de sender nok bærbaren ind til en autoseret mekaniker som Asus har givet lov, måske får Infocare den
--
#3
AsgerRavn
Monsterbruger
12-09-2012 22:28

Rapporter til Admin
#1 Ja jeg syntes da det var oplagt at sætte det i ens signatur, det har givet pote i et andet forum. Det er vel okay, ikke? #2 Okay, det lyder da godt så. Men hvordan fungerer det normalt, har ikke sendt en com til reperation før men med mobiler får man jo ofte bare en ny?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#4
Guffe
Junior Supporter
12-09-2012 22:29

Rapporter til Admin
Du kan/må godt sende den tilbage til Komplett. Men det er hurtigere at ringe til Asus, så kommer de og laver en pickup på varen. Hvis asus ikke kan lave den/har dele til den og de iøvrigt ikke mener det er din skyld, får du tilbudt en nyere version.
--
#5
Turbobabe22
Ultrabruger
12-09-2012 22:32

Rapporter til Admin
Håber fandme det er godt for jeg har en 22måneders gammel asus hvor RAM'ene lige er røget.. så den må ind en tur!
--
1750 ELO LoL (EUW) - Kommende Diablo III spiller!
#6
AsgerRavn
Monsterbruger
12-09-2012 22:34

Rapporter til Admin
#4 Okay, det lyder jo let, og det burde være mindst ligeså god support man får der. Kommer de og tjekker det på ens egen adresse? Finder man bare et nummer at ringe til på nettet?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#7
Lau,Henrik
Guru
12-09-2012 23:04

Rapporter til Admin
#6 Giv lige Komplett et kald i morgen :) De kan sikkert forklare det bedre. Men som hovedregel kan du sige at Komplett ofte giver varer retur
--
If you stand for nothing, you'll fall for anything
#8
Lassebech123
Monsterbruger
12-09-2012 23:09

Rapporter til Admin
da min asus gik i stykker, kontaktede jeg komplett jeg blev linket til UPS og skulle bestille en pick up af min pc alting gik fint og efter 14 dage (some komplett sagde det ville tage) fik jeg computeren tilbage, de er virkelig rare.
--
#9
MortenBoye
Maxi Nørd
12-09-2012 23:29

Rapporter til Admin
Jeg har kun gode erfaringer med komplett.dk
--
msn via email i7 2600K, 16GB 1600mhz ram, GTX 570, ASUS Z68, 120GB SSD, 120hz 23" LED plus div.
#10
ToFFo
Guru
12-09-2012 23:40

Rapporter til Admin
Der er 2 måder at gøre det på... Metode nummer 1. DIY! Tager kortere tid. 1: Tryk her: https://eu-rma.asus.com[...] 2: Skriv de nødvendige informationer ind. Når du har trykket godkend får du en bekræftelse på at din RMA er modtaget. HUSK AT INDTASTE EN ÆGTE EMAIL ADRESSE! 3: Når det er gjort, så får du en ny mail indenfor 24 timer, hvori der er en UPS fragtlabel. 4: Kontakt UPS og aftal en tid hvor de kan hente bærbaren hos dig. Skidesmart. Du behøver ikke indsende oplader, original emballage eller anden tilbehør. Med mindre det er tilbehør der er defekt. Metode nummer 2. Lad komplett gøre det. Tager et par dage mere. Opret en RMA sag hos komplett. Komplett vil derefter udføre Metode nummer 1 alligevel. Det tager bare længere tid for dig :) Jeg gætter på du har købt en ASUS K55VM maskine. Der er mange af dem der har problemer med overgang. Men det er fordi du ikke har jordforbindelse. Jeg ved det er irriterende, men det er ikke noget der skader dine komponenter. Dog er det (i visse tilfælde, hvis det er slemt. Og det du oplever er slemt) dækket af din reklamationsret (også hos asus). HVIS ASUS vælger at kreditere din bærbar, er det muligt du skal indsende din oplader. De plejer dog ikke at kræve dette. Kun hvis det er en Zenbook. Når du har fået godkendt kreditering, skal du kontakte Komplett.dk med det NLA nummer du har fået af asus. NLA nummeret er dit RMA nummer hos ASUS. Det er nemlig Komplett der bliver krediteret for bærbaren, og de skal så udbetale pengene til dig. Det ordner returafdelingen. Du skriver/ringer bare til kundeservice. Så bliver det sendt videre. Så kan du få en ny maskine eller pengene tilbage. Det er op til dig i den situation naturligvis. Produktets fulde pris (og fragt hvis du ikke har andet på samme ordre) vil blive krediteret direkte tilbage til det betalingskort du har brugt til at betale med. Har du betalt i Pick Up Point skal du bare oplyse kontonummer. Har du betalt på faktura med Klarna (det der kredit halløj) skal du kontakte Klarna som får en reference fra komplett. Håber det har kastet lidt lys på, hvordan RMA processen foregår :) Ja det gælder vel alle, der har en ASUS bærbar. Uanset hvor den er købt. Man kan sagtens lave RMA hos asus selv. Det er meget let og ASUS betaler fragten frem og tilbage! Med mindre computeren er udenfor reklamationsret/garanti eller er defekt pga. selvforskyldt skade.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#11
AsgerRavn
Monsterbruger
13-09-2012 13:53

Rapporter til Admin
#10 Mange tak for det! Det gjorde mig meget klogere! Der er bare lige to ting. Forresten er det en Asus N55SF men det er sikkert ligegyldigt. 1. Jeg har nu oprettet en RMA sag direkte hos Asus for nogle timer siden, men jeg har endnu ikke fået en bekræftelsesmail, skal jeg være bekymret for det? 2. Jeg har ikke helt forstået, nu hvor jeg sender den til Asus og hvis de konstaterer at det er dækket af garentien, skal jeg så kontakte Komplett.dk og så få penge af dem eller får jeg pengene af Asus?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#12
kandersen
Juniorbruger
13-09-2012 14:44

Rapporter til Admin
Det er bedre at holde RMA ved sælgeren. Mest fordi du er sikret at sælger har registeret RMA ved dem, i tilfælde af flere fejl skulle ske. Og du efter 3 gang kan få penge tilbage f.eks.
--
i5 3570K | Asus P8Z77-V PRO | MSI N570GTX TWIN FROZR II | Samsung 830 128GB SSD | 8GB RAM
#13
ToFFo
Guru
13-09-2012 15:00

Rapporter til Admin
#11 - Du får desværre ikke en bekræftelsesmail hos ASUS. De sender dig en UPS fragtlabel når din RMA er godkendt. Det er lidt træls, så man ved aldrig om den er gået igennem. Det hænder at man skal "reclaime" hos asus efter et par dage, fordi den ikke er gået igennem. Reclaim betyder at man genopretter RMA'en på hjemmesiden ovenfor. Grunden til at der krediteres til Komplett er, at indkøbsprisen jo er anderledes. Komplett har jo ikke givet det samme for bærbaren som du har. Så teknisk set er det et tab. Hvis komplett giver 5000kr i indkøbspris for bærbarene men du giver 8000. Så skal du jo også have 8000. Plus det bliver købt i Norge, som er udenfor EU, så andre told/moms regler gælder og så videre og blablabla forretnings pladder. Derfor xD
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#15
AsgerRavn
Monsterbruger
16-09-2012 20:28

Rapporter til Admin
Jeg har stadig ikke fået nogen mail fra Asus og jeg startede sagen torsdag morgen. Skal jeg ringe og høre hvad der sker?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#16
ToFFo
Guru
16-09-2012 21:12

Rapporter til Admin
#15 - Nej, du skal oprette sagen igen. Lave et såkaldt Reclaim af din RMA. Opret den igen. Du burde få en mail på at din ordre er modtaget, når den er færdiglavet. Husk at checke din spam mail inbox. Det kan være den ligger der. Men fordelen ved ASUS er, at du ikke skal have sagen lukket før du kan genoprette. Hos ACER skal de kontaktes før man kan genoprette en sag. Virkelig irriterende. Men opret RMA igen. Det hænder at de ikke går igennem. Du får en bekræftelsesmail fra LetMeRepair. Jeg vil tro 3 ud af 20 skal reclaimes. Så det sker desværre.
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#17
Bootyboo
Supporter Aspirant
16-09-2012 21:53

Rapporter til Admin
Min defekte asus zenbook blev hentet af UPS igår. Har også selv skulle melde RMA hos asus, og det gik super hurtigt og fik straks en UPS pakke label på mail. Som jeg så kunne sætte på kassen med min defekte bærbar. Bestilte så en afhentning af min pakke hos UPS, som kom og hentede den dagen efter (igår) Så i mit tilfælde gik det hurtigt og smertefrit. Jeg kan på UPS' hjemmeside sågar tracke min pakke og se at den forventes at være hos LetMeRepair i sverige imorgen, som så skal se på den. Så jeg har været MEGET tilfreds med min situation :)
--
#18
AsgerRavn
Monsterbruger
17-09-2012 13:55

Rapporter til Admin
#16 Hvordan laver jeg en Reclaim? Jeg ringede til deres service og de sagde at det var mærkeligt at jeg ikke havde fået en mail da han sagde at den i deres system var accepteret og at jeg ville modtage en mail i løbet af to dage. Syntes at det er ret surt det skal tage så lang tid hvis den er accepteret? Så spurgte jeg ham om det ikke var hurtigere bare at oprette en ny sag men han sagde at jeg kunne ikke ændre i noget nu. #17 Ja okay det er desværre ikke den opfattelse jeg har indtil videre.... Hvor lang tid gik der fra du trykkede "send" til at du modtog en mail?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#19
Bootyboo
Supporter Aspirant
17-09-2012 13:57

Rapporter til Admin
#18 Jeg mener det var dagen efter
--
#20
Stefan
Gæst
17-09-2012 14:11

Rapporter til Admin
Jeg har haft en enkelt retur sag hos Komplett. Jeg lavede en rma, forklarede at varen ikke virkede efter en uge. Fik svar næste dag; de sendte en ny og jeg behøvede ikke at gøre noget. Dette var dog kun en vare til i omegnen af 600 kr.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#21
jxs
Giga Supporter
17-09-2012 14:18

Rapporter til Admin
[BLUE]OT og forkert info fjernet[/BLUE]
--
Sidst redigeret af Fjummer
#22
Slettetbruger5612
Elite Nørd
17-09-2012 14:32

Rapporter til Admin
#16 Toffo, er det ikke op over du begynder at huske at nævne at du arbejder for komplett når du "hjælper" i disse sager? Som jeg kan se på denne her tråd, så har din hjælp jo faktisk givet mindre arbejde til jer, og en del hovedpine til #0, frem for han blot kunne have sendt den ind til jer, og været fløjtende ligeglad derefter. Du husker heller ikke at nævne fordelene ved at han sender den ind til jer. Hvis Asus er 2-3 måneder om at fikse bærbaren, hvor skal han så klage? Og når han får en ny bærbar retur, med et nyt serie nummer som ikke stemmer overens med det serie nummer der står på hans faktura fra jer af, så er han i sagens natur bundet af at skulle bruge asus's service for al fremtid, og er deraf fraskrevet en fandens masse af hans rettigheder (ophævelse af køb, afklaring inden for kort tid, osv osv)
--
#23
AsgerRavn
Monsterbruger
17-09-2012 15:47

Rapporter til Admin
#22 Jeg håber godt nok ikke at det ender som du skriver der, er ærgeligt at jeg ikke vidste det lidt før for nu har jeg ringet og spurgt igen og har oprettet sagen og har nu modtaget første mail fra dem. De skriver i mailen vedrørende forberedelse af bærbren: 2) Vi anbefaler, at du IKKE sender noget ekstra udstyr med, som f.eks. taske, ekstra batteri, ekstra RAM, Recovery CD's, Driver CD's osv.) med din notebook. Udstyr kan betragtes som overflødigt og smides ud. ASUS vil ikke være ansvarlig for tabt udstyr under fragten og reparationen. Vil det sige at jeg ikke skal sende oplader og den eksterne bas som ellers følger med i pakken og som jeg ikke ser som ekstra udstyr?
--
Asger Ravn, 8700 Horsens www.Ravn-hjemmesider.dk[...] Få lavet en hjemmeside nemt og billigt for kun 899 kr.!
#24
tjobit
Semibruger
17-09-2012 16:07

Rapporter til Admin
#23 da jeg selv lige har sendt min pc, til rep, hos asus, blev jeg af supporten bedt om at ligge min oplader med, alt andet er overflødigt :)
--
#25
Bootyboo
Supporter Aspirant
18-09-2012 18:48

Rapporter til Admin
#23 + 24 Ja, opladeren skal med :)
--
#26
ToFFo
Guru
18-09-2012 19:28

Rapporter til Admin
#22 - Daniel, hvis du har en defekt bærbar. Vil du så: A: Klare sagen selv og skære flere dage af behandlingstiden. eller B: Lade Komplett klare sagen og vente det længere. ASUS vil ikke bare ombytte en maskine uden videre. Jeg har sendt hundredevis af bærbare maskiner til ASUS. Kun 1 gang har vi fået tilbudt en ombytningsmaskine. Den kan man vælge at sige nej tak til. Tager man alligevel imod denne, er sagen ikke længere end, at man altid kan sende den nye maskine ind til komplett og nævne at den nye bærbar altså er en, som er blevet sendt af asus som erstatning for indsendt. Komplett har serienummeret på originalordren og opretter sagen hos asus på det originale serienummer. Asus kan så, på det originale serienummer se, at de selv har ombyttet bærbaren til en anden og hvilket serienummer ombytteren har. Så ingen problem der. #23 - Som udgangspunkt behøver du ikke sende oplader med ind sammen med din bærbar. Kun hvis det er en Zenbook, eller du mener opladeren er defekt. Hvis du er sikker på det KUN er opladeren der er defekt, kan du faktisk nøjes med at sende den ind. Du SKAL inkludere oplader hvis du har en Zenbook. Simpelthen fordi det er her Windows licensen til maskinen sidder. Så den skal med, i tilfælde af at asus ikke kan reparere maskinen og er nødt til at betale pengene tilbage for den. Håber det rettede op på tingene. Selvfølgelig kan i bare sende jeres bærbare til Komplett. De bliver modtaget med et smil og behandlet. Men det tager bare lidt længere tid. Fragt til os = 1 dag. (med mindre man bruger pick up point) Claim hos asus = X dage. Fra modtaget fragtlabel til afsendelse med UPS = X dage. Fra modtaget fra reparation til at blive sendt til kunde = X dage. X dage er som regel 2-3 dage når der er godt med tryk på. Hellere overdrive lidt i stedet for at love guld og grønne skove. Det er sjovere at blive overrasket over det tog kortere tid, end at blive skuffet over det tager længere tid end lovet. Komplett.dk FTW!
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret
#27
MrAwesome
Semi Supporter
18-09-2012 19:31

Rapporter til Admin
Jeg sendte min H100 til RMA her sidste uge, tror det var torsdag. Og har fået besked i dag at jeg vil få en ny en istedet for, og den vil jeg have på posthuset om 1-2 dage. Det kan godt være Komplett er dyr. Men jeg vælger komplett og betaler den pris ekstra for deres service!
--
#28
Slettetbruger5612
Elite Nørd
18-09-2012 19:39

Rapporter til Admin
#26 I denne her sag ville jeg da personligt langt heller have fortrukket at sende den til jer, frem for at skulle bruge tid på mails, og penge på at ringe til asus, og have bekymringer om mails der ikke var gået igennem, lave claims og jeg ved ikke hvad, som #0 har været igennem. Det er immervæk 6 dage siden at #0 oprettede tråden, og bærbaren ligger stadigvæk hos ham. Og kan rigtig godt lide du undlader at kommentere på hans rettigheder, hvad nu hvis at han om 3 måneder forsat står uden bærbar. Skal han så også bare ringe til jer og hæve købet? Jeg skal undlade at kommentere på det sidste, det er nemt for dig at sidde og sige her på forumet. Men når virkeligheden kommer en dag, bærbaren går i stykker og han sender den ind og det desværre ikke er dig der er der til at opdage serie nummerne ikke stemmer over ens(og samtidig huske på denne tråd).. Ja så må vi jo krydse fingere for det er som du siger.
--
#29
ToFFo
Guru
18-09-2012 21:09

Rapporter til Admin
#27 - Much love! Og det var så lidt. Men husk at der lige går en dag ekstra når det bliver sendt med posten. Så skal vi jo lige modtage det. Undskyld ventetiden. Kunne forestille mig det var din H100 der larmede som et ondt år? ;) #28 - Kryds endelig fingre. Jeg er god til mit arbejde. ASUS ombytter ikke BARE bærbare. De ved skam godt hvordan det foregår. Jeg kan ikke forestille mig, de ombytter til private. Der vil de 99,9% af tilfælde tilbyde kreditering. Jeg har aldrig hørt om en kunde der har fået en swap af en bærbar, der er købt hos komplett. Du er da mere end velkommen til at sende din maskine til os. Det går ikke hurtigere af den grund. Desuden kan man selv checke status på sin reparation. Det er faktisk virkelig nemt! Bare klik her: http://am.eservice.asus.com[...] Har en bærbar været hos ASUS for længe, kan man kontakte dem og bede om at få sin vare krediteret. Ellers må man ringe til komplett og klage sin nød. Så rykker komplett i asus efter en kreditering. Why all the hate? Jeg prøver jo bare at hjælpe..
--
Join min facebook fansite! http://kortlink.dk[...] Alt gik galt i Danmark, da man gav opvaskemaskiner navne og stemmeret