Synes at jeg har haft de største probs med at trække Q4, hvorimod BF2 og FEAR kørte fint :P
--
Jeg ønsker mig sådan en kæreste som ikk hedder .jpg til efternavn
tror da helt klart det nye Oblivion kræver mest ! , der skal sku alligevel en pæn pc til at kører det :P
--
Single core is Yesterday . Get into the Future - get yourself a Dual Core !
Har hørt rygter om at det "nye" doom spil kræver mest.. altså hvis man sætter grafik til det højeste...
--
er solen varm ?
Falcon 4.0 Allied Force med ALT på max, både grafik men også antal af AI enheder ( vanvittig meget fysik og AI enheder der skal holdes styr på).
--
Enemy Territory - visit
I NEED A CLAN TO JOIN !
Btw. hvordan får kan tasteturet til at blive på dansk, for mit slår nogen gange over i engelsk, pisse irriterende...
--
er solen varm ?
#5 fandt ud af det...
--
er solen varm ?
Oblivion skulle være fedt, jeg har dog ikke problemer med det, men altså har jo også selv fået nogle nye dele ;)
--
Don't hate the player, hate the game !
Oblivion er kun blevet testet på min maskine. så har endnu ikke prøvet det >.<
--
Don't hate the player, hate the game !
Oblivion trækker tænder ud..
Har en kammerat der sidder på en x2 4800+, 2 gb kingston hyperx, 7800gtx, og han døjer med Oblivion på højere settings..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 det var sjovt.. jeg har 2gb kingston hyperx, ati x800xt TD gamers edition og en amd 64bit 4200+ :s jeg har intet problem i de højere settings
--
Don't hate the player, hate the game !
#9 Jeg har næsten samme setup og døjer overhovdet ikke med at køre Oblivion på højeste settings i 1900x1200
--
#1 Det sker når man trykker: alt + shift, så skifter tastaturet mellem dansk og engelsk..
--
#9 sjovt nok! har jeg en amd 64 3500+ , 2048 cosair dual, geforce 7800gtx og ingen problemre med Fear/Q4/Oblivion
--
Heller ingen problemer med nogle af de spil her :)
Jeg kan ikke vente til at der kommer nogle med lidt mere udfordring ;)
--
Don't hate the player, hate the game !
Oblivion kræver mest... Det er ihvertfald min opfattelse.. Har probs med det af og til...
Lina
--
Oblivion kræver mest... Det er ihvertfald min opfattelse.. Har probs med det af og til...
Lina
Ps. tjek deres danske forum...
--
#13...
Hvordan kan du spille fear??
Jeg er ved at skide grønne grise over det... Kan ikk spille det efter kl 21 (når det er mørkt) Langt ude men sandt...
Lina
--
#17: Så prøv Aliens vs Predatpr 2, så når du vist kun til introen... det er nok det mest uhyggelige spil ever (når man spiller som marine).
Prøv Falcon 4.0 Allied Force i max detaljer custom dynamic campaign og så skal i se noget der trækker tænder ud på enhver PC når der er 40fly i luften over 100 jordenheder og der affyres skud og missiler i spandevis og det hele foregår i dynamic realtime og enhver fysik og AI skal udregnes ! det sætter virkelig enhver CPU på prøve lige meget om det er i 640x480 el. 1600x1200 (CPUen laver jo det samme uanset opløsning).
--
Enemy Territory - visit
I NEED A CLAN TO JOIN !
Jeg har NFS MW Black Edition som trækker pænt meget på pc med alt i høj
T3
1. NFS MW
2. Garry's Mod
3. HL2
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. jeg vil skyde på oblivion kræver mest da det er en ny gfx motor og ny måde at sætte det hele op på. men ved det ikke da jeg ike har prøvet det endnu. men ellers kan jeg sige at q4 helt klart tager grafikken til et yderste. det kører på en udvidet doom3 motor og har et stort rm at arbejde i frem for små lukkede rum. banerne er også store (ikke længdemæssigt med rummæssigt) hvilket sætter både ram og processor på overarbejde.
--
Jeg ku' ikke blive hundelort, så nu er jeg HTX elev.
319 garry's mod kræver ikke meget af computeren fordi spillet er heavyt men fordi man bruger eementer fra spillet uden egentlig base setups og scripting. tingene man bruger her er kun et udsnit af basefunktionerne. HL2 er også krævende ja men ikke i så høj grad da gfx motorn kører med en simpelere anitializing og pixel shader end q4 gør. også shadowing er simplere lavet i HL2 end q4.
skulle der være en ultimativ test for det HW der er ude og på vej pt må det være STALKER men det er jo ikke ude endnu. spillet er så tort rummæssigt og nonscriptet og med DirectX 10. tror måsle også der er et nyt pixel shader 4.0 på vej ammen med det.
--
Jeg ku' ikke blive hundelort, så nu er jeg HTX elev.
Helt klart Oblivion.. mange computere har det sådan at deres gfx simpelthen ikke kan klare det og hele skærmen bliver hvid.. man skal virkelig have en god computer for at køre det optimalt!
--
Manchester United 4 life !
hehe kan se mange falder til oblivion pga grafikken.
Men sjovt nok er nogle af de mest krævende spil flysimulatorer, da det ikke bare er grafik der skal renderes men en hulens masse fysik.
--
Enemy Territory - visit
I NEED A CLAN TO JOIN !
MS Flightsim 2004 med CaptainSim kræver ufattelig meget af processoren.
Ved ikke hvor vigtigt grafikkortet er, men RAM og CPU er der meget stor belastning på...
--
Nokia?! hvad er nu det for noget gejl?
Det tog [99,6875000000] sekunder at generere denne side
#24 MS kan bare ike finde ud af at lave en ordenlig gfx motor så derfor tager den enorme resurser. simulatorspilne udnyter slet ikke directx eller pixel shader. der er heler ike noget egentligt arbejd for ramne da der ikke er skyggen af dynamic solution i simulatorspilne. måske lige på nær bilspil.
--
Jeg ku' ikke blive hundelort, så nu er jeg HTX elev.
#18
Ja jeg skal da prøve at spille alien..... hvis jeg ik' engang tør spille fear.. LOL Det er da klart. Tror bare jeg holder mig fra alt det der. CS er fint til mig (sys jeg bliver rigeligt forskrækket af og til LOL)
Lina
--
#25
Hohoho :)
Sikke dog en masse kloge ord, sat saa forkert sammen at det maa sige at skyde sig selv i saenk :)
At taenke sig, at presse en maskine handler om mere end blot grafikkortet? :)
#24
Enig, flysimulatorer er faktisk nogen af de spil der traekker mest ud af maskinen..
Netop pga fysikberegningerne der ligger i spillet..
Men det er jo naeppe vaerd at naevne her naar folk jo tydeligt ser noget som "kraevende" bare fordi det traekker gfx'et i saenk.. At det slet ikke roerer cpu'en er jo ligemeget :)
Men ja, simulatorer vil jeg egentligt tro er det der traekker mest.. De fleste kan man jo indstille til at medregne selv de mindste ting og derved traekke cpu'en helt ned i knae :D
--
I win?
Jeg vil tro Oblivion er det som kræver mest pga. dens gfx engine..
Dog vil jeg stadig mene det gode gamle spil Counter-Strike 1.6 er et af de spiller som kræver allermest for at køre optimalt :)
--
y0 sap;P?
#28 Det var en joke ikke :D? Cs 1.6 kræver intet for at køre 100 fps.
--
I love the smell of napalm in the morning.
There is no Fucking you! There is only me! Nine Inch Nails - Only
#25: Du ved virkelig slet ikke hvad du snakker om hva ?. Jeg tror lige du skal kigge nogle anmeldelser igennem.
1) Flysimulatorer udnytter både Direct X og OpenGL
2) IL-2 Sturmovik fra 2001 var et at de første spil det udnyttede GeForce 3's pixel shader og vertex shader potientiale
3) En seriøs flysimulator forsøger at simulerer virkeligeheden det kræver massevis fa fysisk udregning for alle fly, våben, enheder mv der måtte være. Yderligere bruges rammene til at lagre teksturer i bla. for jorden, hvilket ofte er ultra højopløste teksturer således at de skal se realistisk ud fra 500m højde og ikke kun 5Km.
Yderligere nævn bare et fps-shooter spil el. bilspil hvor du har en synsdistance på over 20km som skal renderes ud i horisonten.
4) CFS3, FS2002/2004, IL2, Lock On, F4:AF, Pacific Fighters mv udnytter pixels og vertex shaders.
5)Nævn et spil hvor der skal tillægges korrekt fysisk og AI til mere end 60 enheder ad gangen ( og det er flysik i 3 dimensioner, ikke 2!)
6) Simulationer søger at simulerer virkeligheden, dvs hvordan tingene opfører sig. Der søges ikke at simulere den grafiske realisme i samme grad som FPS spil mv gør. Hvis man gjorde ville man stå med spil der slet ikke kunne afvikles på den eksisterende hardware.
7) Den generelle opfattelse af spil, er, jo grafisk flottere det er, des mere må det kræve end alle andre spil..... eehhh wrong !!!
--
Syntes = datid, synes = nutid - LÆR DET !