Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Software \ Spil
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

BF4 netcode

Af Supporter RX | 06-11-2013 11:57 | 1629 visninger | 33 svar, hop til seneste
Er der hold i disse videoer: http://bf4central.com[...] Gider ikke genopleve det igen, og vil ikke vente et år på at de fixer det....
--
#1
OCUK
Megabruger
06-11-2013 11:59

Rapporter til Admin
Har ikke oplevet det så slemt som i nogle af de videoer, men ja, det sker da at man er bag cover også dør 2 sekunder efter, eller folk der skyder dig før du ser dem.
--
#2
RX
Supporter
06-11-2013 12:01

Rapporter til Admin
#1 Jeg forventer ikke et fejlfri netcoding, forhåbentlig bedre end i de videoer her. Tror måske også bare det sjældent tilfælde...
--
#3
Zeanix
Giga Supporter
06-11-2013 12:02

Rapporter til Admin
Battlefield 4 har den værste netcode nogemsinde, selv værre end Battlefield 3. Spillet ligenu er tæt på unplayable...
--
#4
Junglebob
Monsterbruger
06-11-2013 12:03

Rapporter til Admin
http://www.youtube.com[...] EDIT: Jeg så ikke, videoen allerede var i linket. Men ja, det er slemt.
--
#5
HaiiYaa
Nørd
06-11-2013 12:05

Rapporter til Admin
Jeg har ikke selv oplevet nogen af de ting der sker i videorne. De fleste af dem ser faktisk ud til bare at være problemer med høj ping.
--
#6
Hoptimisten
Superbruger
06-11-2013 12:08

Rapporter til Admin
Må ærligt indrømme jeg kan nikke genkende til de fleste af de ting i videoerne, og ja det er da mega træls når det sker. Men det sker ikke så tit og gør bestemt ikke at jeg vil stoppe med at spille. På ingen måde.
--
#7
lizzy
Super Supporter
06-11-2013 12:17

Rapporter til Admin
Jeg forstår ikke hvordan de kan melde ud den er forbedret, når det tydeligvis er blevet ringere end i 3'eren. Jeg synes jeg dør meget oftere om hjørner end i 3'eren. Det er virkelig trist at netcode skal ødelægge et spil så meget.
--
D:
#8
las
Maxi Nørd
06-11-2013 12:33

Rapporter til Admin
I kan lige så godt indse det.. Der bliver aldrig god hit detection/netcode i BF :) Nu har jeg spillet de sidste maange BF spil og ingen har formået at gøre det godt på det punkt. Det kan da stadig være sjovt nok at spille, men det er bare ikke optimalt og personligt spiller jeg aldrig ret meget ad gangen fordi jeg ikke føler det kører helt godt.. Om man sidder på 100 mbit og har 200 fps gør ingen forskel. Gætter på hit detection stadig er client side... Føles ihvertfald sådan.. Det er en skam.
--
#9
lizzy
Super Supporter
06-11-2013 13:17

Rapporter til Admin
#8 Synes nu det er blevet værre i 4'eren i forhold til 3'eren. Men du er spot on. Det er client side stadig, og hvad jeg har læst lidt rundt omkring(husker desværre ikke hvor, men reddit er nok et godt bud) så skal hele deres netværks arkitektur skrives om hvis det skal være server side i stedet. :|
--
D:
#10
HenrikM
Guru
06-11-2013 13:32

Rapporter til Admin
hold nu op med jeres "client side" uden at ane hvad det betyder. Det har bestemt betydning for sikkerheden (ift hvor nemt det er at have hacks), men sålænge det er den tiltænkte kode der køres, så har det minimal betydning om det kører på din klient, modpartens klient eller serveren. Under alle omstændigheder skal der tages en hit beslutning, et kompromis, udfra hvem mente hvad hvornår og alle 3 kan lige godt have adgang til de data. I øvrigt ligner de videoer ikke et netværkslatency relateret problem. Der er rolige skud på stillestående targets der bare bliver væk (om det så er skuddet der bliver væk eller targets position hos dig er forket), og der er ting der kommer stærkt forsinket ift netværkslatency - måske fordi serverens processering har lige så store lag spikes som clienterne kan have ;) Jeg synes der er store problemer med server lag pt, og det kan sagtens også have de effekter (måske endda at de smider pakker (med skud) ud når køen bliver for lang).
--
#11
RaGe_22
Monster Supporter
06-11-2013 13:38

Rapporter til Admin
Alt føles som lotto i BF4.
--
"Make it idiot proof and someone will make a better idiot."
#12
Kenz_aps
Elite Supporter
06-11-2013 15:03

Rapporter til Admin
Det er straks værre i BF4. I BF3 blev du skudt i cover, mens du på nuværende kan opleve at trykke næsten et helt magasin af i en fjende, hvoraf kun den sidste fjerdedel giver hit detection. Det er meget frustrerende at blive dræbt af fyren, som du føler at have haft overtaget af. Ligeledes forholder det dig med stingers - flairs og latency. Ofte har flairs ingen effekt, fordi de ifølge mandens skærm med stinger er affyret på et tidspunkt tidligere end det, som jeg oplever på min skærm, uanset min lave ping. Det betyder potentielt, at du er en sitting duck for lockons.
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#13
Gæsten
Gæst
06-11-2013 15:06

Rapporter til Admin
#12 At blive skudt bag cover er typisk på grund af lag compensation, og har ikke noget med din ping at gøre, men modstanderens. Nogle gange kan lag compensation laves så det rent faktisk giver en stor fordel til ham med den høje latency. Jeg forstår ikke helt folks snak om serverside og clientside hit detection.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#14
lizzy
Super Supporter
06-11-2013 17:32

Rapporter til Admin
#10 Hvis det var et problem på serveren, så ville det være det samme for alle - er vi enige så langt? De første dage da spillet var ude, synes jeg der var store problemer med at serverne laggede. Bl.a. at man ikke kunne bevæge sig uden at enten serveren eller clienten først registrede det senere - hvad er ordet for det; rubberbanding måske? Det har jeg nu ikke oplevet siden sidste uge. Som jeg oplever det så snakker clienten med serveren, og fortæller hvilken position clienten er på skærmen og på serveren, i nogle intervaller af milisekunder, og det er i mellem disse intervaller at man kan risikere at blive skudt bag en væg/kasse/whatever. Altså hvor clienten er ude af sync med serveren. Om det så er en god måde at gøre det på eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kan blot konstatere at netcoden ikke er vanvittig god i forhold til 3'eren, selvom den skulle være forbedret. Det kan sikkert sagtens skyldes pres på servere, ping hos andre spillere, lag, tropiske storme, Sim City, etc. :D
--
D:
#15
Activity
Ultra Supporter
06-11-2013 17:42

Rapporter til Admin
Har selv oplevet det, måske ikke så slemt, men til tider tænker man bare. WTF. ;)
--
Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns
#16
Kenz_aps
Elite Supporter
07-11-2013 07:32

Rapporter til Admin
#13 jeg er lidt i tvivl om, hvor du ser mig tilkendegive, at det at blive skudt, når man er nået i cover er relateret til ens ping?
--
The richest man is not he who has the most, but he who needs the least.
#17
NizeGuy
Mega Supporter
07-11-2013 08:08

Rapporter til Admin
Oplever tit at løbe ind i en fjende som så formår at skyde mig INDEN vi nærmest har set hinanden :/ Man kan se hvad jeg snakker om i en af videoerne.
--
Gigabyte GA-890GPA-UD3H Phenom II x4 965 BE - 3.8GHz (Corsair H50) A-Data 4GB DDR3 2000X PC3 Sapphire HD6970
#18
Activity
Ultra Supporter
07-11-2013 08:09

Rapporter til Admin
Jeg oplevede flere gange igår, at komme hen til en som MEDIC og vil genoplive og så sker der bare ingenting. :(
--
Livet Forstås Baglæns - men må leves forlæns
#19
Timeofdoom
Supporter
07-11-2013 09:01

Rapporter til Admin
Oplever selv ofte at snige mig op bag ved en, som (på min skærm) har vendt ryggen til - for derefter at vende sig 180 grader rundt, tage sigte og pløkke mig i ½ sekund. Og før I siger: "Du blev spottet!", så sker den slags også i hardcore m. "No 3d-spotting". Netkoden er bare virkelig, VIRKELIG dårlig. I blame Frostbite-enginen - den slags problemer havde de ikke i BF 1942, BF2, BF 2142, et cetera.
--
HAF922,Ga-990X-UD7,16GB DDR3 1600, HD7970,120GB OCZAGi,SG.B1TB,FX8350@4,7gHz+Corsa- irH100,3x21 BenQG2220HDL LED
#20
RX
Supporter
07-11-2013 10:02

Rapporter til Admin
Ja jeg har købt det og det fungere af lort. Spiller det alligevel, men slukker det når man får nok. Så må det jo bare være sådan....
--
#21
Wifebeater666
Monster Supporter
07-11-2013 12:46

Rapporter til Admin
Client side hit reg er og bliver et udueligt system til fps spil. Er sikke på dice/ea havde valgt server side hvis spillet kun skulle udgvies til pc. Årsagen til de har måtte gå på kompromis er pga konsollerne. Havde spil som counter strike, quake, unreal tournament været med client side hit reg sp ville de aldrig være blevet store. Ej heller ville de fungere i e-sports, ligesom BF 3/4 heller ikke kommer til.
--
Life is a bitch and then you marry one
#22
las
Maxi Nørd
07-11-2013 14:35

Rapporter til Admin
#21 Præcis
--
#23
lizzy
Super Supporter
07-11-2013 16:07

Rapporter til Admin
Man kan ikke lave server side hitreg i Battlefield. Der er en god tråd om det på http://reddit.com[...] Deres netcode algoritme er for kompleks og der er for mange variabler til at det kan lade sig gøre. Det som der er problemet i øjeblikket er mest af alt lag på servere. Mon ikke det løser sig i løbet af en overskueligt fremtid :)
--
D:
#24
Wifebeater666
Monster Supporter
07-11-2013 17:24

Rapporter til Admin
#23 Der var server side hit reg i bc2, bf2, bf2142, bf1942. Men ok, tiden har vist at der kommer flere og flere ting dice IKKE kan mere med BF serien. De forige spil har på mange måder været mere komplekse og dice har har enda kunne finde ud af at lave en editor så de fantastiske modder'e har kunne give os endnu bedre spil... og nu kan de heller ikke lave ordenlig hit reg mere ? Hmm læser lige den artikel
--
Life is a bitch and then you marry one
#25
Twistedaim
Ultrabruger
07-11-2013 17:42

Rapporter til Admin
#21 Nu har cs (mest source baserede) jo døjet med / døjer stadig med at folk kan blive skudt bag væggen selvom der er server side hitreg.
--
I5 2500K m. NH-D14 P8Z77-V Deluxe 8GB Corsair Vengeance 1600 MHz Zotac GTX 680 2 GB
#26
Wifebeater666
Monster Supporter
07-11-2013 17:48

Rapporter til Admin
Lidt fjollet artikel der mest handler om netkoden....netkoden har været glimrende i mange år. Problemet er hit registration er gået fra server side til clien side.(ja de kører en hybrid, underordnet da den stadig har client side delen som hit reg) Manden siger man ikke kan sammenligne BF4 mes cod og andre fps spil.. self kan man det, også selvom det er mere komplekst. Men man kan da bare sammenligne bf3/4 hit reg med bc2, bf2 ? De forige var begge mere præcise og man døde ikke efter man var kommet bag sikkert cover og de andre fjolede ting der følger med client side hit reg. Der er ingen af de to metoder der er perfekte.. det har vi hørt igen og igen.. jeg tror det handler om 2 ting. 1. Client side hit registration kræver langt færre resourcer af serverne = færrer omkostninger for EA. 2. Client side hit registration er så dybt integreret i deres seneste frostbite engine det vil koste for meget at ændre til server side.
--
Life is a bitch and then you marry one
#27
Wifebeater666
Monster Supporter
07-11-2013 17:52

Rapporter til Admin
#25 der har du ret i. Men det er på ingen måde så udbredt som i bf3/4. Der sker det hele tiden. Nogle gange bliver det opdaget, andre gange ikke. Tro mig bf4 går ikke e sports fordi hit reg'n er uduelig, spillet vil blive til grin hvis der bliver vist på storskærme så alle kan se hvor latterligt det fungere i bf3/4 .
--
Life is a bitch and then you marry one
#28
Mattii
Mega Nørd
07-11-2013 17:52

Rapporter til Admin
#26 client side giver da ikke færrer omkostninger for EA?
--
#29
Wifebeater666
Monster Supporter
07-11-2013 17:59

Rapporter til Admin
#28 client side hit reg taksere serveren mindre end server side.
--
Life is a bitch and then you marry one
#30
Timeofdoom
Supporter
07-11-2013 18:02

Rapporter til Admin
#28 1) Mindre serverload på masterserverne = tillader serverne at servicere flere brugere (mere overhead pga. clientside calculation). 1.1)Samtidigt: mindre strømregning, da færre servere til samme antal brugere = nettooverskud på kwh-kontoen. 1.2) Hvis 1): mindre bandwidth (netværkshastighed) nødvendigt for at håndtere brugere, da serverne så ikke skal sende alle hit-reg's-dataene ud til alle spilklienter. Er det billigt for/af dem? Ja. Er det uforventet? Nej.
--
HAF922,Ga-990X-UD7,16GB DDR3 1600, HD7970,120GB OCZAGi,SG.B1TB,FX8350@4,7gHz+Corsa- irH100,3x21 BenQG2220HDL LED
#31
Twistedaim
Ultrabruger
07-11-2013 18:13

Rapporter til Admin
#29 & #30 Byrden er vel ikke på EA, men på alle de providere der hoster og de skal så betale en hosting licens
--
I5 2500K m. NH-D14 P8Z77-V Deluxe 8GB Corsair Vengeance 1600 MHz Zotac GTX 680 2 GB
#32
bo-l
Ultra Supporter
07-11-2013 18:19

Rapporter til Admin
Der er nogle fuckups hvor man bare tænker så dø da. Men som filmene hentyder sker det nogle gange. Men self ikke konstant. Men spillet er nu meget godt alligevel :)
--
#33
Mattii
Mega Nørd
07-11-2013 18:19

Rapporter til Admin
#29-#30 Det er ikke ea der hoster serverne? #31 Præcis
--

Opret svar til indlægget: BF4 netcode

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning