Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Tele2's spam politik

Af Junior Supporter Ups | 28-10-2003 09:50 | 1283 visninger | 19 svar, hop til seneste
Jeg har haft TDC, Cybercity & Tele2ADSL (som jeg i øvrigt allerede HAR opsagt), og INGEN udbyder slår Tele2's manglende evne til at filtrere spam fra... alt slipper simpelthen igennem! :( Har gennem nogen tid, sendt al spam videre til [email protected] (og [email protected]), i et desperat håb; at Tele2 fatter budskabet fra kunderne. Her er hvad Tele2 agter at gøre ved 'spam problematikken': Nu er det sidste gang jeg skriver til dig, jeg vil ikke ha' at du spilder min tid med at sende irrelevant spam hertil!!! Hvis det sker igen vil din konto blive lukket uden yderligere varsel! /Jacob. -- ABUSE Handler, get2.net Email: [email protected] Phone: (+45) 77 30 10 01 Fax: (+45) 77 30 10 00 Det er nok ikke lige denne udbyder i bør vælge, hvis i håber på relativt lavt indhold af spam i jeres postkasse (har ca. 20-30 spams pr. dag på Tele2 konto). Med Cybercity modtog jeg stort set ingen spam af betydning. TDC dagene er trods alt så længe siden, at en nutidig sammenligning vel ikke er relevant. Er her andre, som har gode eller negative spam erfaringer, ved de forskellige udbydere?
--
One thread - one remark. No replies or further comments.
#1
Hans
Semi Nørd
28-10-2003 09:57

Rapporter til Admin
Har overvejet, at sætte nogle filtre op, så det bliver du selv fisker det fra... Jeg vil hellere selv sortere min spam, det kunne de være, at der blev sortere noget fra, der ikke skulle have været sorteret fra... Har du tænkt over den mulighed, at du er kommet på en spammailingliste og derfor får en det spam???
--
IBM(laptops) forever... Hvis man har pengene til det... Formand og stifter af foreningen for HÅRD afstraffelse af cykeltyve -Haac
#2
Nec
Gæst
28-10-2003 10:02

Rapporter til Admin
Det er jo ligesom din EGEN skyld at du får spam. Det er ikke deres problem/skyld. Det er da for lamt af dig at give skylden til tele2. Du kan jo evt. finde dig et spamkiller program.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
Wiruz
Super Nørd
28-10-2003 10:10

Rapporter til Admin
#2 ehhh hans egen skyld ?? Nogen sinde set en person der får spam uden han overhovedet har brugt sin mail før ?? Det har jeg, også begynder man jo ligesom at tænke i helt andre baner ik ?
--
Computers can never replace human stupidity. Be careful of your thoughts, they may become words at any moment. http://www.wiruz.dk[...] http://www.linkitch.dk[...]
#4
Ronson
Ultra Supporter
28-10-2003 10:14

Rapporter til Admin
#0: Hvorfor var det lige det skulle laves til et link? "Nu er det sidste gang jeg skriver til dig, jeg vil ikke ha' at du spilder min tid med at sende irrelevant spam hertil!!! Hvis det sker igen vil din konto blive lukket uden yderligere varsel! /Jacob. -- ABUSE Handler, get2.net Email: [email protected] Phone: (+45) 77 30 10 01 Fax: (+45) 77 30 10 00" Kan da godt forstå han bliver sur. Det kan da umuligt være hans problem. Abuse bruges normalt når ANDRE har haft problemer med en tele2 kunde. Står der i din kontrakt at de skal filtrere spam fra?
--
Ronson Det kan godt være jeg er dum, men jeg er fandme grim! http://www.yier.dk[...] / http://www.cocksucker.dk[...]
#5
Elsner
Amatør
28-10-2003 10:18

Rapporter til Admin
#0 Du skal da ikke klage over spam til din egen udbyder. Klag til den udbyder den er sendt fra. Al den spam du modtager er næppe afsendt fra Tele2 kunder. Hvis du endelig skal brokke dig over at du modtager meget spam hos Tele2 så henvend dig hos deres kundeservice og spørg om de har planer om at tilbyde deres kunder et spamfilter på email. Jakob vind hos abuse (og alle de andre udbyderes abude) har rigelig at gøre med reelle klager i forvejen.
--
Brian
#6
Kadann
Elitebruger
28-10-2003 10:38

Rapporter til Admin
#0 - Nu har du vel gjort Jakob fra Tele2 opmærksom på, at du har posted hans mail på et offentligt forum?
--
Ved ejefald bruges ikke apostrof på dansk, med mindre der er tale om en forkortelse eller et navneord der slutter på s, z og x. Er det svært?
#7
Hest|
Nørd Aspirant
28-10-2003 10:41

Rapporter til Admin
#0 Du får 100 gange mere ud af at ringe til dem og så få at vide hvorfor de ikek gør noget mod det eler sender et rigtigt brev og be'r dem se på problemet.
--
Jeg elsker hø..! Man kan godt være klog selvom man ikke har en høj IP
#8
|Smash|
Ultra Supporter
28-10-2003 10:42

Rapporter til Admin
#6 - [email protected] er en offentlig adresse. Den bruges til at melde misbrugere af tele2's linier til dem, F. eks. spammere eller hackere.
--
Crew @ HardwareOnline.dk NB! -> Don't eat yellow snow!!!
#9
Djon
Monsterbruger
28-10-2003 13:11

Rapporter til Admin
Er du af den opfattelse at TDC og CC filterer spam? Det kunne jo også være, at du bare var heldig ikke at modtage spam, da du var kunde hos disse. Har da aldrig hørt om, at en ISP aktivt sorterer spam fra.
--
Klassisk Boogie SMS: "<indsæt bandnavn> styre for vilt!!!" SÅ LÆR DOG AT STAVE!
#10
DKWolf
Semi Supporter
28-10-2003 13:18

Rapporter til Admin
#9 TDC har skam to forskelige spamfiltre - et fælles som tager meget af det også et personligt hvor du skal kan definere folk du ikke ønsker at modtaget mails fra.
--
Jeg repræsenterer mig selv ved dette svar og ikke TDC.
#11
Benz
Giga Supporter
28-10-2003 13:25

Rapporter til Admin
#9 Det har de nu altså gjort i lang tid *LOL* Jeg synes at TDC har været de bedste til det. Hvis man går ind på deres webmail, kan man selv sætte spamfilter op fra de specifikke e-mail adresser man modtog spam fra. Desuden kunne man slå et såkaldt fælles spamliste til, hvor der var 100 vis af kendte spam websites, som man ikke vil få mail fra. Det var utroligt lidt jeg modtog af spam hos TDC. Desuden har de også et internt spamfilter, som går ud over det ovennævnte. CC har jeg derimod ikke så gode erfaringer med - der blev den overhældt med spam. Til trods for at ingen af mine e-mail adresser bliver brugt til at fylde diverse formularer ud, medmindre det er fra kendte danske sider, som har en spam politik. Hos min nuværende udbyder Tele2, har jeg ikke en eneste gang modtaget spam. Men det har jeg heller ikke oplevet hos de 2 andre de første 3 måneder af mit abb. start.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#12
Djon
Monsterbruger
28-10-2003 13:33

Rapporter til Admin
SKJLD Har heldigvis aldrig modtaget en eneste spam mail hos hverken CC eller Tele2.
--
Klassisk Boogie SMS: "<indsæt bandnavn> styre for vilt!!!" SÅ LÆR DOG AT STAVE!
#13
Mojo^
Mega Supporter
28-10-2003 14:21

Rapporter til Admin
Jeg har TDC, har ikke fået noget somhelst spam siden jeg oprettede forbindelsen... Længe leve udbyderen!! Tele2 sucks arse!! De prøver bare at fuppe og snyde folk..
--
Intel P4 NW-C [email protected] Ghz / Asus P4C800 Deluxe / Sapphire Radeon 9700 Pro / 2x 512 Kingston HyperX CAS 2-2-2-5 / 760 Gb Seagate Harddrives / http://service.futuremark.com[...]
#14
Ups
Junior Supporter
28-10-2003 14:48

Rapporter til Admin
@ 1: Aldrig brugt den pågældende mail til andet end lillemor & min bedste sjuk. Den er über private. @ 4: Fordi jeg sover... det skulle ha' været 'kursiv'. :( @ 5: Tele2's kundeservice er ikke-eksisterende (n00bilubi call center i Vordinghul). Hvor meget tror du det hjælper, at klage til 3. verdens landes ISP'er?! Er forsøgt - virker aldrig! De 'fremmede' udbydere, lukker ikke forbindelser pga. spam, og ofte anvendes simple dial-up løsninger med engangs mail-adresser. @ 6: Nope. Tør ikke - tænk om han anser det som spam! ;) Naa... J/K. Faktisk skrev retur, og det lød sådan cirka: Så sæt venligst funktionelle filtre på trafikken og ban i værste fald, hele eller dele af det pågældende domæne (kan udføres, så det udelukkende har betydning for mail-trafikken), hvorfra diverse spam e-mails udgår! Forstår en given ISP, som ligger båndbredde til spammeren, ikke budskabet - så må i jo vise dem vejen! Spørgsmålet som står tilbage lyder i al sin enkelthed; har en ISP'er et reelt ønske om, aktivt at deltage i kampen mod spam - eller er det lettere blot at slå ud med armene og melde pas, hvorved aben naturligvis går videre til kunderne?! @ 7: Er du ny her?! Har du aldrig hørt om Tele2's manglende kundeservice? Tele2's 'kundeservice' hidrører stadig fra det sagnomspundne (/humor 'on') call center i Vordingborg. @ 8: Er script-kiddies mere irriterende/farligere end spammere? De fleste systemer nedlægges nu engang af simple vira, som lander via 'postkassen' (ja - jeg HAR slået attachments fra!). Spørgsmålet er ikke hvor der skal klages, men derimod om firmaet reelt har en spam-politik - og ellers agter at gøre noget (læs: Anvender ressourcer) ved den voldsomt stigende spamproblematik. IMO, vil Tele2 skide på om du og jeg får spam hvis de kan spare penge ved at undlade spamfiltrering! @ 9: Ja, det gør de faktisk.
--
One thread - one remark. No replies or further comments.
#15
L00t
Gæst
28-10-2003 15:12

Rapporter til Admin
Hvis manden har advaret dig, kan jeg på ingen måde se problemet i hans budskab til dig. Trods det, kunne han nu bare vælge at smide DIG i SIT spamfilter, istedet for en hidsig reply, men hvad pokker.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
dashhi
Gæst
28-10-2003 15:35

Rapporter til Admin
#0 hvad med at lade vær med at skrive din email på div porno sider ?... jeg har selv tele2 og har ikke den slags problemer.. og jeg kan da godt lide at de ikke smider et eller andet latterlig filter op.. hader når der er spærret for div ting og sager...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#17
Elsner
Amatør
28-10-2003 15:43

Rapporter til Admin
#14 Jeg er da klar over at det ikke hjælper at klare til ISPerne i Kine og korea hvor en del af det stammer fra. Men det er ikke Abuse's problem at der mangler en feature i dit abb. Det er salg eller kundeservice der skal gøres opmærksom på at man gerne vil have spamfilter. Og hvis man ikek får det så er det nok en af grundene til atTele2 er ca 100kr. billigere om månenden (i mit tilfælde). Jeg er også kunde hos Tele2. Dog kører al mail igennem min egen mailserver med SpamAssassin og DNS RBL blocklists... fanger tæt på 100% af al spam. Din addresse som ikke er givet til mange.. er det en adresse på @tele2adsl.dk? I så fald kunne det jo være at en tidligere bruger har brugt og offentligtgjort den
--
Brian
#18
Benz
Giga Supporter
28-10-2003 15:44

Rapporter til Admin
#16 Du har da vist ikke læst indlæg 14 inden du braser ud med dit budskab. Jeg kan sådan set godt forstå #0, da jeg ved at TDC gør noget aktivt mod spam. Jeg har f.eks en "reklamer nej tak" på min postkasse. Modtager jeg alligevel reklamer af nogen art, smider jeg dem bare tilbage i postkassen. Det kan måske lære dem lidt om at respeketere folks valg. Men jeg har undersøgt det lidt, og Tele2 har såvidt jeg ved ikke nogen spampolitik overhovedet. Og ja, at ringe til deres Call Center i Vordingborg hjælper ikke et hak. Så skulle man måske skrive til adm. afd. i Valby, for Call Centret må ikke tage beslutninger uden at dem i Valby har givet lov. Derfor den tunge gang, som konstant præger Tele2.
--
Der er intet som duften af ny computer....!!
#19
Kadann
Elitebruger
28-10-2003 15:53

Rapporter til Admin
#8 - Det er jeg helt klar over, men det er jo stadig ikke ensbetydende med at man må poste et svar fra Tele2 her på siden. Der kræves samtygge fra afsenderen for at poste det..
--
Ved ejefald bruges ikke apostrof på dansk, med mindre der er tale om en forkortelse eller et navneord der slutter på s, z og x. Er det svært?

Opret svar til indlægget: Tele2's spam politik

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning