Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

FULLRATE telefoni = knas knas :-(

Af Semi Supporter gangstar18 | 19-08-2006 12:20 | 5391 visninger | 14 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg er den glade ejer af en 5/1,5 Mbit linje fra fullrate. Den fungerer fint, men ping-tiden i Battlefield 2 er meget ringe, og min trådløse fastnet telefon er begyndt at "knase" og hakke i lyden når man ringer til folk, hvilket den ikke gjorde da jeg havde TDC's fastnet. Det er samme problem lige meget om det er til fastnet eller mobil. Jeg har prøvet at ringe til dem, men efter over 30 minutternes venten gad jeg ikke mere. Har også skrevet til dem uden svar. Nogen der ved man kan gøre ved den dårlige kvalitet af IP-telefoni'en?? - kunne måske forestille mig at man kunne trykke en kode på telefonen er tildele mere bredbånd til opkald, eller måske i routeren.... Derudover kan jeg ikke komme ind på min router via. 192.168.1.1 - rigtig nederen :S Det skal lige siges at det er den trådløse router jeg har. med venlig hilsen en forholdsvis glad kunde :-)
--
Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side
#1
BrokenAngel
Megabruger
19-08-2006 12:33

Rapporter til Admin
Hey Der kan være mange faktorer som spilller ind omkring telefoni. Nu må jeg indrømme at jeg ikke ved ret meget om fullrates telefoni. Så det bliver nok sådan lidt løst og fast. Udgangspunktet er at deres løsninger er baseret på SIP, men det er vel også mere eller mindre hvad man kan se omkring deres telefoni løsning. Herefter ligger der så et utal af muligheder for hvor fejlen kan være. Det kan være den / de telefoner de har tilsluttet som ikke er korrekt understøttet i deres software, det kan være deres software generalt, det kan være det codec de kører med som standard (Hvis det eksempelvis ikke bruger korrektion af pakke). Det kan være deres "linie" ud af huset (altså IP->PSTN gatewayen eller hvad sådan en nu hedder), det kan i princippet også være selve forbindelsen, som har for højt pakketab... Generalt set er der utrolig mange muligheder for at tweake en IP-telefoni, så det bedste er jo naturligvis hvis man selv har adgang til det, hvis ikke så bed om hjælp fra udbyderen. De må jo, om nogen, have gjort sig nogle erfaringer :D Så hvis det skal være må man skaffe sig adgang til VOIP delen i deres udstyr eller bide i det sure æble og ringe og vente til man kommer igennem. Ohh og btw, jeg ved hat om deres løsning og alt det andet spas, så no reason til at rette og kalde mig en spade, hvis jeg er helt ude i hampen. Jeg ville blot nævne nogle af de punkter som kan være medskyldige i det store mysterie om "knasen i røret" :D
--
http://www.brokensoft.dk[...] Fordi blå mennesker også har ret til hvide løgne.
#2
Kim23
Elitebruger
19-08-2006 12:45

Rapporter til Admin
Det med ikke at kunne logge ind, og muligvis at begge dine routere kører med ip 192.168.1.1. Er ved at skifte til Fullrate, og jeg så at deres router kører med den ip. Jeg kan så se i mit nuværende internet, at min router fra CC kører med den ip, og det går min trådløse også, så jeg blev nød til at ændre ipen på routeren
--
Shuttle XPC SD31P | P4 3.0GHz S775 | 1GB OCZ DDR2 PC2-5400 | Ati X850XT PE | 2 x 200GB Maxtor Sata | 160GB Maxtor IDE | NEC2510A |
#3
gangstar18
Semi Supporter
19-08-2006 13:23

Rapporter til Admin
#1 Ja det blev jeg ikke så meget klogere af som du selv skriver :D men der er nok ikke andet for end at ringe til dem i næste uge... kunne jo bare være man var heldig, at der var en som havde haft samme problem men havde fået det løst.... #2 Jeg har kun én router... så derfor kan det ikke opstå nogen Ip-confligt, og har ikke haft ADSL før, men webspeed..... Men havde samme problem med min gamle Zyxel router. Ved ikke hvorfor man ikke kan logge ind. Det er kun muligt at komme ind på den ved at resette routeren og det er rigtig irriterende at miste alle sine instillinger.
--
Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side
#4
simon
Gæst
23-08-2006 12:01

Rapporter til Admin
#1 du skal logge dig ind på routere via denne metode. men for at være helt ærlig, så fatter jeg ikk en hat af deres setup. der sker intet når man ændre i indstillingerne. jo at den måske ik vil virke, men så nulstiller man den bare. http://www.fullrate.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
ReneSDK
Guru
23-08-2006 12:29

Rapporter til Admin
#0 Fullrates IP telefoni kører med QoS (Quality of Service) det betyder at hvis du begynder at telefonere, så gør den automatisk plads til telefonien på forbindelsen og sætter hastigheden ned på eventuelle dwonloads osv. Så ligegyldigt hvad vil du altid have den båndbredde til telefoni der er brug for. Det med ping på spil er der en stor diskussion om i Fullrates Blog på deres side. De har indtilvidere fikse latency problemerne i WoW ved at få en aftale i hus med nogle af de udenlandske udbydere som ejer de forbindelser til de lande hvor WoW serverne er hostet. Kort sagt de har ikke udbygget deres kontakter i udlandet endnu og derfor vil pingen i de fleste spil som ikke er i danmark eller tyskland/frankrig som WoW være høj fordi de ikke har de bedste forbindelser i andre lande. Det gælder bare om at fortælle derinde hvilke lande der er brug for at få bedre forbindelser til i starten og langsomt vil de så udbygge det. Det er desværre realiteterne ved at vælge en udbyder der stadig er under udvikling :) Jeg har lige selv bestilt det i dag fordi det ser ud til de netop har fået fikset problemerne med WoW (som er det eneste spil jeg bruger lidt tid på engang imellem).
--
...
#6
ReneSDK
Guru
23-08-2006 12:31

Rapporter til Admin
desuden er der en tråd her som omhandler nogle af problemerne hos Fullrate: http://www.hol.dk[...] samt her er deres blog med problemer med ping i spil: http://www.fullrate.dk[...]
--
...
#7
ReneSDK
Guru
23-08-2006 12:33

Rapporter til Admin
nå ja en lille kommentar skal der da lige knyttes til bloggen hos Fullrate... den bliver mest skrevet og kommenteret af Fullrates Administrerende Direktør så snak pænt selvom man måske er ved at rive håret ud :)
--
...
#8
And.-
Ultrabruger
23-08-2006 13:31

Rapporter til Admin
#7 Ah man skal ik snakke pænt når det er en der er ansat til lorteløn eller hvad ? Det var sq da en bizar holdning du har dig der
--
:D Tjek http://www.Fashionwear.dk[...] ud, og fix dig noget fedt kluns
#9
ReneSDK
Guru
23-08-2006 14:01

Rapporter til Admin
#8 hey tag den dog lige med ro, men der er bare ikke nogen grund til i bloggen at spasse ud når alle andre indlæg der har væreet indtil videre har været saglige og rolige, det var mere det jeg mente.
--
...
#10
Velsrøjs
Juniorbruger
23-08-2006 14:26

Rapporter til Admin
Hvis du slåw QoS til i routeren vil der reserveres båndbredde til telefoni... Jeg prøvede det og min max download hastifhed faldt .2 Mb pga af dette
--
#11
NerdALMIGHTY
Junior Nørd
23-08-2006 14:34

Rapporter til Admin
#0 - Problemer på telefonien skyldes i 90% af alle tilfælde, folks telefon setup. Hvis du har mulighed for det bør du derfor prøve at tilslutte en eller flere andre telefoner for at se om de løser problemet.
--
http://www.LinuxFAQ.dk[...] - Linux artikler, guides, HOWTO's og FAQ's..
#12
gangstar18
Semi Supporter
24-08-2006 10:35

Rapporter til Admin
Der er vidst kommet liv i tråden igen :-) #ReneSDK Håber bare de får fixet pingen på Boomtown, når man spiller BF2. Det er ret mærkeligt for CS:S er der ingen problemer med overhovedet - dog er pingen på 40, men det er til at overleve. I BF2 er den på 400-700 :-( #NerdALMIGHTY Kan være mit setup, men de må bare finde en løsning. Har en trådløs B&O telefon, som jeg er rigtig glad for, og som jeg ikke har tænkt mig at udskifte :-) - håber snart de svarer på min mail, nu er det mange dage siden... lidt skidt af dem.
--
Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side
#13
NerdALMIGHTY
Junior Nørd
24-08-2006 10:43

Rapporter til Admin
#12 - Hvis du giver mig dit navn eller kundenummer skal jeg prøve at kigge på din sag med det samme.
--
http://www.LinuxFAQ.dk[...] - Linux artikler, guides, HOWTO's og FAQ's..
#14
gangstar18
Semi Supporter
25-08-2006 23:49

Rapporter til Admin
#Alle Jeg tror jeg har fået løst problemet med lyden kvaliteten og ekko'et. Har taget og rykket telefonens "sender" 2 meter væk fra selve routeren. - Det skal dog siges at det kun er kæresten som har snakket løs, så er ikke helt sikker endnu :-)
--
Det tog [59,5781300000] sekunder at generere denne side

Opret svar til indlægget: FULLRATE telefoni = knas knas :-(

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning