Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Teknikerbesøg.

Af Monsterbruger Mads Kvist | 05-02-2007 08:32 | 1985 visninger | 13 svar, hop til seneste
Hey... Når man bestiller ADSL og vælger "Gør det selv" siger de at det ikke er altid at det kan lade sig gøre at få det til at virke selv, og så skal man give 699 for at en tekniker kommer og gør noget... Men hvad er det helt præcist han gør? Har hørt mange sige at han bare knipser med fingrene og så virker det efter 10 sek... Og det burde man jo selv kunne gøre :D En der ved hvad de laver?
--
#1
BamZe
Monsterbruger
05-02-2007 08:40

Rapporter til Admin
De laver det der hedder et multistik så din telefon virker over hele huset. --
--
#2
HH
Maxi Supporter
05-02-2007 08:42

Rapporter til Admin
Du behøver ikke en tekniker for at få dit internet til at fungere. Ved at bestille gør-det-selv får du udstyrene, som du selv skal sætte op. Jeg synes, det var pisse nemt at sætte op. Der følger desuden en CD med guide til opsætning hvis du har brug for. Men som regel virker det i samme øjeblik udstyrene er tilsluttet. --
--
Email & MSN: hx_hungATyahoo.dk
#3
HH
Maxi Supporter
05-02-2007 08:43

Rapporter til Admin
Man får en filter til telefon og adsl. Jeg har en trådløs telefon og trådløs router herhjemme, derfor har jeg heller ikke haft meget besvær med at trække kabler :P --
--
Email & MSN: hx_hungATyahoo.dk
#4
Ronson
Moderator
05-02-2007 08:50

Rapporter til Admin
#2/3: Det er ikke det han spørger om Selv om man bestiller en gør-det-selv-pakke så kan man risikere at skulle have en tekniker ud alligevel - han spørger hvorfor --
--
http://butiksguiden.net[...] < Download vores sjove videoer http://chipsguiden.dk[...] < Chipsbedømmelser Nu med ronson.dk!
#5
Dr. Dance
Monsterbruger
05-02-2007 08:53

Rapporter til Admin
Jeg fik den forklaring at der skulle sættes et specielt stik op som gjorde at internet virker, men tlf ikke gør. Jeg fik det dog gratis fordi jeg har stofa, men set i bakspejlet ville jeg hellere have betalt og fået en mere professionel udbyder :-( --
--
www.dancewiththedr.frac.dk[...]
#6
RP^
Supporter Aspirant
05-02-2007 08:56

Rapporter til Admin
Jeg flytter snart til en ny adresse og også her vil CC have en TDC mand ud til "teknikerbesøg" til de 699. Nøjagtig som i min nuværende lejlighed, hvor det blev lavet for 8 måneder siden. Han kommer ind, roder med stikket i 1 min, går ned på gaden og gør et eller andet - småkage, 699,-. Jeg hader det, og hver gang jeg brokker mig, får jeg at vide det er nødvendigt. Suk. --
--
\o/
#7
guanomo
Moderator
05-02-2007 09:09

Rapporter til Admin
hvis der har været internet før på den adresse så kan du sagtens undvære en teknikker. De gange jeg selv har sat tingene har det virket, både ADSL og net via antenne forening. --
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger. Husk at join HOL orden på battleknight.dk (send en mail først)
#8
Tux
Monsterbruger
05-02-2007 09:11

Rapporter til Admin
I skal lige huske på, at i mange tilfælde med tekniker besøg, er de på centrallen og sætte ting op først. Derefter kommer de ud til jer og checker forbindelse både i jeres bolig, og i switch boxen nede på gaden/kælderen. I visse tilfælde bliver der sat splitte filter op også. Han bruger nok en times tid på alt det her, til tider mere. Ved godt at 700 kroner er mange penge, men reelt set er det ikke så slemt. Det der dog er mit problem, er når de sender en tekniker ud der ikke ved hvad han skal. Forstået på den måde at det kunne være løst ved at ringe til centralen og bede en mand rykke rundt på 2 kabler. Det er tit hvor problemet bare er så simpelt. --
--
C2D E6600 @ 2.4GHz -|- Gigabyte GA-965P-DS3 -|- Corsair 2x1 XMS2 Twin Perfomance Matched -|- XFX GF7900 GT 256 DDR3
#9
RP^
Supporter Aspirant
05-02-2007 09:23

Rapporter til Admin
#7 Det nye sted jeg flytter hen har allerede fastnet samt ADSL. Jeg skal dog kun bruge ADSL, men fik at vide en tekniker skulle ud. Det er dét som pisser mig ret meget af :/ --
--
\o/
#10
Dr. Dance
Monsterbruger
05-02-2007 09:38

Rapporter til Admin
Jeg brokker mig ikke. 700 er da ikke så slemt. Ordren skal igennem systemet og han skal køre frem og tilbage. Det bliver hurtigt lidt tid. Men ville da gerne undgå at skulle af med de penge, hvilket jeg også havde held med, -->*whine men så sluttede mit held også der, har aldrig følt mig så dårligt serviceret og arrig i mit liv - betal de ekstra penge og hold jer fra stofa
--
www.dancewiththedr.frac.dk[...]
#11
Mads Kvist
Monsterbruger
05-02-2007 09:46

Rapporter til Admin
Takker for de mange svar.. Skal IKKE have telefon. Tror ikke de har været ADSL på adressen før, da der altid har været Stofa, og den tidligere ejer havde Stofa (men havde fastnet telefon). Det som jeg lidt havde håbet på var at teknikeren bare satte et KAP-stik op, og så var den skid slået... Men hvis de skal gøre noget på centralen, så er det nok begrænset hvor meget man får lov til selv at gøre :D Så lyder det jo til at lige meget hvor forstand man har på det, må man bide i det sure æble og betale de knap 700 bananer... --
--
#12
Z@ck
Megabruger
06-02-2007 21:06

Rapporter til Admin
I mange tilfælde er det også fordi TDC ikke har styr på deres systemer og ikke registere hvad der har været på de forskellige adresser. Og i 95 procent af tilfældene opsættes der ikke noget KAP stik. Teknikeren sikre sig helt enkelt af slutbrugeren har ADSL signal fra sit telefonstik hvis det er en rå kobber løsning(uden fastnet telefon) --
--
Se profil
#13
Mads Kvist
Monsterbruger
12-02-2007 22:09

Rapporter til Admin
Nåå... Bestilte det så... Etablerings dato 8/2... Og selvfølgelig virkede intet. Jeg ringer ind og snakker med dem, og de siger at det skulle virke, og foreslår mig at prøve alle telefon stik (hvilket jeg selvfølgelig havde gjort), og så ringe igen... Jeg prøver alle stik (igen), og roder med kablerne. Intet virker, så jeg ringer igen og spør om de er HELT sikre på at lortet skulle virke, og det skulle det helt sikkert gøre, men det kunne være jeg blev nødt til at få teknikerbesøg som jeg selv skal betale for. Grunden til jeg selv skal betale, er at det der er galt ligger efter der hvor TDC kablet kommer ind i huset. Ergo, det er KUN det de laver i stikket man betaler de 695,- for. Snakkede lidt med knægten hos CC og han mente at det var MEGET lidt der skulle gøres. Der skulle bare skiftes fra 1 par, til et andet par i TDC's kabel der kommer ind i huset. Så jeg har rodet med det hele fredag, lørdag, søndag og lidt i dag (Bor i en opgang, så der er mange kabler fra TDC, og har tjekket alle. Også de andres :) ). Men jeg gir selvfølgelig op (næsten) og ringer til CC for at høre hvorfor det ikke virker når jeg har prøvet ALT, og hvorfor de allerede har sendt en regning hvor jeg skal betale fra den 8/2, når nettet aldrig har virket. Så får man at vide at TDC har lavet en brøler, og nettet først vil virke fra d. 20... Tak for lort. Smutter på skiferie på fredag, og er først hjemme d. 25 igen. Det er sq lidt irriterende. Det er fint alt virker ved CC, og der var stort set ingen vente tid nogen af gangene jeg ringede, men så den smugle arbejde TDC skal lave, ødelægger det hele. Det er sq til at få gråt hår af. Ang betaling fra d. 8/2, var CC venlige og sagde jeg skulle ringe til dem når det virkede, så blev dagene krediteret. CC = Fem stjerner herfra. TDC = Fem kvajebajser tak.. --
--

Opret svar til indlægget: Teknikerbesøg.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning