Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Til folk med telenor internet

Af Supporter wendigo | 13-12-2012 14:22 | 4673 visninger | 51 svar, hop til seneste
Har haft store stabilitets problemer med mit telenor over den sidste måends tid. Og deres support siger at de ikke kan se noget hos dem. Og de mener at fejlen ligger hos mig. Men har haft telenor i de sidste 4år. Og det er kun for nyligt, at mit internet, er begyndt at spasse helt ud. Når jeg åbner routerens interne menu, kan jeg se under "traffic status" og så "LAN" at jeg har en masse error/drop pakker. http://img59.imageshack.us[...] Er det normalt, når det er under "LAN"? Og hvordan ser jeres ud der? Under "WAN" er der ingen tab. Router er ZyXEL P2601HN-F1.
--
#1
wendigo
Supporter
13-12-2012 14:25

Rapporter til Admin
De problemer jeg har nu (efter den 3 router de har tilsendt mig) Er at jeg oplever små timeouts, når jeg sidder og spiller. Med nummer 2 router, oplevede jeg timeouts på 10sek hvert 2 minut. Nu er det dog blevet lidt bedre, men ikke 100% iorden. På omkring 15min spilletid, oplever jeg små hyppige timeouts på 2sekunder, mindst 5 gange over 15min.
--
#2
kemoen
Ultrabruger
13-12-2012 14:42

Rapporter til Admin
Har selv telenor, og sidder med samme router, har jeg gjort i 2 år nu efterhånden. Men når jeg logger på kan jeg se at jeg kun har haft 2 drops og 2 errors. Men jeg tror telenor har ret, da at det er din routers LAN interface der er fejl på, altså det interne netværk. Du har kaspersky, har den fået nogen opdatering fornylig? eller køre du med noget andet HW mellem PC og router?
--
Handel med danske hw-forhandlere holder heller ikke danskere fra arbejdsløshedskøen. (Just a fact)
#3
wendigo
Supporter
13-12-2012 14:45

Rapporter til Admin
Mit kaspersky, opdaterer jeg hver dag. Og har kun 1 pc, der er koblet op på routeren. Jeg kan godt prøve at lukke kaspersky ned og se om mine error/drop rates stopper.
--
#4
kemoen
Ultrabruger
13-12-2012 14:52

Rapporter til Admin
Det er umiddelbart det eneste jeg kan se der skulle være problemet. Ellers så skulle det være et problem ala d-links de tidligere routere, de gik i knæ hvis man havde en torrent til at køre i nogle minutter, den kunne ikke håndtere trafikken! Måske linksys'en er sårbar også en eller anden data trafik? :)
--
Handel med danske hw-forhandlere holder heller ikke danskere fra arbejdsløshedskøen. (Just a fact)
#5
wendigo
Supporter
13-12-2012 14:53

Rapporter til Admin
Stadigvæk det samme. Er det så mit bundkorts netværks kort, der er defekt? #6: Niks. Kender du et godt et?
--
#6
Duckman
Super Nørd
13-12-2012 14:55

Rapporter til Admin
#5: Det var da en mulighed. Har du et PCI netværkskort du kan prøvet at smide i, i stedet?
--
Whatever
#7
wendigo
Supporter
13-12-2012 14:58

Rapporter til Admin
Hvad med den her? http://www.edbpriser.dk[...] Eller den her, ser vist lidt bedre ud? http://www.edbpriser.dk[...]
--
#8
wendigo
Supporter
13-12-2012 15:27

Rapporter til Admin
Nu har jeg lavet lidt research på markedet. Og ser et af de her 2 valg ikke fine ud? Det burde vel fungere. Mit bundkort er et Gigabyte GA-P55-UD5. PCIe: http://www.pricerunner.dk[...] PCI: http://www.pricerunner.dk[...]
--
#9
wendigo
Supporter
13-12-2012 16:09

Rapporter til Admin
Jeg spammer lige min egen tråd her lidt mere. Har bestillt PCI kortet i #8. Og så håber jeg det løser det hele.
--
#10
wendigo
Supporter
13-12-2012 17:37

Rapporter til Admin
mens jeg venter på kortet, kunne jeg egentligt lige spørge om nogle ting. Har hentet den nyeste driver til det D-link DGE 528T. Men der er vist 3 forskellige måder, at installere det på. 1) http://img202.imageshack.us[...] 2) http://img339.imageshack.us[...] 3) http://img715.imageshack.us[...] Hvad for en, skal man vælge? nr. 1 + 2, siger jo intet om det er 32bit eller 64bit. og 3'ern har ikke nogen .exe fil.
--
#11
wendigo
Supporter
15-12-2012 19:05

Rapporter til Admin
nåh men, så prøver jeg nummer 2. Så nu også meget rigtig ud.
--
#12
wendigo
Supporter
20-12-2012 17:44

Rapporter til Admin
Stadigvæk problemer med øgende error / drop rates under "LAN" Selv med et nyt eksternt netkort, istedet for det onboard. Har flyttet routeren ind ved telefonstikket samt indkøbt et highend RJ45 kabel. Og det har heller ikke løst det. Det sidste problem var her i går aftes. Der blev min forbindelse komplet dræbt. Kører med 10/2 hos mig. Og lige pludselig steg mine pings til +150. Tog så en speedtest, og der lå jeg på 1mbit i download. 30min senere, var alt normalt igen. Så må problemet vil være his telenor?
--
#13
PzyCow
Mega Supporter
20-12-2012 18:53

Rapporter til Admin
12# Hvor lang tid har den talt op til de tal? prøv at genstarte router og computer, gå derefter ind og hold øje med hvor mange drops der kommer på f.eks 10 minutter. både hvor computer står idle og mens du bruger nettet. Når du har de tal kontakt telenor igen, og prøv evt at hør om det ikke kan være routerens skyld og om de kan sende dig en ny.
--
I reject your reality and substitute my own.
#14
kyllerylle
Monsterbruger
20-12-2012 18:57

Rapporter til Admin
har også haft problemer med telenors internet den sidste måneds tid. Fik også skiftet router i starten. Har stadig lidt problemer. Ved ikke helt om det er TDC´s kobberkabler eller centralen men mit net er ihvertfald ikke hurtigt mere...
--
#15
PzyCow
Mega Supporter
20-12-2012 21:22

Rapporter til Admin
Bor i i nærheden af hinanden? kan være i sidder på samme central og det er den der har problemer.
--
I reject your reality and substitute my own.
#16
wendigo
Supporter
20-12-2012 21:24

Rapporter til Admin
#13: De 2 andre routere, lavede det samme nummer. Alså konstant forøgelse af error / drop rate. Lige p.t står error og drop rate til 7432. Og den startede på 0 ca. ved en 15:00 tiden. Grunden til at den startede på 0 i det tidsrum, var at jeg slukkede den der. Routeren er sat til at opdatere hvert 5 sekund. Så efter 10min gik den fra 7432 til 7646. Tallet blev ikke forøget hurtigere af at spille spil online, fremfor idle på skrivebordet. Det var det samme. EDIT: Kommer fra Næstved. Er du så på samme central #14?
--
#17
wendigo
Supporter
23-12-2012 22:08

Rapporter til Admin
Så er der lidt opdateringer her. Har nu prøvet at sætte mine forældres bærbar til, og så tjekke det "LAN interface" Og der var der ingen fejl (screenshot i #0) Men hvor henne, ligger fejlen så på min pc? Fordi når jeg prøver med et andet netværkskort, så er fejlen der stadigvæk. Så jeg ved ikke rigtig, hvor jeg skal fejlsøge henne.
--
#18
PzyCow
Mega Supporter
24-12-2012 04:59

Rapporter til Admin
#17 Når du siger "andet netværkskort" er det så i forhold til dit onboard eller havde du et magen til af det du normalt bruger som du satte i. Det lyder umiddelbart som noget software på din pc der laver de fejl med den info du giver. Om det er ethernet drivere eller noget virus agtigt er svært at sige. Måske det var på tide med en reinstall. Prøv evt at lukke alle unødige programmer der starter op sammen med din PC, f.eks skype og lignende. Stop alt andet end windows selv og se om den stadig laver de fejl.
--
I reject your reality and substitute my own.
#19
wendigo
Supporter
24-12-2012 11:20

Rapporter til Admin
Med andet netværkskort, så mener jeg, at jeg deaktiveret mit onboard netkort. Samt afinstallerede dens driver. Herefter installerede jeg mit nye eksterne netværkskort og dens driver. Men fik stadigvæk øgende fejl i error / drop rates under "LAN" Jeg lavede en format (C:) på min pc for et par dages tid siden, i ren frustration i håb om at det ville fikse det. Men det gjorde det ikke. Efter pc var formateret, så installerede jeg følgende og intet andet: -bundkort driver -lan driver -lydkort driver -grafikkort driver Herefter gik jeg ind i routerens interne menu igen, for at tjekke error / drop rate. Men de forøgede sig selv stadigvæk :(
--
#20
wendigo
Supporter
24-12-2012 11:32

Rapporter til Admin
Af software, er det ret begrænset af hvad jeg har. Da jeg i 90% af tilfældende kun bruger pc'en til at game på. -Skype (starter kun op, når det skal bruges) -ccleaner -malwarebytes anti-malware -Kaspersky internet security (har også prøvet at deaktivere det, men det hjalp heller ikke på problemet) -steam -bandicam -Divx codec pack -winzip -goldwave -msi afterburner -team viewer 8 (starter kun op, når det skal bruges) -spywareblaster -prime95 (starter kun op, når det skal bruges) -GPU-Z (starter kun op, når det skal bruges) -CPU-Z (starter kun op, når det skal bruges) -realtemp (starter kun op, når det skal bruges)
--
#21
JustOne
Supporter
24-12-2012 11:49

Rapporter til Admin
her er et lille tip til dem der gerne vil slippe af med den forbanede zyxel router fra telenor,jeg har selv haft meget bøvl med den router og blev enig med mig selv at jeg ville have mig en anden, så derfor har jeg prøvet mig lidt frem med forskellige modems og er kommet frem til at det fungerer glimrende med et gammelt billion modem som jeg fandt ude på loftet,der er sikkert flere der dur ved bare ikke lige hvilke. så nu kører jeg med et billion modem og en asus N16 router og det fungerer glimrende, så det er da en mulighed,og god jul til jer alle :)
--
ASUS Crosshair IV Formula Republic of Gamers,Phenom II X6 1090T 6 MB,Asus 6850,8GB Corsair Vengeance,2XSM245b plus.
#22
INternetfuck
Gæst
24-12-2012 11:55

Rapporter til Admin
Jeg har yousee og mit internet hopper hele tiden af i ca. 3 sek, hvilket er virkelig er noget lort når man spiller.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
wendigo
Supporter
29-12-2012 02:41

Rapporter til Admin
nåh, må hellere lige opdatere hvad der sker. 1: har prøvet at deaktivere min router firewall 2: Har scannet med ccleaner/malwarebytes/kaspersky. De fandt intet snavs. 3: Prøvet ældre samt nyere realtek lan driver 4: Fjerne overclock på pc, så den kørte default Og lige lidt, har det hjulpet. Jeg kan kun få error / drop rate til at standse, hvis jeg starter pc'en op i fejlsikret tilstand. Og det fatter jeg intet af. Fordi havde tidligere lavede en format (C:) hvor jeg enda kun havde installeret realtek lan driver. Er vi ude i noget defekt bundkort?
--
#24
wendigo
Supporter
29-12-2012 15:13

Rapporter til Admin
bump
--
#25
wendigo
Supporter
30-12-2012 11:48

Rapporter til Admin
Samler lige det hele, af hvad jeg har prøvet nu, så der kan komme lidt overskuelighed til. Og håber, der kan komme lidt inputs, så jeg kan komme det her til livs. 1) Ny router fra telenor 2) Bruge et highend RJ45 dobbeltskærmet kabel 3) Bruge det medfølgende telefonstik fra routeren 4) Deaktivere routerens firewall 5) Benytte seneste firmware på routeren 6) Bruge seneste realtek lan driver (også prøvet med ældre version) 7) Deaktivere onboard lan, og benytte et eksternt netværkskort 8) Scannet for virus/trojan/spuware (Kaspersky Internet security 2013 + malwarebytes) 9) Køre pc'en uden overclock 10) Prøvet med format (C:) med kun realtek LAn driver installeret Ingen af de ting, har afhjulpet på problemet. MEN....hvis jeg starter pc'en op i fejlsikret tilstand med netværk (så jeg kan komme ind på routeren) så stopper de mærkelige error / drop fejl mærkeligt nok. Og det er selv med ALT software installeret/drivere installeret i fejlsikret tilstand. Og det fatter jeg intet af. Fordi selv efter en format (C:) med kun 1 ting installeret i normal tilstand med boot, så begynder de error / drop rates straks at forøge sig selv igen. Og som der kan ses på min fremgangsmåde, så er det ikke LAN driveren den er bøvl med eller det onboard. Fordi har jo som sagt, også prøvet med et eksternt netværkskort. Og det kan så heller ikke være nogen software konflikt.
--
#26
Cocio21
Elitebruger
30-12-2012 12:06

Rapporter til Admin
Du skifter : Router Kabler (også det lille kable til telefon stikket) Netkort Virker det ikke, ligger fejlen ikke hos dig og må regnes for at være linien der er fejl på istedet, self med forbehold for at du ikke selv ligger linien ned ved overbelastning af router eller brug af underlig software eller andet spas. Det sagt kunne det faktisk godt tyde på at det er din PC som bugger de pakker op med alt det du har testet, så jeg ville da køre noget Memtest86+ for at checke Ram samt lur OS drevets SMART data for evt tegn på defekter :)
--
#27
wendigo
Supporter
30-12-2012 12:09

Rapporter til Admin
Jamen...det her er den 3 roter jeg sidder på fra telenor. Jeg har også prøvet de kabler der fulgte med. Og andet netkort. Det hele skulle gerne fremgå af #25? Jeg glemte vist også lige at nævne at jeg lånte mine forældres bærbar. Og da jeg tilsluttede den, var der ingen error / drops under LAN interface. Jeg kan til gengæld godt prøve at køre en memtest86+. Det andet med SMART drev, ved jeg dog ikke hvordan jeg tjekker.
--
#28
Cocio21
Elitebruger
30-12-2012 13:23

Rapporter til Admin
Speedfan er bedst til feljsøgning via SMART :)
--
#29
wendigo
Supporter
30-12-2012 15:13

Rapporter til Admin
memtest86+ scannet 3 pass (2 timer og 46min) Ingen fejl. Jeg prøver lige det der SMART med speedfan. EDIT: Hvad skal jeg holde øje med i SMART? Sidder og kigger på det lige nu. "Status" siger "no errors" Det er jo i princippet det samme som hdtunepro 5.00. Det program har jeg også haft installeret, og derefter tjekket health status for harddisken.
--
#30
Ali
Monster Supporter
30-12-2012 16:06

Rapporter til Admin
Typisk for udbyderne at give kunderne eller deres udstyr skylden. Desværre har de for vane at skabe tvivl om alt muligt andet og beder en om at udføre diverse tests osv...noget som jeg ofte betragter som tidsspild. De skulle derimod stramme ballerne sammen og sørge for bedre udstyr og en mere stabil forbindelse.....ellers må man se sig nødsaget til, at finde en alternativ udbyder. Længere er den ikke....
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#31
wendigo
Supporter
30-12-2012 16:12

Rapporter til Admin
#30: Jamen i det her tilfælde, tror jeg også at fejlen ligger hos mig. Se først #25. Jeg begynder så småt at tro, at det er mit bundkort som er defekt på en eller anden måde
--
#32
wendigo
Supporter
30-12-2012 18:42

Rapporter til Admin
Fejlen burde vel være hos mig eller telenor tror i? Jeg har jo testet alt ned til mindste dråbe her hos mig (#25+#27). 1) Format (C:) med kun lan driver installeret så jeg kunne komme ind på routerens menu = Øgende tal i LAN interface error / drop. 2) Starte op i fejlsikret tilstand (selv med ALT installeret til computeren) = Ingen øgende tal i LAN interface error / drop
--
#33
wendigo
Supporter
31-12-2012 14:14

Rapporter til Admin
bump
--
#34
MrtinL89
Monsterbruger
31-12-2012 14:29

Rapporter til Admin
Det kan også være der er for god forbindelse til dig. Jeg har haft stofa i lang tid og det begyndte også at drille.. så skruede teknikeren ned for trafikken tror jeg det var? Og så virkede det helt fint igen. har en 50/5 forbindelse og får 45+/4,5 når jeg tester på samtlige tests.
--
#35
wendigo
Supporter
31-12-2012 15:12

Rapporter til Admin
Altså som jeg har nævnt før i tråden her, så lånte jeg mine forældres bærbar. Og da jeg tilsluttede den, så var der ingen øgende error / drop under LAN interface. Og der kørte den selvfølgelige med samme hastighed internetmæssigt, som min egen pc gør til dagligt.
--
#36
Henrik
Gæst
31-12-2012 16:09

Rapporter til Admin
Jeg har været igennem sammen problemer som dig, dog uden at finde en løsning. Min løsning var at skifte udbyder til YouSee. Nu har jeg internet via kabelTV stikket, og det har indtil videre fungeret uden problemer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#37
wendigo
Supporter
31-12-2012 17:17

Rapporter til Admin
#36: Men så burde fejlen vel ikke stoppe, når jeg starter pc'en op i fejlsikret tilstand? Men altså...jeg prøver med et nyt bundkort. Bare en skam der ikke findes flere nye P55 bundkort. Så er nok tvunget til at prøve med et nyere chipset. Som jo så desværre også er nødsaget i køb af ny CPU. Men hvis det så ikke har afhjulpet på problemet, så er der jo kun telenor tilbage som den der laver ballade. Og så hedder det farvel til telenor for altid :)
--
#38
wendigo
Supporter
10-01-2013 01:44

Rapporter til Admin
Nyt bundkort, afhjalp ikke på problemet -.-
--
#39
Sheepass
Mega Supporter
10-01-2013 11:19

Rapporter til Admin
Har læst hele din tråd. Se du har jo været ualmindelig grundig og virkelig gjort meget for at tracke din fejl. Jeg har et enkelt spørgsmål. Den bærebar du kan køre med uden problemer, har den samme styresystem og er netværkskortet sat op på nøjagtigt samme måder, f.eks pakke størrelse ect ? Jeg kan kun se det som softwaren, den er gal med.
--
Lille portal om billig internetforbindelse og internetudbyder: http://www.internetportalen.dk[...]
#40
wendigo
Supporter
10-01-2013 16:26

Rapporter til Admin
Puha. Det tjekker jeg lige op på imorgen, da min far henter mig der. Så beder jeg ham om at ta' bærbaren med. Så jeg kan se hvad den kører på. Men jeg ved allerede, at det netværkskort den har, ikke er pillet ved. Så det er ikke sat op på nogen måde, med fx pakke størrelse eller noget. Jeg satte bare RJ45 kablet i det, og så fandt den mit router system. Og det var egentligt det.
--
#41
wendigo
Supporter
13-01-2013 16:49

Rapporter til Admin
Den bruger windows 7 32bit. Hvor jeg bruger windows 7 64bit. Jeg ved ikke rigtig hvad der menes med pakke størrelse osv. Men nu kan jeg dobbelt bekræfte at når jeg sætter bærbaren til istedet, så stopper de error / drop rates. Men ligeså snart jeg sætter RJ45 kablet i min egen pc, så begynder de at forøge sig igen.
--
#42
aeble
Elite Supporter
13-01-2013 17:05

Rapporter til Admin
Har du prøvet port 2 på routeren?
--
#43
wendigo
Supporter
13-01-2013 17:52

Rapporter til Admin
jeps. Har prøvet alle 4 udgange på routeren.
--
#44
wendigo
Supporter
13-01-2013 19:28

Rapporter til Admin
Måske jeg skulle prøve med en anden harddisk. Og hvis det ikke hjælper på problemet, så eventuelt installere gamle windows xp som tjek.
--
#45
wendigo
Supporter
15-01-2013 15:04

Rapporter til Admin
Anden harddisk, afhjalp heller ikke. Og kunne desværre ikke finde min gamle xp skive.
--
#46
wendigo
Supporter
16-01-2013 13:57

Rapporter til Admin
Så er det blevet løst. Her var problemet: start - kontrolpanel - netværk og internet - vis netværksstatus og opgaver - LAN forbindelse. Derinde under "IPv6" forbindelse stod den til "Ingen netværksadgang" Det var der som sådan ingen problemer i. Men når jeg så klikkede på "Egenskaber" under "Status for LAN-forbindelse", ja så var der et flueben i "Internet Protocol version 6 (TCP/IPv6) Så da jeg fjerne fluebenet fra den, så stoppede mine error / drop rates. På en måde, så er det jo egentligt logisk nok. Noget er aktiveret, som der ingen netværksadgang er til.
--
#47
wendigo
Supporter
16-01-2013 14:10

Rapporter til Admin
Her er screenshot af det http://imageshack.us[...]
--
#48
Martin.v.r
Mega Supporter
16-01-2013 14:29

Rapporter til Admin
telenor er kunde hos TDC jeg havde sådane problemer du skriver om,og TDC var mange gange ude for at rette fejlen,i ders central. Men hele tiden gav TDC telenor skylden,de havde igen fejl,men til sidest fortale en montør at den var helt gald,og man ville ikke kunne rette fejlen,men det var først efter at jeg havde opgivet telenor,og var blevet TDC kunde,jeg fik den besked. fik mine penge tilbage for den tid det havde været gald i,(1år) få dage efter jeg havde fået mine penge,led hele byen af samme problem ;) små 4/500 huse. hvor jeg glad for at jeg havde fået fiber ind.
--
Xtreme oc overclock Det er lige mig
#49
soulrex
Gæst
16-01-2013 15:49

Rapporter til Admin
Lav fulstandige genisntallation af windows, ikke me noge met format C: drev. Slet/format selve hele harddisken. Installere ny kopi af windows og GG*
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#50
soulrex
Gæst
16-01-2013 15:51

Rapporter til Admin
Lav fuldstændige Geninstallation af windows, og ikke noget med format C: drev. Slet/format selve hele harddisken. Installere ny kopi af windows og GG* Lorte tastatur...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#51
tuwk
Giga Supporter
16-01-2013 16:02

Rapporter til Admin
#47 Kudos til dig for at poste hvilke løsninger du har forsøgt dig med og hvordan disse løsninger har påvirket dine fejl. Du burde måske kontakte Telenor med din nye viden og forklare dem hvordan du har afhjulpet problemet, så deres imkompetente servicemedarbejdere kan blive klogere til fremtidige kunder me d samme problem. Thumbs up!
--
i7 3770K, AsRock Z77 Extreme6, Gigabyte 7870 @ 1250/1450 MHz, 16 GB Corsair Vengence, 256 GB Vertex 4, H70 CORE m. Corsair SP120

Opret svar til indlægget: Til folk med telenor internet

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning