Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Fullrate, avoid at all cost

Af Ultrabruger mike_o | 28-09-2016 19:43 | 3182 visninger | 19 svar, hop til seneste
Har betalt over 200kr om måneden i flere år for en forbindelse i sommerhuset, jeg kun bruger et par uger om året. Så lægger Fullrate forbindelsen ned, da de på eget initiativ forsøger at implementere en højere hastighed. Jeg kommer op i sommerhuset, konstaterer at nettet er nede, kan ikke komme i forbindelse med supporten i weekenden, og da jeg kommer tilbage til KBH, på en hverdag, kan de ikke hjælpe, da de vil have mig op og betjene routeren. Jeg får endda lov til at betale for abonnement en måned frem for en forbindelse, der ikke virker og ikke har virket i flere måneder. Eder og forbandelser. Avoid at all cost
--
#1
Gill Bates
Giga Nørd
28-09-2016 19:54

Rapporter til Admin
Hvorfor også give 2400,- om året hvis du kun bruger det et par uger? Det er 1200,- pr. uge ;) Brug evt. din tlf som wifi accesspoint. Gratis hvis du alligevel har data med i abb.
--
Sidst redigeret 28-09-2016 19:57
#2
tuwk
Nørd Aspirant
28-09-2016 19:55

Rapporter til Admin
Ville det ikke være nemmere, og billigere, at bruge et mobilt hotspot, når man ikke bruger nettet mere end et par uger om året? I min optik, har Fullrate intet gjort galt her, andet end at tage de penge du har smidt efter dem af egen fri vilje.
--
Jeg synes, at en signatur er unødvendig.
#3
Ninja777
Elitebruger
28-09-2016 19:56

Rapporter til Admin
Har kun ros til Fullrate. Jeg havde problemer med dårlig wifi i min lejlighed. Skrev til dem, og fortalte om de. De sendte mig en anden router, og jeg sendte den gamle retur. Nettet er aldrig nede. Hvis du kun bruger den et par uger om året, hvorfor har du så ikke for længst skiftet til noget andet? Måske noget 4g? Den må hænge lidt på dig selv, at du vælger at købe billigt internet hos en udbyder, som skal spare på omkostningerne og derfor kun vælger at have support i hverdagene. Du kunne have valgt hvilket som helst andet.
--
#4
Momberg
Monsterbruger
28-09-2016 20:09

Rapporter til Admin
Hvis du vil have support i weekenden, så må du jo vælge en udbyder som har support i weekenden. Hvis du vil have billigt net, så må du jo leve med at udbyderen sparer på omkostningerne. At du kun bruger den få dage om året, er jo ikke udbyderens problem, da de jo levere den service du betaler for. Hvis du vil have bedre service, så må du betale mere.
--
#5
Spootnik
Juniorbruger
28-09-2016 20:15

Rapporter til Admin
Jeg har ingen problemer med Fullrate. De opgraderede endda gratis min forbindelse efter 2 måneder, så jeg har nogle høje download rates. Betaler kun 200kr måneden for 15mb/s ned ca
--
RadeonWorks
--
Sidst redigeret 28-09-2016 20:16
#6
John
Gæst
28-09-2016 20:24

Rapporter til Admin
Har haft Fullrate i knap 6 år. Det er klar det bedste firma og produkt(er) jeg længe har benyttet. God stabil router, WiFi, internet forbindelse generelt. Deres TV løsning er genial - 199kr. om måneden for samme kanaler som TDC/YouSee tager snart 500kr for. Ja - OMG at nogen har Yousee. Jeg har haft en udfordring 1 gang. Der sendte Fullrate mig op til tre routere over et forløb på en uge, hvorefter der kom tekniker for at kigge på "mit" problem.. Jeg overtalte teknikeren til at han skulle køre ud på centralen og tage et kig på min tilslutning, hvilket ganske rigtigt viste sig at være "faldet af" - det står TDC for, så tak for det TDC ikke at informere Fullrate om at jeg var flyttet over til en anden port. Har kun ros til Fullrate Support, Fullrate betaling (kører split, selvom det er private. Mit arbejde betaler ADSL, jeg selv for TV pakken - det kan man ikke andre stedet). I dit tilfælde burde du bruge 4G hotspot via telefonen eller købe et 4G modem. Koster næsten ingenting og du kan smide et rent data-SIM kort i med 10-200GB data og så tank op.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
VonKrogh
Junior Supporter
29-09-2016 00:08

Rapporter til Admin
..ooooog John bliver månedens medarbejder for September
--
FT02S|I7-920@4Ghz|AX1200|EVGA X58|Gigabyte GTX970|24GB BallistiX 256GB SSD|6TB HDD|Razer Mamba+BW|U2711|Z906 5.1
#8
Casper.s
Megabruger
29-09-2016 15:27

Rapporter til Admin
#4 Har så EVIGT ret. Det er her forskellen på de dyre og billige selskaber skinner igennem. Folkens, lær at forstå hvad i køber. Du får selvfølgelig ikke mere, end hvad i betaler for.
--
#9
kikophil
Supporter
29-09-2016 15:48

Rapporter til Admin
Hmm som næsten altid herinde, bliver en klagesang hurtigt druknet af alle succeshistorierne, hvilket jo intet har at gøre med aktuelle situation :) 1 fejl ud af 100000 er stadigvæk samme fejl for den forurettede! Hvis Fullrate på eget initiativ (uden forvarsling) har lukket #0`s forbindelse, har de brudt den aftale der oprindeligt blev indgået. Det er IKKE ok :) At #0 så ikke har div. udvidede supportmuligheder i situationen, eller har vidst, at man bare kunne opkoble sin mobilos er så igen en helt anden ting, der ikke holder Fullrate ude af skydeskiven. Ved ikke lige hvordan evt. sikkerhedssystemer fungerer i sommerhuse, men såvidt jeg husker skal de vist konstant koblet til en netforbindelse, og så dur en mobilos tilkoblet et par uger om året jo ikke! Hvis dette er tilfældet, har Fullrate ladet sommerhuset udstille som tag selv bord for langfingrede møgører, og ville sikkert være erstatningspligtige overfor manglende "indmad" hehe.. Men igen - ved det ikke - men det gør #0 vel i given fald? Skal da forøvrigt lige ha` tjecket Fullrates evt. dækning på min adresse, da jeg har YouSee. Sidst jeg tjeckede kunne jeg ikke finde en eneste anden udbyder på min vej/adresse - sku da øv så :)
--
Sidst redigeret 29-09-2016 15:50
#10
c63
Maxibruger
29-09-2016 16:01

Rapporter til Admin
#0 Jeg ville kontakte support igen og høfligt bede om penge tilbage. Jeg har haft Fullrate i flere år og de har altid været hjælpsomme, samme for min mutter. Jeg har selv fået penge retur efter at have været uden net et par gange over årene (lyn mm) Men måtte dog bede om det.
--
#11
ZooKeeper
Supporter
29-09-2016 16:28

Rapporter til Admin
# 9 Nu har de jo ikke lukket #0 forbindelse - de har prøvet at give højere hastighed, hvilket har lagt linjen ned.. Det er jo som udgangspunkt et godt træk at ville give kunderne den højeste hastighed, bare surt når det resultere i fejl..
--
På intet tidspunkt kommer jeg med min personlige holdning til pistacienødder uden skal..
#12
zzup
Junior Nørd
29-09-2016 20:08

Rapporter til Admin
#10 Tit og ofte at det også måden hvordan man taler til kundeserive på, om de hjælper en eller ej og måske er det dén situation #0 er ude i..
--
- Dont hate the player, hate the game! "Never argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."
#13
madssiig
Super Supporter
30-09-2016 04:46

Rapporter til Admin
#11 Er det også det du vil sige, næste gang din bil kommer fra service, og mekanikeren har forsøgt at skifte gear olie, uden din opfordring, og nu virker gear kassen ikke mere? Jeg har også haft mine ture med fullrate, giver alt for sen besked når man har opbrugt sin date, fik 3 beskeder 24 timer efter det var opbrugt, at nu var der snart ikke mere data i min pakke, nu var der ikke mere og det vil fremover være forbrugs afregnet, og nu havde jeg brugt de maksimale 3gb og de lukkede. Jeg fik dem med et mintus mellemrum, hvordan skulle jeg have haft nogen chance for at se hvad der foregik, og at min telefon lavede ballade. Har også haft en tur om en router de har smidt væk, og det er noget af de mest ubehøvlet folk jeg nogensinde har været i kontakt med.
--
#14
Mazies
Supporter Aspirant
30-09-2016 08:33

Rapporter til Admin
#9 Der skal også være basis for klager... Sidst jeg tjekkede er der nogle gange ændringer i netværket osv. og der er så i dette tilfælde, hvor Fullrate endda ville give deres kunde et bedre produkt, sket en fejl. Er det uheldigt at der er problemer med linjen grundet dette? Naturligvis, men helt ærligt, du finder ikke en internetudbyder i DK hvor der ALDRIG er problemer med en forbindelse, og det er da ved gud ikke Fullrates skyld at denne forbindelse er i et sommerhus og OP derfor ikke kan være ved routeren. Så grunden til at folk kommer med succeshistorier, er nok at overskriften siger "avoid at all cost", grundet en uheldig situation, hvor OP mener det er Fullrates problem at han ikke er på adressen i hverdage.
--
I5-6600K, eVGA GTX1070 FTW, MSI Z170A Krait Gaming x3, 16 GB Corsair Vengeance LED 3200 MHz, Samsung 850 EVO 500 GB, eVGA SuperNOVA 650 G2, NZXT H440
--
Sidst redigeret 30-09-2016 08:34
#15
JRM
Maxi Supporter
30-09-2016 10:39

Rapporter til Admin
#0 har du overvejet Net1.dk De tilbyder vist at du kun betaler for de dage du bruger nettet.
--
I5 4690K @ 4.5ghz - CM AIO Loop Asus Maximus VII Ranger - 16GB Kingston Fury's MSI 780GTX Lightning - 180GB Intel SSD - BenQ XL2420G G-Sync
#16
ZooKeeper
Supporter
30-09-2016 13:27

Rapporter til Admin
#13 - Så må man jo klage (på samme måde som med Fullrate).. man kan sjovt nok også kun klage til mekanikeren i åbningstiden og de skal have bilen ind.. (på samme måde som man kun kan klage til Fullrate i åbningstiden og man skal være ved udstyret når man ringer) Jeg gjorde sådan set også bare opmærksom på at Fullrate ikke havde lukket hans forbindelse - bare fordi de synes det kunne være en god ide - men at de faktisk havde forsøgt at opgradere forbindelsen.. (jeg har så altid fået besked på mail og sms når de planlægger at opgradere forbindelsen/give højere hastighed) Så er det selvfølgeligt beklageligt at det resultere i en fejl - men det kan jo ske.. (selv for de dyre selskaber) Jeg har også prøvet at miste alt internet og tv fra Fullrate op til weekend og helligdag - og så må man jo bare vente til man kan komme i kontakt med dem igen.. (jo et valg man tager når man vil have det billigt) Men der har aldrig været noget når jeg har kontaktet dem - altid afhjulpet problemet hurtigt og professionelt og altid med en venlig tone og betjening.. Har heller aldrig haft problemer med at få tilsendt nyt udstyr hvis der har været problemer med det gamle..
--
På intet tidspunkt kommer jeg med min personlige holdning til pistacienødder uden skal..
#17
mike_o
Ultrabruger
03-11-2016 08:09

Rapporter til Admin
Nå, en lille opdatering fra trådstarteren: Jeg opsagde jo mit abonnement (da forbindelsen ikke længere virker, og Fullrate var så umedgørlige) og måtte derefter betale indtil varselsudløb, som var i forgårs. Nu kommer så Fullrates lille eftertackling: Jeg modtog et par dage før abonnementets ophør en mail, der gjorde mig opmærksom på udløbet, og som i en bisætning nævnte at jeg havde 5 dage til at aflevere via posten, og kun via posten, det gamle udstyr på en angiven adresse i Måløv, for ellers ville der komme rykkergebyrer. Vidunderligt, nu kunne jeg så starte bilen, køre 240km frem og tilbage til sommerhuset efter den 5år gamle router (som sikkert går direkte på losseren) og stille mig ned i køen på postkontoret og betale 75kr i forsendelse. Og oven i købet lige med det samme for at nå fristen. Jeg ringede derfor ind til fullrate, for at høre om jeg ikke kunne få lidt forlængelse, så jeg kunne slå køreturen sammen med et andet ærinde, men fik den lakoniske besked, at det kunne man ikke i systemet. Da jeg pænt spurgte medarbejderen om hun ikke kunne checke med sin chef, sagde hun, at hun var helt sikker på, at hun ville få "nej", hvis hun spurgte. Jeg kunne heller ikke få lov at tale med chefen, for det havde han "alt for travlt" til. Nå, men nu skal jeg hjælpe dem med travlheden, for vi stopper også som kunder med vores hjemmeforbindelse, og jeg vil opfordre andre, der bruger dem tilk at gøre det samme. mvh
--
#18
mike_o
Ultrabruger
03-11-2016 08:17

Rapporter til Admin
PS: Jeg har altid talt pænt til medarbejderne fra Fullrate, og jeg har ikke efterlyst det urimelige (som feks support udenfor aftalt periode). Jeg har bare ønsket at kunne udtræde af abonnement på en rimelig måde, da det nu engang er Fullrate, der har baldret forbindelsen. Tak for gode inputs og forslag til alternative løsninger.
--
#19
Pendor
Semi Supporter
03-11-2016 10:33

Rapporter til Admin
#17 Fik du kun 5 dages frist til at aflevere udstyret, jeg fik følgende mail fra Fullrate da jeg opsagde mit abonnement i forbindelse med at vi flyttede: --- Vi beder dig returnere nedenfor beskrevne udstyr. Udstyret, med alt oprindeligt indhold, skal være os i hænde indenfor 14 dage og skal sendes til: --- Efter 14 dage fik jeg en rykker og skyndte mig at få sendt det afsted!
--

Opret svar til indlægget: Fullrate, avoid at all cost

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning