Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Internetudbydere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Gigabit-linje virker ikke, hvad bør jeg tjekke?

Af Gæst pkofod | 03-10-2016 20:53 | 2261 visninger | 7 svar, hop til seneste
Efter længere tids hiven og flåen har jeg endeligt fået min fiberlinje lagt ind i går. Umiddelbart inden lukketid i supporten, fik jeg sendt en kort mail afsted til en medarbejder jeg har været en del i kontakt med og spurgte "er alt sat op som det skal inde hos jer?" og fik svaret "ja". Grunden til jeg spurgte sådan var at jeg ikke havde haft mulighed for at sætte udstyr til før lukketid hos supporten. Jeg har nu har en computer sat direkte på modemmet og forsøgt at trække en ip, jeg har haft min router sat til, jeg har factory resat min router, jeg har haft slukket og tændt modemmet, og det var vidst det. Er der noget jeg lige så godt kan teste inden jeg ringer i morgen tidligt? Tak
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
syncmarster
Junior Supporter
03-10-2016 20:57

Rapporter til Admin
Er der lys i alle lamper? Da jeg fik fiber havde de glemt at patche kablet ude i et skab :-/
--
To stk. En stationær og en bærbar.
#2
JunkStar DeLuxe
Maxi Nørd
03-10-2016 20:58

Rapporter til Admin
Kun fiber modem? Så kan deres dhcp renewal turnaround være på op til 2 timer...
--
http://www.l0rn.nu[...]
#3
pkofod
Ny på siden
03-10-2016 21:16

Rapporter til Admin
Det var hurtige svar. Bare for at være 100% klar i min kommunikation så henviser "Gigabit" til virksomheden, ikke hastigheden. ad #1 Jeg tror umiddelbart der er lys i alle lamper. Modemmet er skruet op så tæt på væggen at man ikke kan se lamperne.. Genialt. Men det ser ud til der er to lamper der lyser grønt. Hvis du tænker på ethernetlamperne så lyser de også (grønt og orange). ad #2 Ja, det er kun modem, jeg har ikke en router fra dem. Mit eget udstyr er en Asus RT-AC68U. Den har umiddelbart lige virket på en bredbåndsforbindelse, og har aldrig oplevet problemer med den. Klokken 16.51 skrev de at det burde virke, og sidst jeg forsøgte var vel 15 minutter siden. vh
--
#4
Mathias Tøndering
Elitebruger
03-10-2016 21:40

Rapporter til Admin
Nogle gange er udstyret du montere på CPE nød til at sidde 2 timer før release tid ophøre - evt. sæt routeren til og smut i seng - så kan du lynhurtigt tjekke i morgen og samtidig have gjort din del i forhold til at alt burde virke. Har selv set i min tid som supporter i et Fiber selvskab at systemet "tændte" for kunden men ikke lagde tv og internet ud på CPE - så det kan være systemet der fejler her ? Men umiddel bart ville jeg sætte router til over natten i den port du har fået angivet og så ringe til support i morgen hvis der ikke er hul igennem - Mathias
--
Mac users swear by their computers. PC users swear at their computers. ~Author Unknown
#5
pkofod
Ny på siden
03-10-2016 21:46

Rapporter til Admin
@#4 Tak for svaret. Jeg vil lade det sidde, og indtil i morgen bare bruge den 4G ruter jeg har kørt på siden mit bredbånd stoppede.
--
#6
pkofod
Ny på siden
04-10-2016 11:29

Rapporter til Admin
Nå, det virkede ikke her til morgen. Ringede til dem, og fik et "vi ringer tilbage"-autosvar. Skrev en mail efter et par timer, som blev fulgt op inden for et minut af "hvad med nu"? Og så virkede det med det samme. Jeg tænker der var nogen der ikke havde fået trykket på en knap et sted :) Tak for hjælpen.
--
#7
Evald
Gæst
24-10-2016 14:07

Rapporter til Admin
Jeg havde også lidt bøvl med at få en ip-adresse fra dem, men de fik hurtigt løst det, da jeg ringede derind
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.

Opret svar til indlægget: Gigabit-linje virker ikke, hvad bør jeg tjekke?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning