Ja og nej. Det kommer an på, om du skal spille 7 kabale eller Ghost Recon Wildlands.
--
Kabale bliver det nok ikke :) Derimod spil som Prey, Shadow of War, Destiny 2 osv...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Hvad opløsning :D?
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
1920x1080, som udgangspunkt
--
3 gb er nok men når det ikke drejer sig om som mere end det så tag 6 gb :D
havde selv 3 gb før og har 6 nu og kan ikke mærke forskel :D
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
--
Sidst redigeret 10-11-2017 19:07
Hmmm, hvis man ikke rigtig kan mærke forskel, så vil jeg nok nøjes med 3gb - og så spare de 400. Det er jo snart jul, og så kan de jo passende bruges til en gave til min gamle mor :)
Tak for svar :)
Vh Elroy
--
PS. Har lige set at ASUS GeForce GTX 1060 DUAL OC - 3GB ryger med på "Singles day" fænomenet hos en af de større butikker. Det er jo bare et yderligere incitament til at snuppe det :)
--
Vil anbefale dig at købe 6gb versionen. 3gb er simpelthen ikke godt nok!
--
Det jeg ikke dør af, gør mig kun stærkere!
Tag 6GB modellen. Det er ikke kun mængden af grafik-RAM, der er forskellen på 3GB og 6GB modellerne.
--
Fandt lige noget, som viste sig at være lidt interessant. Specielt kommentarerne er interessante at læse:
https://www.gamersnexus.net[...]
--
Sidst redigeret 10-11-2017 21:14
3gb er ikke nok. 6 gb minimum
--
tag i betragtning at oploensning har en minimal effekt paa ram fobruget saa syndes jeg det er uoptimalt at benytte dette som bestemelses punkt
Lad os tage matematikken til hjalpe
1920x1080 = 2073600 pixels
32bit farve per pixes er altsaa 32 x 2073600 = 66355200 bits
8bits per byte saa 66355200 /8 = 8294400 bytes per frame.
I diet graffikrto er der tpyisk an bakc buffer og front buffer og mulgivis en triple buffer. saa la os tage worst case forskelle. dertil skal der ligge en z buffer
3+1 = buffers der skal fyldes ud med frame info
4x 8294400 = 33177600 elelr ca 32MB
med 4k oploensing bliver det til
4096x2160 = 8847360 pixesl
8847360 *32 /8 = 35389440 bytes
4x 35389440 = 141557760 eller ca 135mb
Saa at skifte fra oplosning fra 1920x1080 til 4k stiger du dit ram forbrug med 100MB....
skift af oploensing har en langt stoerre effekt paa RAM I/O and ram stoerrelse.
Texture stoerrelse og antal er hvad der aeder ram stoerrelse. hvilket ogsaer grunden til at de bliver komprimeret i ram.
Til OP jeg vil anbafle dig at bruge 6gb ram version hvis du et et kort du oensker at kunne bruge et stykke tid og oensker at koere nye spil.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 11-11-2017 01:16