* Uofficiel Black/White liste V3
|
Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Kamerashop.dk - Dårlig stil!?Af Gigabruger timb | 01-11-2006 10:35 | 3924 visninger | 18 svar, hop til seneste
Jeg bestilte d. 23/10-06 et Nikon D50 + objektiv/filter hos kamerashop.dk, da de havde kamerahuset til kun 2.898,- (m. tysk manual). Jeg får en ordrebekræftigelse på købet, men intet om hvornår de vil sende de. Den 25/10-06 mailer jeg dem så og spørger hvornår de sender det. Jeg får d. 26/10-06 et svar om at den er i restordre, hvorefter jeg skriver at jeg gerne venter. De finder så ud af at de har lavet en fejl på deres hjemmeside, og prisen var forkert. De siger de straks vil rette fejlen på hjemmesiden. Jeg siger at jeg da regner med at de stadig sælger mig det til den pris de har bekræftet i min ordre. De svare med at produktet er udgået fra deres leverandør, og at de sletter min ordre.
Jeg finder det meget usandsynligt at deres tyske leverandør ikke kan levere et Nikon D50 med tysk manual. Det holder simpelthen ikke. Ligeledes er det vel deres problem at de ikke tjekker priserne på de ordre de bekræfter?
Andre der har lignende erfaringer, og hvad har i evt. gjort? --
Ja bestemt dårlig stil men jeg tror ikke du kan gøre noget...
Hvis det er kan du får det her til 3323 incl. levering
http://www.multidiscount.com[...]
Mvh.
big.sexy -- Der står jeg sikker også på deres hjemmeside at de "tager forbehold for trykfejl"...
Men derfor kan det da stadig godt være irriterende når man troede man sku ha et billigt kamera! -- MSN: [email protected]
F U C K I T ! ^ Om det er en fejl eller ej, har du krav på at få varen til den oplyste pris, da de tilbød dig varen til prisen, som du har accepteret. Og når de har afsendt ordrebekræftelse, så gælder den 100%.
Så du kan sagtens kræve varen til den oplyste pris. Nægter de at sælge kan du kræve erstatning i form af at du køber en ny et andet sted, som højst sansynligt koster mere end 2.898 kr, derefter skal kamerashop.dk erstatte det, som du kommer til at betale mere.
Nægter de dette, kan du uden problemer slæbe dem ind i retten, og det tvivler jeg på at de har lyst til at bruge tid på ;) -- LET MEEEEEEEEEEE ENTERTAIN YOU! - http://www.Retard.dk[...] #1
Naaa... vil kun handle med firmaer i DK :) Men tak !
#2
Trykfejl er også ok, men så skal de ikke give mig en ordrebekræftigelse :)
#3
Det var også det jeg tænkte, men jeg er bare ikke helt sikker på hvordan det hænger sammen. Jeg ringer til Forbrugerstyrrelsens Hotline imorgen og tager en snak med dem. Tak :) -- #3 Måske gider de netop det, fordi de tror nok HAN ikke gider betale for advokat osv. ...
#4 Ring dog til dem nu? -- Be Ready - Or Be Afraid. ! #5 det behøves stort set ingen advokat i denne sag. Han skal blot sige hvad jeg har skrevet, og done.. han har vundet lortet. -- LET MEEEEEEEEEEE ENTERTAIN YOU! - http://www.Retard.dk[...] #4
De har kun åben i deres hotline mellem 9-12 samt lidt længere torsdag. -- Har de brugt ordet "ordrebekræftelse" i den mail du fik om ordren? Eller var det blot en mail om at de havde modtaget din bestilling? Det ret afgørende.
Anyway, jeg har købt mit videokamera hos dem, uden problemer.
#3+6
Hvis man skal i retten, skal man igennem en advokat - og det med at købe et tilsvarende kamera et andet sted og få refusion osv. står vist ikke i købeloven. Hvor har du det fra? -- Bevar naturen - sylt et egern
http://uvorn.dk[...]
http://uvorn.dk[...] #8
Ja de har brugt ordet ordrebekræftigelse både som emne i mailen, samt 2 steder i selve mailen. Der er også køber, sælger, kundenr., ordrenr., fakturanr., mm. Jeg valgte at betale pr. efterkrav, men det burde vel ikke have nogen betydning? -- Opdatering
Forbrugerstyrrelsen mener absolut også at jeg har ret til et afslag i en handel, eller et tilsvarende produkt (f.eks. med dansk manual i stedet for tysk som jeg havde bestilt). Kamerashop har været modvillig hele vejen igennem, og endnu ikke svarede på mine 2 sidste mails (sendt d. 2/11 og 3/11), så jeg regner ikke med at de ønsker at yde den service der kræves af dem. Jeg sender sagen videre til Forbrugerstyrrelsen. -- Opdatering
Forbrugerstyrrelsen sagde at jeg skulle sende et brev til Kamerashop Aps, og give dem 14 dage til at komme med en løsning, dvs. levere det aftalte produkt, eller et tilsvarende til samme pris. Det brev modtog de fredag d. 10/11, hvorefter de har indtil d. 24/11 til at svare. Tilbyder de ikke en løsning, eller svarer de ikke, så ryger sagen videre til Forbrugerstyrelsen. Det koster mig 150,- for at få en sag derind, og hvis jeg får medhold, får jeg de penge tilbage. -- #8 Det er desuden ret ligegyldigt om de har brugt ordet ordrebekræftigelse, det der er afgørende er hvad der står i den/mailen. -- Msn -> [email protected] Læs aftalenloven. Så ved du hvad du kan. De vil højst sandsynligt nævne § 32, men det kan du vel garderer dig imod. Desuden har det sikkert været en opfordring til tilbud, hvilket også har en effekt. Men held og lykke med det -- #15 AFTL § 32 går på ond tro / god tro, nu ved jeg ikke lige hvor stor forskel der var på priserne... Men ja hvis den er så stor at timb havde en fornemmelse for der var tale om en fejl, så er de ikke bundet at aftalen.
Om det er en opfordring til at gøre tilbud eller et reelt tilbud, når det gælder web-shop har været diskuteret meget. Det anses dog som et reelt tilbud navnligt pga. at webshops har samme mulighed for at ændre i priserne som fysiske butikker. Hvis forretningens tilbud skal anses som opfordring til at gøre tilbud, skal de gøre opmærksom herpå. -- Msn -> [email protected] #12
Det regner jeg også med. Især fordi jeg jo netop skrev til dem som jeg gjorde. Vi får se :)
#14
Hvad skal der/skal der ikke stå da?
-- #13+14
Du har ret i §25, men der er da forskel på om de bekræfter hans bestilling eller om de bekræfter at de har indgået en aftale om et salg (en ordre) - og deraf min fiksering på ordet ordrebekræftelse. Da jeg var i internethandel tilbage i 2003, undlod mange større butikker at sende mails med ordrebekræftigelser - de kaldte dem bestillingsbekræftigelse. Sådan var praksis - om det så er en overfortolkning af hvad juraen siger, kan jeg ikke udtale mig om, men det gav butikkerne friere tøjler end ellers. -- Bevar naturen - sylt et egern
http://uvorn.dk[...]
http://uvorn.dk[...]
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 237 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|
|
|