Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Penge tilbage?

Af Gæst newbie|prof | 04-12-2007 14:33 | 1102 visninger | 4 svar, hop til seneste
hey. Jeg har haft en del problemer med min computer. Den har været sendt til reperation 3 gange, hvor den 2 af gange havde et software problem. Den sidste gang var fordi motherboardet var blevet skiftet, og så var den ikke sat ordenligt på. Det kom nogle mærkelige lyde fra den osv. Ny har jeg igen fået en fejl. Min skærm har nærmest revet sig løs.. Den sidder ikke særlige godt fast længere. Har oplevet det samme problem hos andre, som havde den samme bærbar som mig. Hvad skal jeg gøre? Har læst inde på forbrug.dk at jeg kan kræve penge igen, hvis den har været til reperation mere end 2 gange. Kan jeg det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
newbie|prof
Gæst
04-12-2007 17:51

Rapporter til Admin
Ingen der kan hjælpe?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#2
guanomo
Guru
04-12-2007 19:13

Rapporter til Admin
nej du kan ikke, det er kun hvis det er samme fejl hver gang. Software fejl tror jeg ikke tæller med, det er jo ikke en fejl fra fabrikken.
--
Forsøger at overgå fiskemanden i dovenskab. Guanomo&Cookie= Bonny&Clyde i .net mode.
#3
Martini
Bruger Aspirant
05-12-2007 00:03

Rapporter til Admin
# 0 Det er en konkret vurdering fra sag til sag. Men det er rigtigt, at det i udgangspunktet skal være den samme fejl, hver gang. Dog vil man i vurderingen, ved f.eks. forbrugerstyrelsen, også tage højde for hvor længe reklamationsbehandlingerne har taget, hvor længe har du haft varen, hvor den virkede osv. Desuden har det betydning om du selv har samlet computeren eller du har købt den samlet. Er det sidste tilfældet vil man formentlig i mindre grad være tilbøjelig til at se på, hvorvidt hver enkelt fejl skyldes den samme komponent eller ej. Hvis fejlene skyldes softwareproblemer, som f.eks. er forårsaget af vira og lignende, så vil det ikke være dækket af din reklamationsret. Det bedste du kan gøre er at bede butikken om at få pengene tilbage og så se hvad de siger til det. Hvis de nægter og problemerne fortsætter, må du - uanset om du har ret eller ej - starte en sag ved forbrugerklagenævnet, hvis du vil have pengene tilbage. Håber det hjalp lidt, selvom jeg som skrevet ikke kan give dig et sikkert svar.
--
Luk de dårlige butikker og fremhæv de gode butikker. Giv dine erfaringer videre til andre - www.edbpriser.dk[...] eller www.nettjek.dk[...] (eller begge).
#4
mpet
Bruger Aspirant
05-12-2007 00:21

Rapporter til Admin
Hvor er den købt? Softwarefejl er IKKE dækket af garantien/reklamationsretten, det er dit ansvar at vedligeholde softwaren. Du kan ikke få dine penge tilbage bare fordi du sender den til reparation 2 gange. Kan ikke huske det helt præcist, men mener det er 3. gang med samme fejl man ombytter til ny. Du får nok rigtigt svært ved at få pengene tilbage da der kun har været 1 fejl på maskinen.
--

Opret svar til indlægget: Penge tilbage?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning