Gå ned i Fona og byt hvad du har købt, og fortæl dem så hvorfor.
Bagefter finder du et andet sted og køber hvad du skal bruge.
--
Jeg ville meget gerne give fona en lærestreg. Men den computer er jo brugt i snart en måned. Så snart du har tændt computeren er det ikke muligt at få byttet den. Så tror næppe Fona vil gå med til det, og det ville i øvrigt fjerne lidt fokus fra min sag imod danaktiv.
Jeg er sur over at Fona har ledt mig over til sådan et lorte-firma. Men er derudover ikke utilfreds med produktet.
--
Ring til dem og sig du vil have den aftale der er indgået, bed om at snakke med en overordnet hvis ikke telefonpasseren er lydhør og fortæl dem at du går til forbrugerklagenævnet hvis ikke de overholder aftalen. Det er muligvis en fejl fra fonas side, du kan jo spørge dem om hvad deres informationer fra fona er.
--
I just have an opinion, not the truth
#0 Har du nærlæst din kontrakt? hvad står der i denne omkring betaling/gebyrer mv?
En ting er hvad en inkompetent sælger i en inkompetent forretningskæde siger og lover noget andet er jo virkeligheden...
du snakker med en person som er provisionslønnet både af salget af varen men også af salget af finansieringen.
Når det så er sagt kan man jo altid tage en klagesag med forretningskæden.
Held og lykke...
--
som #4 siger er fona provisionslønnet, find derfor altid et andet sted og få vejledning samt at handle.
Held og lykke med din sag dog, det er sgu en kedelig situation og jeg havde været lige så sur som du er.
--
Work. Get married. Have kids. Pay bills n taxes. Watch TV. Follow fashion. Act normal. Obey the law. And repeat after me: I AM FREE.
Så du har et gebyr på +200 kr.
Jeg mener, det er ikke helvede at betale 200 kr, selvom du var blevet lovet andet. Men jeg havde selv nok bare betalt pengene og sagt fuck det, så havde jeg fået 30 dage til det.. worth it. Men.. hvad ved jeg.
--
http://www.leekspin.com[...] #6
Normalt ville jeg gi dig ret.
Men i det her tilfælde hvor han direkte har spurgt i butikken, samt snakket med dem indtil flere gange, ville jeg fandme også være gnaven. Selv ville jeg dog nok ha gået i fona og snakket med dem der.
--
I reject your reality and substitute my own.
Be banken sende beløbet minus de 200kr, og kontakt så danaktiv og forklar dem at du har indbetalt det aftalte beløb. så må de jo kunne se i deres noter at du ikke skulle ha gebyret.
--
# 7 De siger jo nok bare undskyld, men fastholder at det er et anlæggende mellem OP og Danaktiv.
--
#9
Det vil jo aldrig holde i retten at et firma kan sælge en vare til x kroner, hvorefter de sender regningen videre til et andet firma der fakturere dig for x+200 kr.
Enten må de gi dig de 200 kr eller også må de tage varen tilbage.
--
I reject your reality and substitute my own.
Har du ikke indgået en kontrakt, hvor betalingsbetingelserne fremgik af?
Altså - har du ikke et stykke papir hvorpå der står hvor meget du skal betale, og hvornår?
Det må kunne bruges som dokumentation overfor Fona.
--
"Two hands working are better than a thousand hands praying"
FFHAU! Did you think we just went away?
Prøv at skrive en mail til dem, så du kan få deres svar på skrift.
--
Tak for svarene. Jeg har helt glemt at nærlæse kontrakten før nu. Og må til min ærgelse se, at der faktisk står i kontrakten at pengene skulle betales over 3 måneder plus gebyrer (altså simpelthen en tastefejl fra fona-medarbejderens side)
Dagen vi købte computeren var liiige før lukketid. Vi gennemgik kontrakten sammen med fonasælgeren, hvor han 100% garanterede at der ikke ville blive nogle gebyr og at der ville komme et girokort ind af døren. Vi så ikke kontrakten ordentligt igennem fordi klokken her var 30 minutter over fonas lukketid og jeg selv havde travlt. Selvfølgelig dumt. Men jeg overvejede ikke at der kunne være fejl som ville føre til problemer.
Der ændrer ikke på at DanAktiv fortsat har været usædvanelig ubehjælpsomme og at de har løjet over flere omgange. Tror ikke jeg vil rode banken ind over dette. Men mit problem er lidt at betalingsdatoen er i morgen. Og jeg ikke er helt vild med at annullere betalingsservicen, idet dette måske vil føre til videre problemer?! desuden er det så ikke lidt frækt at DANaktiv trækker 212kroners gebyrer over betalingsservice, når de over telefon lover at der netop IKKE kommer gebyrer?!
Tror jeg snakker med fona i morgen - men på det tidspunkt er det nok allerede for sent.
og just for the record. Det her handler ikke om penge for mig. Gider bare ikke at fodre et firma der lever på at fuppe.
--
#12 ja.. ærgrer mig også over at vi ikke mailede fra starten. Man lærer noget nyt hele tiden. Problemet igen, er at betalingen gennemføres i morgen. Der ville gå et stykke tid før vi får svar på en mail. Derudover så har jeg meget lidt tillid til at de gider hjælpe. Deres kundeservice var uhørt uhøflig.
--
jaaa dyre lærer penge, bare sur røv man ikke kan stole på de fona folk.
da jeg læste på radio & tv skolen, så pralede fona folkene også altid om hvor mange kunder de plattede med div. forsikringer og boxer abbonomenter, det faglige omkring produkterne kom åbenbart i anden række, der var en del fona folk der dumpede eksamerne, eller bestod med nød og næppe
--
>>> 2 års reklamationsret
.....og tænk over det, hvis produktet fejler og du reklamerer...Har været udsat for de har hældt cola i min Macbook Pro, efter samme fejl ikke var rettet efter 3. forsøg, og jeg krævede pengene retur.....
FONA er bare et meget skidt butik at handle i....
--
Kontakt: [email protected] #13 der har du ihvertfald forklaringen på gebyrne... og overfor Danaktiv kan du ikke gøre meget...
DanAktiv er nok MINDST Lige så trætte af FOna som du er... for tænk om Fona hælder vand ud af ørene også størstedelen af låntagerne ringer og skælder DanAktiv ud...
Hvis jeg var medarbejder hos DA havde jeg på et tidspunkt nok også tabt sutten overfor en låntager ...
Hvis jeg var dig:
så ville jeg gå til den Fona butik ... pænt bede om, at tale med butikschefen og fremlægge problemstillingen.
Altså at du har handlet hos "navngiven" og blev lovet der ike var gebyrer.... at du ikke nærlæste kontrakten er din egen fejl MEN du havde en KLAR FORVENTNING OM at Fona's ansatte er reelle og veluddannet i de produkter de sælger.
Hernæst spørger du dem hvad de vil lægge op til ...
husk og opgør hvad deres "løfter" har af økonomisk konsekvens for den periode hvor du skal afdrage...
dvs: fremlæg klage (roligt, sagligt og velformuleret, øv dig hjemmefra)
gør det bekendt det er din egen fejl MEN du havde en forventning om god og saglig rådgivning (som du BESTEMT ikke har fået)
Spørg om de vil indgå et kompromis imod de gebyrer du alligevel er blevet påduttet på trods af fona ansats løfter
Vælger Fona IKKE at give en kompensation siger du bare, at du som forbruger er DYBT skuffet over FOna's indstilling til deres kunder og forlader butikken. DEREFTER sender du en klagesag til FOna's hovedafdeling og skriver
[email protected] på din e-mail som CC
Vælger Fona at indgå et kompromis i butikken skal du have overvejet hvad du vil have ud af det...
--
#14 Selvom at pengene bliver trukket imorgen via BS, så kan du stadig afvise betalingen indtil den 7. i måneden. Sådan er reglerne for BS.
Så imorgen går du ind i din netbank og afviser betalingen. Herefter ringer du til Danaktiv og forklarer din sag for fjerde gang, samt nævner at du faktisk føler dig fuppet af Fona, som lovede et gebyrfrit lån og som #17 skriver, forhører dig om, om de vil gå med til et kompromis omkring gebyret.
--
Hvilken Foan har du været I?
Arbejder selv om Sælger i Fona Århus :)
--
27" iMac - 15" Macbook Pro - iPhone 5 64GB - iPad 2 16 GB
Bare ned i fona og svine dem til. Forresten kan du kontakte forbruger rådet, de skal nok have noget om det her.
Du skal heller ikke finde dig i sådan noget her når du er forbruger, de skal overholde jeres aftale eller betale det gebyr.
--
Anything to make you smile