Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Snydt af Microsoft?

Af Supporter Aspirant _eRaser | 18-06-2013 11:58 | 1313 visninger | 13 svar, hop til seneste
Ville lige høre hvad andre syntes om dette, da jeg føler mig snydt, men muligs ikke er blevet det :) Jeg købte en Xbox 360 med Halo 4 tilbage i januar, da Microsoft havde et moneyback tilbud på 400kr. Det syntes jeg var et godt tilbud. Tilbuddet lød som følger: Tilbuddet gælder fra 23. november 2012 til og med 27. januar 2013 i forbindelse med køb af Xbox 360 250 GB eller Xbox 360 250 GB med Kinect og et af produkterne:Halo 4, Forza Horizon Dance Central 3, Nike+ Kinect Training eller 12 måneders LIVE Gold. Kuponen skal være Microsoft i hænde senest den 15. februar 2013. Tilbuddet gælder kun i Danmark, én gang per husstand og kan ikke kombineres med andre tilbud. Samtlige produkter skal være købt samtidig og fremgå af samme kvittering. Udbetaling sker via indsættelse på en bankkonto og kan tage op til otte uger. Eventuelle lokale bankafgifter kan forekomme, og disse fratrækkes beløbet til udbetaling. Microsoft påtager sig ikke ansvaret for og behandler ikke ufuldstændige, ulæselige eller bortkomne forsendelser. En SWIFT/BIC-kode identificerer din bank internationalt. Et IBAN-nummer er en variant af dit bankkontonummer, som anvendes ved udlandsbetalinger. Spørg din bank, hvis du har brug for flere oplysninger. Microsoft DK er ansvarlig for de personlige oplysninger, som du angiver på denne kupon. Kontakt Microsoft DK, hvis du ønsker yderligere oplysninger om varetagelse af dine personlige oplysninger, eller hvis du ønsker at foretage rettelser i disse. http://i.imgur.com[...] Jeg sendte så et brev til dem med de ting der skulle medfølge. Så her i går kom jeg i tanke om det, og skrev til dem på mail. Derefter kommer følgende forklaring: Dear XXXXX Thank you for your patience. We can inform you, that we have now overlooked your invoice and must tell you, that unfortunately you do not qualify for the Moneyback campaign as you have bought only the Xbox bundle without an extra add-on, which is a must in order to meet the criteria of the program. The bundle only qualifies as a console, which unfortunately is not enough, you must also have bought a game, which should have been separate from the bundle. We are sorry for these inconveniences. Men så vidt jeg kan se, bliver der ikke nogle steder nævnt at bundles er udelukket, jeg spurgte også Coolshop før jeg købte, om dette bundle kvalificerede mig til moneyback, og de sagde ja.
--
#1
DownClock
Elite Nørd
18-06-2013 12:00

Rapporter til Admin
Et forslag kunne være, at i stedet for oprette denne tråd, så skriv til CoolShop. Er sikker på de vil hjælpe dig :)
--
#2
_eRaser
Supporter Aspirant
18-06-2013 12:02

Rapporter til Admin
#1 CoolShop har intet med tilbuddet at gøre, så det tvivler jeg stærkt på. Jeg ville bare høre om jeg læser det forkert, og hvad andre læser ud af det.
--
#3
Klatretoesen
Junior Supporter
18-06-2013 12:17

Rapporter til Admin
Du kan nok ikke rette krav om de 400 kr mod coolshop. Du kan muligvis rette krav om retunering af produktet, hvis du har dokumentation på de solgt produktet med mulighed for moneyback, da de har solgt en vare der ikke lever op til beskrivelsen. Evt kan du gå ind på http://www.forbrug.dk[...] de har tidligere været flinke til at hjælpe mig.
--
#4
_eRaser
Supporter Aspirant
18-06-2013 12:21

Rapporter til Admin
#3 Er lige nu i kontakt med dem, men de siger de ikke kan vurdere det, da det afhænger af en helt konkret fortolkning af aftalevilkår.
--
#5
Fidusen
Junior Supporter
18-06-2013 12:28

Rapporter til Admin
Som jeg ser det, har du købt en bundle, hvor der i forvejen er meget rabat på spillet. Reglerne siger, at du ikke ret til penge tilbage, da tilbuddet ikke kan kombineres med andre tilbud (bundles f.eks.). Er det Coolshop, der har aktivt fortalt dig, at du kan få money back, eller det noget, du selv har fundet et sted på nettet?
--
Davir, reaperkill70,
#6
ReneSDK
HOL Moderator
18-06-2013 12:30

Rapporter til Admin
Som der står på kvitteringen er dit købt et Xbox 360 m/Halo 4 bundle = det er en samlet enhed. For at din money back gælder skal konsol og spil være købt på samme kvittering, men være 2 seperate produkter på kvitteringen. Der er ikke så meget at gøre efter min mening, og Microsoft er i deres fulde ret til at afvise.
--
FFHAU!
#7
TommyB
Maxi Supporter
18-06-2013 13:14

Rapporter til Admin
..og er det ikke lidt sent hvis deadline var i februar ?
--
#8
_eRaser
Supporter Aspirant
18-06-2013 14:02

Rapporter til Admin
#5 Det var CoolShop der sagde det i deres support chat. Jeg ser det ikke som et tilbud, da der som sådan ikke står der er tale om et produkt der er nedsat, blot at du kan købe to produkter sammen. #6 Som jeg læser det, står der intet i betingelserne om, at det ikke må være et bundle. Der står blot, at begge produkter skal være synlige på kvitteringen, hvilket de jo er. #7 Jo, men sendte det jo ind engang i januar, men som der står, kan der gå op til 8 uger, så jeg ventede lidt, glemte det så, også kom jeg i tanke om det i går.
--
#9
Tiny_Thim
Elite Nørd
18-06-2013 14:41

Rapporter til Admin
Som jeg læser det skal du købe konsollen + et spil, xbox live abb. eller andet, for at få ret til de 400 kr. Det du har købt tæller kun som en konsol. SÅ de har ikke snydt dig. Spillet der fulgte med var en del af et bundle. Hvis du havde købt spillet seperat havde du fået de 400 kr. retur.
--
#10
_eRaser
Supporter Aspirant
18-06-2013 15:08

Rapporter til Admin
#9 Ja, det er det mest logiske. Men jeg mener stadig ikke at man skulle "gå ud fra" det er sådan. Der står ingen steder, sort på hvidt, at det bundle kun gælder som konsollen. Men ja, jeg vil prøve at få de penge ud af dem, det værste der kan ske, er endnu et nej :)
--
#11
stallemanden
HOL Moderator
18-06-2013 15:12

Rapporter til Admin
#10 Det er vel heller ikke så meget det, at den kun tæller som konsol, men det at et bundle er at anse som et tilbud. ...kan ikke kombineres med andre tilbud.
--
+1 indlæg = *PUFF*
#12
Alienwannabe
Mega Nørd
18-06-2013 15:14

Rapporter til Admin
du har købt et bundle, og du skulle ved siden af det have købt et spil, eller 12 måneders LIVE Gold. Et bundle er solgt som "1" enhed, så derfor skulle du have købt noget ved siden af, så du er ikke blevet snydt.
--
-Michael J [email protected] Custom vand|Asus Gene-z|16gb Vengence|AX850|Temjin TJ08B-E|Intel 520 240GB x 2(raid0)|Dell U2711|Msi 660Ti PE
#13
_eRaser
Supporter Aspirant
18-06-2013 15:29

Rapporter til Admin
#11 Det bliver ikke nævnt af ham der svarede fra Microsoft, så jeg tror ikke det ses som et tilbud. #12 Desværre nok rigtigt :(
--

Opret svar til indlægget: Snydt af Microsoft?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning