Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

er dette umoralsk? (lang historie)

Af Juniorbruger nick33 | 08-12-2015 20:19 | 1436 visninger | 10 svar, hop til seneste
Jeg er p.t. i studiepraktik i udlandet med en ven og havde i den forbindelse lejet et værelse på airbnb.dk, i starten havde vi endeligt det godt på stedet. Dog da vinteren (vi snakker -10 -14), droppede temperaturen ret hurtigt fordi vinduerne i værelset var helt råddent og kun et lags (og normalt 2 lags). Vi gik et styk tid og var ret frustrerede og blev i første omgang tilbudt en ekstra dyne af rengøringsdamen som kommer hver uge. Vi blev mere og mere frustrerede fordi der var så koldt om dagen og vi stadig frøs med 2 dyner, en radiator der kørte 24/7 med fuld varme + med tøj på når vi sov, tog jeg kontakt til ejeren som p.t. er i Rusland om at et af vinduerne ikke kunne lukke helt og der var is/meget fugt på indersiden af vinduet som om dagen ville smelte og gøre alle vores ting våde. Vi tog to el-radiatorer fra to tidl. besøgende og fyrede op på dem og nu kunne vi sove varmt om natten (altså to el-radiatorer, en radiator, tøj + 2 dyner). Hun forsikrede mig om at der ville komme en person og ordne vinduet så hurtigt som muligt. I mellem tiden havde sygehuset, hvor vi arbejder, kontaktet en kontakt som gerne ville installere os i en "luksus" lejlighed gratis i hele december måned og til en meget fair pris i januar (vi snakker 20-30% af prisen). Vi gav besked til vores udlejer at vi flyttede fordi det var for koldt og vi ville gerne havde vores resterende dage refunderet, men hun kunne beholde pengene for hele weekenden og så betale os 12 dage. Så sagde hun med at sige at det var for dårligt at vi intet havde sagt og hun ville give os et andet værelse (i det samme kolde hus) og bla. bla. bla. men at hun forstod at vi flyttede og vi kunne bare aflyse de resterende dage. Vores nye udlejer/kontaktperson, kendt til vores nu eks-udlejeres fortid, da hun arbejdede sammen med hende i hotel-branchen og lad os bare sige hun havde knapt så gode ting at sige om hende og at hun var kendt at tage røven (=for høj leje) på folk inkl. studerende og var kendt af branchen som en skidt person. Vores betalings til airbnb forgik via to rater, en skulle falde før vi tog afsted og en d. 6 december. Vi flyttede ud d. 5 december (vi gad på det tidspunkt ikke engang diskutere med hende, fordi hun siger der er varmt nok og hun aldrig har følt der var koldt i rummet). Hun sagde at hun var ked af det var gået som det var. Dvs. vi flyttede ud d. 5 december og spurgte om vi kunne få et refund for de trodsalt 12 dage (hun måtte gerne få betaling for søndag, fordi vi trodsalt skulle aflevere nøglen, hvilket vi gjorde - men så gik hun tavs. Airbnb's regler er klare: vi kan i realiten ikke få et refund medmindre hun indvier i det. Det lader til, at hun ikke ønsker at give os et refund alligvel, efter vi har givet nøglen tilbage - selvom vi antog at hun ville fordi hun sagde vi bare skulle ændre bookingen efter den besked hvor vi spurgte om et refund for de 12 dage. Nu har vi afleveret nøglen, vi får intet refund fået og vi har i realiten ikke fået hvad vi har betalt for, fordi vi i realiten har betalt for værelset til d. 18 december. Jeg er endeligt meget ked af situationen og jeg har prøvet at redde den ud med ejeren og airbnb, men jeg mener at hvis jeg ikke kan få et refund, så ville jeg som det mindste havde adgang til huset og rummet igen, fordi jeg har booket og betalt for det. Vil det være moralsk forkert at kræve pengene tilbage via banken? Altså den sidste rate vi skulle betale. Det bør også nævnes at myndighederne kræver udlejer at havde en licens for at udleje sit hus/værelse grundet sikkerhedsregler - vores udlejer har faktisk overvejet at politianmelde vores gamle udlejer fordi nogle af de forhold der er, er på kant med loven (ifølge vores nye udlejer). Kan ikke klage til airbnb fordi de kræver at man klager fra dag 1 man bemærker problemet.
--
Er ordblind, deal with it.
#1
Chucara
Junior Nørd
08-12-2015 20:26

Rapporter til Admin
I skal nok forvente, at det bliver airbnb, der mister deres penge, ikke udlejeren. Og at de nok vil gøre indsigelse og skal kæmpe en del for jeres sag. Moralen er i en gråzone - men hvis værelset har været ubeboelig pga. temperaturen, havde jeg intet problem i at kalde pengene tilbage.
--
MB: ASUS Z77 Sabertooth | CPU: i7 2600K | GPU: GTX 970 | RAM: 16GB 1866MHz | CASE: Silencio 550 | SSD: Samsung 840
#2
Kaasje
Guru
08-12-2015 20:27

Rapporter til Admin
Hvis pengene kører igennem Airbnb, ville jeg ikke kræve dem tilbage via banken, da det er dem det ville gå udover. Så ville i pludselig stå i en trekant at problemer, hvor i alle sammen er sure på hinanden. Jeg ville klart enten tale mig til fornuft med hende, eller hvis det ikke lykkedes, politianmelde hende, hvis i mener i har nok grundlag for det. Behold Airbnb på jeres positive side, såfremt de har holdt sig til reglerne og hjulpet jer så godt de kunne.
--
*(Foreveralone face)* Ultimate goal: More bacon! And cola. Thats it. Oh, and Cocio. OOOH, and potato chips.
#3
Galahat
Nørd
08-12-2015 20:29

Rapporter til Admin
Hvor meget snakker vi om? I $ ? Sys det virker som for meget påstyr for, få penge. (uden at kende beløbet). Tag det som en oplevelse, i bor fint nu, også kom videre :)
--
Happy wife, Happy life!
#4
nick33
Juniorbruger
08-12-2015 20:30

Rapporter til Admin
#1 skal siges at der ved sidste rate var snakke om ca. 1800 kr, men beløbet vi vil havde tilbage er ca. 2160kr (airbnb må gerne beholde deres service gebyr for hele beløbet, men selve det der udgør huslejen vil vi havde tilbage).
--
Er ordblind, deal with it.
#5
[Knixe]
Mega Nørd
08-12-2015 20:34

Rapporter til Admin
Bare at nysgerrighed, hvor henne er du? Pengene er nok tabt, men jeg synes bestemt du skal sørge for at give en rigtig vred anmeldelse på airbnb, mere kan du ikke rigtig gøre. Alternativ kan du lave en indsigelse på din sidste betaling...
--
#6
Wut
Gæst
08-12-2015 20:35

Rapporter til Admin
Jeg ville bare glemme de penge. Det kan være en lang historie at slås frem og tilbage, og på den ene side har udlejer lejet noget lort til jer, på den anden side opsiger I jeres lejemål sådan midt i det hele, så begge sider har begået "fejl", eller hvad man nu vil kalde det. Jeg ville bare være glad for, at I fandt et andet sted, som er bedre, og så få mest muligt ud af jeres studieophold. Ellers kommer det til at blive til "Kan du huske dengang på vores studieophold, hvor vi blev snydt for 2000 kr".... Det er for lidt penge til, at det skal ødelægge jeres ophold ;-)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
nick33
Juniorbruger
08-12-2015 20:43

Rapporter til Admin
#5 Jeg er i Island. #6 Det er har også været planen hele tiden (mere eller mindre), vi tænkte vi bare ville spørge om at få et refund, fordi hvis man ikke spørger, så får man ikke noget. Og så får man først opfattelsen af at ejeren vil giv en sit refund hvis man bare lige aflevere nøglen og så er snakken noget andet når den er afleveret. EDIT: det bør siges at hun faktisk (eller muligvis) udlejer et hus hun ikke har lov til at udleje, fordi det er hendes eksmand som p.t. sidder i fængsel's hus. Det er før sket at han er kommet hjem og smidt lejer ud, men så bankende han hende igen og så flyttede lejer ind igen, efter han kom i fængsel. Der har lige været ret stor storm heroppe og nogle af hendes vinduer er blæst ud, det kan jeg trodsalt grine lidt af.
--
Er ordblind, deal with it.
--
Sidst redigeret 08-12-2015 20:49
#8
Jintao
Semi Nørd
08-12-2015 20:54

Rapporter til Admin
Kald pengene tilbage. Det er ikke dit problem at Airbnb ikke har lukket ned for udlejeren. Jeg nægter i hvert fald at tro på at ingen skulle have ytret sig, hvis hun virkelig er så infam i området. Det kan jo også være at jeres nye udlejer bare vil tryne jeres forhenværende, men det må være deres sag indbyrdes.
--
Indholdet af dette indlæg er blevet redigeret af |Smash|.
#9
Lars2222
Super Nørd
09-12-2015 01:50

Rapporter til Admin
Den er svær , men har i booked frem til den 18. er det vil det som gælder :) Der er altid plads til at være personligt flink, at der er koldt er trods alt noget som kan udbedes, men hvis i ikke har givet besked om det før i står og vil ha penge tilbage, hvordan skulle hun så vide at der var koldt, med minder hun eller en ansat kommer og gør rent hvor i bor, og bemærket at det var usædvanlige koldt:)
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
--
Sidst redigeret 09-12-2015 01:51
#10
nick33
Juniorbruger
09-12-2015 16:05

Rapporter til Admin
Det lader til at Airbnb vælger at stå på hendes side. Vi har valgt at droppe tanken om at få pengene tilbage, kan ikke få mig til at ringe til banken - det er trodsalt lidt svinsk over for airbnb. Men hun får en brand-ærlig anmeldelse på airbnb. Det lader dog til at vores nuværende udlejer har et eller andet imod hende og har valgt at politianmelde hende for at drive ulovlige udlejning (eller whatever), så må vi se om karma findes. #9 Vi gjorde først en ansat (som vist nok er kærester med ejeren? eller noget) eller i hverfald en som snakker med ejeren meget tit, opmærksom på det. Derefter gjorde vi lejeren personligt bemærket med det, men vi ventede en uge på at hun skulle udbedre en ret nemt job for en håndværker (at få lukket et vinduet som ikke kunne lukke) - derefter flyttede vi, fordi jeg startede med at blive syg og så tænkte vi fuck hende.
--
Er ordblind, deal with it.

Opret svar til indlægget: er dette umoralsk? (lang historie)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning