Måske var det bedre at spørge om dette på et bilforum????
--
Puls er en bonus!
Jeg ville kører en tur til mekaniker.
Det burde nemlig ikke være din intercooler som smider olie over det hele og hvis det er, så er det fordi din turbo er ved at dø og suger olie fra motoren!
Intercooleren har kun til det formål at køle luften før turboen, så den luft som turbo'en suger og presser ned i motoren, er afkølet.
--
#0 ja skift du bare intercooleren, men det vil ikke hjælpe en skid.
--
!AMD HAS RYZEN
Tænker også det r turbo en som er gået sig en tur...
--
Jeg tænker... jeg gætter... det helt klart.... Stop stop stop...
Bare lad være med at kommentere hvis i ikke ved noget om hvad det reelt er..
0# Kontakt en mekaniker, eller prøv en bilgruppe på facebook el. evt bilgalleri.dk
der får du det mest kvalificerede bud.
Det kan nemlig være alt muligt der skyld i olie lakage.
--
#5: Der kan du være helt sikker på en ting.. Det skal du slet ikke bestemme hvad andre skal kommentere eller ej.
--
6# nej men det gør de forum regler du har accepteret da du lavede din profil!!
--
....
--
Sidst redigeret 05-07-2017 19:29
#2 "
Intercooleren har kun til det formål at køle luften før turboen, så den luft som turbo'en suger og presser ned i motoren, er afkølet. "
Jeg stødte over billedet her fra FDM:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net[...]
Hvad jeg kan se så bygger turbo tykket op, og så sender det igennem intercooleren for at køle det ned. Så hvis intercooleren er flækket eller utæt, så giver det vel god mening at motoren mister power, efter som den komprimeret luft fra turboen fiser ud af intercooleren før indsugning?
--
#9, ja den del har du principielt ret i - nu kan en intercooler så sidde både på tryk og suge siden, men nok om det.. :)
Det som er detaljen, er at OP oplyser at der kommer olie ud af intercooler.
Det skal der IKKE.. ergo, måske er intercooler utæt, det kan give noget - men hvis der er problemer med at der kommer olie ud af den, så er en utæt intercooler det mindste problem.. :)
--
Hvorfor er der ikke plads til den største cola i Cinnemaxx's kopholder?
Afsted på værksted.
pakningerne i din turbo er røget sig en tur og den smider derfor olie igennem motoren = du bruger meget olie og smadre det hele.
Det lyder som en ny turbo, og måske man burde skifte intercooleren i samme omgang hvis den er revnet.
--
Vidste ikke at 90% af hol også var uddannede mekanikere! det fandme dejligt.
0# Afsted på værksted som tidligere nævnt, de er de eneste der kan give dig et kvalificeret svar.
--
Det er naturligt at der er olie i intercooleren. Det kommer almindeligvis fra ånderøret. Ånderøret lufter motoren ud i ventildækslet, er forbundet til indsugningen, og der kommer en smule olie med. Hvis intercooleren sidder lavere end resten af systemet hvilket den normalt gør, kan der godt samle sig en del olie over tid.
Hvis der er rigtig meget olie er det sandsynligvis turboen som er slidt.
--
Så er bilen lavet.
Som antaget så fortalte mekaniker at det var intercooleren der var utæt. Da det var en intercooler uden returløb, mht. olie, så gjorde det at olien vil ophobe sig i intercooleren og da den var utæt så vil trykket fra turboen få olien til at sprøjte ud af intercooleren.
Turbo'en fejlet intet, intet slør eller tegn på pakninger der var gået.
Nu kører Smarten igen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #3 Ha!
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#2
"Intercooleren har kun til det formål at køle luften før turboen, så den luft som turbo'en suger og presser ned i motoren, er afkølet."
Med den typiske luft-luft intercooler, så er det nemlig uhyre effektivt at køle indsugnings luft temperaturen før turbo! Men hvad tænker du så der skal ske med den luft som turbo'en varmer op grundet komprimering af luften? På tryk siden af turbo havde det ellers været smart med en intercooler.
og så kommer #10 lige:
"ja den del har du principielt ret i - nu kan en intercooler så sidde både på tryk og suge siden, men nok om det"
Nej ikke nok om det.. Vil du ikke lige give mig et hurtigt rundown over hvorfor man skulle vælge IC før turbo, fremfor efter turbo? Jeg er interesseret i at høre mere, siden du mener det er relevant at pointere!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.